- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

עוגת וניל אחת בחושה וטעימה והמון אפשרויות!

כבר יש לך עוגת בסיס בחושה לבנה וטעימה שמכינים בקלות?

זו עוגה פשוטה ומעולה! כמו עוגת לייקח כזו אבל קצת יותר רטובה מבפנים וטיפה יותר קראנצ'ית מבחוץ… עם טעם עדין של וניל ויוגורט, שתוכלי להכין בצ'יק, כמובן בקערה אחת ואפשר אפילו בלי מיקסר!

המון אפשרויות – את העוגה הזו את יכולה להכין בתבנית אנגליש, על תקן "העוגה הפשוטה ליום יום", את יכולה לשדרג אותה ברגע עם כל מיני תוספות קטנות מלמעלה או מבפנים, להכין ממנה מאפינס או קאפקייקס מקושטים ואפשר אפילו לעשות ממנה עוגת יום הולדת חגיגית של ממש  – כי כמו תמיד, גם הפעם, זה הכל הרי עניין של הגשה 


את המתכון הזה אלתרתי כשנתבקשתי בפעם הראשונה להכין לגן עוגת יום הולדת שהיא לא עוגת שוקולד. כן נו, יש דבר כזה…

ולמה? כי יש בגן ילדה שאלרגית לאגוזים ולכן, למנוע ספק – עוגות שוקולד הן מחוץ לתחום!

אז נכון שברגע הראשון זה ביאס, כי מה יותר קל מלהכין את עוגת השוקולד הקבועה של קרין גורן עם קרם שוקולד וסוכריות שהילדים הכי אוהבים (זו שסיפרתי לך עליה כאן)

אבל ברגע השני, השלמתי עם "רוע הגזירה" ופניתי לאלתר עוגת יום הולדת קצת אחרת…

אז כמו שאת יודעת, אני אוהבת לקחת מתכון שאני כבר מכירה ורק לשנות אותו בקטנה (כן, את יכולה לקרוא לזה עצלנות אם כי אני מעדיפה לומר – יצירתיות )

ולכן, פניתי למתכון המנצח שלי של עוגת שקדים (שאני ללא ספק מכורה אליו!) ומשם, בשינויים קלים ובלי שקדים… הגעתי למתכון המעולה הזה!

מאז הפעם הראשונה והמוצלחת, שהגננת התקשרה לספר שהעוגה חוסלה והיא רוצה את המתכון – העוגה הזו הפכה לעוגת הגן הקבועה שלי וגם הצטרפה לארסנל עוגות הבית הקבועות שליד הקפה או האקטימל של הבוקר… (תלוי מי שותה )


הקדשה מיוחדת – את הפוסט הזה אני מקדישה באהבה ענקית לגן, ה-גן, "גן קרן – הגן המוסיקלי" הלא הוא הגן המושלם בעולם!! השנה אנחנו מתחילים בגן קרן את השנה השביעית ברציפות (!!) שתהיה לצערי גם השנה האחרונה שלנו (אלא אם הצער יהיה כה עמוק עד שיביא עימו ילד רביעי – לא יקרה!) וזו הזדמנות מצוינת לומר תודה גדולה! הכי גדולה על שנים מופלאות של שקט, שלווה, כיף ואהבה עצומה בהן ידעתי שהילדים שלי (וקצת גם אני בעצמי…) נמצאים בידיים הכי טובות, מחבקות, דואגות, אוהבות ומחנכות שרק אפשר לבקש!


רכיבים

(לכמות של שתי תבניות אנגליש או אנגליש אחת + 8 מאפינס או עוגה אחת גדולה)

יוגורט טבעי 3% – 1 גביע (של 200 מ"ל) (לעוגה רטובה ורכה יותר – להוסיף עוד 2 כפות יוגורט או 1 כף חלב) * לגרסת פרווה ראי בסוף *

 ביצים – 3

 מיץ מחצי תפוז

 שמן – 1 כוס חד פעמית (150 מ"ל) ()

 תמצית וניל – כפית ()

 סוכר – 2 כוסות חד פעמי (סה"כ – כ-300 גרם) ()

 טיפונת מלח

 אינסטנט פודינג וניל – 1 כף גדושה ()

 קמח תופח – 3 כוסות חד פעמיות (סה"כ כ-300 גרם) () (*לגרסה ללא גלוטן – ניתן להמיר בכמות זהה של קמח תופח ללא גלוטן או קמח ללא גלוטן רגיל פלוס 2 כפיות אבקת אפיה)

_______

() – שימי לב שהכמויות כמו תמיד, הן בכוס חד פעמית שקופה של שתיה קלה שהיא קטנה יותר מ"כוס רגילה" | כוס אחת חד פעמית כזו מכילה קמח = 6 כפות גדושות | סוכר = 8.5 כפות גדושות | שמן = 22 כפות

() – כדאי שיהיה תמיד בבית

*לעוגה לגן, לכ-30 ילדים, אני מכפילה כמויות ומכינה בתבנית ענקית

_______

לתוספות מעל

סוכר חום, בערך כף – חובה!

ואפשר גם – פרוסות או שבבים של שקדים או אגוזים קצוצים עם קינמון לקראנץ' הקבוע או כל דבר אחר שמתחשק ()

לקרם וניל מעל (אם בחרת להפוך לעוגת יום הולדת חגיגית)

שמנת מתוקה (2 מיכלים של 250 מ"ל) + 2 כפיות תמצית וניל + חבילת אינסטנט פודינג וניל (או חצי מהכמויות האלה לעוגה קטנה)


הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – חממי תנור על 180 מעלות (חום רגיל למעלה ולמטה) | שפכי את כל הרכיבים לקערה, חוץ מהקמח | ערבלי במיקסר או בטורף ידני | הוסיפי את הקמח בהדרגה תוך כדי ערבול לבלילה חלקה | העבירי לתבנית משומנת וטיפה מקומחת | פזרי מלמעלה סוכר חום ועוד תוספת שבחרת | הכניסי לתנור בשלב האמצעי לכ-40-45 דקות (כ-35 דקות למאפינס או כ-55 דקות לכמות כפולה בתבנית ענקית) או פשוט עד שקיסם יוצא עם פירורים | המתיני לצינון, הוסיפי אבקת סוכר מעל ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



ובקצת יותר ארוך (כמו ב-  או במילים אחרות, עם כל הניואנסים הקטנים…)

1. תוציאי את הרשת ותבנית התנור וחממי על 180 מעלות (חימום רגיל למעלה ולמטה) | תכיני לך מראש על הרשת שהוצאת, את התבניות שבהן את רוצה להכין את העוגה (2 אנגליש / אנגליש וקאפקייקס/ תבנית אחת גדולה…מה שבא לך – זוכרת את הטיפ שלי על עוגה בחושה?) – אל תשמני עדיין, רק תניחי

2. שימי את כל רכיבי העוגה בקערה, חוץ מהקמח. תתחילי ברטובים ואח"כ הסוכר, ערבלי כחצי דקה במיקסר או בטורף ידני

3. תוסיפי את הקמח בהדרגה וערבלי שוב כדקה שתיים. אם בחרת בטורף ידני (כי התעצלת כמוני להוציא את המיקסר…) תפעילי כוח בערבוב זריז, כדי שתצא בלילה אחידה. ואגב, אין שום בעיה גם להכניס הכל ולערבל בפעם אחת, לא יקרה כלום

אם את בקטע של להכניס פנימה איזו תוספת, זה הזמן (ראי אפשרויות בסוף) – הכניסי וערבבי ידנית עם כף

4. תשמני את התבניות שאת רוצה (כמו שסיפרתי לך בעוגיות שקדים, אני לאחרונה גיליתי את ספריי שמן הקוקוס והתאהבתי!)


טיפ – לפני שאני שופכת את הבלילה, של כל עוגה, אני משמנת את התבנית בספריי ואז מפזרת טיפונת סוכר חום וגם טיפונת קמח ודופקת מעט עם היד את התבנית בכל הכיוונים כדי ששאריות הקמח יפלו. לדעתי זה עוזר לעוגה להשתחרר מהתבנית וגם יוצר לה איזה מעטה קראנצ'י דקיק מסביבה גם מבפנים… אגב, גם כשאני משתמשת בתבניות סיליקון אני עושה אותו דבר


5. תעבירי את הבלילה לתבניות שבחרת (אני בחרתי הפעם באינגליש ובתבנית עגולה קטנה במיוחד) ולפני שאת מכניסה לתנור אל תשכחי להוסיף מלמעלה משהו!

תוכלי להוסיף שקדים פרוסים או קצוצים, את הקראנץ' אגוזים שלנו או לכל הפחות סוכר חום – על זה אל תוותרי, זה מוסיף המון! (אגב, אם את מתכוונת לעשות אותה עוגה חגיגית עם קרם, אז חוץ מסוכר אל תוסיפי עוד משהו, כדי שתוכלי אח"כ למרוח יפה את הקרם)

6. תכניסי לתנור שחומם מראש, בשלב האמצעי על חום רגיל (למעלה ולמטה) ב-180 מעלות ל-40-45 דקות או עד שקיסם יוצא עם פירורים

אם הכפלת כמויות ועשית בתבנית אחת ענקית – זה ייקח יותר זמן, בערך 50-55 דקות | לעומת זאת לתבנית מאפינס ייקח כמובן פחות זמן, בערך 30-35 דקות – והכל כמובן תלוי גם בעוצמת התנור שלך ובכמה זמן חיממת אותו מראש

בקיצור, כמובן שתכווני טיימר לזמן המתאים לפי התבנית שבחרת ומהרגע שהוא מצלצל תהיי באזור ותבדקי עם קיסם…


מה זה אומר שהקיסם יוצא עם פירורים את שואלת? בואי נתחיל בזה שכשאת מכניסה את הקיסם את צריכה להרגיש שהוא נכנס במשהו (כלומר, שיש התנגדות כלשהי… אחרת העוגה בכלל לא מוכנה עדיין) והכי טוב זה שהקיסם יצא עם כמה פירורים שידבקו אליו. אם אין פירורים אבל הוא יבש לגמרי, זה אומר שפספסת בדקה את הטיימינג המושלם. לא נורא, קורה לכולנו והרבה () העוגה עדיין תהיה טעימה, העיקר שתוציאי עכשיו ותדעי לפעם הבאה…


7. זהו. תוציאי ותניחי לצינון של לפחות 20 דקות (ואפשר גם להשאיר באוויר הפתוח כמה שעות) – פזרי מעל אבקת סוכר, העבירי לצלחת הגשה, תכיני קפה ותגישי בסטייל – ככה פשוט!

הבעיה היחידה באמת בעוגה הזו, היא שבגלל שהיא כזו קלילה, אוורירית וטעימה!!! אפשר פשוט לאכול ממנה בלי הפסקה (ולראיה התמונה שלפניך – שצולמה באותו בוקר שהעוגה נחתכה לראשונה, והילדים? הם אכלו רק שתי פרוסות… )


אז הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך"

גרסת פרווה – קיבלתי הרבה פניות אחרי פרסום המתכון הזה לראשונה לגרסת פרווה והינה מצאתי פתרון – תוכלי להחליף את היוגורט בגביע וחצי של מעדן סויה וניל (השתמשתי ב-alpro כל גביע הוא 125 מ"ל). במקרה הזה אפשר להוריד כף סוכר. זה יוצא מצוין!

תוספות אפשריות בתוך העוגה – אפשר להכניס נטיפי שוקולד צ'יפס (אני מעדיפה מריר, אבל גם חלב או אפילו לבן ישתלבו מעולה), במקרה הזה תציצי בטיפ הזה קודם | אפשר חלבה בשערות או חתיכות, ממרח סומסומיה, ג'ינג'ר קצוץ, גרידת תפוז או לימון – את כל אלה ניסיתי והכל יוצא פשוט מעולה!

כל רעיון לשדרוג פה הוא לגמרי אפשרי ותמיד ייצא מצויין – את מחליטה, מה שבא לך! העוגה הזו מקבלת הכל או כלום באותה אהבה 

עוגת יום הולדת חגיגית – עם קרם וניל פשוט וכמה סוכריות תוכלי בכלל להחליט להפוך את העוגה הזו לעוגת יום הולדת חגיגית של ממש – הכי בקלות! כל האפשרויות וההסברים שלב שלב – כאן

לסיכום, זו "עוגת בסיס" מצוינת כשלעצמה שממנה אפשר להגיע למקומות נפלאים… וכמו תמיד, אני כאן רק כדי לתת לך רעיון, ואת – תהיי יצירתית!


ואם כבר דיברנו על יום הולדת… רק לספר לך שלא מזמן חגגתי יום הולדת! (38 אם תהית ), הנסיעה המושלמת לברצלונה עליה סיפרתי לך כאן בהרחבה, היתה במסגרת החגיגות!

וכמו כל שנה, גם השנה, סביב יום ההולדת שלי נכנסתי לכמה "ימי ריגשי" כאלה… מכירה? אז בהתחלה כתבתי לעצמי "פוסט יום הולדת" עם רשימה ארוכה של דברים שאני מאחלת לעצמי לשנה הקרובה, אבל אז קראתי אותו ו…"התקפלתי"

אז במקום פוסט יום ההולדת שנגנז (ובנימת "ריגשי" שכזו…) אני רק רוצה לאחל לעצמי ולך, שנדע לשמוח, ליהנות ולהעריך את היום יום שלנו, ולמצוא בו את הרגעים הקטנים של אושר שפזורים לכל אחת מאיתנו במהלך היום. והם שם יום יום, בוודאות! אנחנו רק צריכות לעצור שניה ולשים אליהם לב, כי ת'כלס – הם החיים עצמם! 

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה


נהנית לקרוא? עדיין לא מנויה לבלוג? בואי הצטרפי לרשימת החברות של EshetStyle, הכניסי את כתובת המייל שלך במלבן פה למטה ותקבלי ממני טיפים, רעיונות ומתכונים לפני כולם וישר למייל!