- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

פלפל קלוי בתנור עם טעם של בית

זה מן סלטון כזה של פלפל קלוי עם טעם כיפי של בית (הכי של פעם!) שמידי פעם אני מכינה כשיש לי אורחים ל"על האש". את מה שנשאר, אני שומרת במקרר ומוסיפה לכל מיני סנדוויצ'ים וברוסקטות שוות במהלך כל השבוע!

יש פה טיפ חשוב שמקל על הקילוף של הפלפלים, ועוד טיפ שמבטיח שלא יתלכלך לך התנור ויש אפילו ממרח פלפלים טעים שמכינים ככה "על הדרך" מהשאריות… ויחד עם זאת, אני כבר אומרת, הכי אמיתי – שביחס למה שאנחנו רגילות ובטח ביחס לגודל המנה – יש פה קצת יותר התעסקות מהרגיל!

לא, זה ממש לא מסובך ולגמרי כל אחד יכול!  אבל עדיין, זה לא בצ'יק…

מבחינת זמן, זה בערך 45 דקות עד שעה, כולל הזמן בתנור, הזמן שמחכים עד שיתקררו והכל… כן, לא בשמיים, אבל כמו שאת מכירה אותי, שעה, ועוד לסלטון, בשבילי – זה המון 

ועם כל הקיטורים, אני חוזרת ומכינה אותם שוב ושוב – פשוט כי הם כל כך טעימים והם מזכירים לי את אמא שלי!


רכיבים

פלפלים אדומים וכתומים או צהובים, גדולים – 5-6

 שמן רגיל – כ-2 כפות

 מיץ מחצי לימון

 שום – 3-4 פרוסות (או יותר אם אוהבים)

 מלח ופלפל

 סוכר – טיפונת


הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – חממי תנור על 250-260 מעלות במצב גריל (קו זיגזג למעלה) | הניחי על תחתית התנור חתיכה גדולה של נייר כסף (למנוע לכלוך) | הניחי את הפלפלים עם קליפתם על רשת התנור (כשהיא ממוקמת בשלב אחד לפני אחרון כלפי מעלה) | לאחר 10-15 דקות סובבי אותם בזהירות עם מלקחיים וסגרי את התנור לעוד 10-12 דקות | כשהקליפה התקמטה כולה ומעט נחרכה – בד"כ סה"כ בערך 25 דקות | הוציאי את הפלפלים ישר לתוך שקית ניילון וסגרי היטב (זה עוזר לקילוף) | כעבור 10 דקות קלפי ונקי אותם (עם הידיים) | חתכי לרצועות אחידות ויפות | הוסיפי את רכיבי הרוטב | שמרי במקרר בקופסה סגורה עד להגשה | העבירי לצלוחית הגשה קטנה ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



ובקצת יותר ארוך (כמו ב-, או במילים אחרות, עם כל הניואנסים הקטנים…) –

1. חממי תנור על 250-260 מעלות, במצב גריל והעבירי את הרשת לשלב אחד לפני הכי אחרון (ככה שהפלפלים בדיוק יוכלו להיכנס מבלי לגעת בתקרה של התנור). אם יש תבנית בתוך התנור, הוציאי אותה קודם

2. לפני שהתנור מתחמם, הכניסי חתיכה גדולה של נייר כסף והניחי על תחתית התנור


זה טיפ חשוב! נייר הכסף שמונח בתחתית התנור מונע מכל הנוזלים של הפלפל שיזלו (ויזלו!) לכלכלך לך את התנור. אז בבקשה אל תשכחי, כי את לא רוצה את הנוזלים האלה בתנור שלך (מניסיון )


3. הניחי את הפלפלים ישירות על הרשת (עם הקליפה) ושכחי מהם לבערך עשר דקות. כדאי לכוון טיימר, כדי לא באמת לשכוח אותם (זוכרת שדיברנו מזמן על טיימר?)

4. לאחר בערך 10 עד 15 דקות (כאשר הקליפה התקמטה ונחרכה מעט בחלק שפונה קלפי מעלה, והבית שלך התמלא ריח של פלפלים בתנור ) פתחי מעט את התנור וסובבי בזהירות את הפלפלים בעזרת מלקחיים ככה שהחלק שהיה כלפי מעלה יהיה עכשיו כלפי הרשת

את הסיבוב של הפלפלים אני עושה כשהם חצי בתוך התנור. כלומר, אני פותחת בזהירות, מושכת מעט אליי את הרשת (עם כפפה או מגבת כמובן – זה רותח!) ובעזרת מלקחיים ביד אחד ומגבת ביד שניה אני מסובבת את הפלפלים פשוט לצד השני (בערך כן? בכל זאת יש להם יותר משני צדדים )

אני אוהבת שהם שרופים קלות וקלויים היטב מכל הכיוונים – הסימנים שהם מוכנים זה שהתחילו לצאת נוזלים, שהקליפה מקומטת היטב ואפילו במקום אחד או שניים (לא יותר!) היא ממש השחירה – זה מוסיף עניין בצבע ובטעם!


 בעקרון, אם את באזור ויש לך סבלנות – הכי טוב זה לסובב את הפלפלים פעמים ולא רק פעם אחת – כלומר כל 8-10 דקות לסובב קצת – ואז הם יוצאים קלויים טוב טוב מכל הכיוונים. אבל מודה שלרוב אני מסתפקת בפעם אחת, והם עדיין יוצאים אחלה


5. כשסיימת לקלות אותם, הכיני שקית סופר (כזו עם ידיות, שעולה עכשיו בסופר 10 אגורות ), ואם היא דקיקה ממש או שיש בה חור, אז שימי שתיים, אחת בתוך השניה) – פתחי את התנור, הניחי לך את השקית "בהיכון" (אני מניחה על הדלת של התנור) והחליקי את הפלפלים ישירות אל תוך השקית. תיעזרי במלקחיים

6. סגרי את השקית טוב – ממש תקשרי. והניחי על השיש. 10-15 דקות (לפחות) עד שעה (אפשר גם קצת יותר אבל כדאי שישארו חמים). אם את רוצה ללכת על בטוח בעניין הנזילות, את יכולה להניח את השקית בתוך קערה גדולה, כי הפלפלים מוציאים המון נוזלים ואם יש חור בשקית אז חבל…


טיפ! למה מכניסים את הפלפלים לשקית? פשוט כי זה גורם להם להזיע מה שעוזר אח"כ לקליפה להישלף יחסית בקלות


7. עכשיו תפתחי את השקית ואיתה העבירי אותם לקרש עבודה ליד הכיור (כי יוצאים המון נוזלים תוך כדי עבודה… אז שיהיה לך לאן לשפוך)

ופה בעצם מתחיל החלק הקצת מרגיז בכל התהליך  אליו התכוונתי כשאמרתי שיש פה "התעסקות" – אבל כרגיל, אני איתך יד ביד, שלב שלב, עד הצלחת!

8. קחי כל פלפל, החזיקי אותו מעל הכיור וקלפי עם הכריות של האצבעות. לרוב, אם הוא קלוי מספיק, הקליפה יוצאת די בקלות. אם יש חלקים שלא נקלו מספיק – שם תהיה יותר בעיה…

(במקסימום אזורים קטנים שהקליפה ממש לא יוצאת – לא נורא. אבל תדעי לפעם הבאה שאם זה קרה, אז כנראה שהיית צריכה לתת להם עוד כמה דקות בתנור)

9. תלשי מכל אחד בתורו את הגבעול עם "אשכול" הגרעינים, חתכי את הפלפל ישר לאורכו עם סכין במקום אחד, הוציאי נוזלים, נקי עם כף היד את הגרעינים ופרשי אותו על משטח העבודה (כמו תמנון כזה )

10. והינה הגעת לשלב החיתוך – ופה אני אומרת, אם כבר הגעת עד הלום, אז בואי נשים רגע לב לקטנות ונשקיע עוד טיפונת (כי את יודעת שזה חשוב לי )

אני מקפידה לחתוך את הפלפלים לרצועות ישרות ויפות ולא להשאיר חתיכות כאלה עם שבונצים שנראות פחות מזמינות. גם אם זה אומר שאני מוותרת על קצת מסביב…

חשוב! אל תזרקי את החתיכות הקטנות שחתכת! תעבירי לקערית קטנה, בסוף נמנף את השאריות ונכין ממרח! (איך אני אוהבת למנף שאריות )


11. זהו בעצם! אחרי שחתכתי את כולם לרצועות יפות, אני מעבירה את הכל לכלי (עדיף כזה שיש לו מכסה) מוסיפה את רכיבי הרוטב פנימה, מערבבת טיפה, וטועמת כדי לתקן תיבול (לפעמים למשל צריך עוד לימון או עוד טיפונת סוכר – למשל כשהפלפלים במקור, בלי קשר לתנור, היו קצת מרירים…)

12. עכשיו תכניסי למקרר עד להגשה… ואז תעבירי לקערית הגשה קטנה ותגישי בסטייל – ככה פשוט!


אז הגעתי לשלב של – "כמה דברים לי אליך" – רק שניים קטנים –

שמן – אם תהית למה זה שמן רגיל ולא זית – אין לי תשובה חוץ מזה שאני ממש זוכרת שככה אמא שלי אמרה לי, ואת יודעת שאני תמיד עושה מה שאמא שלי אומרת (אפילו שהיא כבר מזמן לא אומרת לי כלום יותר ). ת'כלס יש מצב שזה יצא מצוין גם עם שמן זית. מודה שאף פעם לא ניסיתי


מינוף השאריות – ממרח פלפלים קלויים! זוכרת שאמרתי לך לשמור את השאריות בקערית? אז עכשיו נהפוך אותן לממרח (ואם אין לך כוח עכשיו, את יכולה לכסות בניילון נצמד ולעשות את זה מחר. אין שום בעיה!) | רוקני מהקערית את הנוזלים שהצטברו, הוסיפי מעט לימון, שמן זית מלח ופלפל וטחני בטוחן ידני – את לא מבינה איזה ממרח טעים יוצא! 

הכנה מראש באירוח והגשה – באמת אפשר ואפילו כדאי להכין מראש (יום יומיים מראש זה מעולה). השהות במקרר נותנת להם טעם טוב יותר (ובאותה נשימה אני אומרת שמצד שני אין בעיה להכין אותם ומייד להגיש.. זה עדיין טעים) | אני אישית אוהבת אותם ממש קרים מהמקרר, אבל יש כאלה שמעדיפים בטמפרטורת החדר (אז לאורחים אני בד"כ מוציאה את הכלי לשיש כחצי שעה לפני הגשה) | וטיפ אחרון – כדאי להגיש אותם עם מזלג ליד ולא כף – ככה יהיה יותר קל לקחת (ולך יהיו פחות טפטופים על המפה… למרות שאם את משתמשת במפה הפרקטית שהמלצתי לך, כתמים זה לא "אישו" )

זהו להיום.

אם לא הגעת משם – כדאי לך לעבור דרך הפוסט על תוספות שאני מכינה כשאני מארחת ל"על האש" – ממש כאן

נהנית לקרוא? הכנת? בא לך לספר לי משהו? מחכה לשמוע ממך למטה בתגובות!

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה


ואפרופו פלפל – האם את מיישמת את הטיפ הפרקטי שלי על חיתוך פלפל (שאפילו סיפרתי עליו בטלוויזיה ) – תזכורת כאן