- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

לביבות קינואה מושלמות ובריאות מארבעה מרכיבים

את הלביבות האלה מכינים ממש בקלות

ומטגנים אותן כמה דקות במחבת נון סטיק, רק עם שפריץ קטן של שמן זית!

(וכן, יש גם גרסה אפויה אם תתעקשו )

יש להן מעטה קריספי מבחוץ ומרקם שמתפצפץ בפה מבפנים ויש חשק לאכול אותן לנצח מבלי להפסיק!

לשם שינוי, את הלביבות האלה אני לא מגישה עם יוגורט או שמנת אלא דווקא עם קערית של טחינה גולמית,

והתחושה היא שמתענגים על כל ביס ובת'כלס, אוכלים ארוחת בריאות של ממש!


אז נתחיל כרגיל בסיפור שמאחורי המתכון – הפעם זה סיפור מצחיק על מנה שהיוותה השראה למתכון הזה, מבלי שבכלל טעמתי אותה…

אז זה הסיפור – החודש הייתי בברצלונה, ואם אתם עוקבים אחריי לא מהיום, אתם כבר יודעים שברצלונה בשבילנו היא סוג של עוד בית. אז כמובן שנהננו בטירוף ואכלנו בטירוף (הכל בהיילייט ברצלונה), אבל זה לא העניין.

בברצלונה, פגשנו את לימור, חברת ילדות מהממת שלי, שהגיעה לברצלונה במקרה בדיוק באותם ימים כמונו.

יש לי המון מה לספר לכם על לימור, אבל נתמקד כרגע בזה שכשלימור מספרת לכם על משהו (כל דבר!), אתם מרגישים כאילו אתם אלה שהייתם שם איתה – הרחתם, טעמתם, ראיתם, הרגשתם או קניתם.

ההתלהבות, הפרטים והתחושות – הכל שם אצל לימור בסיפורים

בתמונה למעלה – לימור ואני בדירה בברצלונה, מדסקסות על לביבות הקינואה שלימור אכלה באותו הבוקר


בקיצור, הדבר הראשון שלימור אמרה לי (בהתלהבות שיא כמובן) כשהיא פגשה אותי בברצלונה זה: "יו טליה אכלתי היום לביבות קינואה שאת חייבת להכין לבלוג, פשוט אחד הדברים הכי טעימים שאכלתי" ואתם צריכים לשמוע אותה אומרת את זה כדי להבין! היא תארה לי את המרקם, את הריח והטעם ואמרה לי שאני פשוט חייבת (!!) להכין משהו עם קינואה. "אבל לימור, אני בכלל לא אוהבת קינואה" אמרתי אחרי שהיא סיימה להתלהב. "לא משנה, את זה את תאהבי, אני אומרת לך!"

וככה מבלי לטעום, או לאהוב, נותרתי עם התחושה שאני חייבת (פשוט חייבת!) להכין בחנוכה לביבות קינואה.

בקיצור, אין לי מושג אם זה דומה או לא למה שלימור אכלה… אבל התוצאה לפניכם, והיא ממש אבל ממש טעימה!

אה כן, ועל הדרך, גם למדתי לבשל (ולאהוב) קינואה


מרכיבים (לכ-25 יחידות)

קינואה מבושלת – 2 כוסות (הנחיות לבישול בסוף)

ביצים – 2

טחינה גולמית – 6 כפות

בטטה – 2 קטנות או אחת גדולה (כ-2 כוסות דחוסות של בטטה קלופה ומגורדת בפומפיה)

תבלינים

פפריקה מתוקה – כפית שטוחה

מלח דק – כפית שטוחה (או קצת פחות)

פלפל שחור טחון (כרבע כפית)

לטיגון

מעט שמן זית



הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – מבשלים כוס קינואה (בהתאם להנחיות בהמשך) | את הבטטה מקלפים ומגרדים בפומפיה | בקערה בינונית מערבבים יחד היטב את כל המרכיבים לקבלת עיסה נוחה לעבודה (יש לערבב כמה פעמים) | בידיים רטובות יוצרים בידיים "קציצות", מועכים מעט ומניחים במחבת נון סטיק חמה חמה, עם נגיעה של שמן זית | מתיזים מעל שפריץ קטן של שמן זית, משאירים כ-5 דקות, עד שאפשר בזהירות להפוך (מבלי שיתפרקו), הופכים ומניחים לעוד כ-5 דקות | מוציאים מניחים לצינון והתייצבות של כמה דקות ומגישים בסטייל – ככה פשוט!




ובקצת יותר ארוך (כמו ב-, או במילים אחרות עם כל הניואנסים הקטנים…) –

1. בישול הקינואה – שוטפים כוס קינואה (לא מבושלת) טוב טוב במסננת מתחת לברז מים | שמים בסיר בינוני יחד עם כוס וחצי מים, כף שמן זית וכפית מלח – מביאים לרתיחה, ואח"כ מבשלים 15 דקות על אש נמוכה. כעבור 15 דקות, מכבים את האש, לא פותחים את הסיר, רק מעבירים למקום אחר בכיריים, מניחים מעל המכסה מגבת ומשאירים סגור לעוד כחמש עד עשר דקות. זהו. מוכן!

2. מקלפים את הבטטות ומגרדים בפומפיה (יש להשתמש ב-2 כוסות דחוסות של בטטה מגורדת, לא יותר. כמו גדולה יותר לא תתאחד…)

3. בקערה בינונית שמים יחד את כל המרכיבים – הבטטה המגורדת, הקינואה המבושלת, הביצים, הטחינה הגולמית והתבלינים.

מערבבים היטב הכי טוב עם היד. יש לערבב כמה דקות ככה שהכל יירטב ויהפוך לעיסה נוחה לעבודה

4. מחממים מחבת נון סטיק ומתיזים פנימה שפריץ אחד של שמן זית (אני משתמשת בספריי השמן הקבוע שלי שאני ממלאת בשמן זית איכותי. זוכרים אותו מרשימת האקססוריז? אם אין לכם כזה, אפשר פשוט להבריש קלות את המחבת במברשת סיליקון)

5. בידיים רטובות לוקחים מעט מהתערובות ויוצרים ביד "קציצה" אח"כ מועכים לשטח מעט ומניחים במחבת החמה. יוצרים כך כמה לביבות. כשהמחבת מלאה, מתיזים עוד שפריץ של שמן זית מעל הלביבות. כעבור כ-5 דקות, שהחלק התחתון כבר התקשה וקיבל סימני צריבה שחומים, הופכים בזהירות (אני עובדת עם שני לקקני סיליקון קטנים, הכי נוח) ומשאירים על הצד השני לעוד כמה דקות.

(אם יש תחושה שאי אפשר להפוך אותן מבלי שיתפרקו, תנו להן עוד דקה שתיים ואז תהפכו)

רצוי לצרוב אותן היטב ולקבל סימני צריבה ממש כהים, כי כל הכיף זה המעטה הקריספי והשחום שמתקבל

מוציאים לצלחת שטוחה לצינון קל והתייצבות (אין צורך בנייר סופג כי לחלוטין אין שמן!) מכינים קערית טחינה גולמית בצד, מעבירים לצלחת הגשה יפה, מניחים אותן אחת טיפה מעל השניה, ומגישים בסטייל – ככה פשוט!



אז הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך"

הכנה מראש – תשמעו, יש משהו באמת באמת טעים בלביבות האלה עוד לפני שמכניסים אותן למקרר (כלומר בכמה שעות הראשונות אחרי שמכינים אותן… אין בעיה אגב להשאיר אותן כמה שעות בטמפרטורת החדר בלי מקרר). המעטה הקראנצ'י הזה שלהן הוא באמת מעולה!!

אבל בואו, במציאות סיכוי טוב שאכן נצטרך להכין מראש וכן להכניס למקרר… וכן, הן עדיין טעימות מאוד.

אז מכינים, שומרים במקרר בכלי סגור ולפני הגשה מחממים. שתי אפשרויות לחימום:

אחת – להניח אותן על תבנית תנור עם נייר אפיה (בשכבה אחת) ולחמם כ-10 דקות על 160 מעלות בתנור שחומם מראש | השניה – לתת להן חימום של כמה דקות פשוט על מחבת חמה ללא שמן כדקה-שתיים מכל צד (אני עושה ככה)

כך או כך ואפילו ישר מהמקרר (שאז הן לא קראנצ'יות, אבל עדיין טעימות – מניסיון )

אי אפשר להפסיק איתן – בהבטחה!

שינויים ואלתורים – כשיצרתי את המתכון הזה התחשק לי שיהיו בו כמה שפחות מרכיבים ולכן לא הכנסתי עשבי תיבול למשל. אבל, כמובן שאפשר בכיף לקצוץ פנימה עשבי תיבול טריים (כמו פטרוזיליה, נענע, כוסברה, בזיליקום או עירית. זה תמיד תמיד מוסיף) אפשר גם לשחק עם עשבי תיבול יבשים או תבלינים אחרים שאוהבים. אין לי ספק שהכל ייצא נפלא.

עוד שינוי שאפשר לעשות הוא להחליף את הבטטה בירק אחר כמו זוקיני, גזר או דלעת. אבל עשו טובה, בפעם הראשונה נסו אותן עם בטטה (זה כל כך טעים!)

לגבי כמות הביצים – אז אתחיל ואומר שהקראנצ'יות במתכון כמו שהוא (רק עם 2 ביצים) היא מושלמת במיוחד, ואני בעד להשאיר את המתכון בדיוק כפי שהוא. עם זאת, אם יש תחושה שהתערובת לא מתאחדת לכם או שאתם ממש מתקשים להפוך את הלביבות מבלי שיתפרקו (יכול לקרות למשל עם שמתם קצת יותר מ-2 כוסות בטטה) – אז תוכלו להוסיף ביצה נוספת. זה עדיין ייצא טעים (בטח שניסיתי!)

בנוסף, אם אתם בוחרים ללכת על הגרסה האפויה, גם אז תצטרכו להוסיף ביצה נוספת –

גרסת האפיה – יש משהו כל כך טעים בצריבה של המחבת וגם הקראנצ'יות של המחבת היא משהו שאין לו מתחרים, ועם זאת, עדיין לגמרי אפשרי גם לאפות אותן. הן יוצאות מעט פחות קראנצ'יות, אבל עדיין סופר טעימות

אז מה עושים אם בוחרים בגרסה האפויה?

קודם כל, מוסיפים עוד ביצה לתערובת (אחרת הן לא מספיק מתייצבות) | ואז, יוצרים לביבות (אפשר להשתמש גם בטריק הזה ללביבות עגולות במיוחד) ומניחים על תבנית תנור עם נייר אפיה |  אבל רגע לפני! משמנים את נייר האפיה במעט שמן זית (עם מברשת סיליקון או שפריצר) וגם – מתיזים או מברישים בעדינות שמעט שמן זית על הלביבות מלמעלה (חשוב!) | אופים בתנור מחומם מראש על 180 מעלות כ-20 דקות (או קצת יותר) עד להזהבה יפה והתייצבות. מוציאים, מניחים להן לצינון של כ-10 דקות (חובה שיתייצבו!)

זהו להיום.

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה



מחפשים עוד מתכונים לחנוכה? עוד סוגי לביבות?

הינה שני פוסטים מרוכזים שהכנתי בעבר לחנוכה, אין לי ספק שתמצאו בהם את כל מה שצריך >>

תפריט אירוח ל"הדלקת נר"

מתכוני אירוח בחנוכה ופעילות משפחתית