- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

אזני המן מושחתות בסגנון "מלא זאת בעצמך" – קינוח של ממש!

אני כבר חודש בערך עסוקה במשולשים האלה (אזני המן). מצחיק לחשוב שעד לפני שנה בערך, בחיים לא טעמתי אפילו לא אזן המן אחת!

כל ההתעסקות הכיפית הזו עם הבצק המוכן, גרמה לי לעשות מלא ניסיונות מגניבים… וזה היה אחד מהם –

זו אזן המן מיוחדת, כזו שממלאים לבד, במלא דברים טעימים ומושחתים! לילדים שלי כמעט יצאו העיניים מהמקום כשהנחתי להם את אזן ההמן הזו בצלחת 

אז נכון, זו לא אזן המן שמתאימה להכניס במשלוח מנות (כי היא מלאה בקרם…) אבל בתור קינוח מפנק במיוחד בבית, היא משהו משהו!

קצת מתביישת לספר לך… שבצילומים לפוסט הזה אכלתי לא פחות מ-3 כאלה מלאות ב- ה כ ל!!! (נשבעת!)

אז מה יש כאן בעצם?

יש כאן אזן המן ריקה ופתוחה שמכינים מבצק מוכן (כמו צלוחית עוגיה משולשת) שאותה ממלאים בקרם וממתקים רק אחרי האפיה!

נכון שזה ענק?! (אני ממש התלהבתי מעצמי )

כמובן שכרגיל, אין פה שום דבר מסובך! את האזן המן עצמה – את כבר יודעת מהפוסט על האזני המן שמכינים ממש בקלות, הקרמים  – הם הכי פשוטים שיש (עם שמנת ואינסטנט פודינג וניל) והממתקים – זה פשוט כל מה שמתחשק…

והעיקר – זה טעים שאין דברים כאלה!! (טוב, איך לא בעצם?!) וזה גם אחלה של קינוח בלי קשר לפורים (ואז אפשר גם לנטוש את צורת המשולש ולזרום על עיגול…)

טוב, בקיצור –


רכיבים (לכ-12 אזני המן די גדולות)

בצק פריך מתוק מוכן (חצי חבילה. כלומר גליל אחד. אני משתמשת ב"מעדנות")

 קרם ווניל (שמכינים בצ'יק משמנת מתוקה (מיכל קטן של 250 ml) מוקצפת עם חצי חבילה של אינסטנט פודינג וניל)

 קרם שוקולד (שמכינים כמו הווניל רק עם אינסטנט פודינג שוקולד)

 קערית מים (להרטבת שולי הבצק)

 שוקולד צ'יפס לבן – חופן (להדבקת השפיצים)

 ממתקים – מה שבא! (אני שמתי עדשי m&m, כדורי קליק, אצבעות שוקולד ממולאות בקרם חלב וסוכריות קופצות ולקינוח – טוויקס )


הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולעחממי תנור על 180 מעלות | הכיני את הקרמים והכניסי למקרר | הניחי חתיכת בצק על תבנית תנור מרופדת בנייר אפיה | קרצי עיגולים די גדולים (שמרי את השאריות, תראי בסוף…) | הרטיבי מעט (עם אצבע רטובה) את הקוטר החיצוני של כל עיגול | הניחי שוקולד צ'יפ לבן אחד לכל שפיץ וקפלי למשולש פתוח וריק (כל ההסברים בהמשך) | לתנור לכ-10-15 דקות | אחרי צינון, מלאי בקרם ובממתקים קצוצים ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



ובקצת יותר ארוך (כמו ב-) –

רוב ההנחיות הן בדיוק כמו בפוסט של האזני המן הקטטנות, אבל אני חוזרת עליהן שוב (כדי שיהיה לך נוח )

לפני הכל, וודאי שיש לך בצק מוכן לעבודה. הבצק מגיע מהסופר קפוא וכדי שיהיה מוכן לעבודה הוא צריך להיות כמה שעות קודם במקרר (לפחות 5 שעות)

1. תחממי תנור על 180 מעלות (חימום רגיל, למעלה ולמטה), תוציאי את תבנית התנור ותרפדי אותה בנייר אפיה

2. תכיני את הקרמים למילוי. אני הכנתי גם שוקולד וגם וניל, אבל את לגמרי יכולה להסתפק רק בווניל. פשוט תקציפי בקערה מיכל שמנת מתוקה עם חצי חבילת פודינג וניל לקרם יציב (כ-5 דקות) ותעבירי את הקרם לשקית זילוף (עם הטיפ המעולה הזה, זה לוקח בדיוק שניה!)


אין לך בבית שקיות זילוף? כנראה שלא הכרת את רשימת אקססוריז המטבח הבסיסיים שלי, אז בינתיים לא נורא, פשוט תכניסי את הקערה מכוסה למקרר ותראי פתרון בסוף…


3. תכיני לך את עמדת העבודה – לשלב הזה את צריכה: בצק + תבנית תנור מרופדת | חופן שוקולד צ'יפס לבן | קערית מים | סכין או גלגלת פיצה לחיתוך הבצק | קורצן עוגיות עגול גדול, מכסה של צנצנת או פשוט כוס

4. תפתחי את גליל הבצק על התבנית עם נייר האפיה (לא צריך קמח) כשהניילון כלפי מעלה, ותחתכי חתיכת בצק בגודל שמכסה כמעט את כל התבנית. מה שנשאר בגליל תחזירי ישר למקרר

5. קרצי עיגולים. הפעם בניגוד לאזני ההמן הקטנטנות, דווקא צריך עיגולים גדולים יחסית (שיהיה מקום למילוי). אני השתמשתי במכסה של צנצנת (את יכולה גם עם כוס) אח"כ הרימי את הבצק שמסביב לעיגולים, אספי לכדור ושמרי אותו להמשך (לכדורוני בצק הגאוניים)


ככל שתעבדי יותר מהר, כך הבצק יישאר קר, ייחתך בקלות ויהיה יותר נוח לעבודה (אבל בלי לחץ כן?! )


6. תטבלי את האצבע בקערית המים ותעברי על שולי כל עיגול בצק (כלומר רק על הקוטר החיצוני). אל תרטיבי יותר מידי. שהאצבע תהיה רטובה אבל לא מטפטפת…

7. סגרי כל עיגול למשולש פתוח כשבתוך כל שפיץ יש שוקולד צ'יפס לבן אחד – הינה הינה, לא לדאוג, אני מראה הכל!

קודם כל הניחי את השוקולד צ'יפ (ואם תהית למה לבן? סתם כדי שלא יראו. את יכולה גם חום), אח"כ סגרי עליו לשפיץ, ואז תטפחי מעט עם האצבע כדי להשטיח טיפונת את החיבור. ככה תעשי לכל אחת מפינות המשולש. תנסי שלא ממש יראו את החיבור (תאחדי את הבצק עם האצבע כמו בחוג קרמיקה…)

הינה כל השלבים (משמאל לימין) –

השלב הבא זה לקפל את השוליים פנימה למן "קיר קטן" כי את זוכרת שאנחנו הרי רוצות אותן פתוחות וריקות, כן?!

(שלא תחשבי, לקח לי לא מעט ניסיונות (כושלים) כדי להגיע למסקנה שככה זה הכי נכון במקרה הזה…)

8. אם צריך, עברי שוב על השפיצים ועל החיבור של הדפנות המקופלות מבפנים עם אצבע טיפונת רטובה


 סתם שתדעי – ההרטבה והאיחוד של הפינות זה מה שגורם לבצק לא להיפתח באפיה. והשוקולד צ'יפ הקטן, שהכנסנו בתוך כל שפיץ, הוא נמס באפיה וגם עוזר להדבקה (כי הפעם הרי אין לנו מילוי שיעשה את העבודה…)


9. תכניסי לתנור שחומם מראש על 180 מעלות, בשלב האמצעי (חימום רגיל למעלה ולמטה) לכ-10-15 דקות. רק עד שהקצוות מזהיבים (לא כדאי יותר שלא יתייבשו! אם כי הפעם זה פחות קריטי מאשר באזני המן הרגילות, כי כאן גם ככה הקרם יעשה אותן עסיסיות…)

10. הניחי לצינון של לפחות 10 דקות עד להתקשות מוחלטת של הבצק (בהתחלה הוא עוד טיפה גמיש וזה בסדר גמור)

11. עכשיו מתחיל הכיף!! תזלפי לתוך כל אזן המן קרם מסוג אחד או שניים

ותתקעי בעדינות בקרם את הממתקים שמתחשק לך… (אני הוספתי כדורי קליק קטנים, כדורי קליק גדולים חצויים, וקצצתי כל מיני שוקולדים – אצבעות שוקולד מכל מיני סוגים, טוויקס ועוד כל מיני… וואו, יצא מושלם – לא הייתי מוותרת על כלום! אה, וכמובן גם עדשים צבעוניים שיהיה שמח!

12. אם בא לך להיות ממש מושחתת, את יכולה לזלף מעל גם שוקולד חם בצ'יק עם הטריק הגאוני הזה (מודה שחשבתי על זה רק אחרי שסיימתי לצלם… אבל כמובן שכבר ניסיתי להוסיף וכצפוי זה יצא טעים בצורה קיצונית  

יו מה קורה איתי בפורים הזה? לגמרי נסחפתי… מבטיחה שאח"כ אני חוזרת לתלם!

אז זהו בעצם, עכשיו רק תגישי בסטייל – ככה פשוט!

הגעתי לשלב של – "כמה דברים לי אליך" (הפעם זה יהיה קצר) –

אם אין לך שקית זילוף – את יכולה להשתמש בשתי שקיות סנדוויץ' (אחת בתוך השניה) או בשקית עברה יותר אם יש לך (כמו שיש בקיוסקים) או שפשוט תניחי את הקרם עם כפית, עם כל הממתקים זה עדיין ייראה מעולה…

מה שכן, כדאי שתהיה לך שקית זילוף תמיד בבית, כי זה באמת לא רק למקצוענים! (אני עושה עם שקיות זילוף גם המון דברים כיפים לילדים, זוכרת מכאן ומכאן? והינה טיפ גאוני איך למלא שקית זילוף ברגע בלי להסתבך)

שינויים ויצירתיות – כמו שאני תמיד אומרת, אני פה רק כדי לתת לך רעיון (ואיזה רעיון אדיר, לא?) אז תהיי יצירתית! את יכולה למלא פשוט בשוקולד למריחה במקום בקרם (עשיתי לילדים, הם התעלפו אבל הלכלוך על השיניים ועל כל הפרצוף!! הו הלכלוך!) את יכולה לעשות רק קרם וניל עם קוביות תותים, את יכולה לזלף גם קרם לוטוס, להוסיף פירורי חלבה כמו בביס קינוח, בקיצור – תתפרעי! פה באמת שהכל ייצא מושלם!

הכנה מראש – את אזני ההמן עצמן, את יכולה בלי בעיה להכין מראש ולשמור בקופסה סגורה גם כמה ימים, אפשר גם במקרר. את הקרמים אפשר להכין יום יומיים קודם. אני מעבירה לשקיות זילוף ושומרת במקרר. רק את השלב הכיפי של המילוי וההרכבה אני כמובן מכינה במקום, כי זה כל הכיף! ואפשר גם למנף את זה ולתת לאורחים או לילדים להכין בעצמם!

ואת שאריות הבצק שנותרו בין העיגולים ששמרת קודם… בטח אני כבר לא צריכה להזכיר לך להפוך אותן לכדורונים הממכרים האלה, נכון?!

אז זהו להיום ולפורים הזה…

אני מחכה לעדכונים, לתגובות (פה למטה) ובטח שגם לתמונות (מוזמנת לשתף בדף הפייסבוק של EshetStyle)

ואם את עדיין לא מקבלת ממני עדכונים במייל כנראה שעוד לא נרשמת לבלוג… היתכן?!

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה


לסרטון הדגמה איך למלא את אזן ההמן המושלמת הזו –


למתכון של מיני אזני המן מבצק מוכןכאן