אירוח בסטייל
EshetStyle
מגדלוני קפרזה וחציל
|
20.11.2015

המנה הזו היא בעצם שדרוג קטן (עם חציל קלוי) למנה המוכרת והכל כך טעימה – סלט קפרזה! ויש פה גם הוראות הכנה לפרוסות החציל הקלוי, שמחליף בענק את החציל המטוגן (שאגב, את יכולה להכין איתו עוד המון דברים אחרים…)


סתם שתדעי שפה בסוף, בחלק של "כמה דברים לי אליך" נתתי טיפים רלוונטיים לאירוח/הגשה שאני מציעה לך לאמץ , אז שלא תפספסי…


אז לפני המנה של מגדלוני קפרזה וחציל, למקרה שיש סיכוי שאת לא מכירה את המנה הקלאסית של סלט קפרזה (לא מאמינה, אבל בכל זאת…) או למקרה שאת מכירה במסעדה אבל לא מכינה בבית – בבקשה תכירי בדחיפות ובזריזות כי בעיניי זו אחת המנות הכי כיפיות וטעימות! והיא פתרון למנה ראשונה מהממת, טעימה ואלגנטית כשפשוט לא מתחשק לך להכין בעצמך כלום.

2015-11-17 11.30.47_resized-min (1)


אז אמרנו היכרות קצרצרה עם סלט הקפרזה הקלאסירכיבים: עגבנייה, מוצרלה, בזיליקום. לתיבול: שמן זית, חומץ בלסמי, מלח גס ופלפל גרוס. התוצאה היא לא פחות ממוש-למת! ופשוט בלתי אפשרי להוריד אף לא אחד מהמרכיבים!! (אז בבקשה אל ). איך לסדר ולהגיש? תסתכלי פה למטה ב"הרכבת המנה" (אותן הנחיות, רק בלי החציל…) 


עכשיו תשאלי למה להוסיף למשהו שהוא כבר מושלם? יש בזה משהו, לא אגיד שלא. אבל אם את אוהבת חצילים כמוני, מניחה שתביני… פלוס, החציל בכל זאת מוסיף עוד צבע למנה ונותן לזה טאץ ייחודי לעומת המנה הקלאסית, וכמובן לא צריך תמיד להוסיף אותו, רק מידי פעם אם בא לך…

2015-10-11 17.52.53_resized-min-minעם מה שמצולם פה למעלה הכנתי את הסלט קפרזה הקלאסי, עם עגבניות שרי וחתיכות מוצרלה שקרעתי ביד – עוד צורת הגשה מצוינת (פחות אלגנטית…)


מגדלוני קפרזה וחציל

מצרכים (ל 4-5 מגדלונים, פשוט תכפילי בהתאם לכמות הנדרשת…)

עגבניה אדומה קשה (הכי טוב – עגבניות תמר גדולות)

בזיליקום (4-5 עלים) טריים שטופים ויבשים ממים ()

כדור מוצרלה גדול במים (פרוס לעיגולים בעובי 1 ס"מ, בקוטר הקטן של הכדור, שהוא בד"כ אליפטי)

פרוסות חציל קלוי (כמספר פרוסות העגבנייה) – הוראות הכנה של החציל – כאן

לתיבול – מלח גס, פלפל גרוס, שמן זית, חומץ בלסמי ()

להגיש – בליווי פרוסות לחם טרי או קלוי מעט ומתובל (כמו כאן)

______________________

() – זה הסימן למה שכדאי שיהיה לך תמיד בבית. מכירה את רשימת הסופר בשביל הטאץ'?

IMG-20150927-WA0029-min


הרכבת המנה, שלב שלב



בקצר וקולע הניחי בסדר הזה – עגבנייה | עלה בזיליקום | חציל | מוצרלה | הוסיפי שמן זית, בלסמי מלח ופלפל ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



בקצת יותר ארוך (כאילו אני איתך על הקו…)

1. לפני הכל, אם את מגישה בליווי לחם מוצנם, תדליקי את התנור (200 מעלות) שתוכלי בסוף להצנים את הלחם בזריזות

2. סדרי את כל פרוסות העגבנייה על צלחת ההגשה (איזו צלחת? נגיע לזה בסוף…)

3. מעל כל פרוסת עגבנייה הניחי עלה גדול של בזיליקום (או שניים קטנים. בכל מקרה זוכרת שלא קוצצים בסכין? מקסימום לקרוע לשניים ביד)

4. מעל לבזיליקום הניחי פרוסת חציל קלוי ומעליו את פרוסת המוצרלה

5. אם את מגישה בליווי לחם מוצנם, זה הזמן להכניס אותו לתנור ל-5 דקות. הפרוסות ימתינו עד שהלחם יהיה מוכן, ורק אז את עוברת לשלב התיבול

6. לתיבול – את עוברת עם בקבוקון שמן הזית שלך באטיות על כל שורה של מגדלים, אח"כ מוסיפה מעט בלסמי, לא יותר מידי, הוא מאוד דומיננטי. הכי טוב לשפוך כל פעם קצת לכף ולהפיל מהכף בעדינות (או בעזרת מזרק, כמו בתמונה – מכירה את הטיפ של רוטב במזרק?) ולסיום מפזרת מלמעלה מלח גס ופלפל גרוס

IMG-20150927-WA0037-min

8. חשוב! לפני הגשה – עטפי את האצבע במפית ונגבי לכלוכים מסביב לצלחת (הדבר הקטן שעושה את ההבדל, זוכרת?) זהו, מוכן ומושלם – אחלה מנה ראשונה שבעולם!


אז הגעתי לשלב של – "כמה דברים לי אליך"

מבחינת כמויותתהיי מוכנה, קצת מתמטיקה – כשאני מארחת אני לוקחת בחשבון 3 מגדלונים לאדם (כל מגדלון מורכב מפרוסת עגבנייה, פרוסת חציל ופרוסת מוצרלה). אני מחשבת עגבנייה אחת על כל כדור מוצרלה. בקיצור קחי בחשבון בערך ששתי עגבניות + 2 כדורים + 9 פרוסות חציל = 3 אנשים (נו אני מחושבת…כבר דיברנו על זה, לא?). כמובן לא מדע מדוייק כן… תלוי בגודל העגבנייה וזה…

צלחת הגשה – אם זו מנה לאחד או שניים – צלחת עגולה חמודה יכולה להתאים. אם זו כמות גדולה יותר – אני תמיד מגישה על צלחת הגשה מאורכת (מלבנית או אובלית) מסדרת אותם בשורות כמו חיילים.



עוד לגבי צלחות הגשה – לא מזמן הבטחתי שאתייחס לכלי הגשה בסיסיים שכדאי שיהיו לך. אז בתור התחלה, ממליצה שלפחות 2 צלחות הגשה (זהות) מאורכות שכאלה יהיו לך בבית, אלה שמופיעות בתמונות פה למעלה, הן הכי שימושיות שלי (ואגב, מתאימות גם להגשת עוגה מאורכת). בכל מקרה, את צלחות ההגשה שלי אני תמיד קונה קלאסיות – חלקות, פשוטות, לבנות או מזכוכית שקופה. בלי טקסטורה דומיננטית, בלי צבעים. ככה הן מתאימות לכל דבר, האוכל מקבל את הנוכחות הצבעונית שלו ואין בלגן בעיניים. מציעה לך לאמץ 



2015-11-17 14.27.31_resized-min

 מבחינת סדר הנחת המרכיבים, אם מתחשק, אפשר לשמור את עלה הבזיליקום לסוף ולהניח אותו אחרון מעל המוצרלה (כמו בתמונה פה למעלה, כשסתם הכנתי לעצמי את המנה הזו לצהריים איזה יום… כן, ממשיכה להשקיע בעצמי ). ואפשר לשים בזיליקום גם בפנים וגם למעלה (כי אין על בזיליקום טרי, ריח וטעם מושלמים!). מה שלא יהיה, כך או כך, את התיבול כדאי תמיד לשים ישירות על המוצרלה (גם נראה יפה יותר וגם נספג קצת בגבינה ומוסיף לה טעם).

מה אפשר להכין מראש (באירוח) – 1. את עלי הבזיליקום אני בד"כ שוטפת ומייבשת טוב טוב אפילו יום קודם, אבל בלי להפריד מהגבעולים (לגבי הוראות אחסון – חפשי כאן את הטיפ שלי על עלים ירוקים); 2. את המוצרלה אני חותכת מראש רק חצי שעה לפני הרכבת המנה ומחברת חזרה לכדור, אבל לא מחזירה למים, פשוט עוטפת בניילון נצמד ומחזירה למקרר. 3. את כל המנה, למעט התיבול שאותו אני תמיד שומרת לסוף, אם צריך, אפשר להכין גם חצי שעה מראש. ואגב, באירוח, אני הרבה פעמים מגישה למנה ראשונה את המנה הזו ביחד עם קרפצ'יו סלק (הנה למטה תמונת הוכחה משלבי ההכנות…). שתי המנות האלה בכמה צלחות הגשה גדולות יוצרות יחד שולחן צבעוני ומקסים!

סלט קפרזה

ובלי קשר לכלום, את הטיפ שלי על לבוש, עם "טאץ' קטן של צבע", כבר ראית? כנסי מידי פעם פה בבלוג ל"טיפים בסטייל" וחפשי את הטיפ החדש… ובכלל, אם בא לך לקבל עדכון בכל פעם שאני כותבת משהו חדש – מוזמנת להכניס כתובת e-mail במלבן פה למטה, ואני כבר אדאג לשאר…

אז Stick Around,

בי בינתיים,

טליה

10 תגובות לפוסט “מגדלוני קפרזה וחציל”

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה