(בריא (יחסית
EshetStyle
עוגת פירות יבשים של פעם
|
15.01.2019

מכירה את העוגות האלה שמלאות (לגמרי) בפירות יבשים, פורסים אותן דקיק דקיק ואז את אוכלת הרבה הרבה?! אז כזו בדיוק

4 דקות הכנה ולתנור – אין קל מזה! וכמובן שאין צורך חלילה במיקסר, אלא מספיק טורף ידני (ות'כלס, אפשר אפילו להסתפק במזלג )

*יש גם סרטון הכנה!! (בסוף…)

Gוגת פירות יבשים_מתכון לטו בשבט_עוגת אנרגיה_אירוח בסטייל_צילום ומתכון: טליה הדר


קדימה, סיפורון – זו עוגה שאמא שלי היתה מכינה המון ובעצם העוגה היחידה שאני ממש זוכרת את עצמי מבקשת ממנה להכין לי במיוחד. הקטע המוזר הוא, שעד היום אף פעם לא חשבתי להכין אותה בעצמי. ואז – לפני שבועיים, גיליתי פתאום שתיכף ט"ו בשבט. מייד פתחתי את קלסר המתכונים של אמא שלי (זוכרת שדיברנו עליו בעוגיות שקדים האלה?)

ונדהמתי לגלות שזה הדבר הכי פשוט בעולם!

למרות שהסתכלתי על השעון וראיתי שאני עוד עשר דקות צריכה לצאת לילדים (סיפור חיי ), הכנסתי צ'יק צ'ק הכל לקערה, שפכתי לתבנית ותוך 4 דקות התבנית כבר נכנסה לתנור ואני יצאתי לאסוף את הילדים (נו, סיפרתי לך שבענייני מתכונים אני לא יודעת לדחות סיפוקים…)

חזרתי עם הילדים לריח נפלא של עוגה – והטעם? בול כמו שזכרתי מפעם

על זה נאמר – רגעים קטנים של אושר 


עוגת פירות יבשים_מתכון לטו בשבט_עוגת אנרגיה_אירוח בסטייל_צילום ומתכון: טליה הדר


רכיבים (לתבנית אנגליש אחת)

*אבל! הכי מומלץ להכפיל כמויות ולהכין 2 תבניות מראש )

ביצים – 4

סוכר – 7 כפיות (כ-40 גרם)

קמח תופח – 7 כפות (כ-100 גרם)

מיץ מתפוז טרי – כף (אפשר להחליף במיץ לימון/מים/חלב/ליקר – המתכון המקורי הוא עם כף קוניאק)

צימוקים (בהירים ו/או כהים) וגוגי' ברי (לא חובה) – 2 כוסות חד פעמיות מהכל יחד (כ-200 גרם)

 אגוזי מלך קצוצים גס – כוס חד פעמית גדושה (כ-100 גרם)

 אגוזי לוז קצוצים חצויים – כוס חד פעמית גדושה (כ-100 גרם)

_________________

() – מזכירה לך שהכוסות שאני מודדת איתן אלו כוסות חד פעמיות שקופות של שתיה קלה שהן מעט יותר קטנות מכוס מדידה רגילה (בערך 3/4) | ועוד משהו – את המדידה של האגוזים בכוס עשיתי כבר אחרי שקצצתי אותם


עוגת פירות יבשים_מתכון לטו בשבט_עוגת אנרגיה_אירוח בסטייל_צילום ומתכון: טליה הדר


הוראות הכנה, שלב שלב

היום יש רק את הגרסה הקצרה (כי באמת שאפילו לי אין מה להוסיף הפעם!) –



בקצר וקולע – חממי תנור על 180 מעלות (חימום רגיל למעלה ולמטה) | קשקשי את הביצים והסוכר היטב עם טורף ידני | הוסיפי את הקמח בהדרגה תוך כדי קשקוש | הוסיפי את מיץ התפוזים, כל האגוזים והצימוקים וערבבי עם כף | רפדי תבנית אנגליש עם נייר אפיה, שמני אותו מעט עם ספריי שמן לאפיה (רגיל או קוקוס) | שפכי את הבלילה למילוי עד לגובה 3/4 מהתבנית | הכניסי לתנור לכ-40-45 דקות עד להשחמה ויציבות מלאה | הניחי לצינון מלא (חשוב!) | פרסי לפרוסות דקיקות של חצי סנטימטר (עם סכין לחם) | סדרי יפה על צלחת ההגשה המאורכת הקבועה שלנו (מכאןותגישי בסטייל – ככה פשוט!



עוגת פירות יבשים_מתכון לטו בשבט_עוגת אנרגיה_אירוח בסטייל_צילום ומתכון: טליה הדר


אז הגעתי לשלב של – "כמה דברים לי אליך"

שינויים ויצירתיות – אני אמנם עדיין לא הספקתי לעשות יותר מידי שינויים, בעיקר כי פשוט כל כך רציתי לשחזר את הטעם המוכר של פעם! (אם כי, המתכון המקורי היה רק עם צימוקים בהירים אז כבר מלכתחילה לא התאפקתי ושיניתי קצת…) בכל מקרה, זה באמת מתכון קלסי למיליון שינויים!! את יכולה לגוון עם התוספות (צימוקים/חמוציות/גוג'י ברי/תמרים תאנים/פירות יבשים נוספים. אפשר כמובן להחליף או להוסיף עוד סוגים של שקדים ואגוזים (או לחילופין ללכת רק על סוג אחד) – מה שמתחשק! אפשרות נוספת היא להוסיף טעמים כמו למשל קינמון/ וניל/ ג'ינג'ר/ ציפורן/ גרידת לימון או תפוז. קיצר, כמו תמיד, אני כאן רק כדי לתת לך רעיון ואת – תהיי יצירתית!

עוגת פירות יבשים_מתכון לטו בשבט_עוגת אנרגיה_אירוח בסטייל_צילום ומתכון: טליה הדר

 ובכל זאת – מה אל תשני? את היחס של התוספות. מה שבעצם עושה את העוגה הזו למה שהיא זה הכמות הגדולה מאוד של הפירות היבשים והאגוזים. זה מה שטעים בה וזה שמחזיק אותה יציבה. אז הקפידי על הכמויות (של אגוזים ופירות יבשים בסה"כ) – שיהיו זהות לאלו המופיעות במתכון


 התבנית ונייר האפיה – אני משתמשת פה בתבנית אנגליש חד פעמית ואת נייר האפיה אני גוזרת לפני לאורכו לשניים ומשתדלת כמה שאפשר לסדר את הנייר בפנים בצמוד לדפנות ככה שהבלילה לא תכנס לקפלים (לא קריטי. מה שתצליחי זה טוב!)

עוגת פירות יבשים_מתכון לטו בשבט_עוגת אנרגיה_אירוח בסטייל_צילום ומתכון: טליה הדר


  שמירה ואחסוןאחסון לטווח ארוך – אפשר כמובן להקפיא את העוגה ככה בשלמותה או לפרוס לפרוסות דקיקות ואז להקפיא בשקיות קטנות וכל פעם לשלוף אחת. אל תשכחי לעטוף לפני בנייר אפיה לספיגת הלחות אח"כ בהפשרה. אין בעיה לשמור במקפיא גם חודשיים | כדי להפשיר, פשוט הניחי על השיש עד שהיא חוזרת למרקם וטמפרטורה שאפשר לאכול (מזכירה לך את רשימת תמיד במקפיא שלי)

עוגת פירות יבשים_מתכון לטו בשבט_עוגת אנרגיה_אירוח בסטייל_צילום ומתכון: טליה הדר

אחסון בשוטף – בקופסת פלסטיק. עד 4 ימים. הכי כיף לפרוס את כל העוגה מראש לפרוסות דקיקות להכניס לקופסה סגורה ולהשאיר על השיש. ככה כל פעם אפשר "לגנוב" 1-5 פרוסות (תלוי כמה כוח רצון יש לך )


עוגת פירות יבשים_מתכון לטו בשבט_עוגת אנרגיה_אירוח בסטייל_צילום ומתכון: טליה הדר

זהו להיום.

מחכה לך למטה בתגובות – ספרי לי, גם את זוכרת עוגה כזו מהילדות? הכנת, איך יצא?

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה



וכמובטח, הינה סרטון ההכנה


ואם כבר פירות יבשים וט"ו בשבט מזכירה לך גם את אלה –

חטיף אנרגיה פשוט להכנה ופשוט מתחסל

חטיף אנרגיה_חטיף פירות יבשים_מתכון קל_אירוח בסטייל_צילום ומתכון: טליה הדר


כדורי אנרגיה

כדורי אנרגיה_כדורי גרנולה_מתכון קל_מתכון בריא_חטיף בריאות_אירוח בסטייל_צילום ומתכון: טליה הדר


עוגיות גרנולה ממכרות

עוגיות גרנולה_עוגיות שיבולת שועל_עוגיות ממכרות_מתכון קל_אירוח בסטייל_צילום ומתכון: טליה הדר

39 תגובות לפוסט “עוגת פירות יבשים של פעם”

  1. וואו, זה נראה מדהים!
    נראה לי שזו תהיה העוגה הנבחרת ל'דובי שבט' הזה…

    1. למה זה כל כך חשוב לך? (באמת מעניין אותי להבין) ואם את עדיין לא מכירה אותי אז אצלי המידות הן לגמרי לא מדע מדוייק 🙂 בעוגה שכזו כמה גרמים לפה או לשם לא יעשו שום הבדל
      בכל מקרה כ-40 גרם סוכר וכ-100 גרם קמח תופח. בהצלחה!

  2. היי! אודה לך אם את הכמויות של קמח וסוכר תרשמי בגרמים, כי ממש אפשר לזייף בכפות וכפיות!

    1. הי אליס, כבר ביקשו לפניך אז עדכנתי גרמים במתכון…אם כי אני בד"כ לא נוהגת לציין גרמים. במתכונים שלי קצת לפה וקצת לשם זה לא קריטי 🙂

  3. תקשיבי, לא יודעת איפה הייתי עד היום.
    אתמול גיליתי את האתר שלך ואני חורשת עליו, פשוט כיף לקרוא והמתכונים הטיפים נראים שווים ביותר.
    הבעיה שלי שאני חייבת לפתוח כל קישור שאת שמה בטקסט ופוסטים נוספים שלך ויש לי עשרות לשוניות פתוחות… לא משתלטת???

    1. חחח איזה כיף לשמוע תודה רבה! כן, מכירה את הבעיה של פתיחת הלינקים, את לא הראשונה שמספרת לי עליה… מבחינתי זה דווקא טוב 🙂 (אל דאגה, לאט לאט כבר תכירי הכל ויהיו דברים שתוכלי לדלג עליהם :)) אז ברוכה הבא לבלוג

    1. לא חסר. זה המתכון. מניחה שלא שמת כמות מספקת של צימוקים אם מרגישה לך יבשה מידי. יחד עם זאת, זו אכן עוגה יבשה מטיבה. החלקים של העוגה הם מאוד קטנים וסה"כ אמורים לחבר בין הפירות היבשים והאגוזים שמהווים את עיקרה. לכן גם פורסים אותה לפרוסות ממש ממש דקיקות… בכל מקרה, צר לי שלא אהבת.

  4. הכנתי ויצא מעולה! בול מה שצריך לטו בשבט (באיחור אופנתי). תמונה בסטורי ❤️

  5. הי, אם אני רוצה להשתמש בקמח כוסמין ולא בקמח תופח? כמה אבקת אפייה צריך להוסיף?

  6. 400 גרם פירות יבשים. זה מה שזכרתי מהמתכון המקורי שקבלתי לפני מאתיים שנה מאיזו מתנדבת משווייץ שהגיעה לארץ. ועשיתי אולי פעם אחת כי פעם בשביל 400 גרם פירות יבשים היה צריך למכור כליה. ועכשיו אחרי המון שנים החלטתי לעשות – אך את המתכון לא מצאתי בשום מחברת/קופסאת מתכונים/ערימת פתקים. והנה הוא כאן, בדיוק בטעם שזכרתי, והוא פשוט ומעולה ומזל שהיום לא צריך להיות עשירה כדי לקנות 400 גרם פירות יבשים. אליפות! תודה!!

    1. יאאאא מרגש!! איזה כיף שהטעם לא אכזב והזכיר את אותו טעם של פעם 🙂 תודה שחזרת לעדכן אותי.

  7. היי מאד אהבתי את הלחם עגבניות מקמח קוסמין אז היום החלטתי לעשות עוגת צימוקים ואגוזים. רק שינוי במקום קמח רגיל השתמשתי בכוסמין ובמקום סוכר סטיויה לבישול . אכתוב יותר מאור איך יצא.תודה רבה על המתכונים קלים וטעימים

    1. תענוג. תודה שחזרת לספר. ואני בהחלט מחכה לעדכון! אם כי אני בטוחה שייצא טעים 🙂

  8. תודה על המתכון. האם מדובר בחיתוכיות יבשות כמו ביסקוטי או גמישות כמו עוגה בחושה

    1. הי אסנת, לא מדובר בביסקוטי בכלל, יותר לכיוון עוגה בחושה אבל מאוד מאוד דחוסה ובגלל הכמות הגדולה של האגוזים וכו', יש גם המון ביסים קראנצ'יים.

  9. נראית עוגה ממש טעימה, הולכת להכין 🙂 . במה אפשר להחליף את הביצים כדי לטבען את העוגה?

    1. לצערי אין לי תשובה מניסיון… במה את בד"כ מחליפה את הביצים בעוגות? חומץ? זרעי צ'יה?

  10. יווו איך בא לי להכין!!! שאלתי היא – איך חתכת את האגוזים כל כך יפה? אצלי כל העוגה תתפורר כשאחתוך…

    1. ראשית האגוזים קצוצים גס מראש (עם סכין גדולה ומעולה) ואח"כ חותכים את העוגה גם עם אותה סכין גדולה ומעולה 🙂 לפרוסות דקיקות. מבטיחה שגם אצלך היא תיחתך מקסים!

  11. כוס חד פעמית שקופה זה אסון לסביבה וממש רצוי לא להשתמש ולא לעודד את השימוש בזה. מה רע בכוסות מידה מקצועיות או רגילות?

    1. וואו כמה שאת צודקת! האמת שבעבר מדדתי הכל בכוסות חד פעמיות מתוך מחשבה להנגיש את המידות לכאלה שאין להן כוסות מדידה בבית… ואני מודה שלא חשבתי אז על איכות הסביבה. מאז חל אצלי שינוי, גברה המודעות וכיום בהחלט הפסקתי את זה. אני לא מודדת יותר בכוסות חד פעמיות, בבלוג או בכלל וכלל לא קונה כאלה יותר הביתה. כמובן מתוך התחשבות ודאגה לסביבה. לצערי עוד לא הגעתי לעדכן את המידות בכל המתכונים הקודמים, אבל לאט לאט אגיע לכולם. תודה על ההערה. ובינתיים אם את מעוניינת בכמויות אז כוס חד פעמית = 3/4 כוס מדידה רגילה.

  12. וואווו זו עוגת הבריאות הראשונה שלי וקלעתי בול כשבחרתי במתכון הנפלא שלך!! חוויית טעם וביס מושלמיםםםם. כשהוצאתי את העוגה הזלפתי מייפל טבעי ….יאמי???

    1. איזה כיף! לכבוד הוא לי להיות הראשונה שלך 🙂 (אגב, לא יודעת אם הייתי קוראת לה ממש עוגת בריאות, אבל בהחלט יש בתוכה גם הרבה בריאות ואנרגיה, והעיקר היא טעימה!!)

  13. מה דעתך להכין את זה לפיצים בני 2-5 אולי פשוט לקצוץ ממש דק דק? מפחדת שהאגוזים מסוכנים

    1. אם הם כבר אוכלים אגוזים אז אפשר, אם לא אז לא. בכל מקרה גם אם הם כן אוכלים אז דווקא לא הייתי קוצצת קטן אלא להיפך, וככה תוכלי להוציא במקרה הצורך. בנוסף, הייתי מוותרת אולי על האגוזי לוז שהם יותר מסוכנים לקטנטנים ומחליפה בעוד אגוזי מלך… בהצלחה

  14. אני זוכרת שאחרי שהעוגה התקררה ונפרסה,הכנסתי לגריל לכמה דקות כדישיהייה ממשקריספי
    האם אני צודקת.?

    1. מממ אני לא יודעת מה את עשית 🙂 אבל לי לא יצא לעשות כך. אני אוהבת אותה בדיוק כמו היא, אם כי חייבת להודות שזה נשמע רעיון ממש נחמד אם מתחשק פרוסה קריספית!

  15. עוגת הפירות של פעם, הייתי מכינה המון ומקפיאה, תמיד הייתה לי עוגה כזאת בפריזר, קראנו לה עוגה לעקרת בית מתחילה, קל להכין וטעים בכיף.

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה