אירוח בסטייל
EshetStyle
גלילוני מלפפון ואבטיח או בקיצור – "סושי אבטיח"
|
01.08.2016

זו אחת היציאות שלי! (אם יורשה לי, כן?) וזה לא סתם שילוב מגניב, זה באמת טעים!

שילוב עם אבטיח

בד"כ אני נגד שילובים מוזרים מידי (כאלה שיש תחושה שעושים אותם רק כדי להיות מיוחדים ומגניבים ופחות כדי שיהיה טעים…) במיוחד כשמדובר באבטיח, שהמרקם המיימי שלו פשוט לא מתחבר לי עם כלום.


אבל אם תחשבי על זה רגע – המרקם של המלפפון טיפה מזכיר את זה של האבטיח ושניהם מרעננים, הטעם של המלפפון די ניטרלי מה שהולך טוב עם המתיקות של האבטיח, והצבע של המלפפון מתאים לאבטיח בול! ככה שבעצם, לא פלא שהחיבור ביניהם יצא חזק ביותר!


הרעיון לשלב בין השניים הגיע הכי במקרה, תוך כדי שצילמתי את לבבות האבטיח הקפואים יחד עם קיווי. הקווי היחיד שהיה לי, היה עם צבע מוזר ומאוד בהיר עד כדי שבתמונה הוא נראה ממש כמו מלפפון! אז אולי זה קצת ביאס לי את התמונה… אבל נתן לי רעיון!


רכיבים (ל-12 גלילונים)

מלפפון (כמה שיותר "שמן", חתוך לחצי לאורכו)

נענע – 12 עלים קטנים (שטופים ויבשים ממים)

אבטיח – כרבע אבטיח בינוני (חתוך ל-12 קוביות מלבניות)


מה אפשר להכין עם אבטיח

הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – פרסי פרוסות מלפפון דקיקות וארוכות בעזרת קולפן | הניחי עלה נענע וקוביית אבטיח בקצה כל פרוסת מלפפון | גלגלי | העמידי את הגלילונים על צחלת הגשה מאורכת ותגישי בסטייל – ככה פשוט! 



ובקצת יותר ארוך (כמו ב-…) –

1. עלי הנענע – תשטפי ותייבשי טוב את הנענע כמו תמיד, תפרידי את העלים מהענפים ותכיני לך בצד (או שאם את כבר מיישמת את הטיפ שלי על עלים ירוקים, אז עלי הנענע שלך בטח כבר מוכנים לשימוש במקרר….)

2. חיתוך המלפפון – החזיקי מלפפון (שמן) ביד לאורכו, ובעזרת קולפן (כדאי את זה המעולה, שדיברנו עליו כאן. אם כי גם עם קולפן רגיל זה מסתדר…) תתחילי לפרוס ממנו פרוסות דקיקות לאורך. את הפרוסות הראשונות את יכולה לנשנש תוך כדי (הן לא מתאימות לנו, יש יותר מידי קליפה). תלחצי עם הקולפן חזק כלפי המלפפון ככה שהפרוסה תצא בעובי מספיק ולא תיקרע. אגב, אם יש לך, את יכולה להשתמש גם במנדולינה על השלב הכי דק

IMG_9180

3. חיתוך האבטיח – הכי טוב שתפרסי כמה פרוסות בעובי של בערך סנטימטר וכמה שאפשר ישרות (כמו שהסברתי לך כדי לחתוך את לבבות האבטיח) ומכל פרוסה תפרסי פסים (בעובי כסנטימטר). כל פס תחתכי למלבנים באורך שהוא טיפה יותר מהרוחב של המלפפון (היית מובנת? כי אני מרגישה שיצא לי הסבר כמו "בעיה בחשבון" . זה סתם נשמע מסובך… הרעיון הוא שכשאת מניחה את מלבן האבטיח על המלפפון הוא טיפונת יבצבץ החוצה, זה הכל!)

4. הרכבת הגלילון – תשטחי פרוסת מלפפון על משטח עבודה | תניחי בקצה עלה נענע (על קצה הפרוסה שמסתיים פחות בעיגול). את העלה תניחי ככה שהשפיץ שלו ייצא החוצה מהמלפפון | תניחי מעל העלה מלבן אבטיח ותגלגלי עד הסוף.

אם פרוסת המלפפון דקיקה מספיק, ואם הקפדת שהחלק המעוגל של המלפפון הוא שסוגר את הגלגול, הגלילון אמור להישאר מהודק. אם הוא בכל זאת נפתח לך, את יכולה לנעוץ קיסם לסגירה

מה אפשר להכין עם אבטיח

5. הגשה – סדרי אותם אחד אחד בטור, על צלחת הגשה לבנה מאורכת (כהרגלי בקודש) אם כי, אפשר גם בעיגול על צלחת לבנה עגולה. העיקר שיהיו מסודרים יפה אחד אחרי השני ברווחים והעיקר ש… תגישי בסטייל – ככה פשוט!

זה טעים, זה מרענן וזה פשוט נראה מדהים!

אבטיח ומלפפון שילוב מדליק


ורק עוד "משהו אחד לי אליך"  – (היית מאמינה שרק אחד?!)

 הקפאה – הפעם זו לא הקפאה לטווח ארוך אלא רק אפשרות הגשה. אם את לא מגישה מייד, אפשר (ואף נחמד) להכניס למקפיא (בתוך קופסת פלסטיק סגורה) לחצי שעה-שעה (או גג 3) – זה נותן "בוסט" קור כזה וטיפונת קופא, אבל לא ממש, וככה מרענן אף יותר (מה שכן, מעבר ל-3 שעות במקפיא זה כבר לגמרי מאבד את הכיף, אז אל)

ויודעת מה, בכל זאת עוד מילה

 מתי נחמד להגיש את גלילוני המלפפון והאבטיח האלה? הינה כמה אפשרויות – באירוח כזה של אחרה"צ | באירוח של דרינק ונשנוש – זה בא מעולה ליד בירה או כוס יין לבן קר | באירוח של ברוסקטות או דברים קטנים ואפילו בבראנץ' זה יכול להשתלב בכיף!

עוד רעיון, אם בא לך לשחק אותה מסעדת גורמה (פלצנית ), זה להגיש גלילון אבטיח בין המנות (קצת כמו שסיפרתי לך על כוסית המיץ הכתום, זוכרת?)

זהו להיום.

לעוד צורת הגשה כיפית לאבטיח כנסי ל-לבבות אבטיח קפואים

אבטיח קפוא

מה את אומרת, אהבת את השילוב? יש לך עוד רעיון לשילוב מדליק (ובאמת טעים) עם אבטיח? אשמח לשמוע בתגובה!

אז Stick Around,

ביי בינתיים

טליה

8 תגובות לפוסט “גלילוני מלפפון ואבטיח או בקיצור – "סושי אבטיח"”

  1. טוב חייבת לנסות, נשמע אחלה. גם אני לא בעניין הבולגרית, לא עובר לי בבלוטות. רק מקווה להיתקל באבטיח טוב מספיק כי מלפפונים שמנים בדיוק לקחתי בסופר אתמול. ???

    1. כן בסופר יש עכשיו מלא אבטיחים במחירי בדיחה אבל ככה הם גם נראים 🙂 את חייבת לנסות!!
      ואגב בלי קשר לאבטיח, לגלגל ככה מלפפון עם גבינה בפנים זה גם כיפי! בהשראת המנה הזו עשיתי אתמול לילדים ארוחת ערב מגולגלת…

  2. סושי אבטיח! מעניין… בגזרת היופי זה בהחלט משו משו (צבעים משלימים וזה), לגבי הטעם – מודה שאני חשדנית אך גם סקרנית 🙂

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה