- Eshet Style - https://eshetstyle.com -

שוקולדים קטנים, מושלמים ומהירים

זה שלמות של שוקולד. נשבעת שהטעם הוא לא פחות מאלוהי! מהשוקולדים האלה שלוקחים ביס ומקבלים צביטה קטנה בלב מרוב שזה טעים. באמת שאני לא מגזימה! ונחשי מה? כמו תמיד… הכי קל בעולם להכין!

בואי נגיד ככה יש לך פה אחלה פתרון לעוד קינוח טעים, פשוט ומוגש בסטייל, שאפילו אפשר להכין מראש ולשמור במקפיא (כן, אני יודעת שאמרתי את זה גם על הקינוח של המקפא האישי, אז אותן "תכונות" אבל "אישיות" שונה לגמרי )


רק לפני המתכון, סיפור קצר –

לא מזמן קיבלתי טלפון מחברת ילדות. אבל חברת ילדות של ממש. גדלנו יחד, כמו אחיות! גרנו באותו בניין, קומה מעל קומה, מגיל אפס. בילינו ביחד ילדות שלמה של כיף 

בגיל 13 בערך עברתי דירה ומאז, זה כבר לא היה אותו דבר. בהתחלה ניסינו להתמיד במפגשים, אבל עם הזמן הקשר התרופף לו…

לי ולה יש כל כך הרבה זיכרונות משותפים. היינו מעבירות שעות על גבי שעות יחד – יוצרות, גוזרות, צוחקות, עושות הופעות, מרכלות (בלי הפסקה!) ואפילו את העוגה הראשונה בחיי הכנו יחד! זה היה באחד מהערבים שהיא באה לישון אצלי (כמו תמיד, עם הכרית שלה מהבית!) רצינו לעשות הפתעה להורים שלי שחזרו מחו"ל. היינו ממש קטנות. לקחנו מקלסר המתכונים של אמא שלי מתכון לעוגת שוקולד. אחרי שסיימנו לעשות בלגן במטבח, המתנו בציפיה מבעד לדלת התנור. רק מה?! העוגה לא תפחה! אח"כ נזכרנו ששכחנו להוסיף משהו קטן – קמח

אני יכולה לדבר שעות על כל הזיכרונות היפים שלנו יחד! (וכן, יש מצב שזה שהשבוע יש לי יום הולדת 37 (!!), יחד עם התחושה שהזמן פשוט עףףף לו, גורמים לי להתרפק על הזיכרונות האלה קצת יותר מהרגיל…)

אז נחזור לסיפור – היא התקשרה אליי ואמרה שהיא חייבת לשתף אותי בקינוח מעולה שהיא מכינה. משהו כזה שמכינים בצ'יק ומגישים יפה והוא הכי מרשים, "בול את" היא אמרה "הכנתי אותו וחשבתי עליך!"

מייד נדלקתי ולקחתי עט ודף. בסוף השיחה ראיתי שרשמתי רק שני דברים – שוקולד מריר ושמנת מתוקה. פשוט הבנתי את הפואנטה… וידעתי שאני כבר אאלתר משהו אחר על אותו עיקרון, כי זה כל הכיף!

אז תודה לך ליהי אהובתי.

הינה הגירסה שלי


רכיבים (20-30 שוקולדים קטנים. תלוי בגודל…)

 שוקולד מריר – 2 חבילות (סה"כ 200 גרם)

שמנת מתוקה  מיכל קטן (250 מ"ל)

עוגיות לוטוס – 4 (אפשר כל עוגיות אחרות)

נס קפה באבקה (1 כפית)

ליקר קוקוס  3 כפות (אני השתמשתי ב-"coco biscuit" של פיג'לינגס – שהוא מעולה! אבל אפשר כל ליקר או רום אחר)

____________

לקישוט (לא לוותר!)

עוגיית לוטוס/נשיקה לבנה (או גם וגם)

להכנה

תבנית סיליקון של שקעים קטנטנים (עיגולים/לבבות/כיפות). אם אין לך, זו לא סיבה לפרוש – תראי פתרון בסוף

ורק אם תרצי להשקיע ולהגיש את השוקולד בתור קינוח אישי של ממש, תצטרכי גם (זה לא חלק מהשוקולדים עצמם. אפשר לוותר)

 פחית קרם קוקוס (שימי לב שרשום cream ולא milk. יש לקנות בכל סופר)

אבקת סוכר – כף


 הוראות הכנה שלב שלב



בקצר וקולע – חממי שמנת מתוקה בסיר | הכניסי את השוקולד, כבי את האש וערבבי לתערובת חלקה | הוסיפי פנימה את הנס קפה, הליקר ופירורי העוגיות וערבבי | העבירי לתבנית סיליקון | קשטי מלמעלה בפירורי עוגיה או נשיקה | הכניסי למקפיא לפחות ל-5 שעות ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



ובקצת יותר ארוך (כמו ב-…) –

1. חממי בסיר קטן את השמנת המתוקה, על אש בינונית, כמה דקות (אם יש לך, כדאי להשתמש בסיר כזה עם פיה שיאפשר לך אח"כ לשפוך לשקעים בקלות). ברגע שהשמנת מתחילה טיפה לבעבע, תכניסי פנימה את קוביות השוקולד ותכבי את האש. תערבבי עד שמתקבלת תערובת שוקולד חלקה. אגב, אין בעיה להמיס גם במיקרו

2. תפוררי פנימה (ביד) כמה עוגיות לוטוס או עוגיות אחרות שיש לך בבית (הכל הולך!) תוסיפי כפית נס קפה (עדיף באבקה), ו-3 כפות ליקר קוקוס (או ליקר אחר שבחרת) ותערבבי. תשמרי בצד מעט פירורי עוגיה לקישוט

3. תעבירי לתבנית (או שתיים) מסיליקון, של שקעים קטנטנים. תמלאי כל שקע כמעט עד הסוף (ואם אין לך כזו תבנית – תראי פתרון בסוף)

4. תקשטי מלמעלה במרכז כל שקע, בפירורי עוגיה או נשיקה או גם וגם

5. תפני לך מקום במקפיא שתוכלי להכניס את התבנית ישרה בנוחות בלי שהשוקולד יישפך מהשקעים (וזה אולי החלק היחיד שמעט מאתגר… (במיוחד אם המקפיא שלך עמוס כמו שלי! כמו שאת כבר יודעת מרשימת הקפואים שלי)

6. תכניסי למקפיא בזהירות לפחות ל-5 שעות (ואפשר לשמור גם ימים!) אין צורך לכסות

7. תוציאי מהתבנית ותניחי את השוקולדים (במהירות!) מסודרים בטור, על צלחת הגשה לבנה מאורכת (כמו שסידרנו את קוביות הבראוניז) – ותגישי בסטייל – ככה פשוט!


אם בא לך להשקיע עוד טיפונת ולהפוך את זה לקינוח של ממש, במנות אישיות

8. תפתחי בלי לערבב (!!) פחית של קרם קוקוס ששמרת במקרר לפחות יממה (מכירה את הטיפ שלי – קצפת קוקוס?) קחי כמה כפות רק מהקרם הסמיך שהצטבר בחלק העליון של הפחית ותערבבי אותו בקערית יחד עם כף אבקת סוכר או פירורי נשיקה

9. שימי בקערית הגשה אישית קטנטונת, כף מהקרם קוקוס שערבבת, תוסיפי מעל מעט פירורי עוגיות לוטוס או נשיקה (או גם וגם), תניחי את השוקולד במרכז הקערית, ככה שישקע לתוך קרם הקוקוס – ותגישי בסטייל (עם כפית) – ככה פשוט! (יווווו כמה שזה טעים!)

ואם בא לך להשקיע אפילו יותר – תוכלי גם לשדרג עם זילוף של "קרם קפה-לוטוס" – תראי פה בהמשך…

את יודעת שאני אוהבת את הטריקים הקטנים. אז ככה זה כאן, עוד משהו קטן ועוד אחד… ופתאום זה נראה אחרת לגמרי!



והינה הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך"

(והפעם בהחלט יש כמה… אבל כרגיל, תזפזפי לך ישר למה שמעניין אותך, אני הכי לא נעלבת, להיפך – אני מעריכה תקתוק )

שדרוג עם זילוף קרם "קפה-לוטוס" – ולמרות השם, אין לזה טעם של קפה…

אז מה צריך? חצי כפית אבקת נס קפה | 2 כפות גדושות של ממרח לוטוס | כף-שתיים של שמנת או חלב | שקית זילוף

ואיך? המיסי את הנס קפה עם טיפונת מים חמים | ערבבי בקערית עם ממרח הלוטוס ועם השמנת המתוקה (או החלב) עד שתגיעי למרקם של קרם סמיך. פשוט תערבבי עם מזלג בסיבובים מהירים עד לאיחוד (אני יודעת, בהתחלה זה נראה כאילו הם לא מתחברים, אבל תוך כמה שניות זה מסתדר! את יכולה גם להוסיף עוד טיפה מאחד הרכיבים, לפי הצורך, כדי להגיע למרקם שנראה לך סבבה…)

כשהקרם מוכן, תעבירי אותו לשקית זילוף (איך? הכי בקלות! כמו שהסברתי לך כאן) | ותזלפי מעט ממנו לתוך הקערית הקטנטנה שכבר הכנסת אליה את הקרם קוקוס והשוקולד | מלמעלה תפוררי מעט פירורי עוגיה/נשיקה (או גם וגם) – הקרם גם מוסיף צבע והוא גם טעים משהו! ובכלל, זה אחלה שדרוג, ברגע, לכל קינוח אחר! (אין בעיה לשמור את שקית הזילוף במקרר כמה ימים). מציעה לך לאמץ ()


עוד אופציית הגשה משודרגת ופשוטה, עם "מרק קוקוס אלכוהולי" – הפעם כן תנערי את הפחית של קרם הקוקוס ששמרת במקרר (ככה שהחלק הסמיך מלמעלה יתערבב עם הנוזל…) ואז תפתחי אותה ותשפכי ממנה מעט לתוך קערית ההגשה שכבר הנחת בתוכה את השוקולד (מלאי עד לחצי מגובה השוקולד) | תוסיפי פנימה כפית של ליקר קוקוס (מהצד, לא מעל השוקולד) וזהו! 

עכשיו רק תגישי בסטייל (עם כפית) – ככה פשוט!

האמת שעל הורסיה הזו עליתי ממש רק עכשיו, היא פשוטה יותר מכל שאר השדרוגים ומושלמת לא פחות!


זריזות בהגשה – כעקרון השוקולד הזה מצוין כדקה לאחר שהוא יוצא מהקפאה. אז אם את מגישה את השוקולדים ככה לבדם, בשביל שכל אחד ייקח עם היד, את צריכה להניח אותם על צלחת ההגשה ממש ברגע שאת מתכוונת להגיש אותה לשולחן. אחרת השוקולד יתחיל להתרכך בין האצבעות וזה לא כיף (עדיין טעים בטירוף אבל פחות אלגנטי ). לעומת זאת, אם את בוחרת בהגשה היותר מתוחכמת עם הקרם קוקוס, אז לא נורא אם השוקולד טיפה יפשיר כי בכל מקרה אוכלים אותו עם כפית… (ובכל זאת, תעבדי זריז)


אחסון – אחרי שעברו כמה שעות/יום והשוקולדים כבר קפאו, אפשר להעביר אותם לקופסה אחרת (כדי לשחרר לך את התבניות…). תניחי בתחתית הקופסה נייר אפיה, תסדרי את השוקולדים בזריזות במרווחים ביניהם (שלא יידבקו) ואם יש שתי קומות אז רק תפרידי בין קומה לקומה בנייר אפיה (קצת דומה לאיך שאני אורזת קופסת בראוניז למתנה).

ולסיום, איך אפשר בלי – שינויים! אם את אוהבת כמוני שילוב של שוקולד ותפוז – כדאי שתנסי להכניס בחלק מהשוקולדים גם גרידת תפוז. גם לתוך השוקולד עצמו וגם לקישוט מלמעלה (זוכרת שעשיתי משהו דומה ב"מדורת השוקולד") ועוד משהו – בגלל שאני כידוע מטורפת על ג'ינג'ר, הוספתי פנימה (יחד עם הגרידת תפוז) גם ג'ינג'ר מגורד וביחד זה יצא פשוט מושלם!!!

בטח שגם כל תוספת כמו אגוזים/שבבי קוקוס/שקדים/פיסטוק תתקבל בברכה. אז בקיצור, כמו שאני תמיד אומרת לך – תהיי יצירתית! 

מבטיחה לך שהכל, פשוט הכל, ייצא טעים!  

תבניותאם אין לך תבנית סיליקון של שקעים קטנטנים, את יכולה להשתמש בתבנית גמישה של קרחונים אם יש לך, אבל רק עד שתקני (כי ממש כדאי! אני כידוע עושה עם שלי מיליון דברים, למשל לבבות של עוגה בחושה ומאפינס מלוחים קטנטנים). ואם אין לך גם תבנית של קרחונים, את יכולה להכין שוקולדים גדולים יותר, בתבנית (סיליקון) של מאפינס בגודל רגיל ולמלא חצי מכל שקע! תכלס, גם ככה כולם תמיד מבקשים תוספת…


זהו להיום.

אהבת את המתכון? קיבלת טיפ או רעיון? אשמח לדעת – ספרי לי בתגובה…

ואם קראת עד כאן ואת לא רשומה לבלוג שלי זו כנראה תקלה , אבל אל דאגה, את עוד יכולה לתקן! מוזמנת להכניס את כתובת המייל שלך במלבן פה למטה ואני כבר אדאג לשאר…

אז Stick Around,

ביי בינתיים

טליה


אפרופו שוקולדים מהירים – זוכרת את שברי השוקולד שמכינים בצ'יק?

ואם כבר מתוקים, אולי יבוא לך להיזכר גם באלה:

מקפא אישי טעים וחגיגי

קוביות בראוניז

מאפינס שקדים מקושטים