- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

פילה דניס בשש דקות בדיוק

זו מנה עיקרית מהקבועות אצלי באירוח וגם בארוחות שאני מכינה לנו בבית… ורק מזה את כבר יכולה להבין שזו מנה סופר קלה ומהירה! (כי אני כידוע לא באמת אוהבת להתאמץ… אלא בעיקר אוהבת שזה יראה כאילו התאמצתי )

בין אם אני מכינה אותה לעצמי ובין אם לאורחים – כוס יין לבן קר תמיד תתייצב ליד!

מה שעוד כיף במנה הזו, חוץ מזה שמכינים אותה בצ'יק, זה שהיא מתאימה כמעט לכל תוספת ולכל סגנון ארוחה. ככה שאפשר להכין אותה שוב ושוב, כל פעם עם תוספת קצת אחרת והיא נראית כמו חדשה… ואפשר אפילו לגרום לה להיראות ממש מתוחכמת אם רוצים – הכל תלוי מה שמים ליד וכרגיל – עניין של הגשה!


ואם תהית איך מנה שכזו יכולה להיות מנה קבועה אצלי בבית אפילו ביום יום, ולמה שבכלל יהיה לי בדיוק דג דניס טרי בבית ככה בלי להתכונן…? זה אומר שכנראה פספסת את הזמנת הדגים הקבועה שלי ואת רשימת תמיד במקפיא – אז לגמרי כדאי לך להציץ שם, כדי שבפעם הבאה, יהיה לך גם!


רכיבים

פילה דניס טרי עם העור (או טרי שהוקפא והופשר) | את הדניס הטרי שלי אני מזמינה (עד הבית!) מ-Sea2door

לתיבול

שמן זית

סומאק ()

טימין ()

מלח ופלפל גרוסים

להגשהרבע לימון ואיזו תוספת שמתחשק

*לכל סועד אני מחשבת 2 פילטים

____________

() – זה הסימן למה שכדאי שתמיד יהיה לך בבית | לרשימה המלאה – כאן

 


הוראות הכנה, שלב שלב

הפעם יש רק את הגרסה הקצרה – 



בקצר וקולע – חממי תנור (לפחות 10 דקות) על 250 מעלות (חימום רגיל למעלה ולמטה) | הניחי את פילה הדניס על תבנית התנור מרופדת בנייר אפיה, עם העור כלפי מטה | התיזי או מרחי מעט שמן זית והוסיפי את התבלינים | הכניסי לתנור, בשלב האמצעי ל-6 דקות בדיוק | העבירי לצלחת ההגשה בליווי רבע לימון ותוספות ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



אז הגענו לשלב של – "כמה דברים לי אליך"

שינויים אפשריים – בעקרון את יכולה לשים איזה תבלינים שאת אוהבת. אם כי התיבול הזה הוא קליל וטעים ואני כמעט שלא משנה אותו. ובכל זאת, עוד אפשרות לתיבול יכולה להיות לפזר מעט מתערובת הפנקו הקבועה שלי, אבל באמת מעט, כי הדג הוא דק וחבל להעמיס עליו

 אם את אוהבת רטבים, כמעט כל רוטב שיתחשק לך יוכל להתקבל בברכה. למשל, רוטב לימוני (של שמן זית, לימון וקצת חרדל (אם אוהבים) או שבמקום החרדל אפשר להוסיף חופן עשבי תיבול טריים (פטרוזיליה ובזיליקום) – ולטחון בטוחן ידני – יוצא מעין רוטב פסטו לימוני שמשתלב מעולה) | ואפשר גם רוטב בסגנון מעט אסייאתי (שמן זית, לימון ומעט שמן שומשום או אפילו רוטב עם קארי ומעט יוגורט – התיבול פה הוא כל כך עדין ונייטרלי שבאמת הכל הולך! מידי פעם אני מאלתרת רוטב כזה או אחר (בעיקר באירוח) וזה תמיד יוצא מצוין! אבל לרוב, אנחנו באמת אוהבים אותו פשוט ככה…

* אגב, אם אם אני מכינה רק דג אחד או שניים, אני מניחה אותם על חתיכת נייר אפיה בתבנית אלומיניום קטנה שאני מניחה מעל הרשת של התנור


הגשה – אני אוהבת לסדר צלחת אישית לכל סועד (זוכרת שפעם, ממש מזמן דיברנו על המילה הזו "צילחות"?) אני מדברת כמובן על אירוח של עד 10 אורחים בערך (אחרת זה קצת מוגזם…) אני מסדרת לידי על השיש את הצלחות של כולם ומתחילה לצלחת אחת אחת… קודם אני מניחה את התוספות ובסוף את הדג (והכל, כמה שאפשר בזריזות!)

את הדג אני מרימה מהתבנית ישר לצלחת עם תרווד, בשאיפה שהעור יישאר על התבנית. לא תמיד זה מצליח. אבל אם העור נשאר על התבנית והדג התרומם בלעדיו בקלות, זה סימן מצוין לכך שהדג עשוי מושלם! (זוכרת שדיברנו על זה במתכון של הסלמון?) בכל מקרה, אם העור בכל זאת נשאר על הדג (לא קרה כלום!) אני מגישה את הדג כשהעור כלפי מטה (ואם את תוהה למה במסעדות מגישים לפעמים את הדג כשהעור כלפי מעלה…? את זה עושים כשצורבים את הדג במחבת ואז העור נהיה קצת קריספי. פה הדג עשוי בתנור, לכן העור לא יוצא קריספי בכלל… ככה שאין מה להתגאות בו הפעם )


עם מה אני מגישה את הדניס שלי? לרוב (שלא כמו בתמונה למעלה ) אני מגישה אותו עם האורז הלבן הרגיל שלפעמים אני מקשטת במשהו מעל או משדרגת לאורז הצבעוני הזה, וליד האורז אני מוסיפה ירק כלשהו – כמו פטריית פורטובלו על מחבת פסים/אספרגוס/אפונת שלג או פשוט סלט ירוק קטן (כמו זה או זה למשל)

זהו בעצם!

לגמרי מנה שאת מתקתקת בשניה וחצי ככה שהכי כדאי לך לאמץ () האמת, יש מצב שאפילו בארוחת ראש השנה אני אכין אותה… (מבטיחה לעדכן!)

יש לך גם מנה כזו לספר לי עליה? יש לך תיבול אחר שאת שמה באופן קבוע? או שפשוט אימצת את המתכון? ספרי לי למטה בתגובות, מחכה לך 

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה,

טליה


אם בא לך להגיש פטריית פורטובלו גדולה ליד הדג – כל מה שאת צריכה זה את מחבת הפסים שלך! כנסי להיזכר כמה זה פשוט – כאן