מתכונים בסטייל
מתכון לפילה סלמון
פילה סלמון בציפוי קראנצ'י – בצ'יק!
|
05.02.2016

לדעתי זו המנה שהכנתי הכי הרבה פעמים בחיי! זו מנה אליפות, ואין קלה ממנה!

זו בדיוק מהמנות האלה שהתכוונתי אליהן בפוסט הראשון כשפתחתי את הבלוג. שתמיד אומרים לי וואו ו"איך את מכינה את המנות האלה כמו במסעדה", כשאני יודעת שזה בדיוק שתי דקות עבודה ופשוט אין פה מה לדעת. רק להגיש יפה!

פילה סלמון בציפוי קראנצ'י_מתכון מושלם לאירוח_הבלוג של טליה הדר_EshetStyle.com (צילום: טליה הדר)


תהיי מוכנה, טיפה נוסטלגיה – כשאני חושבת על זה, הפעם הראשונה שהכנתי את הסלמון הזה, היתה לפני בערך 15 שנה (יו!) לחבר ילדות שלי שהזמנתי אלינו לארוחה (פעם ראשונה שממש הזמנתי מישהו לארוחה). ואותו חבר, הוא למעשה הגאון התכנותי והכל כך סבלני, שבנה לי את הבלוג הזה! ממש סגירת מעגל .

לא היה לי שמץ של מושג מה להכין ואיך. אז אמא שלי, כרגיל, אמרה לי מה לעשות. קנתה לי את הדגים, וגם הכינה לי בשקית את תערובת הציפוי. אני רק עקבתי אחרי ההנחיות, וכבר אז, יצא מעולה!


אז אם כבר הצטיידת ברשימת הסופר בשביל הטאץ', שהכנתי לך לא מזמן ואת מכירה את "צנצנת הפנקו" שיש לי תמיד בארון – את רכיבי הציפוי יש לך כבר בבית על בסיס קבוע. ואם עדיין לא… זה כנראה הזמן!


טוב – קדימה, למתכון הכי קל בעולם! אם יש משהו שתודי לי עליו באמת – זה המתכון הזה!

זו מנת הבית הקבועה שלי. "מנת העצלנות שלי". המנה הפייבוריטית של בעלי. גם כשאני מנסה לגוון, ולשדרג (כי כמה אפשר?!) הוא לא מוכן. ויוצא שלעצמי אני מנסה כל מיני דברים חדשים ולו אני תמיד מכינה אותו דבר (כבר שנים!) בסוף אתן לך כמובן, כמו תמיד, אפשרויות לשינויים קלים…

ואת זוכרת שזה ארוך רק כי אני נכנסת לניואנסים הקטנים…?!

אני פשוט רוצה שייצא לך בול!  אז תדלגי על מה שאת כבר יודעת…

20160203_111525_resized

פילה סלמון מושלם ברגע_אירוח בסטייל_אשת סטייל (צילום: טליה הדר)


רכיבים (למנה אישית)

 פילה סלמון – 200 גרם, עם העור

לציפוי

פירורי פנקו טעם טבעי (בלי תבלינים) – 2 כפות ()

 תערובת עשבי תיבול ירוקים יבשים – 1 כפית () (הסבר בסוף)

מלח ופלפל גרוסים, שמן זית

זה הכל!!


הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולעחממי תנור ל- 250 מעלות | תערבבי את חומרי הציפוי בקערה או שיש לך את התערובת מוכנה כבר בצנצנת | הניחי את הסלמון על תבנית התנור מרופדת בנייר אפיה | תמרחי את הסלמון במעט שמן זית מלמעלה | שימי את תערובת הציפוי על החלק העליון של הדג | הכניסי לתנור מחומם מראש על 250 מעלות, לכ-9 דקות | העבירי לצלחת הגשה לצג תוספות שאת אוהבת ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



פילה סלמון בציפוי קראנצ'י_מתכון מושלם לאירוח_הבלוג של טליה הדר_EshetStyle.com (צילום: טליה הדר)


ובקצת יותר ארוך (כמו ב- או במילים אחרות, עם כל הניואנסים הקטנים…)

1. לפני הכל, תחממי תנור על 250 מעלות

2. תערבבי את תערובת הציפוי. בקערה עם כף, או בקופסת פלסטיק קטנה שאח"כ אפשר לסגור ולערבב. על כל מנה אחת של פילה סלמון, אני שמה 2 כפות גדושות של פנקו + 1 כפית שטוחה של "תערובת הירוקים" + 4 סיבובים של מלח גרוס במגרסת המלח שלי (שסיפרת לך עליה כאן) ומעט פלפל גרוס. בסוף יש הסבר על "תערובת הירוקים"

בפעם הבאה פשוט תדאגי שתהיה לך צנצנת מוכנה כמו כאן, אצלי זה קבוע בארון

3. תניחי את הסלמון עם העור למטה, על תבנית התנור מרופדת בנייר אפיה

4. תשפריצי 2 שפריצים של שמן זית (ברור שעם השפריצר האהוב שלנו. אם פספסת, סיפרתי עליו כאן), ותמרחי עם מברשת סיליקון () או עם היד

5. הנחת הציפוי – תניחי על החלק העליון של הדג (מעל השמן זית) את תערובת הציפוי. בעזרת כף או עם היד, ולא נורא אם יפלו קצת פירורים בצידי הדג…

2016-02-01 15.11.07_resized

6. לתנור – על 250 מעלות ל-8-9 דקות (בשלב האמצעי, בחימום למטה ולמעלה)

אם הדג "שמן" או אם אני עושה הרבה מנות יחד, לפעמים צריך עוד דקה שתיים. עדיף להכניס אח"כ לעוד מאשר לעשות אותו יותר מידי. כי אנחנו רוצות אותו וורוד ועסיסי…

2016-02-03 14.16.12_resized

7. הגשה – להגיש בלי העור, על צלחת לבנה שטוחה או עמוקה מעט יחד עם איזה תוספות שבא לך. תראי בסוף (ובתמונות) תוספות שאני בד"כ מגישה…

אם בא לך, את יכולה גם להגיש עם חצי לימון, או להכין איזה רוטב ליד… רק קחי בחשבון שכשמרטיבים את הציפוי זה הורס את הקראנצ'יות… אז צריך לטפטף כל פעם על הביס הבא ומייד לאכול….! לדעתי זה מצויין גם בלי שום רוטב

בתיאבון!

ורק אל תשכחי לחזור לכאן ולספר לי (בתגובה) כמה שהצליח לך וכמה שכולם התלהבו בטירוף!!

2015-09-30 12.00.30 (2)-min


טוב, ועכשיו כרגיל, הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך"

 מהי "תערובת הירוקים"זו תערובת עשבי תיבול יבשים ירוקים, שבשנים האחרונות אני לא מוצאת לקנות כתערובת. אז אני פשוט קונה כל אחד בנפרד ומערבבת לבד: בזיליקום, אורגנו, טימין ורוזמרין (ביחס של 1:1). בגלל שאני מכינה את המנה הזו ממש כל שבוע, או יותר נכון בעלי כבר מכין אותה לעצמו – אני דואגת שתהיה לי בבית צנצנת גדולה עם תירובת הציפוי כבר מוכנה – כל הפרטים כאן

 תוספות – אני בד"כ דואגת להגיש עם 2 תוספות – פחמימה וירק כלשהו. ככה שזה גם מזין, וגם ובעיקר, מאוזן מבחינת הצבעים של הצלחת בגזרת הפחמימהאורז לבן או האורז המשודרג שלי, בטטה (שאני מכינה כמו באנטיפסטי), או פרוסות תפוחי אדמה דקות בתנור ולפעמים פשוט בורגול | ובגזרת הירק – אפונת שלג מוקפצת, כרובית, אספרגוס, סלק, או פשוט סלט ירוק ולפעמים אני גם מוסיפה פטריית פורטובלו גדולה.

אבל כמו שאני תמיד אומרת לך, אני פה רק כדי לתת לך רעיון ואת – תהיי יצירתית ותעשי מה שבא לך!

IMG-20150927-WA0099

לי יש תמיד פילה סלמון במקפיא (כמו שכבר סיפרתי לך ברשימת תמיד במקפיא) אני שומרת אותו במנות בודדות. שמה כל חתיכה של 200 גרם, בשקית סנדוויץ' נפרדת, ובהתאם למספר הסועדים מוציאה מנות להפשרה… (בד"כ ערב קודם או בבוקר של ערב ההכנה). ככה תמיד אני יכולה להכין את המנה הזו בצ'יק מהיום להיום. זה יוצא מצוין אחרי הפשרה. לא מנחשים! ואת גם לא חייבת לספר

מציעה לך לאמץ ()


זמן מדוייק בתנור – בגלל שכל דג והעובי שלו, כל תנור עם העוצמה שלו, וגם תלוי כמה מנות את מכינה בתבנית. אני מציעה שבפעם הראשונה, אחרי 8 דקות, תעשי חתך קטן באמצע הדג (רק למנה שלך כן?! לא לקלקל לאחרים) ותראי אם הדג בפנים עשוי. אם הוא עדיין לא (זה גם קורה…), תני לזה עוד 2 דקות ותבדקי שוב. הדג בפנים צריך להיות ורדרד, ולא בהיר מידי. שיישאר עסיסי! בסוף תרשמי לך כמה התאים לתנור שלך, שיהיה לך לפעם הבאה…. (בכל מקרה מאמינה שזה יהיה בטווח של בין 8 ל-10 דקות)

2016-02-03 14.14.02_resized

הגשה בלי העור – אני מעבירה מהתבנית לצלחת בעזרת תרווד. מכניסה אותו בין הדג לעור ומרימה את הדג בעדינות, בשלמותו בלי העור. העור נשאר על התבנית. אגב, סימן טוב לכך שהדג מוכן, זה שהעור נפרד מהדג בקלות.

 אפשרויות לשינוייםלמריחה על הדג – במקום רק שמן זית, אפשר טריאקי | טריאקי וסויה | סויה, שמן סומסום ומעט משחת מיסו. מה שתבחרי, פשוט לערבב בקערה, ולמרוח על הדג מלמעלה, ומעל לשים את הציפוי. רק קחי בחשבון שהתוספות האלה, מעט משחימות את הדג וגם את הציפוי… אז לא להיבהל לתערובת הציפוי – אפשר להוסיף סומסום שחור | אגוזים או שקדים טחונים | אפונה וואסבי גרוסה (פשוט לשים בשקית ולדפוק מלמעלה עם פטיש עץ מאיזה משחק של הילדים…). הכל יוצא מעולה!

אז זהו בעצם… מה איתך? גם לך יש תמיד סלמון במקפיא? איזה תוספות את אוהבת להגיש? 

ובכלל, שאלות, בקשות סיפורים ורעיונות – הכי מוזמנת לכתוב לי למטה בתגובות. אני תמיד עונה 

אם את עדיין לא מקבלת עדכונים ממני ישירות למייל ואת מרגישה שבא לך , זה הזמן להכניס את כתובת ה- e-mail שלך במלבן פה למטה.

ואל תשכחי להציץ בעמוד הטיפים לראות את הטיפ החדש

אז Stick Around,

ביי בינתיים

טליה


ואם כבר אמרנו דגים – קבלי עוד מתכון מנצח שמכינים אפילו יותר בקלות – פילה דניס ב-6 דקות בדיוק

פילה דניס בשש דקות_מנה מנצחת ברגע_אירוח בסטייל (צילום: טליה הדר)_בלוג אוכל ואירוח

54 תגובות לפוסט “פילה סלמון בציפוי קראנצ'י – בצ'יק!”

  1. הצלחת לרגש אותי עד דמעות, בדיוק כמו בתמונה ככה אני זוכרת את אירן ואת בהחלט קופי שלה.
    יום המשפחה שמח ממי ?

  2. משוגעת על סלמון, גם אצלי זאת מנת הרמאות של ״לא התאמצתי שניה ונראה פגז״ רעיון מעולה עם הפנקו הולכת למסות

  3. ריגשת אותי מאוד בפוסט שלך. השיתוף שלך : אני אמא בלי אמא – חזק וחודר. אני מודה לך על השיתוף ועל שילוב התמונות המקסימות בפוסט, של המחברות המתוקות ותמונתה היפה של אמא שלך.ולזכרה ולכבודה אשמח בקרוב להתנסות ולהכין את המתכון הנפלא שצירפת.

  4. קודם כל פוסט מקסים. גם על אמא וגם על המתכון. הבלוג שלך נראה כל כך יפה. מעוצב ונקי.
    לעניין הדג..
    גם לי יש מתכון מנצח לסלמון.
    מערבבים יחד סוכר חום וחרדל דיג'ון ביחס אחד לאחד. מורחים למעלה ולתנור. שווה לנסות. תמיד מצליח. בפעם הבאה אני מנסה את שלך..

  5. נשמע מעולה. בהחלט הולכת לנסות!!! אגב אני הכנתי כמה פעמים בציפוי קראנצ'י של פיסטוקים. מוצלח ביותר ושווה לנסות להוסיף לתערובת.

    1. זוכרת שהכנת..לדעתי אפילו לי והיה מצויין!! עכשיו תוסיפי לזה פנקו וזה באמת יכול להיות שילוב מנצח 🙂

  6. נראה נהדר …אנסה בהקדם
    האתר שלך מקסים ומעניין ובא לי להמשיך לפשפש בו אבל יש לי משהו קטן שדיי מפריע וזה הפונט של הכתב .. הוא בהיר ולא מובן .
    רק רציתי לציין 🙂 יום מקסים

    1. זו מנה שבאמת חובה לנסות! מבטיחה שתאמצי על בסיס קבוע 🙂
      שמחה מאוד לשמוע שאת אוהבת את הבלוג ותודה רבה על ההערה – יטופל!

    1. מממ שאלה טובה! כעקרון הייתי מכינה אותו כמה דקות פחות (כדי שבחימום לשבת הוא לא ייעשה יותר מידי ויתייבש) ובגדול, הוא טעים גם מחומם (לפעמים מה שנשאר אני מחממת בתנור וכמה פעמים (כשעבדתי במשרד) לקחתי לעבודה ואפילו חיממתי במיקרו ויצא סבבה…אמנם הציפוי כבר לא ממש קראנצ'י כמו שזה יוצא מהתנור, אבל זה עדיין ממש טעים! האם בחימום לשבת יש משהו יותר משוכלל היום חוץ מ"פלטה" שמחממת רק מלמטה? (סליחה אני פשוט לא ממש בקיאה בנושא…:))

  7. אפשר לחמם גם בתנור, אני מכוונת אותו בד"כ על 100 מעלות לשעה,שעתיים

    1. לחמם ממש כמה דקות, אחרת הוא יתייבש. שיהיה בתיאבון! תעדכני אותי… 🙂

  8. היי טליה מתכון מעולה! תודה!
    לגבי ההפשרה של הסלמון – האם להפשיר רק במקרר יום לפני או שאפשר גם להפשיר בחוץ? ותוך כמה זמן אמור להפשיר בשני המקרים? בהנחה שזו תבנית של 5-6 חתיכות סלמון.

    תודה!
    עדי

    1. הי עדי, שמחה שאהבת! זה באמת מתכון מנצח שאני בטוחה שיהפוך אצלכם קבוע! לגבי ההפשרה, "לפי הספר" לא מומלץ להפשיר בחוץ אלא רק במקרר במדף התחתון יום שלם (וגם אז אגב זה לא תמיד מופשר עד הסוף). ועם זאת, מודה שאני כמעט תמיד מפשירה חצי חצי או אפילו רק בחוץ. הכל תלוי מתי נזכרתי להוציא להפשרה 🙂 בד"כ לוקח לילה במקרר ואז עוד כחצי שעה בחוץ או כ-4-5 שעות בחוץ (על השיש במקום מוצל כמובן) – בהצלחה!

  9. היי?
    אם אין באפשרותי פירורי פנקו
    זה אפשרי פירורי לחם רגילים או משהו אחר?

    1. הי לילך וסליחה על התשובה המאוחרת (חודש אוגוסט עם הילדים… :)) את יכולה לנסות עם פירורי לחם רגילים במקום הפנקו בטוחה שייצא טעים, אבל כשיזדמן לך תקני פנקו – זה פשוט מעולה בדיוק כמו שזה! בהצלחה ובתיאבון!

  10. היי האתר שלך מקסים! הטיפים מעולים, והכל כל כך מסודר ויפה! חייבת לנסות את המתכון של סלמון, נראה ממש טוב!
    ואת התערובת של הירוקים אני קונה בחנויות של רוסים, זה נקרא תערובת איטלקית/לפיצה/פרובנס.

    1. היי איילה, איזה כיף לשמוע! תודה רבה 🙂 ואת באמת חייבת לנסות את המתכון הזה. אם את אוהבת סלמון מבטיחה לך שאת והמתכון לא תיפרדו לעולם! ותודה רבה על העדכון לגבי תערובת הירוקים

  11. טליה, הדג יצא טעים בטירוף! האורחים שלי היום התלהבו ממש. תודה. לומדת ממך הרבה

  12. אם אני מכינה נתח שלם של סלמון ולא חתוך למנות כמה זמן צריך בתנור לדעתך?תודה

    1. תלוי כמובן בגודל הנתח, אבל אני מעריכה שסביב 15-17 דקות. לא תהיה ברירה אלא לנסות ואז לעשות חתך ממש במרכז (בחלק העבה ביותר) ולבדוק. אני ממליצה לתכנן מראש את המיקום בו תעשי החתך (נסי לעשות בעין חלוקה של מנות ואז ולחתוך איפה שבכל מקרה אח"כ תחתכי למנה… סתם ככה ניואנס קטן שחשוב כדי לא לקלקל את הנראות אחת המנות :)) בהצלחה!

  13. בקר טוב
    האתר מקסים ממש. מתכונים מפורטים תמונות יפהפיות וטיפים מעולים. שמחה מאוד שניתקלתי בו
    אז ראשית- תודה רבה

    מעוניינת לנסות את הסלמון הזה. האם יעבוד גם עם עשבי תיבול ירוקים לא יבשים?

    1. הי גילה
      כיף מאוד לשמוע 🙂 מתנצלת מראש על התגובה באיחור אני פשוט נמצאת בחופשת משפחתית 🙂 לגבי עשבי התיבול כמובן שייצא נפלא! הטעם ייצא שונה והציפוי לא ייצא קראנצ'י באותה מידה (כי הירוקים הטריים ירטיבו אותו) אבל אין לי ספק שייצא מעולה!

  14. הכנתי (עם עשבים טריים) ואכן יצא מעולה וגם קראנצ'י!
    תודה רבה
    תהנו בחופשה!

  15. שמתי בזיליקום אורגנו טימין ורוזמרין
    לפי המתכון שלך
    רק טריים וקצוצים מהגינה
    ותודה לך!

  16. הי טליה, איחולי שנה נהדרת לך, לאילן ולילדים! ונעבור לסלמון בדרך שאני מכינה אותו לעיתים קרובות – גם לי יש כל הזמן סלמון במקפיא. אחרי הפשרה אני שמה אותו במרינדה של שמן זית, לימון טרי סחוט, שום כתוש, רוזמרין/טימין טרי, מלח ופש"ג, עד להכנתו בתנור. לפני הכנסתו לתנור אני מטגנת פרוסות דקות של בצל יבש בשמן זית עד לקבלת חריכה קלה, מוסיפה פרוסות עגבניה, פלפל אדום ולפעמים גם פרוסות קישוא/זוקיני, מטגנת קלות עד חצי ריכוך פלוס תיבול של מל"פ ואת כל זה מניחה כמצע בתבנית על גבי ניר אפיה. מעל, את פרוסות הדג. כשהדג מוכן אני מגישה אותו על גבי מצע הירקות. לומר את האמת, לפעמים אני לוקחת לי יותר מצע שספג את טעמי הדג והתיבול שלו מאשר את הדג עצמו… 🙂

    1. נשמע מושלם צביוש! אנסה בהקדם! אגב, ראיתי באיזו תוכנית בישול שעושים משהו דומה אבל בלי כל השלבים המקדמיים של הירקות, אלא מכניסים את הירקות טריים וסוגרים את הדג בתוך נייר האפיה יחד עם הירקות והתיבול ומכניסים לתנור. צריכה לנסות!! ושנה טובה מתוקה ובריאה גם לכם. נשיקות

  17. מנסיון, הירקות ללא טיגון מוקדם קצר לא מתבשלים ומתרככים בזמן האפיה הקצר של כ-20 דקות…הבצל פה נותן המון טעם…שנה טובה מקודמתה, יקירתי

  18. היי.
    נראה ממש טעים , כנראה שאכין ביום שישי .
    לא צריך שמן כלשהו על הפירורים? שלא יהיו מיובשים ולא מחוברים?

  19. שאלה בקשר לפירורי פנקו.
    כמה זמן התערובת יכולה להחזיק מחוץ למקרר לדעתך?
    תודה !

    1. המון זמן! אני מחזיקה צנצנת זכוכית מלאה בתערובת הפירורים, כשהיא סגורה היטב בארון באופן קבוע. אני משתמשת בפירורים האלה די הרבה אז אני מניחה שבסה"כ אותם פירורים נשארים לא יותר מחודשיים בערך אבל בגדול לא אמורה להיות בעיה גם יותר כל עוד הצנצנת סגורה הרמטית והפירורים לא מאבדים מהקראנצ'יות והטריות.

  20. היי! אפשר להסב את המתכון לפסח? אם כן מה אפשר לשים במקום הפנקו? תודה!!

    1. הי טלי. בעקרון את יכולה פשוט להשתמש בפירורי מצה במקום הפאנקו. או לחילופין לקצוץ אגוזים/שקדים/פיסטוק. מזמינה אותך גם להציץ במתכון "סלמון ירוק" או "סלמון בציפוי סלק" שהם כשרים לפסח. כתבי בשורת החיפוש את שמות המתכונים ותמצאי. שיהיה חג שמח!

  21. הכנתי פעמיים ויצא מושלם! השתמשתי גם בפירורי לחם רגילים כשנגמר הפנקו- גם יצא מצוין. אוהבת מאד את הבלוג שלך, תודה!

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה