- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

ספגטי של זוקיני – תוספת קלה ומעולה

אם את מחפשת תוספת קלילה, בריאה ובסטייל שתכיני בדיוק בחמש דקות ותתאים לצד כל מנה עיקרית, ויכולה גם להיות מנה קלילה וכיפית בפני עצמה  – זה בדיוק זה!

את יכולה להשתמש רק בזוקיני ירוק או רק בצהוב או בשניהם יחד

למקרה שעדיין לא גילית… זוקיני ואני זה סיפור אהבה  

מעבר לזה שהוא חתיך הורס , יש משהו בטעם הניטרלי שלו שפותח המון אפשרויות למנות טעימות ומדליקות, וזה אפילו אם את מאלה שלא אוהבות קישוא! כי הזוקיני הוא "קישוא אצילי" עם טעם אחר!

אז נתחיל בסיפורון – על המנה הזו חשבתי בעקבות המתכון שלי לפסטה עם זוקיני ויוגורט שם גיליתי שמספיקות לו לזוקיני בדיוק 2 דקות במחבת כדי לקבל טעם נפלא!

באחת השבתות, לפני שיצאנו לים, הוצאתי לנו כמה מנות דג דניס מהמקפיא (זוכרת את רשימת תמיד במקפיא?) במחשבה להכין לנו לצהריים זריז כשנחזור, את ה"דניס בשש דקות" הקבוע. כשחזרנו מהים רעבים (!) הבנתי שבעצם אין לי מה להגיש כתוספת ליד הדג… אז באותן השש דקות שהדג היה בתנור – הספקתי גם לחשוב על תוספת מדליקה וגם להכין אותה – והינה היא כאן לפניך!

מאז, זו הפכה להיות תוספת קבועה – על תקן תוספת ירק בריאה, שלא דורשת שום הכנה מראש ותמיד משתלבת נפלא!


רכיבים (כתוספת לשניים-שלושה סועדים)

זוקיני – 2 גדולים  (ירוק/צהוב או שניהם) – למקלונים דקיקים וארוכים (ז'וליאנים) ()

 לימון – מיץ מחצי לימון

 גרידת לימון (מרבע עד חצי לימון)

 בזיליקום ונענע – עלים בלבד – חופן נדיב

 שמן זית – כף

 מלח ופלפל גרוסים

__________

() – את הז'וליאנים אני כמובן עושה עם הקולפן האהוב שלי שסיפרתי לך עליו בהרחבה ממש מזמן – כאן, ושגם כמובן כלול ברשימת האקססוריז הפרקטיים שלי – אם את עוקבת אחריי כבר זמן מה, אי משוכנעת שהספקת לרכוש לך אחד… נכון?!


הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – חתכי זוקיני לז'וליאנים ארוכים (עם הקולפן שלנו כמובן) | הכיני לך חופן גדול של עלי נענע ובזיליקום קצוצים גס | חממי מחבת והוסיפי לה 2-3 כפות מי ברז | הוסיפי את הזוקיני והקפיצי כדקה על אש גבוהה | הוסיפי מעט שמן זית וסחטי פנימה לימון – הקפיצי דקה נוספת (וזהו!) | סגרי את האש, הוסיפי מלח פלפל, גרידת לימון בנדיבות ואת עלי הנענע והבזיליקום ותגישי בסטייל – ככה פשוט!




ובקצת יותר ארוך (כמו ב-), או במילים אחרות – עם כל הניואנסים הקטנים…) –

1. שטפי את הזוקיני, קטמי לו את הקצוות ובעזרת הקולפן האהוב שלנו צרי רצעות דקיקות וארוכות כמו ספגטי לכל אורכו של הזוקיני

2. הכיני לך את עמדת העבודה – מחבת, ולידה כל רצועות הזוקיני שהכנת, חופן גדול של עלי נענע ובזיליקום שטופים ויבשים ממים (ללא ענפים. זוכרת את הטיפ על עלים ירוקים?), הכיני לך גם לימון אחד שלם (לגרידת הלימון) יחד עם מגרדת או פומפיונת, ועוד חצי לימון לסחיטה. ושיהיה לך בשלוף גם שמן זית, מלח ופלפל גרוסים

3. חממי את המחבת והוסיפי לה מעט מי ברז (משהו כמו 2-3 כפות), ברגע שמתחילים להיות אדים הוסיפי פנימה את הזוקיני והקפיצי כדקה על אש גבוהה

הרעיון הוא להקפיץ זמן ממש קצר על אש גבוהה ולהשאיר אותו מעט "אל דנטה" ולא סמרטוט


4. אחרי דקה, הוסיפי מעט שמן זית, סחטי חצי לימון (מעל כפות הידיים – כדי שלא יפלו גרעינים) וכבי את האש (סה"כ כל הבישול הוא 2-3 דקות על אש גבוהה לא יותר!)

5. הוסיפי גרידת לימון (בנדיבות!), מלח ופלפל ואת עלי הנענע והבזיליקום (את יכולה לקצוץ אותם קודם בסכין או לקרוע ביד) וזהו – העבירי לקערית קטנה או לצלחת המנה העיקרית (כתוספת) ותגישי בסטייל – ככה פשוט!

והינה כאן, ממש לא מזמן, הגשתי את הזוקיני כתוספת לצד פילה סלמון בציפוי חדש, ירקרק ולימוני במיוחד – מתכון בקרוב!


ולפני סיום הגעתי כרגיל לשלב של "כמה דברים לי אליך"

והפעם רק אחד!

הכנה מראש באירוח – בגדול זו באמת מנה שלוקחת כמה דקות ולכן הכי כיף להכין ברגע האחרון ובכל זאת, אם יש לך הרבה אורחים והרבה הכנות ואת רוצה להכין מראש אז שתי אפשרויות: אפשרות 1. להכין מראש רק את חיתוך הזוקיני ואז לשמור במקרר בכלי סגור עם מי קרח כמו בטיפ הזה ואפשר אפילו יומיים קודם. בהבטחה! רק לסנן מהמים לפני הבישול…

אפשרות 2. את יכולה ממש להכין הכל מראש – במקרה הזה תקצרי טיפונת את זמן הבישול (שהוא גם ככה כלום! כלומר תקפיצי ממש רק כדקה במחבת חמה מאוד על אש גבוהה, וזהו!) רק את הירוקים או לפחות חלק מהם אל תוסיפי מראש, אלא רק לפני הגשה כשתתני לזוקיני חימום קל במחבת

במקרה הזה, את יכולה להשאיר את הזוקיני במחבת שבה הכנת אותו מראש, רק לכסות עד להגשה (וככה גם תחסכי כלים )


ועוד משהו קטן, בכל פעם שאת נתקלת במקרה בזוקיני צהוב – אל תהססי כמובן

זהו להיום. קצר וקולע!

אהבת, הכנת, רוצה לספר לי משהו? אני מחכה לך למטה בתגובות 

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה


אה ולסיום, אם נשארו לך שאריות או יותר נכון – אם הכנת מנה כפולה מראש… תשלבי את הזוקיני הזה בסלט לימוני וטעים במיוחד עם אהובי – השומר! >>למתכון



ואם כבר זוקיני הינה תזכורת לעוד כמה מתכונים נפלאים

קרפצ'יו זוקיני ומשמש (שבעונה הזו אני מכינה אותו עם אפרסמון וזה מושלם אפילו יותר!)


זוקיני בפסים


מקלות זוקיני ושקדים


פסטה זוקיני ויוגורט


פסטה עם קוביות זוקיני, עגבניות ומוצרלה