- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

מאפינס מלוחים קלים וטעימים

זה זריז, קל להכנה (בלי מיקסר!) טעים, נראה מעולה ואפילו הילדים אוהבים – בקיצור, חובה לאמץ! כשאני מזמינה לארוחת בוקר, כשקובעים פיקניק עם חברים ובכל יום הולדת – זה הדבר הראשון שאני מכינה! המאפינס האלה מתאימים לכל סגנון… כמו תמיד, הכל תלוי בהגשה .

המתכון הזה הוא עוד אחד מ"מתכוני הבית" שלי, שאני ממש עושה על בסיס קבוע (כמו הסלמון בציפוי קראנצ'י וכמו העוגיות גרנולה…) ולכן, כל פעם אני עושה אותם טיפה אחרת, לפי מה שיש לי במקרר…


אז גם אם חסר לך רכיב או שניים… את עדיין יכולה להכין אותם – הם תמיד מצליחים וטעימים!


כמו שאת כבר מכירה אותי, אני מכינה בפעם אחת, כמה סוגים שונים, ומפעם לפעם משתדרגת עם עוד ועוד רעיונות קטנים שמגוונים 

אז יאללה, נתחיל במתכון הבסיסי ונתקדם משם?!


רכיבים (לכ-16 מאפינס)

 קמח תופח – 3 כוסות חד פעמיות () (כ-300 גרם)

 סוכר – כפית

מלח – חצי כפית

ביצים – 3

שמן – 2 כפות

 חלב – 3 כוסות חד פעמיות () (כ-540 מ"ל)

לתוספות

בזיליקום טרי קצוץ (כמה עלים)

עגבניות מיובשות/לחות – 3-4 פרוסות קצוצות או 2 כפות של עיטורי עגבניות () (אפשר בלי)

גבינה בולגרית/פטה 5% – גוש של 2 ס"מ חתוך לקוביות קטנות (אני משתמשת בשל פיראוס – פטה כבשים או עיזים)

לקישוט מלמעלה

מלח גס, קצח, שמן זית

______________________

לעוד תוספות אפשריות 

גבינת פרמזן לקוביות קטנות

גבינת עיזים (אני קונה 9%, ראי ברשימת הסופר שלי)

זיתים שחורים טובים חתוכים

אפשר לקשט גם בקוואקר גס/סומסום

______________________

() – שימי לב, הכוונה לכוס חד פעמית של שתיה קלה (בערך כמות של חצי כוס "רגילה")

() – כדאי שיהיה תמיד בבית

הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – הכניסי הכל לקערה לפי הסדר (חוץ מהתוספות) | ערבבי בטורף ידני | מלאי תבנית מאפינס, לא עד הסוף | הוסיפי את כל התוספות | הכניסי לתנור מחומם מראש על 180 מעלות לכ-40-45 דקות ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



ובקצת יותר ארוך (כמו ב-…) –

תוציאי את רשת התנור ותחממי תנור על 180 מעלות (למטה ולמעלה)

1. הכנה מראש תתחילי בלהכין מראש את כל התוספות (ככה אני אוהבת, כדי שאח"כ יהיה כיף ונעים…) – תחתכי את הגבינה הבולגרית/הפטה לקוביות וגם את הפרמזן (אם את מחליטה להוסיף), תקצצי את העגבניות המיובשות או הזיתים השחורים ואחרון את הבזיליקום (ראי עוד כמה מילים בסוף, על הכנה מראש ועל התוספות…). בנוסף, תוציאי לך גם את כל שאר התוספות שיהיה לך מסודר (גבינת עיזים, קצח, שמן זית… ואז את רכיבי הבלילה)

2. תכניסי הכל לקערה לפי הסדר (חוץ מהתוספות!) ותערבבי במטרפה ידנית (אפשר את החלב להוסיף בהדרגה שיהיה יותר נוח בערבוב, ואפשר גם שלא…) – התערובת יוצאת ממש דלילה, אל דאגה, זה בסדר!

3. תעבירי לתבנית – אם יש לך תבנית סיליקון (אני הכי בעד!) – תשפריצי טיפונת שמן לאפיה או שמן זית (בשפריצר המהמם שלנו שכתבתי לך עליו כאן) ותמלאי את השקעים (בעזרת מצקת) עד טיפה יותר מ- 3/4

טיפ קטן – אם אין לך תבנית מסיליקון (אלא רק מאלומיניום), אז עד שתקני… אחרי שאת משפריצה את השמן תכניסי אותה ל-5 דקות, ככה ריקה, לתנור (זה טריק כלשהו שקצת עוזר למניעת הידבקות), רק אל תשכחי אח"כ כשאת מוציאה, שהתבנית חמה!

4. תוספות וקישוטים – אחרי שמילאת את השקעים, זה הזמן להכניס את התוספות. 2-3 קוביות קטנות של בולגרית, קצת עגבניות מיובשות או זיתים שחורים. אפשר להוסיף קוביית פרמזן, או טיפונת גבינת עזים (אני פשוט מוציאה עם היד מעטיפת הגליל של הגבינה, כמו שמוציאים משחת שיניים… ישר לתוך כל שקע) בסוף תוסיפי מעט בזיליקום קצוץ (לילדים אני לא שמה, כי הם לא רוצים את "הירוקים האלה"…)

אח"כ קחי קיסם ותדחפי את התוספות טיפה פנימה (לא הכל, כדי שיישאר גם צבעוני מבחוץ), ובסוף תשפריצי שפריץ של שמן זית (שוב בשפריצר המהם שלנו מכאן) ותפזרי מלמעלה כמה גרגירי מלח גס וקצח – אל תשכחי! (ואם במקרה שכחת, את יכולה לשלוף לרגע את התבנית מהתנור גם אח"כ באמצע האפיה ולפזר בזהירות), כי זה בדיוק הקישוטים הקטנים והמאוד חשובים שעושים את כל ההבדל! את כבר יודעת…

אפשר על חלק לפזר גם קוואקר גס או סומסום – לפעמים אני ככה מבדילה בין התוספות (למשל לאלה עם העגבניות מיובשות אני שמה קצח ולאלה עם הזיתים גם סומסום… או סומסום רק לילדים (בכל אופן, אני על הקצח לא מוותרת בכולם! אבל זו רק אני…)

5. זהו – לתנור! ל-40-45 דקות. אני אוהבת שהם נהיים קצת שחומים וקריספיים מלמעלה. אבל תחליטי בעצמך, לפי הטעם ולפי התנור… (רק בפעם הראשונה שאת מכינה, עשי טובה, תהיי בהיכון כבר אחרי 40 דקות, עד שתכירי ותדעי… אני רוצה שיצליח לך ).

6. אחרי שמילאת 12 שקעים – נשארה לך עוד קצת בלילה, נכון? אל תזרקי! בואי נמנף את השארית (קצת כמו שעשינו במאפינס שקדים מקושטים, זוכרת?) בקיצור, תראי בסוף מה אני ממליצה…

זהו! עכשיו רק תגישי בסטייל – ככה פשוט! (תראי פה למטה אפשרויות הגשה) –


והינה כמו תמיד, הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך" (והפעם לא מעט…) –

הגשה – זה מושלם פשוט ככה! או עם קצת לאבנה ושמן זית ליד, להוסיף לכל ביס… (זוכרת מה כתבתי על הגשת גבינות?) את יכולה להגיש אותם בסלסלה עם מפית בד למטה, לצד הלחם בארוחת בוקר. או שאפשר לסדר באלגנטיות בצלחת הגשה לבנה מאורכת (כן כן, שוב זו האהובה עליי מהבראוניזאז אם עוד אין לך כזו, זה הזמן להצטייד באחת (או-4) ויפה שעה אחת קודם!)

הכנה מראש באירוח – כמו שאת כבר יודעת אני אוהבת להכין מראש מה שרק אפשר, במיוחד אם אני מארחת. אז אני בד"כ קוצצת לי מראש (אפילו יום קודם) את כל התוספות ומכניסה למקרר. נכון, כל אחת אני שמה בנפרד בקערית קטנה (או בכוס חד פעמית אם אני רוצה לחסוך בכלים), ומכסה בניילון נצמד  – אני מכורה לניילון נצמד!

חוץ מהבזיליקום – אותו אני קוצצת רק בסמוך להכנה, אחרת הוא משחיר (אבל כמובן שאת השטיפה, הייבוש והפרדת העלים אני עושה יום קודם. כמו שסיפרתי לך על הנענע והפטרוזיליה בטיפים לאירוח "על האש", וכמו שכבר כתבתי לך מזמן בטיפ על עלים ירוקים, חפשי כאן)

כמה דגשים על התוספותעגבניות מיובשות/לחות – אני קונה את אלה בצנצנת שמן, ומעדיפה את הפרוסות ולא את ה-"עיטורי עגבניות", אבל לא תמיד יש, אז הכל הולך. בכל מקרה תמיד יש לי את אחד מהם במקרר (ובטח גם לך, אם את כבר מכירה את רשימת הסופר בשביל הטאץ') | זיתים שחורים – כמובן שאני מתכוונת לזיתים טובים שחורים שקונים במשקל ולא חלילה ל"חרוזי" הזיתים השחורים שנדמה שטבלו אותם בצבע גואש שחור! (רק אומרת…)

אחסון והקפאה – טוב, את כבר יודעת שאני אוהבת שיהיו לי כל מיני הפתעות במקפיא. אז את אלה שנשארו אחרי שסיימנו את ארוחת הבוקר, אני תמיד עוטפת בנייר כסף, שמה בשקית ומקפיאה. אפילו אם זה רק שניים-שלושה. אח"כ אני מוציאה להפשרה של שעה על השיש (או של כמה שעות במקרר, ואגב אין בעיה גם לשמור כמה ימים במקרר, טריים או מהמקפיא). העיקר שלפני הגשה – תתני חימום קל בטוסטר או בתנור – וזה נפלא!

ואז – אם אין מה לאכול לצהריים או לארוחת ערב, או אם אני מכינה לנו ארוחת בוקר כיפית באיזו שבת וגם אם מישהו קופץ ומצטרף בספונטני, תמיד יש לי משהו ב"שלוף" שככה משדרג את השולחן ועושה רושם שהתאמצתי במיוחד


כמויות ומה שנשאר – הכמות שיוצאת מהבלילה כעקרון מספיקה לתבנית של 12 מאפינס, ואז נשאר עוד קצת. על פניו את אומרת – "יאללה נזרוק", אבל אני אומרת – לא! מה שאני בד"כ עושה זה לוקחת תבנית של מאפינס קטנטנים (אם אין לך, אני ממש ממליצה לקנות! בכלל, תבניות זה סיפור אהבה בפני עצמו  אכתוב לך על זה בהזדמנות…) והקצת הזה שנשאר מספיק לעוד 12 קטנטנים! מדהים איך מכל כך מעט אפשר לעשות כל כך הרבה!

אם אין לך כזו תבנית, אז השארית של הבלילה יכולה להספיק גם לעוד בערך 4 מאפינס רגילים (אפילו קחי כאלה מנייר שנשארו לך מאיזו יום הולדת, רק אל תשכחי לשמן קודם, כי אלה מנייר הכי נדבקים!) אז השתכנעת לא לזרוק את השארית?!


יצירתיות – כמו שאני תמיד אומרת – תהיי יצירתית! אני פה רק כדי לתת לך רעיון… תזרמי עם מה שיש בבית. העיקר שיש לך את הבסיס. הכל יבוא טוב! כל מיני גבינות מכל מיני סוגים (אבל לא להגזים, כי כל הכיף שזה אוורירי וקליל), עוד עלים קצוצים, זיתים אחרים, קוביות עגבניות או ירק אחר (יש כאלה שאוהבים בטטה, אני אישית לא מבינה את השילוב של פחמימה עם פחמימה, אבל זו רק אני…) בקיצור, מה שבא לך!


בפעם האחרונה שהכנתי אותם, היתה לי במקרר שארית של סלט סלק, אז הכנסתי פנימה – ויצא מדהים! ובכלל, לאחרונה אני ממנפת אותם גם לסנדוויצ'ונים קטנים וטעימים! אבל זה כבר לפעם אחרת…

יאללה, מספיק להיום!

אהבת את המתכון? נתתי לך רעיון? אימצת איזה טיפ? וכמובן אם יש לך שאלות – כתבי לי בתגובות!

ואם את עדיין לא רשומה – מוזמנת להכניס כתובת e-mail במלבן פה למטה ולעקוב אחרי הבלוג שלי יותר מקרוב – כדי שאת הפוסט הבא כבר תקבלי ישר אליך למייל…

אז Stick Around,

ביי בינתיים

טליה



ואם כבר דיברנו על ארוחת בוקר – מציעה לך להציץ גם בפוסט על הגשת גבינות

ועוד רעיון למנה פשוטה ומרשימה (ואחת האהובות עליי!) שיכולה להשתלב מעולה בארוחת בוקר – מגדלוני קפרזה וחציל קלוי