אירוח בסטייל
איך לגרום לילדים לאכול ירקות
גם לילדים מגיע סטייל – רעיונות מדליקים לארוחת ערב
|
04.03.2016

להיום קבלי כמה רעיונות מדליקים שאני עושה לפעמים לילדים שלי בארוחת ערב… ולא, אני לא מדברת על מתכונים מיוחדים של לביבות תירס או פיצה ביתית (כמו שיש אינספור בכל מקום… מעבר לזה שלי אישית הם לא "עושים את זה", אצלי גם ככה אין קונים למאכלים האלה!)

רעיונות לארוחת ערב לילדים

אלא זה יותר כמה רעיונות קטנים, שמוסיפים לנו קצת כיף לארוחה הרגילה, הבסיסית (והמשמימה לעיתים, יש לומר…), שהילדים שלי מתעקשים לאכול כל ערב – ירקות, גבינה, ביצה ולחם.

ושלא תחשבי שאני מאלה שעושות אווירון וקופצות על הראש כדי שהילדים שלי יאכלו ירקות. ממש לא! באופן רגיל, כולם אוכלים ירקות (בצורתם הרגילה) והם גם יודעים שרק מי שמסיים את כל הירקות שלו יכול לקבל קינוח (כללים בבית? אני?!)

אבל מידי פעם, בשביל החוויה, אני מגישה להם את האוכל בצורה מגניבה ואנחנו קצת משתעשעים… את כבר יודעת שאני בעד להגיש יפה… אז גם לילדים שלי אני מנסה להקפיד 

יאללה התחלתי

איך לגרום לילד לאכול ירקות

1. לבבות מלפפוניםלוקחת מלפפון כמה שיותר שמן | חותכת לעיגולים עבים | ועושה צורות בעזרת חותכנים של עוגיות. ואם אין לך כאלה קטנים (כי באמת קשה להשיג),  פשוט קחי את אלה של הבצק של הילדים…הם הכי קטנים! (אני שמתי לי אחד קבוע במגירה במטבח, ככה אני לא מתעצלת…)

רעיון לארוחת ערב לילדים

אצלנו הלבבות הולכים חזק…  אבל כל צורה אחרת גם תתקבל בברכה (רק שתיכנס לך בתוך העיגול של המלפפון…). ברור שאוכלים גם את הבפנים וגם את הבחוץ… כי את יודעת, בקליפה יש את כל הויטמינים וזה…

ואגב, את יכולה להכין ככה לבבות גם מפרוסת לחם, פרוסת גבינה צהובה, גבינה צפתית או כל דבר אחר שתחשבי עליו…


2. מקלונים דקיקים של גזר ומלפפון – עכשיו שיש לך כבר את הקולפן האדיר של המקלונים (ז'וליאנים) כמו שלי, ובטח כבר התאהבת בו! הינה לך שימוש בו גם לילדים… אני פשוט עושה מקלונים דקיקים של גזר ומלפפון (או כמו שהם קוראים לזה "שערות"…)

הילדים מתים על זה! ורק מבקשים עוד ועוד… (אם במקרה אין לך מושג על איזה קולפן אני מדברת – כדאי שתציצי בפוסט השלישי בסדרת האקססוריז, ולא רק בשביל הילדים…)

איך אני מגישה להם? בד"כ אני פשוט מכניסה להם לכוסית קטנטנה חד פעמית (תמיד יש לי בבית, ראי בסוף). אבל אם את בקטע של לעשות פרצוף מירקות בצלחת (אגב, קטע כזה שקיים בעיקר בילד הראשון ), אז המקלונים של הגזר והמלפפון יכולים להיות על תקן "שערות".

רעיונות לארוחת ערב לילדים


3. מקלות לחם – אני לוקחת פרוסת לחם רגילה (עדיף מרובעת, אבל לא תמיד יש לי), משפריצה עליה כמה שפריצים של שמן זית (ברור שבשפריצר הידוע שלי, מהפוסט הראשון בסדרת האקססוריז) ומכניסה לטוסטר/לתנור. עושה אותה קצת צנים ואז חותכת למקלות.

איך לגרום לילד לאכול ירקות

איך אני מגישה להם? עם עוד כוסית קטנה של גבינה לבנה והם טובלים, הכי טעים! ולפעמים אני נותנת להם לקשט לבד את המקלות בגבינה – תראי בסעיף הבא…


4. זילוף גבינה לבנה – אני שמה גבינה לבנה בשקית זילוף קטנה, עושה חור קטן בקצה וככה מקשטת לילדים את הירקות והלחם בטפטופי גבינה לבנה. זה נראה מהמם ומזמין (כמו פטיפורים קטנים באירוע…).

רעיונות לארוחת ערב לילדים

ולפעמים, אם נחתה עליי המון סבלנות באותו ערב (גם זה קורה בעיקר בילד הראשון… סתם, סתם! ), אז אני פשוט נותנת לילדים לעשות את זה בעצמם! הם מחזיקים לבד את שקית הזילוף ומזלפים בכיף, וזה אחד הדברים האהובים עליהם!


ואחרון חביב – ולדעתי הרעיון המדליק מכולם!

5. לבבות חביתה – אני לא יודעת מי התלהבה מהעניין הזה יותר, אני או הבת שלי. אבל באמת שהרגשתי סוג של גאון כשעלה לי הרעיון הזה (כן נו, קצת עפה על עצמי…)

רעיון ארוחת ערב לילדים

אז מה אני עושה? מחממת תנור ל-190 מעלות | מקשקשת טוב ביצה בקערה | לוקחת את תבנית הלבבות האהובה עליי, משפריצה עליה כמה שפריצים של שמן זית | ופשוט בעזרת מצקת קטנה שופכת מעט מהביצה לכל שקע, עד ל- 4\3, לא יותר! (זה מאוד מתנפח) | מכניסה לתנור ל 10-15 דקות. בעיני זה גאוני (כבר אמרתי?!)

לא תאמיני, אבל הכנתי לך גם סרטון הדרכה – תראי בסוף!

איך לגרום לילדים לאכול יותר ירקות

הבת שלי מתה על זה ומבקשת "חביתה לבבות" וגם הקטנצ'יק שלי מבסוט מזה כי הוא מחזיק ביד לבד ואוכל (זה רך ועבה, אז הרבה יותר נוח לו לאכילה מאשר חביתה רגילה…)


טוב, הגעתי לשלב של – "כמה דברים לי אליך" –

לגבי הכוסיות החד פעמיות – אני תמיד מחזיקה בבית כוסיות כאלה חמודות קטנטנות (כמו אלה של הקינוחים באירועים… בד"כ יש לי שני גדלים). לפעמים אני שמה בהן יוגורט עם גרנולה כשאני מארחת לארוחת בוקר, לפעמים לכל מיני טעימות קטנות ליד המנה (כמו במסעדות שאת מקבלת מן כוסית בין המנות. נגיד רוטב מנגו בכוסית קטנה, זה מדליק!) והרבה אני משתמשת בזה באמת לילדים שלי, וגם כשבאים אורחים עם ילדים… תמיד כולם מבסוטים כשאני מחלקת להם את האוכל בכל מיני כוסיות קטנות… מציעה לך לאמץ ()


רעיון לארוחת ערב לילדים

לגבי הלבבות חביתה – שלא תגידי שאני לא נכנסת לניואנסים הקטנים… את יודעת שאני רוצה שיהיה לך קל! אז, כמה דברים – 1. אחרי 10 דקות בתנור תעקבי אחריהם. אם הם כבר ממש התנפחו והתרוממו מהתבנית – זה הסימן שאת צריכה להוציא | 2. כמו שכבר הבנת, הם מאוד מתנפחים, אבל אח"כ די מהר ממש מתכווצים, וגם מתעוותים. אז נכון, הם לא יוצאים לבבות מושלמים, אבל עדיין… זה מדליק! | 3. לתבנית לבבות מלאה, תצטרכי 3 ביצים | 4. לפעמים קשה לשפוך את הביצה בדיוק בכמות שרוצים והיא נשפכת יותר מידי – כמה שיותר זמן תקשקשי את הביצה יהיה לך קל יותר, וגם – לפעמים אני נעזרת במזרק פלסטיק (כזה כמו של תרופות) ושואבת קצת משקע אחד ומעבירה לשני (אגב, מכירה את הטיפ שלי על רוטב במזרק? חפשי אותו בעמוד הטיפים).

חביתה בצורות


לגבי שקיות הזילוף – אם את מתקמצנת על שקיות הזילוף שלך… או אם בכלל אין לך בבית (גם לי פעם לא היו…) פשוט שימי 2 שקיות סנדוויץ', אחת בתוך השניה. ככה הייתי עושה לפני, וזה היה מוצלח באותה מידה.
ואגב, מאז שאני קונה חבילות של שקיות זילוף קטנות ב-AliExpress, במשהו כמו 2.5$ ל-100, אני גם כבר לא מתקמצנת… מציעה לך לאמץ ()


ועוד משהו – בקלות אפשר למנף את הרעיונות פה גם לאירוח מדליק למבוגרים…. תהיי יצירתית!

איך לגרום לילדים לאכול ירקות

אז זהו להיום.

אם את נהנית לקרוא אותי ואת עדיין לא מקבלת ממני עדכון כל פעם שאני כותבת משהו חדש (יש מצב?!) מוזמנת להכניס e-mail למטה ולעקוב אחרי הבלוג שלי… 

ואגב, אם את לא מכירה את הטיפ שלי "שורת ירקות", חפשי כאן  זה עוד טריק חמוד שגורם לילדים שלי לאכול יותר ירקות…

ולסיום קבלי את הסרטון הראשון שהכנתי בחיי – להכנת לבבות חביתה ?

אהבת את הסרטון?? מוזמנת לשתף…

אז Stick Around,

ביי בינתיים

טליה

58 תגובות לפוסט “גם לילדים מגיע סטייל – רעיונות מדליקים לארוחת ערב”

  1. איזה רעיונות מעולים!! אולי ככה הילדה שלי תתחיל לאכול ירקות. מיד מנסה.

  2. אהבתי! רעיונות יישומים גם לקלוחס כמוני.. טוב גם עסוקה אז בכלל נראה קל.
    מתי הפוסט הבא על רטבים לנשים עסוקות?…

  3. טליה ברגע זה הוכתרת. את מלכה. זה בדיוק הדברים הקטנים שעושים את ההבדל ואני חייבת להגיד שאני אמנם לא בשלנית (בכלל בכלל) אבל כן משקיעה בנראות. בעיקר באוכל של הילדים, כי זה עובד!! רק מה? אני עובדת מה זה קשה בשביל זה….. ואז את באה לך משום מקום ובהינף פוסט פותרת לי מלא דברים שיכולים להיות הרבה יותר קלים.אין עלייך. שבת שלום ❤

    1. תודה ממוש!! שמחתי לתת לך רעיונות! אם כי, עם היצירתיות שלך אולי שווה שתמשיכי לעבוד 🙂 🙂

  4. אין אנשים כמוך. אולי אם הייתי מכירה אותך כשהבן שלי היה קטן הוא היה אוכל ירקות היום. מורידה את הכובע ביג טיים. כל הכבוד. מקסים מקסים.

  5. פוסט מעולה. ממש.
    מדהים לראות את כמות הרעיונות ואת הסטייל המהמם.
    ברור שהולכת לנסות על הבנות שלי 🙂

  6. טוב חייבת לנסות את הכככככככככככול
    יצירתי אש
    תודה

  7. טליה את מלכה!! הוכתרת. אני הכי לא בשלנית בעולם. אבל.. אני ממש אוהבת להשקיע באיך נראה האוכל ובמיוחד במיוחד לילדים.. מאז שהם קטנים אני עושה להם צורות ולבבות ומכוניות וכל מיני. אבל.. אני "עובדת" נורא קשה בשביל זה.. 🙂 ואז את באה עם הפוסט הזה ובשניה אחת נותנת לי להבין כמה זה יכול להיות קל ועוד יותר מהנה. בקיצור, אין עלייך. את מעולה והטיפים שלך גאוניים ❤

  8. אז זה מה שחשבתי כשקראתי את הפוסט : א. את אלופה ב. איפה היית כשהילדים שלי היו קטנים ג. איזה כייף לילדים שלך ד. בעניין חביתת הלבבות חופשי תעופי על עצמך רעיון גאוני חייבת לנסות הקטנים שלי (7 ו-10 ) עוד יכולים להעריך את זה.

  9. אפשר את הלינק למקום שממנו את קונה את שקיות הזילוף?

  10. יו איזה רעיון עם החותכנים של העוגיות. יש לי גם אותיות כאלה שאפשר לעשות עם לחם! יש לי עוד מלא עבודה עם מיכאלה כי היא עקשנית עם ירקות… את חייבת עוד טיפים לארוחת ערב!!

  11. מגניב מאוד, אהבתי בעיקר את רעיון לבבות החביתה ואת זילוף הגבינה, מקורי וכיפי 🙂

  12. מקסים מקסים!! מבטיחה לנסות לנסות…איזה יופי של רעיונות, בטוחה שהילדים מתעלפים על זה!

  13. יואוווו.. החביתת לבבות רעיון גאוני ☺☺☺☺
    יצירתי בטירוף

  14. מדליק לגמרי טליה, לצערי שחר לא משתכנעת אפילו מצורות לבביות שכאלה בכל הנוגע לירקות 🙁

  15. אלופת הרעיונות, שאפו על הנגשת הירקות ובדרך לנסות את החביתת לבבות:)

    1. בכל חנות שמחזיקה אביזרי אפיה (כמו למשל 4chef, cookstore, domo, spices | לבבות סיליקון גדולים יש גם ב-foxhome , הלבבות הקטנים שהשתמשתי ללבבות חביתה זו תבנית שעקרונית מיועדת לשוקולדים…

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה