- Eshet Style - http://eshetstyle.com -

כרוב סגול בתנור – זה הכל ! מנה מפתיעה בצ'יק

כל מה שיש פה זה פרוסות של כרוב סגול צלויות בתנור – זה כל הסיפור – ואין לתאר כמה שזה טעים!

אפשר לאכול את זה ככה בלי כלום (וישירות מהתבנית ), אפשר עם נגיעה של יוגורט, אפשר כמנה קטנה בפני עצמה או כתוספת צבעונית לצד כל מנה עיקרית… בקיצור – תענוג שחובה להכיר! 

והמנה הזו היא לגמרי עוד הוכחה לכך שהמנות הכי טעימות נולדות מאלתור של רגע! כן, אני יודעת שאני די חוזרת על עצמי בעניין הזה… אבל זה פשוט נכון!


כרגיל, סיפורון – את המנה הזו אלתרתי כשראיתי שהכרוב הסגול הקטן והחמוד שיש לי במקרר מתחיל להרגיש לי כמו חלק מהמקרר עצמו… לדעתי הוא היה שם יותר משבועיים! קניתי אותו במטרה לשלב אותו בסלט מקלונים האהוב שלי וברגע האמת שכחתי אותו והוא נותר שם לבדו…

אז קילפתי ממנו כמה עלים ראשונים והחלטתי לעשות ניסיון ולהכניס אותו לתנור. לא יודעת מה איתך, אבל עד אותו יום מעולם לא טעמתי כרוב בתנור קודם… ופייר, פשוט נדהמתי מהתוצאה! מושלם!


רכיבים (ל 8 מנות בערך)

כרוב סגול קטן

 שמן זית – מעט, רצוי בתרסיס האהוב שלי מכאן

סומאק – מעט (לא חובה)

מלח ופלפל גרוסים

להגשה (אם מתאים…)

יוגורט טבעי 3% – כף לכל פרוסה

וזה הכל, היית מאמינה?!


הוראות הכנה, שלב שלב

הפעם אנחנו רק בגרסה הקצרה…



בקצר וקולע – חממי תנור על 200-220 מעלות (חימום רגיל למעלה ולמטה) | קטמי לכרוב את הצ'ופצ'יק בתחתית (לא הרבה מידי) ופרסי אותו (כשהוא עגול ושלם והצ'ופצ'יק פונה אליך) לפרוסות בעובי כ-2 ס"מ (נסי לשמור את הפרוסות שלמות ועגולות מבלי שיתפרקו) | הניחי את הפרוסות על תבנית התנור מרופדת בנייר אפיה | התיזי על כל פרוסה מעט שמן זית ותבלי במלח ופלפל גרוסים | הכניסי לתנור בשלב האמצעי לכ-15-20 דקות | העלי את התבנית לשלב אחד לפני הכי עליון, העבירי תנור למצב גריל, על 250 מעלות לעוד כ-4 דקות (או עד שתשימי לב שהקצוות של כל פרוסה משחימות) | הוסיפי מעל כל פרוסה כף יוגורט, שפריץ שמן זית וכמה גרגירי מלח ופלפל גרוסים ותגישי בסטייל – ככה פשוט!




אז הגענו לשלב של "כמה דברים לי אליך"

נתחיל בכל זאת בכמה תמונות של השלבים (כי את יודעת שקשה לי בלי )

פרסי את הכרוב והניחי את הפרוסות על תבנית התנור מרופדת בנייר אפיה, אחת ליד השניה


התיזי מעט שמן זית (עם השפריצר הקבוע) ופזרי מעט מלח ופלפל גרוסים


הכניסי לתנור (בשני שלבים – לפי ההוראות שלמעלה) והוציאי כשהקצוות חומים (כי ככה זה הכי טעים!)


הגשה חם או קר והכנה באירוח – הכרוב הזה טעים גם חם וגם בטמפרטורת החדר. אם את מארחת אני מציעה להכין את פרוסות הכרוב עם השמן זית והתיבול על נייר אפיה מראש ולהכניס את הכרוב לתנור כ-20 דקות לפני שבאים האורחים. ככה הכרוב יהיה בטמפרטורה המתאימה בדיוק כשתשבו לאכול… | עוד אפשרות, זה להכין ממש הכל מראש ולתת לו חימום קל בתנור לפני הגשה


קצוות קראנצ'ים – הקצוות השרופים האלה הם מעדן!! והם לגמרי מוסיפים גם למראה וגם לטעם. תמיד כשאני מגיעה לשלב שזה מתחיל להשחים אני קצת נלחצת להשאיר עוד בתנור מחשש שישרפו, אבל בסוף אני שמחה שלא הוצאתי ואפילו מצטערת שלא נתתי להם קצת יותר…


 שינויים והגשה כתוספת – היוגורט מעל הוא כמובן רק אפשרות, את יכולה להגיש אותו בלי כלום או לשלב מעליו כל דבר אחר שתחשבי עליו (למשל טחינה, רוטב מתקתק כלשהו, מיונזי או אפילו אסייאתי (עם שומשום שחור מעל) – כרגיל, אני פה רק כדי לתת לך רעיון (ואני הרי משוגעת על יוגורט!) אבל את – תהיי יצירתית!

בנוסף, כיף להגיש אותו "בתפקיד תוספת ירק" ליד כל מנה עיקרית כמו דג בשר או עוף. אני הגשתי אותו עם הפילה סלמון הקבוע שלי ומעל היוגורט הוספתי גם מעט פיסטוקים קצוצים, והכל יחד השתלב נפלא!!

למתכון הוותיק שלי לפילה סלמון שבתמונה (שאני בטוחה שאת כבר מכירה!) >> כאן ואגב, הוא ישתלב נפלא גם לצד הפילה דניס בשש דקות | ולמתכון של האורז הסגלגל הטעים הזה תצטרכי להמתין עוד קצת בסבלנות…


זהו להיום.

עכשיו אפשר להתחיל לאכול

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה



והינה עוד מנה דומה, שגם רק מכניסים לתנור, מגישים עם כף של יוגורט ונהנים מכל ביס –

דלעת ערמונים בתנור >>


ואם נשאר לך כרוב סגול חי, את יכולה פשוט לחתוך אותו לרצועות דקיקות ולשלב בסלט מקלונים המשגע הזה (מתאים גם בגרסת הרוטב האסיאתי וגם לרוטב השני)