- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

פרוסות חציל קלוי – החציל המטוגן החדש

פרוסות חציל, טיפונת שמן זית ומלח גס – זה כל הסיפור! והתוצאה – פרוסות חציל קלוי טעימות במיוחד שמחליפות בלי כל בעיה את החציל המטוגן! יותר בריא זה ברור, וביחד עם עגבניות ומוצרלה זה בכלל מעדן טעים ואלגנטי במיוחד.


מכינה אותך – קצת נוסטלגיה – פעם אחת בחיי, לפני הרבה שנים, ניסיתי להכין חציל מטוגן ופשוט חשכו עיניי! אם לא ניסית, ואת אוהבת חציל מטוגן, שתדעי שיש סיכוי קל שעם הסיפור הבא אני עומדת להרוס לך מעט את הכיף (וזה כנראה לתמיד. לפחות ככה קרה לי…)

גיליתי שהחציל הוא כמו ספוג. את שמה לו שמן, והוא שותה, ואת שמה עוד והוא ממשיך לשתות… בשניות השמן נעלם מהמחבת לתוך החציל כלא היה, ממש ככה! מאז, אני לא מסוגלת יותר לגעת בחציל מטוגן (טוב, חוץ ממקרים ממש חריגים שפשוט אין ברירה…) ואני מאוד אוהבת חצילים.

אז ברור שמצאתי פתרון, וכל מי שאוכל אצלי בבית את המנה של מגדלוני קפרזה וחציל מופתע לגלות שמדובר בחציל קלוי שמכינים עם לא יותר מאשר שפריץ קטן של שמן זית


רכיבים

חציל צר יחסית (עם קליפה חלקה ומתוחה)

שמן זית, רצוי בשפריצר (זה שסיפרתי לך עליו כאן וכאן)

מלח גס


מה עושים? שלב שלב 



בקצר וקולע – קלפי חציל בפסים | פרסי לפרוסות של 2 ס"מ | התיזי מעט שמן זית מכל צד | הניחי על רשת התנור | פזרי כמה גרגירי מלח גס | הכניסי לתנור שחומם מראש במצב גריל על 250 מעלות, בשלב אחד לפני אחרון כלפי מעלה, כ-15 דקות (או עד שמשחים) | הפכי את הפרוסות לצד שני לעוד כ-10-15 דקות ותגישי בסטייל – ככה פשוט!

(*עריכה – אפשרות נוספת ומהירה יותר* – שגיליתי במקרה לאחרונה, לחציל עסיסי ורך יותר >> 250 מעלות בחימום רגיל למעלה ולמטה (ולא בגריל), שלב אחד לפני הכי עליון למשך כ-15 דקות ואז עוד 4 דקות בלבד בצד השני)




בקצת יותר ארוך () –

1. תוציאי את הרשת של התנור, וחממי מראש תנור על גריל (ציור של קו עליון בזיגזג) ב-250 מעלות (*או על חימום רגיל למעלה ולמטה אם בחרת באפשרות העשיה השניה לחציל רך יותר ופחות שחום)

2. תשטפי ותנגבי את החציל ועם קולפן תקלפי אותו חלקית בלבד (בפסים)

3. תפרסי לפרוסות בעובי סנטימטר- שניים (דק מזה עשוי להישרף)

4. תסדרי את הפרוסות בשורות על הרשת של התנור (זכרת להוציא את הרשת לפני חימום התנור? אם לא, היזהרי לא לקבל כוויה. לצערי מזהירה מניסיון…)

5. בעזרת שפריצר תשפריצי שמן זית משני צידיה של כל פרוסה (את שואלת מה זה שפריצר שמן זית? מזמינה אותך אח"כ להציץ כאן, ובינתיים, תוכלי לשפוך מעט שמן זית לקערה, ולשמן בעזרת מברשת סיליקון)

6. תפזרי כמה גרגירי מלח גס על כל פרוסה (לא יותר מ-3-4 שלא ייצא מלוח מידי), רק על הצד שפונה כלפי מעלה

7. תכניסי את הרשת לתנור (בשלב השני מלמעלה) ל-12-16 דקות. אם במקרה שכחת לחמם מראש מספיק, אולי תצטרכי מעט יותר. בכל מקרה צריך שהפרוסות יהיו שחומות פלוס (תראי תמונה פה בהמשך)

8. אחרי 16 דקות, תוציאי בזהירות עם כפפות את הרשת ורק תסובבי אותה (ככה שהשורה של החצילים שהייתה הכי קרובה החוצה עכשיו תהיה הכי בפנים) – לעוד 2 דקות

9. תוציאי בזהירות את הרשת ותניחי על הכיריים (או על משטח אחר עמיד בחום), ובעזרת מלקחיים את מרימה פרוסה פרוסה והופכת. אל תשכחי שהרשת לוהטת! (כן כן, שוב מניסיון…)

10. עכשיו שוב תפזרי כמה גרגירי מלח גס על כל פרוסה (אין צורך בעוד שמן זית)

11. תכניסי לתנור לעוד 10-15 דקות


*עריכה*אפשרות עשיה קצרה יותר* – אם בחרת באפשרות העשיה השניה (זו שגיליתי במקרה, אחרי שנים שאני מכינה ככה, כשפשוט שכחתי יום אחד לשים את התנור על גריל ) השלבים הראשונים הם זהים רק שהתנור יהיה במצב של חימום רגיל למעלה ולמטה (ולא בגריל) ואז כשאת הופכת את הפרוסות לצד השני שלהן – זמן האפיה יורד משמעותית ל-4 דקות בערך או עד שמשחימות יפה)


12. זהו! להוציא מהתנור. עכשיו תרימי את הפרוסות אחת אחת עם מלקחיים וסדרי באלכסון בכלי ככה שאחת שוכבת על השנייה (אל תדאגי שהן מרגישות יבשות. כשהן צמודות אחת לשנייה ומתקררות הן מקבלות עסיסיות ומתרככות). אחרי בערך 10 דקות, את יכולה לכסות בניילון נצמד (אגב, אני משוגעת על לכסות דברים בניילון נצמד…כן נו, כל אחת והאהבות שלה )


אז הגעתי לשלב של – "כמה דברים לי אליך":

נכון, זו טיפה התעסקות.. לא אומרת, לוקח לא מעט זמן.. אבל מסובך זה לא. כל אחת יכולה, ואפשר לעשות תוך כדי עוד דברים (כל עוד את שמה טיימר כדי לא לשכוח להוציא מהתנור… נגיע לדבר על זה מתישהו).

זה הכי טעים בטמפרטורת החדר. אבל אם את לא מגישה באותו יום, אין בעיה לשמור במקרר עד 3 ימים רק רצוי להוציא רבע שעה לפני אכילה. אם את מארחת, מציעה להכין בבוקר האירוח ופשוט להשאיר מכוסה על השיש, לא יקרה כלום.

אפשרויות הגשה: מלבד כמובן הגשה כחלק מהמנה המדהימה של מגדלוני קפרזה וחציל – אפשר בתוך סנדביץ או כברוסקטה יחד עם גבינה בולגרית/פטה/מוצרלה/לאבנה בתוספת עגבנייה ועלים, אפשר כגלילות חציל ממולא בגבינה… ויש עוד מיליון אפשרויות, הכל הולך!

שיהיה בתיאבון, ובהצלחה!

ניסית את המתכון? יש לך שאלה? אשמח שתכתבי לי פה למטה בתגובה…

אז Stick Around,

בי בינתיים

טליה