אירוח בסטייל
איך להכין גלידה ביתית
מקפא אישי טעים וחגיגי!
|
14.04.2016

מהקינוחים הכי קלים והכי טעימים, שאפשר להכין מראש ופשוט להשאיר במקפיא חודשים! ואז כשצריך קינוח, הופ "הכינותי מראש", שולפים מהמקפיא, מגישים בסטייל וזה תמיד תמיד מעולה!!

ואם אנחנו בענייני פסח – הקינוח המושלם הזה אפילו כשר לפסח, ככה שאת יכולה פשוט כאן ועכשיו להכין אותו ולהקפיא עד ליל  הסדר, אליפות או לא?!

מתכון לקינוח כשר לפסח

טיפונת נוסטלגיה – המתכון המקורי, שהוא שונה מזה אבל על אותו עיקרון, היה של אמא שלי האהובה (מבטיחה לשתף גם אותו בהזדמנות…)

וכשנתקלתי במוצר המדהים הזה של "תבליני פרג" – הסומסומיה – שאגב הפכה למשהו קבוע אצלי בבית… על תקן "המתוק הבריא" (זוכרת אותה מהאזני המן מבצק מוכן? מקווה שכבר הצטיידת באחת…) –  בקיצור, כבר אז, ידעתי שאני חייבת לנסות איתה איזו ורסיה לקינוח הזה של אמא שלי  

אז עשיתי כמה ניסיונות – והינה התוצאה המושלמת כאן לפניך. כמו בד"כ, יש פה כמה אפשרויות הגשה ובסוף גם טיפ אדיר לקישוט בשוקולד חם!

בגדול רק מזכירה – לסומסומיה יש טיפונת טעם של חלבה, אבל לקינוח כולו לא ממש – אז גם אם את לא מחובבי החלבה (ואני לא) מבטיחה שלא תשאירי טיפה בצלחת!


כמו תמיד המתכון ממש פשוט, רק ההוראות קצת ארוכות, סתם כי אני נכנסת לניואנסים הקטנים כדי לוודא שבטוח תצליחי.

אז אם את לא זקוקה להסברים – תקראי רק את "הקצר וקולע" ותכיני בצ'יק

IMG_3786

זהו התחלתי


רכיבים (ל-14 מנות אישיות או 2 תבניות אנגליש קייק)

שמנת מתוקה להקצפה – 2 קטנות (סה"כ 500 מ"ל)

ממרח סומסומיה (של "פרג") – 4-5 כפות

 "נשיקות" מרנג לבנות גדולות – 10

 חצי חבילת שוקולד מריר (50 גרם)

להגשה

 חבילת שוקולד מריר (100 גרם)


הוראות הכנה, שלב שלב

בקצר וקולע – הקציפי את השמנת לקצפת יציבה | הוסיפי לקערת הקצפת את ממרח הסומסומיה, נשיקות שבורות וחצי חבילת שוקולד מריר מגורדת בקולפן | ערבבי בתנועות קיפול | העבירי לתבנית מאפינס או לכוסות אישיות | הכניסי למקפיא לפחות ל-4 שעות | הגישי עם קישוטי שוקולד

IMG_3813


בקצת יותר ארוך (כמו ב-…) –

1. תרוקני 2 מיכלי שמנת מתוקה לקערת זכוכית גדולה (או לקערת הקיטצ'נייד אם יש לך. לא תאמיני, אבל לי אין! סיפור ארוך, אולי בהזדמנות…) – ותקציפי כמה דקות טובות (על הכי מהר!) לקצפת יציבה (איך את יודעת שהיא מוכנה? אם הסימנים של המיקסר נשארים ולא נעלמים)

2. תוסיפי 4-5 כפות של ממרח הסומסומיה (וקחי עוד קצת ישר לפה  את חייבת!)

2016-04-06 10.51.40

את הסומסומיה את שופכת לקערה לאט לאט הכי קרוב לדופן הפנימית (כמו בתמונה, כדי שלא תשבר הקצפת) ואז בתנועות קיפול עדינות תערבבי לאיחוד.


כן אני יודעת, גם אני תמיד נלחצת כשאומרים לי "לקפל" – אז לטובת הנלחצות – פשוט קחי "לקקן" (ראי הסבר בסוף) או כף פלסטיק – תכניסי אותו הכי קרוב לדופן הפנימית של הקערה כלפי מטה וצמוד לדופן ותעלי לאט כלפי מעלה – הרעיון להביא את הסומסומיה (הכבדה והסמיכה – אל מעל הקצפת) – תנועות סיבוביות כאלה די איטיות מלמטה למעלה ומסביב לדופן הפנימית של הקערה.

אל תדאגי – גם אם הקצפת נהרסת, הקינוח עדיין יוצא מעולה – מבטיחה! (נו כן, מודה – מניסיון, אבל זה רק בינינו )


3. קחי את הנשיקות ותשברי אותן עם הידיים (פשוט קחי כל 2 ותמעכי ב-2 ידיים מעל הקערה) – ככה שיפלו לקערה פירורים ושברים של נשיקות. עוד לא לערבב

4. קחי חצי חבילת שוקולד מריר, ובעזרת קולפן מעולה (כמו זה שסיפרתי לך עליו בפוסט האקססוריז), תעברי על דופן חבילת השוקולד ותגרדי גילופי שוקולד מעל הקצפת

2016-04-06 10.39.07

5. בעזרת כף פלסטיק/"לקקן" תערבבי שוב בתנועות קיפול (עכשיו כבר בלי לחץ )

6. זהו בעצם. נשאר לך רק להחליט איך את רוצה להגיש ובהתאם לבחור באיזו צורה את מקפיאה –

למנות אישיות עגולות – קחי תבנית מאפינס עדיף מסיליקון (אם מאלומיניום אז שמני בטיפונת ספרי אפיה ומרחי עם מפית. לא סגורה על זה שזה הכרחי, אבל אני משמנת שיהיה…) ופשוט שפכי פנימה לשקעים. לא ממש עד הסוף, ככה שיישאר משטח ישר למעלה ולא יידבק לניילון הנצמד

IMG_4493

אפשרות נוספת למנות אישיות – לשפוך לתוך כוסיות קינוח אישיות מזכוכית (אין בעיה להקפיא עם הכוס – יש לי במקפיא כוסות כאלה כבר המון זמן!)

לתבנית אנגליש קייק – תרפדי 2 תבניות אנגליש קייק בניילון נצמד ושפכי את הבלילה פנימה

IMG_4482

מה שלא בחרת – כסי בניילון נצמד ותכניסי למקפיא לפחות ל-4 שעות ואין בעיה גם לחודשיים (בחיי!)

7. הוצאה מהמקפיא – תבנית סיליקון – צריך רק להפוך למרכז צלחת אישית ולדחוף עם האצבע | תבנית אלומיניום – תמתיני 2 דקות, ותהפכי את התבנית, חכי שיפלו לבד. אם זה לא קורה, תיעזרי בסכין דקה תכניסי ותעברי בסיבוב בתוך כל שקע | תבנית האנגליש קייק – את פשוט הופכת את כל התבנית על צלחת הגשה מאורכת (כמו זו של הבראוניז) – מסירה את הניילון – ופורסת פרוסה או שתיים לכל אחד בצלחת אישית

8. הגשה וקישוטי שוקולד – אחת מ-2 האפשרויות, או גם וגם – אפשרות 1 – קחי את חצי חבילת השוקולד שנותרה לך ושוב גלפי גילופי שוקולד בעזרת קולפן במרכז כל מנה ומסביב |אפשרות 2 – המיסי את השוקולד וזלפי פסי שוקולד "מבולגנים" מעל כל מנה (זה כל כך טעים ביחד!!) – מכירה את הטיפ שלי "זילופי שוקולד חם"? זה בלי סיר ואפילו בלי מיקרו – את חייבת להכיר! חפשי כאן

IMG_4547


הגעתי לשלב של – "כמה דברים לי אליך" –

לגבי הקיפול – אז אמרנו שהכי טוב "לקפל" עם "לקקן". מה זה? זה מה שנראה כמו ריבוע פלסטיק דקיק עם ידית… שאפשר לרוקן איתו קרמים מקערה מבלי להשאיר אפילו טיפונת, את בטח מכירה, לא?! ואם אין לך – אז כף פלסטיק אחרת כלשהי. ועוד דבר, כעקרון, אם בא לך ללכלך עוד קערה אז לפי "כללי הקיפול"- היה עדיף להעביר את הקצפת לתוך קערה עם הסומסומיה מאשר להיפך – אני חסכתי לעצמי ולכן אני מכניסה לאט ובדופן כמו שהסברתי לך… רק מספרת לך 

לגבי קישוטי השוקולד – העניין עם זילופי השוקולד חם מעל – מודה שאני לא מתה על איך שזה נראה. יוצא קצת שנות השמונים, קינוח בית קפה או אם תרצי, סגנון בוואריה עם סירופ שוקולד במסעדת שיפודים  (שאגב – אחד הדברים שאני יותר אוהבת!!) אבל זה כל כך מוסיף לטעם ושמעי, זה גם רטרו, לא?!

IMG_4564

יכולתי להיות "יותר מודרנית" (גורמה סטייל ) לעשות מריחת שוקולד על תחתית הצלחת… ולהניח מעל את המנה. אבל אין מה לעשות, כשהשוקולד בא מלמעלה, חצי מתקשה בגלל הקור של הגלידה וחצי נשאר נוזלי – זה משהו אחר! אז את מוזמנת כמו תמיד להיות יצירתית… אני פה רק כדי לתת לך רעיון (ואת הטיפ הגאוני ממוקדם, על השוקולד החם…)

זהו להיום – תכלס, האמת שהיו לי תוכניות לתת לך קצת יותר "בשר" לכבוד פסח אבל בסוף, במסגרת זמן איכות לעצמי קפצתי לי לניו יורק אז ככה יצא…

אז בואי נסכם שלפחות הקינוח הזה יככב אצלך בארוחת ליל הסדר?! אשמח לשמוע עדכונים בתגובות.

שיהיה חג שמח!

ואם את רוצה לקבל את הפוסט הבא ישר למייל (וכדאי לך!) – קחי עוד שניונת ותכניסי את כתובת ה-e-mail שלך למלבן פה למטה כדי שלא תפספסי!

אז Stick Around,

ביי בינתיים

טליה

42 תגובות לפוסט “מקפא אישי טעים וחגיגי!”

  1. טוב חייבת להתוודות שלא ידעתי שיש דבר כזה סומסומיה (למעט מהשירים בערבית פעם מזמן כשרקדתי) אז תודה, בהחלט ננסה. ושנית את אלופה מה עוד יש להגיד. מהממם !

    1. תודה מלי! ושלא תתבלבלי…גם אני לא הכרתי את זה עד לא מזמן… ממליצה לך להכיר, גם טעים ובריא לקטן שלך 🙂

  2. מודה אני ואפיה לא חברות. לרוב שמנסה לא מצליחה. וחייבת לומר שאני קוראת את הוראות שלך תמיד זה נשמע פשוט אפשרי

  3. את משתפרת בצילומים עם כל פוסט!! איזה כיף לראות – תמונות מעולות ובטוחה שגם הטעם

  4. נראה טעים ממש!! הו לא אני מנסה להיות בגמילת סוכר מה נעשה…

    1. הסומסומיה זה של תבליני פרג – לדעתי הכי פשוט להזמין באתר שלהם (עם עוד כמה דברים כדי לחסוך דמי משלוח…. 🙂 וזה מגיע בארגז עד הבית, הכי כיף!) כעקרון יש להם כמה חנויות גדולות בכל מיני מקומות בארץ, כמו למשל בשוק הכרמל בתל אביב (זו החנות שאני ביקרתי בה), וגם יש מכולות ומעדניות שמוכרות אותם (לידי בהרצליה, אין כאלה…). אם בכל זאת את רוצה תחליף, מאמינה שאפשר עם טחינה גולמית במקום, אבל בגלל שהסומסומיה גם מתוקה, אז הייתי מוסיפה אבקת סוכר לשמנת (לפני ההקצפה). מה שכן – ככה לא ניסיתי… (שווה לך למצוא את הסומסומיה, אנחנו פה בבית ממש אוהבים :)) בהצלחה

  5. אין אין דברים כמוך!! ואת זה…… אני גם מבטיחה לנסות, זה עונה על כל הקריטריונים הבעייתיים שלי 🙂 אני אעדכן איך יצא!

  6. באת לי בזמן, משום מה אני כבר לא אחראית על הנתח חמש. כנראה לא יצא משהו בפעם האחרונה. נתנו לי קינוח. את חושבת שהוא יעמוד בפקקים?

    1. חחח מצחיקה. האמת שאם יש לך דרך ארוכה אז לא הייתי ממליצה. או אולי ללכת על צורת ההגשה הפחות אלגנטית בעיני (של התבניות אנגליש קייק) ואז אפשר ככה להוסיף מעל קוביות קרח ולקשור בשקית…ושם להכניס מייד למקפיא, ולפרוס לפני ההגשה. זה דווקא יכול להיות בסדר. אבל רגע, כמה זמן נסיעה?

  7. אהבתי את הקלילות והפרקטיות. ☺
    וסחטיין על הקפיצה לניו יורק (כאילו את קופצת לתל אביב)

  8. קינוח אחד או ב fastforward או בפרטי פרטים ולעומק האפיה, מדליק! נראה ממש טוב, שחיתות קטנה ומתוקה 🙂

    1. הי ענת. סומסומיה זה ממרח של חברת תבליני פרג שטעמו בין טחינה לחלבה כזה (והוא מאוד בריא אגב!) משיגים בכל חנות שמחזיקה את מוצרי פרג (לדעתי יש באתר שלהם רשימה של כל החנויות…) ואפשר גם לרכוש אצלהם באתר (שאם את קונה עוד מוצרים… אז זה שווה :))

  9. היי,תודה על קינוח קל ומרשים.אפשר להשתמש בממרח אחר למשל ממרח חלבה או חמאת בוטנים? איזה טעם יש לסומסומייה?

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה