- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

עוגת פירות יבשים של פעם

מכירה את העוגות האלה שמלאות (לגמרי) בפירות יבשים, פורסים אותן דקיק דקיק ואז את אוכלת הרבה הרבה?! אז כזו בדיוק

4 דקות הכנה ולתנור – אין קל מזה! וכמובן שאין צורך חלילה במיקסר, אלא מספיק טורף ידני (ות'כלס, אפשר אפילו להסתפק במזלג )

*יש גם סרטון הכנה!! (בסוף…)


קדימה, סיפורון – זו עוגה שאמא שלי היתה מכינה המון ובעצם העוגה היחידה שאני ממש זוכרת את עצמי מבקשת ממנה להכין לי במיוחד. הקטע המוזר הוא, שעד היום אף פעם לא חשבתי להכין אותה בעצמי. ואז – לפני שבועיים, גיליתי פתאום שתיכף ט"ו בשבט. מייד פתחתי את קלסר המתכונים של אמא שלי (זוכרת שדיברנו עליו בעוגיות שקדים האלה?)

ונדהמתי לגלות שזה הדבר הכי פשוט בעולם!

למרות שהסתכלתי על השעון וראיתי שאני עוד עשר דקות צריכה לצאת לילדים (סיפור חיי ), הכנסתי צ'יק צ'ק הכל לקערה, שפכתי לתבנית ותוך 4 דקות התבנית כבר נכנסה לתנור ואני יצאתי לאסוף את הילדים (נו, סיפרתי לך שבענייני מתכונים אני לא יודעת לדחות סיפוקים…)

חזרתי עם הילדים לריח נפלא של עוגה – והטעם? בול כמו שזכרתי מפעם

על זה נאמר – רגעים קטנים של אושר 



רכיבים (לתבנית אנגליש אחת)

*אבל! הכי מומלץ להכפיל כמויות ולהכין 2 תבניות מראש )

ביצים – 4

סוכר – 7 כפיות (כ-40 גרם)

קמח תופח – 7 כפות (כ-100 גרם)

מיץ מתפוז טרי – כף (אפשר להחליף במיץ לימון/מים/חלב/ליקר – המתכון המקורי הוא עם כף קוניאק)

צימוקים (בהירים ו/או כהים) וגוגי' ברי (לא חובה) – 2 כוסות חד פעמיות מהכל יחד (כ-200 גרם)

 אגוזי מלך קצוצים גס – כוס חד פעמית גדושה (כ-100 גרם)

 אגוזי לוז קצוצים חצויים – כוס חד פעמית גדושה (כ-100 גרם)

_________________

() – מזכירה לך שהכוסות שאני מודדת איתן אלו כוסות חד פעמיות שקופות של שתיה קלה שהן מעט יותר קטנות מכוס מדידה רגילה (בערך 3/4) | ועוד משהו – את המדידה של האגוזים בכוס עשיתי כבר אחרי שקצצתי אותם



הוראות הכנה, שלב שלב

היום יש רק את הגרסה הקצרה (כי באמת שאפילו לי אין מה להוסיף הפעם!) –



בקצר וקולע – חממי תנור על 180 מעלות (חימום רגיל למעלה ולמטה) | קשקשי את הביצים והסוכר היטב עם טורף ידני | הוסיפי את הקמח בהדרגה תוך כדי קשקוש | הוסיפי את מיץ התפוזים, כל האגוזים והצימוקים וערבבי עם כף | רפדי תבנית אנגליש עם נייר אפיה, שמני אותו מעט עם ספריי שמן לאפיה (רגיל או קוקוס) | שפכי את הבלילה למילוי עד לגובה 3/4 מהתבנית | הכניסי לתנור לכ-40-45 דקות עד להשחמה ויציבות מלאה | הניחי לצינון מלא (חשוב!) | פרסי לפרוסות דקיקות של חצי סנטימטר (עם סכין לחם) | סדרי יפה על צלחת ההגשה המאורכת הקבועה שלנו (מכאןותגישי בסטייל – ככה פשוט!




אז הגעתי לשלב של – "כמה דברים לי אליך"

שינויים ויצירתיות – אני אמנם עדיין לא הספקתי לעשות יותר מידי שינויים, בעיקר כי פשוט כל כך רציתי לשחזר את הטעם המוכר של פעם! (אם כי, המתכון המקורי היה רק עם צימוקים בהירים אז כבר מלכתחילה לא התאפקתי ושיניתי קצת…) בכל מקרה, זה באמת מתכון קלסי למיליון שינויים!! את יכולה לגוון עם התוספות (צימוקים/חמוציות/גוג'י ברי/תמרים תאנים/פירות יבשים נוספים. אפשר כמובן להחליף או להוסיף עוד סוגים של שקדים ואגוזים (או לחילופין ללכת רק על סוג אחד) – מה שמתחשק! אפשרות נוספת היא להוסיף טעמים כמו למשל קינמון/ וניל/ ג'ינג'ר/ ציפורן/ גרידת לימון או תפוז. קיצר, כמו תמיד, אני כאן רק כדי לתת לך רעיון ואת – תהיי יצירתית!

 ובכל זאת – מה אל תשני? את היחס של התוספות. מה שבעצם עושה את העוגה הזו למה שהיא זה הכמות הגדולה מאוד של הפירות היבשים והאגוזים. זה מה שטעים בה וזה שמחזיק אותה יציבה. אז הקפידי על הכמויות (של אגוזים ופירות יבשים בסה"כ) – שיהיו זהות לאלו המופיעות במתכון


 התבנית ונייר האפיה – אני משתמשת פה בתבנית אנגליש חד פעמית ואת נייר האפיה אני גוזרת לפני לאורכו לשניים ומשתדלת כמה שאפשר לסדר את הנייר בפנים בצמוד לדפנות ככה שהבלילה לא תכנס לקפלים (לא קריטי. מה שתצליחי זה טוב!)


  שמירה ואחסוןאחסון לטווח ארוך – אפשר כמובן להקפיא את העוגה ככה בשלמותה או לפרוס לפרוסות דקיקות ואז להקפיא בשקיות קטנות וכל פעם לשלוף אחת. אל תשכחי לעטוף לפני בנייר אפיה לספיגת הלחות אח"כ בהפשרה. אין בעיה לשמור במקפיא גם חודשיים | כדי להפשיר, פשוט הניחי על השיש עד שהיא חוזרת למרקם וטמפרטורה שאפשר לאכול (מזכירה לך את רשימת תמיד במקפיא שלי)

אחסון בשוטף – בקופסת פלסטיק. עד 4 ימים. הכי כיף לפרוס את כל העוגה מראש לפרוסות דקיקות להכניס לקופסה סגורה ולהשאיר על השיש. ככה כל פעם אפשר "לגנוב" 1-5 פרוסות (תלוי כמה כוח רצון יש לך )


זהו להיום.

מחכה לך למטה בתגובות – ספרי לי, גם את זוכרת עוגה כזו מהילדות? הכנת, איך יצא?

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה



וכמובטח, הינה סרטון ההכנה


ואם כבר פירות יבשים וט"ו בשבט מזכירה לך גם את אלה –

חטיף אנרגיה פשוט להכנה ופשוט מתחסל


כדורי אנרגיה


עוגיות גרנולה ממכרות