- Eshet Style - http://eshetstyle.com -

הברוסקטה האהובה עליי

באירוח בראנץ', כפתיח לארוחה, כשאת מזמינה ל"קפה ועוגה" או סתם כשבא לך משהו קטן ככה "ליד" – את הברוסקטה הזו את חייבת לטעום ויפה שעה אחת קודם!

אחד הדברים שאני הכי אוהבת זה ברוסקטות. יש משהו בחתיכת לחם הקטנה והקראנצ'ית הזו שפשוט משתלב מעולה עם הכל וגורם לך לרצות עוד ועוד!


אגב, יכול להיות שזו אחת הסיבות שאני מתה על ברצלונה, כי זה פחות או יותר מה שאני עושה שם כל היום… עוברת מטפאס לטפאס ואוכלת עוד ועוד ברוסקטות או כפי שקוראים להן שם – "פינצ'וס". רוצה המלצה לטפאס האהוב עליי בברצלונה? שמתי לך לינק בסוף…


חלק גדול מהכיף שלי בברוסקטות זה לאלתר כל פעם שילוב מדליק וצבעוני אחר… (נדבר על זה פעם בהרחבה, על אירוח שאני עושה לפעמים, שכל כולו ברוסקטות – חייבות!)

ובכל זאת, את הברוסקטה בשילוב הספציפי הזה אני מכינה כבר שנים – עליה אני לא מוותרת! וכל פעם מחדש, כשאני נוגסת בה הטעם פשוט אלוהי – בחיי!

הנגיעה של טיפה מתוק עם מלוח לגמרי עושה לי את זה, ותמיד כולם מתלהבים ושואלים: "תגידי… מה זה המתוק הזה שיש בפנים? זה כל כך טעים…"

והתשובה כל כך פשוטה – זו ריבה!


רכיבים (ל-8 ברוסקטות קטנטנות)

לחם – 2 פרוסת (חתוכות כל אחת ל-4 ריבועים/רבעים)

 נענע ובזיליקום – מכל אחד חופן עלים קצוצים (2 טיפים שכדאי שתכירי לגבי העלים הירוקים – שמירת העלים | קיצוץ עלים)

 עגבניות שרי – 3 עגבניות פרוסות לעיגולים (עדיף מסוג תמר)

 ריבת משמש – 2-3 כפיות

 גבינת איבריקו חלב/מנצ'גו – 8 פרוסות שיתאימו לגודל הברוסקטה (אפשר להחליף בגבינת עזים 9%, תראי ברשימת סופר שלי, איזו אני אוהבת)

 אגוזי מלך/פקאן – כמה, קצוצים גס ()

לתיבול

 שמן זית – בערך כף

 חומץ בלסמי – בערך כפית ()

 מלח פלפל

_________________

() – זה הסימן למה שאם במקרה אין לך קבוע בבית, אז בהחלט כדאי שיהיה… (הכל פה, ברשימת הסופר בשביל הטאץ)


הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – קלי את הלחם על המחבת וחתכי לריבועים (כל ההוראות כאן) | מרחי שכבה דקה של ריבה | הוסיפי ירוקים קצוצים | הניחי פרוסת גבינה ושני עיגולי עגבניות שרי | הוסיפי שני שברי אגוז, טיפונת שמן זית ובלסמי (במזרק), מלח ופלפל | סדרי על צלחת הגשה ותגישי בסטייל – ככה פשוט! 




ובקצת יותר ארוך (כמו ב-)

1. תתחילי בלהכין את הלחם, איך? כמובן רק במחבת (ככה הוא לא יהיה קשה כמו אבן כשהוא יתקרר) כל ההוראות בטיפ של לחם במחבת ותחתכי אותו לריבועים קטנים

(אני קונה לחם ריבועי כדי שיצאו לי ריבועים קטנים, אבל גם צורה של רבעים מפרוסת לחם אליפטית זה בסדר… ואת יכולה גם ללכת על באגט או לחמניית דגנים בקוטר של באגט)

2. את העלים הירוקים (הנענע והבזיליקום) אחרי ששטפת וייבשת מבעוד מועד (כמו בטיפ הזה), תקצצי אותם יחד (אני קוצצת כמו בטיפ הזה)

3. ועכשיו תכיני לך את "עמדת העבודה" כדי שכל מה שאת צריכה יהיה מוכן לעבודה (את יודעת שככה אני אוהבת…) – את הגבינה, הלחם והירוקים הקצוצים | את אגוזי המלך תקצצי גס בסכין | תוציאי את שפריצר שמן הזית האהוב שלנו (עליו כתבתי לך כאן) | תכיני לך קערית קטנה עם בלסמי כדי שתוכלי להזריק אותו במזרק (כמו בטיפ הזה) | ושימי לידך גם את הריבה, והצנצנות הקטנות של המלח הגס והפלפל הגרוס (זוכרת אותן מכאן?)

4. הרכבת הברוסקטההחלק הכי כיפי!

תמרחי שכבה ממש דקיקה של ריבה על כל חתיכת לחם | תזלפי טיפה שתיים של בסלמי (בעזרת המזרק) | תניחי מעט ירוקים קצוצים

עכשיו תוסיפי פרוסת גבינה (או 2 חתיכות שמסתדרות על השטח של הלחם) | תניחי עיגול או שניים של עגבניית שרי

והינה הטאץ' הקטן לפני סיום – תניחי שבר אגוז מעל כל עיגול עגבניה, הוסיפי שפריץ שמן זית (עם השפריצר), וכמה גרגירי מלח גס ופלפל גרוס (עם היד)


אם החלפת לגבינת עזים – אז אחרי הריבה תמרחי קודם את הגבינה (ככה כמו "שפכטל" ) ואז מעליה "תדביקי" את הירוקים ותמשיכי אותו דבר… (אחרת, בגלל שהגבינה רכה, זה פשוט נדבק ומסתבך…)


5. זהו, עכשיו רק תסדרי יפה בטור במרווחים שווים (כמו שעשינו בבראוניז) על צלחת ההגשה הקבועה שלנו ותגישי בסטייל ככה פשוט!


אז הגעתי לשלב של – "כמה דברים לי אליך"

הכנות מראש באירוח את הלחם – את יכולה לקלות ולחתוך גם שעתיים מראש רק תעקבי בדיוק אחרי ההנחיות בטיפ של לחם בחבת ואל תקלי אותו בתנור! | את הירוקים כמובן, את יכולה לשטוף ולייבש כמה ימים מראש ואת הקיצוץ אני עושה כשעה מראש ושומרת בכוס מכוסה בניילון נצמד (כמו שסיפרתי לך בפוסט של טיפים לאירוח "על-האש") | את הגבינה אני גם חותכת מראש ועוטפת בניילון נצמד או בנייר המקורי שלה (זוכרת את הפוסט על הגשת גבינות?) | את הבלסמי אני מכינה לי בקערית וליד את המזרק | ואני גם קוצצת לי מראש גס את האגוזים ופורסת את העגבניות לפרוסות ככה חצי שעה מראש, אבל זו רק אני…

ועוד משהו קטןהריבה. אם אני מכינה את הברוסקטות מול האורחים, את הריבה אני מעבירה מראש לצנצנת קטנה ולא משאירה אותה בצנצנת המקורית… על אותו משקל כמו הסירופ פטל בספידי קינוח של גלידה או כמו הגבינות… אין מה לעשות, זה פשוט עושה את ההבדל 


שינויים אפשריים – הגבינה – כמו שכתבתי אפשר גם גבינת עזים והאמת שכל גבינה קצת חריפה שמגיעה בגוש תבוא מעולה | הריבה – אני אוהבת ריבת משמש כי יש לה טעם מיוחד והיא פחות נראית על הלחם ואז זה מסקרן… אבל בגדול גם ריבת תות/פטל/אוכמניות תתקבל בברכה. אגב, אני קונה ריבה פשוטה בסופר ולא משהו מיוחד. בקיצור, כמו שאת מבינה, מבחינתי ת'כלס כל שילוב של גבינה קצת חריפה עם ריבה הוא פשוט מושלם! אז תהיי יצירתית – ותזכרי שאני, כמו תמיד, פה רק כדי לתת לך רעיון!

לפני כמה ימים, פשוט "הגדלתי" את הברוסקטה הזו לעצמי לצהריים, היה תענוג –

את הברוסקטה הזו אגב, הכנתי על סט הצילומים בקיץ שעבר בהפקה של "מגזין מנטה", שם הרכבתי והכנתי בתור "שף אורח" 15 (!) מנות נשנוש כיפיות לאירוח! מוזמנת להציץ גם שם

זהו להיום.

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה



ואם כבר דיברנו על שילוב של גבינה עם מתוק, אם עדיין לא ניסית את הסנדוויץ' תמר המושלם הזה – לגמרי הגיע הזמן!


ואפרופו תמרים וברוסקטות – בפוסט של הסנדוויץ' הבריא הזה, יש גם אפשרות לברוסקטות קטנות ומתוקות


 ולסיום, הבטחתי לספר לך על הטפאס האהוב עליי בברצלונה! אז הינה הוא כאן בכבודו ובעצמו – Ciudad Condal. אז כשתגיעי לשם… הכי כיף לשבת על הבר מייד בכניסה, ולכן כדאי לא להגיע בשעות הצהריים העמוסות במיוחד, ואגב, חוץ מ"פינצ'וס" ועוד שלל טאפסים מעולים, גם עוגת הבית שלהם (שמוגשת עם אלכוהול מעל וקצפת ליד) – היא פשוט מושלמת! תיהני