- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

פריז עם חברה | מסעדות מומלצות בפריז, טיפים, אווירה והגיגים

פעם בשנה אני משתדלת להקפיד על נסיעה של כמה ימים לחו"ל עם חברה! כן כן, אז מה אם יש לי שלושה ילדים קטנים? אם רק תרצי הכל אפשרי – כולם יסתדרו נפלא גם בלעדיך בהבטחה 

אז באפריל השנה היינו בפריז, קרין ואני, והיה כצפוי – "אקסטרה אורדינר"!

הפעם החלטנו שאנחנו לא נוסעות כדי לסמן וי על מוזיאונים ומוקדי תיירות ואפילו לא נוסעות לשופינג… אלא נוסעות לנוח, לאכול ולשתות וכמה שיותר! (טוב, כמו תמיד בעצם, חוץ מעניין השופינג )

אז אמנם חזרנו כבר לפני יותר מחודש, אבל אף פעם לא מאוחר כדי לתת לך כמה המלצות למסעדות טובות (רובן אסייאתיות), מלון אחד שיקי במיוחד ולחלוק איתך שתי מסקנות מפתיעות, ועוד כמה טיפים והגיגים "על הדרך"…

*רק לציין שכל התמונות בפוסט הזה צולמו בנייד… או במילים אחרות, הנמיכי ציפיות

בתמונה – המלון שלנו – Hoxton-Paris


1. המלון שלנו – Hoxton-Paris – מלון שיקי ומקסים בהחלט!

מבחינת מיקום – המלון ממוקם ברובע 2, דיי קרוב לאזור ה"מארה"

אז אמנם הוא לא ממוקם באזור הכי מרכזי בעולם אבל הוא כן קרוב ברגל כמעט לכל המקומות שהיינו בהם… ואנחנו מאלה שמעדיפות כמה שיותר ברגל (ולא ב-metro) והיינו מאוד מרוצות!

לא פחות חשוב – המלון מעוצב מדליק, סופר כיפי, נעים, מלא אווירה ולגמרי "איני"! כזה שבכל שעה ביום תמיד מלא באנשים יפים ומגניבים ואפילו המסעדה שלו מעולה! ככה שגם אם לא תשני בו, כדאי לך לקפוץ לדרינק ונשנוש איזה ערב… (תמונות מהארוחה בסוף)

בתמונה – מצד ימין החדר שלנו. מצד שמאל המבואה ליד הקבלה


בתמונה למעלה גימיק חמוד של המלון – בערב סימנו פרטים על שתי שקיות נייר שהיו על המיטה בחדר, תלינו על וו מחוץ לחדר ו… בבוקר פתחנו את הדלת ומצאנו את השקיות מלאות ב"מיני ארוחת בוקר", אותה ירדנו לאכול בבית הקפה המדליק של המלון ושדרגנו בהפוך טוב וקרואסון | כמה שאנחנו מתות על הפינוקים הקטנים האלה… 

ולסיום מבט מקרוב על המקלחת. כמה אני אוהבת ניצול מקסימלי של מקום. החדר אמנם קטנצ'יק אך כל מילימטר בו מנוצל ובטוב טעם!

כתובת: Societe 32 Sentier | The Hoxton Paris

*על המלון המקסים הזה אגב, המליצה לי תמר מור, חברה מלאת סטייל, הלא היא כותבת בלוג העיצוב המשגע ROOMER


2. Song Heng – מסעדת פועלים ויטנאמית אדירה!

באיזה אזור? קרובה יחסית לאזור המלון שלנו ולאזור ה"מארה"

מה הקטע שלה? קצת כמו הפרק בסיינפלד על ה"soup nazi" (מכירה?!) רק שפה הם דווקא היו לגמרי סימפטיים

המסעדה קטנטונת, ללא מזגן, ועל פניו נטולת אוירה – באים אוכלים הולכים. יש בה תמיד תור ויש בה 2 מנות בלבד! ולמרות (או אולי דווקא בדיוק בגלל) כל זה – לאכול בה זו לגמרי חוויה ואני ממש ממליצה!

מה אכלנו? מבין שתי מנות האטריות, אנחנו בחרנו בזו עם אטריות אורז, ללא מרק. עם ירקות וחתיכות של בשר (חזיר) צרוב עם רוטב מתקתק. היינו מאוד מרוצות מהבחירה שלנו. המנה היתה פשוט מעולה! (ואני בד"כ לא חובבת בשר חזיר. לא בגלל הכשרות, אלא סתם כי זה לא עושה לי את זה… המנה השניה אגב, היא סוג של מרק ראמן, עם ירקות ובשר בקר)

יש אפשרות להזמין מנה קטנה ("פטיט") ויש מנה גדולה ("גראנד") אנחנו הזמנו את הקטנה וגם היא היתה ענקית!

*טיפ חשוב – לערבב את המנה טוב טוב! כי כל הרוטב נמצא למטה… ואני גם בעד להוסיף עוד מהרטבים שמונחים במרכז השולחן והמחיר היה אגב ממש זול!

כתובת ושעות פתיחה: Song Heng – 4 Rue Volta | פתוח רק בין 12 ל-16:00 | אין הזמנות | סגור שבת או ראשון – לבדוק



שופינג – מבלי לתכנן, צעדנו למלון כבר ביום הראשון דרך רחוב הקניות Rivoli – רחוב גדול ורחב, לגמרי נטול כל "קטע" או שיק, שיש בו את כל הרשתות המוכרות. על-פניו באמת לא משהו ראוי לציון, אבל איכשהו גם הקניות בזארה או מנגו בפריז מרגישות אחרת… ובין אם תוכנן טיול שופינג או לא, שקית ביד תמיד מעלה את המורל | עוד על שופינג בהמשך…



שופינג לבית יום אח"כ אגב, חזרנו שוב לרחוב ריבולי לקניות של דברי בית (זולים ומדליקים!) ומלא קשקושים ואקססוריז לנו ולילדים… ברשת (ההולנדית) האהובה – HEMAחובת ביקור! יש כמה סניפים (אחד נוסף יש גם בתוך הקניון הגדול Forum des Halles. תראי בהמשך). לאיזה סניף שלא תגיעי, כדאי שזה יהיה בסוף היום או עם תכנון לגיחה למלון אחרי… אחרת פשוט תתקעי עם המון דברים לסחוב!

רשת נוספת מדהימה, שאני מתביישת לומר שבסוף לא הייתי בה (!) היא Merci גם באזור המארה והמלון. השארתי אותה ליום האחרון (טעות!) ואז הבנתי שגם אחרי הטרולי האדומה (וההורסת) שרכשתי לי בפריז, עדיין אין לי מקום אפילו לעוד מזלג! אז נאלצתי לוותר כי ידעתי שלא אוכל להתאפק



 המסקנה המפתיעה הראשונה שלי – אז לפני המסעדה הבאה, בואי נעצור לקינוח ונדבר רגע על כל עניין הפטיסרי והשוקולטרי בפריז… תשמעי, אין ספק שפריז מלאה בשלל קינוחים ושוקולדים מרהיבים וטעימים –

ועדיין, הייתי אומרת שכל ה-"הו הא" סביב מסלולי הפטיסרי והשוקולטרי בפריז… קצת מוגזם. לפחות בשבילי. 

אני אסביר – לפני הנסיעה, בכל מקום רק שמעתי וקראתי על כל תעשיית הקינוחים והשוקולד בפריז. הדפסתי מסלולים שלמים של ביקורים בפטיסריז הכי טובים בפריז, והובלתי את קרין בכל אזור המארה וסביבתו מפטיסרי לשוקולטרי כדי לא לפספס אף אחד וכמובן לצלם!! אבל אחרי רבע שעה שבדרך עברנו מספר חנויות "תכשיטים" (של קינוחים) וקנינו פה פטיפור כזה ושם פרלין כזה, פה מקרון ושם אקלייר – באמת באמת שהבנו את הקטע! טוב כמה כבר אפשר ללכת מחנות לחנות ולאכול ולראות קינוחים?!

מהר מאוד הבנו שלמרות עשרות העמודים שהדפסנו (בעצם, אני הדפסתי) בענייני קינוחים… כדאי שנעצור רגע לדרינק ונשנוש של גבינות ולחם… ונבין שזה יותר אנחנו 

ועוד מילה בנושא ואני לגמרי מסתכנת פה ב"סיכול ממוקד" מצד מביני דבר… אבל את יודעת שאני אוהבת לשתף אותך בכל אשר על ליבי גם אם זה פחות "נחשב", אז…

חייבת לומר לך, שעם כל הכבוד למר פייר ארמה (Pierre Herme) שף פטיסיירים מהכי נחשבים בצרפת (ואולי בכלל) ששמו הולך לפניו וזה… כמה שמעתי עליו וכמה חיכיתי לראות את הפלא! וכמה התאכזבתי! כשראיתי את הסניף הראשון שלו באזור המארה חשבתי שמדובר בטעות. חנות מעוצבת כמו רשת גלידריות זולה. נטולת כל שיק! וכמו שאת מכירה אותי, ההגשה הרי חשובה לי לא פחות מהטעם, וההגשה שלו (החל מעיצוב החנות ועד לעיצוב הקינוח המצועצע והמבריק) איך לומר – לגמרי אכזבה אותי!

אז אולי האיכות והדקדוק של הקינוחים שלו נחשבת לטופ של הטופ (אני הרי באמת לא מבינה בזה כלום!) אבל בואי נגיד שלי באופן אישי, הוא לגמרי לא עשה את זה!

בדרך היו כל כך הרבה חנויות קטנות של שוקולד וקינוחים, מלאות אופי ונשמה עם שוקולדים מדהימים וטעימים, שמבחינתי לפחות, לקחו את "המלך ארמה" ובגדול! | למעלה, אני באחת מהחנויות המקסימות האלה, מתרגשת מהרכישה המתוקה שלי!

זהו פרקתי  בואי נמשיך –


המלצה כללית על Saint Germain לקחנו מטרו לסאן ז'רמן. יום שבת בבוקר המאוחר. ללא ספק טיימינג מושלם! מייד כשיצאנו מהמטרו נחתנו על דוכני תכשיטים שם קרין ואני רכשנו כל אחת טבעת צבעונית שעשתה לנו את היום (תמונה בהמשך) ומשם המשכנו רגלית לפינת הרחובות Rue de Buci עם Rue de Seinפינה שוקקת חיים מלאה בבתי קפה ומקומות מדליקים לדרינק. היתה להקת רחוב שלגמרי השלימה את האוירה ויחד עם מזג האויר השמשי – היה באמת מושלם! 

לא משנה איפה תשבי – הכל שם מקסים וטעים! ויש גם כמה בוטיקים חמודים בכל הרחובות המקיפים…


3. Freddy's – טפאס בר מעולה! 

באיזה אזור? Saint Germain

מה הקטע של המקום? טפאס בר מגניב עם דגים, פירות ים ובשר אבל יש גם מנות צמחוניות. סגנון ספרדי-פיוז'ן. אוכל מצויין! אוירה מעולה! לגמרי כדאי | אנחנו אכלנו שם צהריים קליל אבל המקום פתוח עד הלילה…

מה אכלנו? פילה סלמון, פילה דג לבן, לחם מושלם ועוד איזו מנה עם אספרגוס – הכל היה ממש מעולה!

כתובת: Freddy's ,Rue de Seine 54 | אזור סאן ז'רמן (ממש קרוב לרחוב בוסי המשגע. פתוח כל יום צהריים עד הלילה)


4. Chocolate Chapon – מוס שוקולד בגביע נייר – למות! (ממש במילים האלה כתבה לי החברה שהמליצה… וככה זה בדיוק היה!)

באיזה אזור? Saint Germain | הלכנו ברגל מהמסעדה הקודמת, היה קצת רחוק משם רגלית, בערך 10 דקות (בדיעבד אולי הצריך מונית), בכל מקרה היה שווה כל צעד!

מה הקטע של המקום? חנות קטנטנות עם כמה סוגים של מוס שוקולד שנמכר כמו גלידה. בוחרים סוג, וגודל גביע ונהנים מכל כפית! בהחלט חוויה מתוקה ייחודית ו-וואו כמה טעימה!

בדרך לשם הרגשנו קצת כמו בדרך לבצע פשע בכוונה תחילה – ואכן, הפשע בוצע בהצלחה

כתובת: Chocolate Chapon | Rue du Bac 69 (יש עוד סניפים…)


פאוזה על שפת הסיין – ממליצה לך לפנות שעה לשבת על שפת הנהר. כדאי להצטייד מבעוד מועד בדרינק (קנינו בסופר ליד + נשנושון) ואפילו בספר! כיף!


5. מסעדת מישלן קטנה וטובה L'accolade זו לא המלצה על מסעדה, אלא רק שיתוף בחוויה (תקראי לזה המלצונת) למה? כי למרות שהיה שם סופר טעים (!) אני פשוט לא חושבת שהיא מצדיקה את הנסיעה! 20 דקות במונית מהמלון. המסעדה לא קרובה לכלום! וגם זה לא שיש שם איזו אוירה מטורפת. לגמרי לא… היא מסעדה קטנה ושקטה על שפת הרחוב. ועדיין מספרת לך כי האוכל היה מצוין, קרין ואני "דפקנו שם שעון" (שלוש שעות של חפירות כמו שרק אנחנו יודעות!). מאוד נהנינו! ולא פחות חשוב, התמונה מקסימה

בתמונה – קרפצ'יו תמנון וסביצ'ה שרימפס – מנות ראשונות ב-L'accolade מסעדת משלן קטנה וטובה , אך בעיני לא מצדיקה את הנסיעה…

כתובת: ‪208 rue de la Croix Nivert‬ | L'aacolade


המסקנה המפתיעה השניה – כדאי לך לעשות סיבוב על הגלגל הענק! כן כן באמת!

נתחיל רגע בהמלצה חד משמעית על גני טולרי Jardin de Tuileries. בכל מקום כשתקראי על פריז, תגיעי לקטע שכתוב שכדאי לך לקנות איזה מאפה או מקרון ולאכול אותם בגני XXX. סטייל פיקניקון של קינוח…. (ככה זה בפריז). אז הגנים שאת ללא ספק רוצה לבקר בהם ולשבת שם עוד ועוד הם גני טולרי. הם ורק הם!לא גני לוקסנבורג ההמוניים נטולי האווירה שמשום מה מומלץ עליהם בכל חור )

גני טולרי הם מקסימים מרשימים ונעימים! והם גם הלוקיישן הכי מושלם לראות את כל סמלי התיירות של פריז! האייפל, הקונקורד והגלגל הענק (טוב כן, שער הניצחון חסר… אל תהיי קטנונית )

קופסת המקרונים שרכשנו בסניף מטריף של הרשת הידועה L'aduree שהיה ממש בצמוד לאחת הכניסות של גני טולרי. ואם חשבתי שאני לא משוגעת על מקרונים עד היום, שם בדיוק היתה נקודת המפנה. אין דברים כאלה! (אני בחרתי טעמים מיוחדים, כמו למשל פלפל חריף או יסמין…)

ונמשיך בהמלצה המפתיעה על הגלגל הענק! אז בעוד אנחנו יושבות ונהנות מכל ביס שם על שפת האגם בגני טולרי ומביטות בגלגל הענק מסתובב לו, הפתעתי את קרין בהצעה מפתה לעלות לגלגל הענק! (הכי לא מתאים לי! אבל פתאום התחשק לי) וקרין? היא קפצה מאושר! לא עברה שניה שהיא כבר היתה בדרך לקופות… (כדי שחלילה לא אספיק להתחרט )

אפילו תור לא היה כדי לעלות לגלגל הענק וגם המחיר הפתיע לטובה (רק 12 יורו לאדם) פייר – היה סופר כיף והנוף היה מרהיב! 


6. Soon – מסעדה קוריאנית מעולה! 

באיזה אזור? אזור המארה

מה הקטע של המקום? לבוא לאכול וליהנות (אבל אין אוירה/מוסיקה וכזה). עסקית צהריים שווה במיוחד!

מה אכלנו? הזמנו עסקית צהריים. בחרנו למנה ראשונה שרימפס במן מעטה טמפורה עם רוטב מתקתק ולעיקרית קערה של אורז עם סלמון וירקות – מנה ענקית מזינה ופשוט מעולה! לקינוח אני בחרתי גלידת מאצ'ה וקרין בחרה כדורי סטיקי רייס (שלי היה מוצלח בהרבה), ובכל מקרה היינו לגמרי מפוצצות מהארוחה אז רק טעמנו, וידענו שגם ככה בטוח יגיע איזה קינוח נוסף בדרך 

כתובת: Soon – Grill Restaurant Coreen | Rue des Tournelles 78 | פתוחה כל יום בין 12 ל-14:30 ואז שוב בין 19:00 ל-22:30 | אזור המארה


7. Brise Miche – קפה מסעדה קטן ומפתיע

באיזה אזור? ממש ליד Centre Oompidou ו"Forum des Halles"

מה הקטע של המקום? מקום חמוד על שפת הרחוב, אוירה נעימה ואוכל מעולה עם תפריט צהריים שווה בהחלט!

האמת שהגעתי לשם לגמרי במקרה… קרין עשתה שופינג בקניון הגדול Forum des Halles ואני לעומת זאת הרגשתי שזה הדבר האחרון שבא לי (שונאת קניונים אנוכי, או לפחות הפכתי להיות כזו עם השנים… במיוחד בחו"ל! אבא, היית מאמין?!)

אז חיפשתי מקום נעים להתיישב בו עם דרינק וספר. כן כן! גם חופשה בפריז יכולה לשלב בתוכה פיסת שלווה! (למי יש זמן לקרוא ספר ביום יום?) אז רציתי מקום שגם יוכל להיות בהמשך אופציה לצהריים. אמנם היה עוד מוקדם, אבל ידעתי שאני לגמרי מגיעה כדי להישאר… ושבשלב כלשהו קרין תגיע לגיחה כדי להראות לי בהתלהבות מה היא רכשה ולהגיד לי "אז מה עם צהריים?!" וכך בדיוק היה

מה אכלנו? אכלנו סלט קפרזה למנה ראשונה שהגיע עם בגט טרי ולעיקרית ריזוטו שרימפס מעולה! וכל מה שראינו בשולחנות לידינו היה נראה נפלא!

כתובת: Rue Brise Miche 10 | עסקיות צהריים עד 15. אח"כ תפריט ערב משעה 19:00. בין לבין פתוח לדרינקים וגבינות בלבד


שופינג – הבטחתי שנחזור לזה… אז הינה עוד המלצה – קניון ענק שנקרא Forum des Halles. אני אמנם קיבלתי מיגרנה רק מלראות את הכניסה לשם, אבל קרין בילתה שם ארוכות, ואמרה שהיה מאוד מוצלח ושיש את כל החנויות המוכרות ועוד הרבה יותר. ההמלצה של קרין – קניות שם במקום ברחוב Rivoli (אני בכל זאת מעדיפה להיכנס לכמה חנויות ברחוב. קניון ענק שכזה הוא פשוט לא בשבילי! אבל כנראה שזו רק אני… )

בתמונה – רכישת הטבעת המדוברת בדוכן ליד תחנת המטרו של "סאן ז'רמן". אמנם קצת "הודו סטייל" אבל זו היתה אהבה ממבט ראשון!



הגיגים – זו כבר נסיעה שלישית שלי עם קרין. כל פעם ל-3-4 ימים. ותמיד, ביום האחרון שלנו, אני מרגישה שבא לי לנוח מהכל (כי זו הרי היתה אחת המטרות לא?!) וקרין לעומתי, תמיד בדיוק מעלה הילוך ומרגישה שהיא חייבת להספיק עוד ועוד לפני שייגמר וזה בדיוק השלב בו אנחנו יודעות (באהבה גדולה כמובן!) שנפגש מתישהו באמצע היום לצהריים

אין כמו הנסיעות שלי עם קרין. לא צריך להסביר, לא צריך להגדיר. אין לא נעים. הכל טוב. רק להיות וליהנות 




היה גם מוזיאון אחד! שלא תחשבי כן?! אני לא כזו (שטוחה) תמיד! אבל הפעם נסעתי עם ראש כל כך עמוס במחשבות ורעיונות (על עבודה כמובן!) שחוץ ממוזיאון האופנה שהתפספס לי בגלל ימי הפתיחה… פשוט לא התחשק לי ללכת לשום מוזיאון. לפעמים אני ממש בקטע. הפעם לא

אז קרין, נציגת התרבות שלנו ביקרה ביום האחרון בCentre Pompidou (שאם היה איזה רגע שעוד שקלתי כן להצטרף, כשראיתי את התור החלטתי סופית… ) | קרין מאוד נהנתה ומאוד ממליצה! והינה טעימה קטנה וצבעונית ממה שהיא ראתה שם –


 המלצה חמה – ג'וגינג ברחבי העיר! אם אנחנו כבר מכירות זמן מה, אולי את כבר יודעת עליי שאני מאוד אוהבת ספורט ומקפידה במשך שנים לעשות ספורט שלוש פעמים בשבוע. לגמרי ולפני הכל, בשביל הכיף והנפש!

אחד הדברים היותר כיפים עבורי בחו"ל זה לצאת לג'וגינג בחוץ בעיר חדשה! ככה אני גם מכירה את הסביבה של המלון טוב יותר, גם מגלה מקומות חדשים וגם ובעיקר צולחת אתגר התמצאות בסביבה חדשה

אולי את זה את לא יודעת עליי – אבל אני קצת חסרת חוש כיוון. בעלי תמיד צוחק, שכשהוא הולך איתי ברחובות תל אביב הוא מרגיש כאילו אני תיירת… (בואי נסכם שצפון ודרום זה פחות הקטע שלי וגם עדיף שבדיזינגוף לא תשאלי אותי אם פרישמן זה ימנה או שמאלה )

אז בקיצור, כשאני יוצאת לג'וגינג בחו"ל אני תמיד ממש מתרגשת! אני יוצאת "דרוכה" וסופר מרוכזת… עושה לעצמי מיליון סימנים בדרך (החנות הזו ימינה, הבניין הזה שמאלה וכזה…) וכשאני מגיעה חזרה למלון בהצלחה אני מרגישה גאווה כפולה!


8. המסעדה במלון שלנו –  The Hoxton – אחלה מסעדה. אחלה אוירה!

מקום גדול ומרווח. יש בפנים ויש בחוץ. אוכל טעים טעים! מחירים סבירים. לא זול אבל גם לא יקר. יש בר גדול ככה שאפשר גם לבוא רק לדרינק ונשנוש. אכלנו תפריט ערב מוקדם לפני שיצאנו לשדה (לטיסה חזרה), נחנו על הספות שם ונהנינו מכל ביס!

מה אכלנו? סביצה דג ים שהיה מושלם! והוגש עם יציאה מדליקה בהחלט של צ'יפס בננה דקיק (שהשתלב בול! ואני בכלל לא אוהבת בננה…) וליד, בחרנו גם מנת צד כזו של סלט וירקות בתנור. רצינו משהו בקטנה כי רק סיימנו לאכול לא הרבה זמן קודם. היה שם תפריט גדול עם המון אפשרויות והכל נשמע טעים. אם את שם, תעשי סיבוב לשירותים למטה… גרם המדרגות בדרך מלא בתמונות מדליקות וצבעוניות –

הגיגי סיום – זה אולי ישמע לך מוזר, אבל גם היום כמו בכל פוסט של מתכון, אני רוצה לומר לך שאני פה רק כדי לתת לך רעיון, ואת – תהיי יצירתית! אז בכל זאת, למה אני מתכוונת? הכוונה שכל המלצה שנקבל ממישהו על מסעדה או מקום (מעולה ככל שיהיה) טומנת בחובה המלצה על סיטואציה שלמה שמי שהמליץ היה בתוכה! ככה שהטיימינג, החברה, האווירה ומצב הרוח של מי שהמליץ לנו לגמרי כלולים בתוך אותה המלצה! את מבינה למה אני מתכוונת? מה שאומר שמקום שהיה כיף לאחד לא תמיד יהיה כיף לאחר (אפילו אם האוכל שם, לצורך העניין, היה מעולה ולהיפך…)

בקיצור, לא תמיד כדאי לרוץ מקצה לקצה רק בגלל שיש לך המלצה למסעדה מצויינת, אלא כדאי לך גם להיות ספונטנית! לטייל ברחובות מדליקים, להרגיש את המקומות, לפי האנשים, האווירה, המנות שמוגשות לשולחנות והחיוכים שיש (או אין) על הפרצופים של האנשים שנמצאים שם – וככה תגלי מקומות מופלאים!

זהו להיום.

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה


ואם כבר פוסט באוירת חופשה, מזכירה לך את הפוסט הכיפי הזה על הנסיעה שלי לברצלונה


ותזכורת קטנה לפוסט ישן אך תמיד רלוונטי (בקונסטלציה כזו או אחרת) על זמן איכות לעצמי