מתכונים בסטייל
מתכון למאפינס מרציפן
מאפינס מקושטים ועוגת שקדים מהממת – בפעם אחת
|
19.02.2016

טוב, אני בשיא ההתלהבות מהמתכון הזה משתי סיבות: הראשונה – שפשוט המצאתי אותו לחלוטין והוא יצא סופני! והשניה – שאני חולת מרציפן וגיליתי מוצר שנותן טעם של מרציפן בלי להשתמש במרציפן! לדעתי זה ממש בגדר פטנט ! וחכי, לא לברוח – גם אם את לא אוהבת מרציפן (אגב, משהו שאני פשוט לא מצליחה להבין…) עדיין שווה לך להכיר את המתכון הזה. נתתי בסוף אופציה גם בשבילך.

איך להכין מאפינס מעולים


ואת כבר יודעת – מתכון הכי קל, בלי הפרדות, המתנות או עניינים. הכל ביחד לאותה קערה. כמו שאנחנו אוהבות  והתוצאה – מדהימה! 

בלילה אחת – גם מאפינס, גם עוגה בחושה ואם יהיה לך מזל, אולי גם כמה עוגיות (טוב, סוג של…)


רכיבים (ל-12 מאפינס + תבנית אינגליש קייק)

ביצים – 3

שמן – 1 כוס חד פעמית ()

סוכר – 2 כוסות חד פעמיות () (כ-280 גרם)

גיל/אשל – 1 גביע (200 ml)

רוזטה שקדים (של פרג) – 1 כוס חד פעמית () (זה המוצר הגאוני שגיליתי שנותן את הטעם של מרציפן – ראי בסוף הסבר איפה קונים)

תמצית וניל – 2 כפיות ()

שקדים טחונים – 1 כף (אפשר יותר ואפשר בלי)

 קמח תופח – 3.5 כוסות חד פעמיות () (כ-300 גרם)

טיפונת מלח

______________

לתוספות וקישוטים (לא חובה הכל, אבל ממש כדאי…) –

 שוקולד מריר – כמה קוביות חתוכות (ל-12 מאפינס – השתמשתי בחצי חפיסה)

פירות יער קפואים – חופן (להשיג ב"מקרר הקפואים" בסופר. יש מלא סוגים, פטל אדום או שחור, חמוציות יער, אוכמניות… אני שמתי מיקס של כמה סוגים. הכל יוצא מעולה!)

 פרוסות שקדים/שברי שקדים ()

להגשהאבקת סוכר ומסננת קטנה

______________

() – שימי לב, הכוונה לכוס חד פעמית של שתיה קלה (בערך כמות של חצי כוס "רגילה")

() – כדאי שיהיה תמיד בבית

איך להכין מאפינס שקדים ופירות יער

הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – ערבבי את כל הרכיבים בקערה בעזרת מיקסר | שפכי לתבנית משומנת, איזו שתבחרי | הוסיפי תוספות וקישוטים | הכניסי לתנור מחומם מראש על 180 מעלות | כ-30 דקות מאפינס, כ-45 דקות אינגליש קייק | המתיני 10 דק' לצינון, פזרי אבקת סוכר ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



מתכון למאפינס מרציפן

בקצת יותר ארוך (כמו ב- ) –

1. לפני הכל תדליקי תנור (רגיל, למעלה ולמטה) על 180 מעלות. תוציאי את הרשת ושימי לך בצד (על השיש או הכיריים)

2. קחי חופן פירות יער קפואים מתוך החבילה, שימי בקערה קטנה, תיכף תחזרי אליהם (בינתיים הם טיפה יפשירו). את החבילה הפתוחה שימי בשקית ותמשיכי לשמור במקפיא לפעם הבאה…

3. קחי כמה קוביות שוקולד מריר ותחתכי כל קוביה לכמה קטנטנות, עם סכין מעולה (אם עדיין אין לך סכין מטבח מעולה, כנראה שלא קראת את הפוסט הראשון שלי בסדרת האקססוריז)

4. שימי את כל הרכיבים בקערה בסדר הזה ותערבבי במיקסר רק עד לאיחוד (גם במיקסר ידני פשוט זה מצוין. ככה אני עשיתי)

5. תשמני את התבניות שאת רוצה (מאפינס ו/או אנגליש קייק) בטיפונת ספריי שמן לאפיה, תניחי אותן על הרשת של התנור (שהוצאת קודם), ותשפכי את הבלילה לתבניות, לא עד הסוף, רק 3/4

אני בעד לשפוך חצי מהבלילה לתבנית אנגליש קייק, וחצי לתבנית מאפינס (של 12) בעזרת מצקת, ואם נשאר לך אפילו עוד טיפה, אל תזרקי. תראי בסוף מה עשיתי…

איך להכין מאפינס עם פירות יער

6. קישוטים ותוספות 

טיפ – לפני שאת מוסיפה את פירות היער, תערבבי אותם עם טיפונת קמח, ככה ביד בקערה, זה גורם להם לא לשקוע ישר לתחתית.

המאפינס אחרי שמילאת את השקעים בבלילה עד 3/4, תכניסי לכל שקע את התוספות – כמה שברי שוקולד וכמה פירות יער.

עכשיו קחי קיסם ותדחפי מעט רק חלק מהתוספות לאמצע ולצדדים, וחלק תשאירי ככה למעלה. אח"כ אם בא לך, תפזרי מלמעלה פרוסות שקדים או שברי שקדים לקישוט.

האנגליש קייק – אני את העוגה משאירה בלי שום תוספות בפנים, רק מקשטת מלמעלה בפרוסות שקדים. יוצאת מעולה! עוגה לבנה כיפית ורכה. אם את רוצה תוספות, אז אותן הנחיות כמו במאפינס…

7. תכניסי (את הרשת ועליה התבניות) לתנור שחומם מראש, בשלב האמצעי.  מאפינס – +30 דקות | אנגליש קייק – +45 דקות.

8. תשאירי בחוץ להתקרר כמה שיותר זמן. אל תדאגי זה לא יתקלקל. להיפך!

להגשה – כשהכל קר לחלוטין תפזרי מלמעלה אבקת סוכר עם מסננת קטנה.

מתכון למאפינס מרציפן


אז הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך"

רוזטה שקדים ("פטנט המרציפן") – מה זה ואיפה קונים? בעיני זה פשוט מוצר גאוני!! לטובת אלה (כמוני) שלא הכירו, זה משקה שקדים בצבע קרם, סמיך מאוד, עם טעם ממש דומיננטי של מרציפן. פשוט מדהים! אני גיליתי אותו במקרה כשהסתובבתי לי בשוק הכרמל… ובשבילך הלכתי לבדוק אם יש גם בסופר (כי את יודעת שאני אוהבת נגיש…), אבל לא מצאתי. מה שכן, גיליתי שאפשר פשוט להזמין אותו באינטרנט עד הבית, פה באתר של תבליני פרגשמעי, אם את אוהבת טעמים של מרציפן, את פשוט חייבת כזה בקבוק בבית! וכמו שאת כבר יודעת, כשאני מתלהבת ממשהו קשה לי להירגע, ככה שאני כבר בניסיונות לעוד מתכונים עם תגלית המרציפן שלי… (המתיני בציפיה )

מתכון פשוט למאפינס שקדים ופירות יער


ועכשיו תהיי מוכנה, טיפה נוסטלגיה – מאז שאני ילדה, אחד הדברים האהובים עליי בעולם, זה מרציפן. וכשהייתי קטנה, אמא שלי היתה מכינה לנו מרציפן בעצמה לבד בבית. ממש אבל! היא היתה טוחנת שקדים שלמים ואז מערבבת עם סוכר. אני הייתי אחראית על לשים את השקדים במים ואז להחליק אחד אחד החוצה מהקליפה. כנראה שלא היו אז שקדים קלופים בסופר כמו היום… מה שעוד לא היה, זה סלולרי ואינטרנט… ככה שהיה מלא זמן לשבת בכיף ובשלווה ולקלף שקדים . האמת, נקודה מעניינת למחשבה… הכי ברצינות.


 זמן אפיה – כמו תמיד, זמן האפיה המדויק תלוי בתנור, בזמן החימום מראש ובעוד כל מיני… בקיצור, תהיי באזור. ולפני שאת מוציאה תבדקי עם קיסם, שהקיסם נכנס טיפה בקושי לעוגה (כלומר שאת מרגישה שאת דוקרת עוגה ולא נוזל) ושהוא יוצא נקי. אם את אוהבת טיפה יותר מושחם מלמעלה את יכולה לתת לזה עוד כמה דקות (לדעתי זה תמיד טוב כי זו לא מהעוגות שמתייבשות בפנים…). רק שימי שוב טיימר, אפילו לעוד 4 דקות – שלא תשכחי להוציא מהתנור!

אם עדיין אין לך טיימר, כנראה שפיספסת את הפוסט השלישי בסדרת האקססוריז, או במילים אחרות – את חייבת אחד!

2016-02-16 14.52.57_resized

בגלל שאני מכינה גם מאפינס וגם אינגליש קייק, אני שמה טיימר נפרד לכל אחד מהם. אם אין לך שניים, אז פשוט כשאת מוציאה את המאפינס, תעדכני את הטיימר לעוד 15 דקות. בקיצור, בבקשה תתרכזי אני רוצה שיצליח לך! 

כמויות – מזכירה לך שאני משתמשת בכוסות חד פעמיות שהן בערך חצי מספל/כוס גידי גוב כזו… פשוט חשבתי שככה יהיה יותר מדוייק. היו שביקשו, אז הוספתי גם כמויות בגרמים ליד (זה רק בשבילך! עד היום בחיים לא מדדתי כלום. אני יודעת שאומרים שבאפיה חשוב לדייק וזה… אבל איך נאמר, כנראה שבמתכונים שאני אוהבת, הדיוק על הגרם לא קריטי )

רק אם את ממש לא אוהבת טעם של מרציפן – אבל ממש. כי גם כאלה שלא מתים על מרציפן התלהבו מהמאפינס בטירוף! ככה שהכי כדאי בפעם הראשונה לנסות את המתכון as-is (מקסימום תכבדי חברים…). בכל מקרה, אם את עדיין מתעקשת – במקום הרוזטה שקדים – את יכולה לשים עוד חצי גביע לבן/אשל ולהוסיף עוד כף סוכר. 

מתכון לעוגה לבנה פשוטה

אם נשארה לך עוד טיפה בלילה – ויש לך עוד טיפה זמן… אני הייתי חייבת לנסות! שפכתי כמה כפות מהבלילה (במרווחים) על תבנית התנור מרופדת בניר אפיה ומעל כל "שלולית" כזו פיזרתי פרוסות שקדים. הכנסתי לתנור החם ל-15 דקות (10 דק' באמצע התנור ועוד 5 דק' בשלב העליון), ויצאו לי סוג של עוגיות, טיפונת שרופות אבל ממש טעימות! על זה אני אומרת – תמיד שווה לנסות 

מתכון לעוגיות שקדים

הקפאה – בד"כ כשאני מכינה עוגות בחושות ומאפינס, חלק אני מקפיאה. לפעמים אני אפילו עושה במיוחד מנה כפולה, כי אם אני כבר מכינה, זה לא ממש מוסיף עבודה…. אז גם הפעם, הקפאתי כמה מאפינס. גזרתי נייר אפיה, הנחתי בין אחד לשני, עטפתי בנייר כסף, הכנסתי לשקית סנדוויץ' ולמקפיא. הפשרתי ערב קודם על השיש, לפני הגשה פיזרתי אבקת סוכר והטעם נשאר מעולה! אני אוהבת שיש לי תמיד במקפיא כל מיני אפשרויות לאלתר קינוחים מדליקים או סתם עוגה לקפה, ככה ב"שלוף" (סיפרתי לך את זה כבר במתכון הראשון ראשון – ספידי קינוח של גלידה, זוכרת?) מציעה לך לאמץ ().

מתכון למאפינס מרציפן

זהו להיום…

נתתי לך רעיון למשהו חדש? אהבת את המתכון ועשיתי לך חשק לנסות? או שאת כבר מנסה ויש לך שאלה? כתבי לי בתגובה פה למטה… אני תמיד שמחה לקרוא ולענות 

אז Stick Around,

ביי בינתיים

טליה


ואפרופו מאפינס… 

מוזלי מאפינס – מאפינס בריאות

מאפינס מלוחים מעולים

ואם בא לך קפה ליד – תציצי בפוסט על "קפה בלי סוכר ובלי סיגריה"

68 תגובות לפוסט “מאפינס מקושטים ועוגת שקדים מהממת – בפעם אחת”

  1. הנוסטלגיה עם השקדים זה בדיוק כמו אצלנו גם אמא שלי הייתה מכינה מרציפן והכי כייף היה לקלף את השקדים הרטובים ( ו אמת שאהבתי גם לאכול מהם תוך כדי) חוץ מזה אחלה מתכון אני אוהבת את זה שאת יורדת לפרטים הכי דקים ( " תוציאי את הרשת ותניחי אותה בצד…).

    1. 🙂 תודה סיגל. אני באמת מנסה לרדת להכי הכי "קטנות"…כדי שלא יהיה מקום לטעויות והכל יזרום, גם למי שפחות מרגישה בנוח במטבח…

  2. טליה פעם ראשונה שאני בבלוג, אהבת את הכתיבה ואת המתכון אני מבטיחה לנסות, הכי כיף זה באמת נראה קל !! שזנ הכי חשוב לי עכשיו עם 4 ילדודס בבית. כיף לקרוא במיוחד על ההכנה עם אמא שלך, גם הבנים לפעמים עוזרים לי בקילוף שקדים. ויש לי שאלה אפשר להחליף את הגיל בחלב שקדים ? או בכל דבר אחר לא חלבי ? (רק לא סויה)

    1. תודה אורית. כיף לשמוע. לגמרי הכי חשוב קל, אין שום זמן לסיבוכים עם כל הילדים 🙂 לגבי ההחלפה – חלב שקדים נשמע לי נוזלי מידי לעומת הגיל, צריך לחפש משהו במרקם יותר יציב. מודה שבתור חובבת מוצרי חלב מושבעת אני לא מספיק בקיאה בעולם הזה של התחליפים. אבל אולי משהו מאורז? יש מעדנים כמו מעדני חלב שהם מאורז?

  3. פוסט מושקע! מעניין, טעים ואפילו גורם לי לחשוב שאצליח.
    דרך אגב, רוזטה אפשר להשיג כמעט בכל חנות תבלינים/פירות יבשים…

    נראה לי שהצלחת לשכנע אותי לאפות בסופש הקרוב 🙂

  4. פוסט מקסים ואני מבטיחה לנסות. התמונות מהממות ועושות ממש חשק וכמובן שקראתי את הגרסה הארוכה…
    שבת שלום!

  5. אחלה מתכון אבדוק תמיד יש רוזטה בבית…זכרון ילדות של סבתא עושה לבד רוזטה משקדים…עם חיתול בד תלוי ומטפטף במטבח….אין על זה. אם אהבת רוזטה יש לחיים כהן מצכון של מקפא ג'לטיני על בסיס רוזטה.. יאמי. אגב בשופרסל אצלנו יש. תודה על המתכון!

    1. יו את כבר השניה פה עם זכרון רוזטה ביתית מהסבתא….שמחה להעלות זכרונות שכאלה… ותודה על הרעיון למתכון הבא 🙂

  6. נראה מושלם
    חייבת לנסות..
    אגב סבתא שלי היתה מכינה רוזטה בייתית מדהימה, כולם היו עומדים בתור לטעום ורק אני לא אהבתי.. לצערי היא נפטרה במאי, אז אאלץ לקנות את של פרג (אני ממש בטוחה שיהיה אפשר למצוא אותה בעיר..)
    תודה

  7. הרגת אותי סופית. אני מטורפת על מרציפן איך אפשר לא לאהוב את זה? נראה מהמם הכל את אלופה

  8. וווואאאוווו
    כמה שאני אוהבת מרציפן ?
    עשית לי חשק למצוא רוזטה! זה ב to do list
    נשמע כ״כ פשוט עם כ״כ הרבה סטייל!!
    סופ״ש מושלם יקירה

  9. די כבר יא מכונה!!! אי אפשר עם הדברים המעולים שאת שמה פה…. תגידי – אין מצב למצוא רוזטה בסופר? בא לי לנסות

    1. אני לא מצאתי…. והבנתי גם שיש כאלה עם טעם לוואי כזה תעשייתי… ולזו ספציפית אין. בטח יש מוצרים של "פרג" לידך איפשהו במעדניות… או שתזמיני באינטרנט

    1. יש יש ויש מצב! זה באמת פשוט, הכל בקערה אחת. זה פשוט נראה מרשים וזה כל הכיף!

  10. נראה טעים ובעיקר יפה כל כך. אנסה לנסות… אהבתי את התמונות הממחישות!

  11. לגמרי הולכת להכין את זה! נראה סוףףףף. תמונות מקסימות שעושות חשק, סחתיין טליה. האמא (הבולגריה) של בעלי עד היום מכינה מ'ספן (ככה הם קוראים למרציפן) ביתי לחלוטין ואין מה להשוות למרציפן התעשייתי, טעם גן עדן!

    1. קדימה להכין! ותודה. ולגבי הטעם…מרציפן ביתי זה באמת משהו אחר… אבל אני כזו פריקית של מרציפן שאני אוהבת הכככלללל!

  12. היי טליה. הכנתי ויצא מעולה. עוגה מצוינת, רכה, עסיסית טעימה ממש. נכנסת מיד לקלסר המתכונים הקבועים שלי 🙂 לצערי הילדים שלי לא אהבו את טעם השקדים החזק שאני מתה עליו . אולי בפעם הבאה אנסה עם חצי מכמות הרוזטה.
    תודה . כיף לקרוא אותך.

    1. תודה!! שמחה לשמוע! גם אני הכנתי אותה בדיוק היום 🙂 בפעם הבאה תוכלי לחלק את הבלילה לשניים בחצי תשימי רוזטה ובשני לכי על הגירסה שכתבתי בלי. את יכולה להוסיף גם קצת מיץ תפוזים…

  13. הי טליה, תודה רבה על הטיפים.מקסים ממש. לא הצלחתי למצוא באתר של פרג רוזטה שקדים…

    1. צודקת… גם אני שמתי לב לזה וכששאלתי אותם מתברר שהפסיקו בגלל שזה מוצר שדורש קירור. מה שכן זה מאפינס פשוט מדהימים!! (אני מכורה 🙂 ומכינה אותם ממש המון!) אז שווה לך פעם אחת להשקיע ולקנות את הרוזטה הזו – זה בקבוק יחסית גדול שנשמר אח"כ המון זמן במקרר. בהצלחה!

  14. שמעי אי אפשר להפסיק לקרוא!את כותבת מדהים!מכל הלב!וכל כך מדוייקת! פשוט תענוג!שרק תמשיכי להנות ממה שאת עושה ולגרום לאחרים להתענג עם רגעים קטנים של אושר?תותחית על!

  15. תודה רבה על כל המתכונים והרעיונות!
    מה הכמויות לתבנית אינגליש קייק אחת? פשוט להוריד חצי? (ואם כן מה לעשות עם כמויות הביצים)

    1. בשמחה! למה שלא תכיני 2 תבניות? או אחת ועוד מאפינס או עוגיות ממה שנשאר? קשה לי לתת לך כמות לתבנית אחת וזה כל כך טעים שנראה לי חבל להכין כל כך מעט 🙂

  16. וואו!
    הגעתי לפה ממש במקרה…
    חצי שעה לפני שהאורחים באים אני קולטת ששכחתי לקנות קינוח ☹️
    אין לי כמעט כלום בבית חוץ מהסירופ שקדים!! ניסיתי לחשוב מה לעשות איתו ואז הגעתי למתכון המושלם הזה!!
    דבר ראשון- ממש פשוט להכין והכל כתוב בצורה ברורה,
    דבר שני והכי חשוב- יצא מושלם!!!!
    תודה רבה!!!!

    1. איזה כיף! שמחה שהגעת ובמיוחד שאהבת 🙂 ויותר שמחה שיצא מושלם! אלו באמת המאפינס האהובים עליי ואי מכינה אותם המון. ברוכה הבאה לבלוג 🙂

  17. עוגה מעולה, ניסיתי אותה כמה פעמים, אבל צריכה להכין עכשיו עוגת םרווה. מה יכול להיות תחליף לא חלבי לגיל?

    1. שמחה לשמוע! את יכולה להחליף בקרם קוקוס ששהה במקרר (ולהשתמש רק בחלק השומני והסמיך שמצטבר למעלה אם פותחים ללא ערבוב), עוד אפשרות זה פשוט "יוגורט" בטעם טבעי על בסיס סויה או מעדן אלפרו וניל על בסיס סויה (במקרה האחרון יש להשתמש בשני גביעים, כי הם קטנים וגם להפחית 3 כפות סוכר מכמות הסוכר כי המעדן מתוק). בהצלחה

  18. היי:)
    תודה על המתכון הנפלא
    שאלה קטנה: לא הבנתי את עניין הנייר כסף בהקפאב ואז שקית ניילון? למה גם וגם
    אחרי ההפשרה מכניסה לתנוא או מגישה ככה ?
    שוב תודה
    אפרת

    1. הי אפרת, וסליחה על הדיליי בתשובה, איכשהו התפספסו לי כמה תגובות בימים האחרונים…
      לגבי ההקפאה, אני תמיד מקפיאה ככה דברי מאפה – הנייר כסף פשוט יוצר שכבה חזקה יחסית (לעומת שקית למשל) הוא יציב, אני יוצרת ממנו מלב, שיותר קל לשמו במקפיא מבלי שהעוגה תמעך. הנייר אפיה בין העוגה לנייר הכסף הוא כמובן מטעמי בריאות, היות שלא רצוי להצמיד נייר כסף ישירות לאוכל. בגדול אפשר לשמור עם נייר אפיה וקופסת פלסטיק או שקית הקפאה. מקווה שעניתי. אם לא מוזמנת לשאול עוד.

  19. לא מצאתי באתר של פרג רוזטה שקדים.. מאיפה ניתן להשיג? והאם ממרח שקדים של שקדים עובד באותה צורה?
    תודה!

    1. הי שירי, בדקתי את העניין והבנתי שהם הפסיקו להציע אותה און ליין משום שזה מוצר שדורש קירור. בכל מקרה אפשר להשיג אותה בכל מקום שמחזיקה את מוצרי פרג, וגם, בכל סופר/מעדניה – יש רוזטה (גם אם לא של פרג). לגבי ממרח שקדים – לא, זו לא אותה טקסטורה כלל. הרוזטה היא הרבה יותר נוזלית והרבה יותר מתוקה ממרח שקדים.

  20. אני אישית נגד שימוש בחד פעמי בגלל הזיהום האקולוגי שלו ומשתמשת בכפות מדידה אוניברסליות .קשה לי לבצע המרה של המידות שרשמת. אולי תשקלי לעבור לכוסות מדידה אוניברסליות?

    1. הי רחל את כל כך צודקת!! הפוסט הזה הוא ממש ישן ואני כבר מזמן עברתי לכוסות מדידה רגילות ולפני הכל באמת בגלל סיבת הזיהום הסביבתי כפי שציינת. אני כבר שנים לא מחזיקה כוסות חד פעמיות בכלל בבית וגם לא קשיות. בינתיים נסי להמיר כל כוס שכתובה פה ב-3/4 כוס מדידה רגילה. פלוס מינוס. יום יבוא ואני אמצא את הזמן גם להמיר את כל המתכונים הישנים בבלוג בכוסות מדידה. תודה וסליחה 🙂

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה