- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

אירוח בסטייל בסילבסטר – Finger Food

אז החלטת לפתור את הבעיה של "מה עושים בסילבסטר" בזה שפשוט תזמיני אליכם כמה זוגות חברים… מעולה! ועכשיו מה?!

מה מכינים לאירוח חברים בסילבסטר?

האמת שקיבלתי לא מעט הודעות בשבוע האחרון עם בקשות לרעיונות לערב הסילבסטר… מה שגרם לי לחשוב כמה חבל שלא חשבתי להכין על זה פוסט מיוחד!

ובכל זאת, בדקה ה-90 החלטתי שזה שנרדמתי בשמירה (כלומר, עבדתי על מיליון דברים אחרים ) זה לא תירוץ. ואני עדיין יכולה פשוט לרכז לך כמה רעיונות מכל מה שכבר נמצא כאן בבלוג (ויש פה הרבה!), כדי שלפחות אם את כבר מחפשת אצלי רעיונות לאירוח בסילבסטר – החיים שלך יהיו קלים יותר (כזו אני, נשמה טובה)

אז הלכתי על קונספט אירוח של דרינק ונשנושים (ולא ארוחה של ממש סביב שולחן) בשאיפה אפילו לשרוד את האירוח ללא צלחות וללא סכו"ם או בקיצור – ריכזתי לך כמה רעיונות לאירוח Finger Food (ובתרגום חופשי – אוכל שאוכלים ביד)

התחלנו!


דרינק פתיחה

1. שמפניה ותותים – כמו שאת כבר יודעת, מבחינתי בכל אירוח (וכמובן שבסילבסטר), דרינק פתיחה הוא לגמרי מאסט! ואם אנחנו מדברים סילבסטר, אז לפחות בשביל הסימבוליות, חובה להתחיל את הערב ב"לחיים" עם כוסות שמפניה

ואם בא לך ללכת עד הסוף – קשטי את הכוסות בתותים!

התמונה – מתוך צילומים שלי עבור Foxhome


בכלל אגב, להגיש קערת תותים ליד השמפניה, אפילו שזו רק תחילת הערב, זה יכול לבוא טוב.

את יכולה להגיש קערה של תותים שטופים ככה כמו שהם עם העלים (במקרה הזה, הוסיפי קערית ריקה ליד לעלים – אנחנו כמובן אוהבות לחשוב על הפרטים הקטנים )

או להכין את צלחת התותים הקלסית הזו (למרות שאני הייתי שומרת אותה לסוף…)


2. ואם בא לך קוקטייל נוסף – את יכולה ללכת על קוקטייל האירוח הסודי שלי שהוא הכי כיפי וזורם כדרינק לכל הערב…


ונעבור לאוכל עצמו

אני מרכזת לך פה את כל האפשרויות מתוך מה שקיים בבלוג ואת תבחרי לך את מה שמתאים

כמות המנות כמובן תלויה גם בכמות האורחים – אבל בגדול הייתי בוחרת סביב ה-5-6 מנות נשנוש קטנות ועוד קינוח קטן או שניים – נראה לי שזה מעל ומעבר

ותמיד תוכלי להוסיף צלחת עם ירקות שורש חתוכים ומתובלים (זוכרת שכתבתי לך על זה במתכון של הסלט שומר – בהתחלה), כוס עם מקלות גריסני או פלטת גבינות קשות שאפשר לאכול ככה ביד – זה תמיד עובד!


ברוסקטות

ברוסקטות הן אהבותיי הגדולות ויש מצב שזו עוד אחת ממיליון הסיבות לזה שאני כל כך אוהבת את ברצלונה

כמו שסיפרתי לך כבר עשרות פעמים, את הלחם לברוסקטות באירוח אני מכינה כרגיל כמו כאן כדי שהלחם לא יתקשה מידי כעבור זמן…

1. ברוסקטה של סלמון וסלק


2. ברוסקטה של גבינה ובזיק של מתוק (האהובה עליי במיוחד!)


3. ברוסקטת קרם חצילים – את התאנים אפשר להחליף באגסים טריים/צלויים/משומרים – הכל  יוצא נפלא

(ובנינו, אם את לא בקטע של להכין לבד, את גם יכולה להשתמש בקרם חצילים קנוי, ממעדניה איכותית. אני לגמרי איתך בעניין הזה )


4. ועוד מתכונים ל-3 ברוסקטות שתכיני בצ'יק מרכיבים קנויים בלבד – תמצאי בהפקה (אהובה עליי במיוחד!) שעשיתי עבור Foxhome על ערב חברים ללא בישולים (הברוסקטות מופיעות שם בסוף) – מאוד מציעה לך להיכנס!


כוסית של מרק

אם מדובר ביום חורפי, מרק מוגש בכוסיות זה רעיון נפלא לאירוח בסגנון הזה (וזה גם כיפי כי אפשר להכין מראש ורק לחמם לפני הגשה…)

מהבלוג אני יכולה להציע לך את המרק הכתום שלי שהוא נהדר!

אבל כל מרק אחר שאת אוהבת להכין, כל עוד הוא במרקם קרמי כזה (כלומר, טחון בלי חתיכות) יוכל להתאים! מה שעוד חשוב בהגשת מרק בכוסיות (ללא כפיות), זה שהמרקם של המרק יהיה כזה שיאפשר לשתות אותו בכיף (כלומר, לא סמיך מידי!)

את כוסיות המרק כיף להגיש עם מקל של גריסיני ליד (או כמה…) או שאם את רוצה להרשים את האורחים את יכולה להכין לבד (מבצק מוכן כמובן!) את המקלות המלוחים האלה ממש בקלות ואפילו לפזר ריח מרשים של אפיה בבית כדי שכולם יחשבו ששאת ממש אלופה – כמו שאנחנו אוהבות 

חשוב! כל מרק שלא תכיני, אל תשכחי להוסיף לו טאץ' קטן שעושה את כל ההבדל (הדברים הקטנים, זוכרת?) – נגיעה של יוגורט/שמנת/קרם קוקוס/כמה גרעיני חמניה או דלעת, טיפונת פלפל שחור, נגיעה של ירוק, גינג'ר מגורד… לא משנה מה – העיקר לקשט!


ועכשיו לעוד כמה רעיונות חמודים למנות קטנות – 

1. דלעת ערמונים – מנה חמודה ופשוטה (מאוד!) להכנה שאפשר להגיש ללא צלחות רק עם כפית קטנה


2. בליני מפונפן – האמת, רעיון קלסי לסילבסטר!

(אין בעיה שתכיני את המיני פנקייקס מראש ותשמרי במקרר ואז תגידי בטמפרטורת החדר או שתני להם חימומון קטן במיקרו אם את מוציאה ישר מהמקרר)


3. שיפודון של קפרזה


4. עלים של הפתעה


5. סירות סלק


6. סנדוויץ' תמר (שלאחרונה אני משדרגת עם פרוסה דקיקה של ג'ינג'ר טרי בפנים וזה יוצא שוס!)


7. ריבועי חלומי בפסים (אבל שימי לב שחובה להכין אותם ממש תוך כדי אירוח (שזה לגמרי לא בעיה) – פשוט זה טעים רק מייד בסמוך להכנה!)


8. זוקיני בפסים (זו אמנם מנה שאוכלים עם מזלג, אבל! את יכולה להיות יצירתית ולגלגל כל זוקיני לגליל (ואפילו להכניס בפנים חתיכת גבינה בולגרית/עזים/לבאנה, ואז להעמיד על צלחת הגשה וכל אחד יכול לקחת ביד (אם זה לא יציב, תקעי קיסם לסגירה)


9. כיסונים של דפי אורז עם סלמון מעושן (האמת שזה גם מתכון נפלא לאירוח שכזה כי אפשר להכין את כולו מראש! הצילום ישן ולא מוצלח (בלשון המעטה ) אבל האמיני לי שזו מנה נפלאה!


10. קרקרים מגבינה ופירורי שטוחים בכמה דקות – המתכון (שהכנתי עבור כתבה בלאשה) נמצא בעמוד שלי ב-Xnet (שימי חגורה – את יוצאת מהבלוג שלי )


11. סביצ'ה דג על ברוסקטה

אז למרות שאני מכינה סביצ'ה די הרבה בבית, באופן לא ברור, לא עשיתי אף פעם פוסט על סביצ'ה בבלוג (הכיצד?!) -ועכשיו כשאנחנו בעונת השיא של האבוקדו  זה פשוט חובה להכין סביצ'ה!

ולכן, שלא כמנהגי, אתן לך פה הפעם (בינתיים…) מתכון בקצרה, לסביצ'ה שהכנתי לנו ממש השבוע (כל פעם אני מאלתרת משהו שונה וזה כך הכיף!) –

אז מבחינת הדג, תצטרכי פילה ללא עור של דג לבן כלשהו. אני השתמשתי ב-3 פילטים של דג דניס שכידוע מרשימת תמיד במקפיא, יש לי תמיד בשלוף.  (מכמות כזו יצאו לי בערך 10 ברוסקטות)

ומה עכשיו?

חתכתי לקוביות קטנות, שמתי בקערית, הוספתי שמן זית בנדיבות (אפשר גם נגיעה של שמן שומשום), גרידת לימון (בנדיבות!), בצל ירוק קצוץ, נענע קצוצה, טיפונת שומר פרוס דקיק וחתוך קטנצ'יק (את יכולה לוותר או להחליף בירק אחר) ומעט פלפל צ'ילי אדום קצוץ – את כל זה את מערבבת עם כף (ואין בעיה גם להכין מראש ולשמור מכוסה במקרר)

לפני הגשה הוספתי מיץ לימון סחוט בנדיבות (כי אם נוסיף מראש זה כובש את הדג ומשנה לו את הצבע באופן מיידי), מלח ופלפל גרוסים וסחטתי פנימה זרעי עגבניה טריה

ולהגשה – הכנתי פרוסות לחם קראנצ'י, מעליהן הנחתי פרוסות אבוקדו טריות מתובלות בלימון, ומעל הנחתי כף מהסביצה (פלוס עוד כמה גרגירי פלפל שחור וגרידת לימון מלמעלה לקישוט) – יצא מושלם!


12. ואסיים בעוד כמה רעיונות מתוך סדרת הקרפצ'יו שלי

נכון אמנם קרפצ'יו זו מנה שמצריכה צלחת וסכו"ם – אבל עם קצת יצירתיות אפשר למנף כל אחת מהן לברוסקטות מעולות – כלומר לקחת את הרכיבים של כל קרפצ'יו ולהניח קצת מהם מעל ברוסקטה קטנה – מבינה את הראש?!

הכי מתאימים לעניין הם מנות הקרפצ'יו האלה –

קרפצ'יו דג לבן,

קרפצ'יו סלק

קרפצ'יו זוקיני ומשמש (שבמקום המשמש תשמשי באפרסמון)

וקרפצ'יו בקר,

*אגב, את יכולה לגוון ובחלק מהמנות לשלב (במקום ברוסקטה) משולשי טורטיה קראנצ'י שהם שוס בפני עצמם


ומשהו מתוק לסיום

כמובן שאי אפשר בלי פרי הסילבסטר האולטימטיבי – שאיתו התחלנו ואיתו נסיים – התותים!

1. תוכלי ללכת על צלחת תותים קלסית – ככה פשוט

2. או על התותים המצופים בשוקולד (לגמרי מאסט!!)

3. שברי שוקולד תמיד יתקבלו בברכה על כל קינוח של תכיני


ואם את בקטע יותר רציני את יכולה לבחור גם אחד מאלה 

(את כל אחד מהם את יכולה להכין מראש! כל הפרטים בתוך המתכונים) –

1. מוס שוקולד קל להכנה בצנצנת – כשאת עוגיות הפסח תחליפי בכל עוגיה שיתחשק לך (פתי בר רגיל או שוקולד עוגיות אוראו או באמת מה שיש לידך – הכל יוצא נפלא!)


2. מוס גבינה אישי וקל להכנה


3. מיני ארטיק טראפלס מושלם שאין לתאר!

זהו להיום.

ואם תהית, אז אני דווקא יוצאת השנה בסילבסטר 

מאחלת לנו שנת 2019 נפלאה! מעניינת, בריאה, שמחה ומלאה בחידושים מרגשים 

אז Stick Around,

עד השנה הבאה…

טליה