לא רק סטייל
איך לשמור על שפיות בימי הקורונה
מיומנה של אמא | תקופת הקורונה | המלצות "בקטנה" | פרק 2
|
01.04.2020

אז אחרי הפרק ה-1, אני ממשיכה היום בעוד רשימונת של טיפים/המלצות/רעיונות ומחשבות, במגוון תחומים, שאני אוספת לי ב"דרך הקורונה שלי", שעוזרים לי להנעים את זמני ולעבור את התקופה הזו יחסית בנעימים (לפחות בחלק מהזמן ),


ולפני הרשימה, קצת הגיגים –

מצד אחד אני מגדירה את עצמי כבנאדם שמסתגל ממש מהר למצבים, במיוחד לשינויים קיצוניים. אני כזו שמייד מכניסה להילוך 3 ופועלת על אוטומט, ולא מאלה שעוצרות וצריכות זמן לעכל.

אבל מצד שני, בהסתכלות לאחור, אני תמיד מבינה שבכל סיטואציה כזו, תוך כדי האוטומט, היו בעצם גם שבועיים של הסתגלות.

ככה זה היה אחרי כל לידה (אפילו בילד השלישי כשנדמה שאין שוב דבר חדש ללמוד), ככה זה היה כשאמא שלי האהובה הלכה לה  והינה שוב, גם ב"אירוע הקורונה" שפוקד אותנו, אני מבינה שאמנם מייד פעלתי בלי הפסקה – הכנתי לו"ז יומי, חמ"ל יצירה, אבזרתי את הבית בשלל בישולים, עברתי לצלם בוידאו המון מתכונים לעוקבים… אבל בעצם, עכשיו במבט לאחור, אני שמה לב שבדיוק חלפו להם אותם שבועיים של תקופת הסתגלות. אני יכולה לנשום נשימה עמוקה ולהוריד הילוך


המלצה 1 – טיפ לעצמך – זמן אזניות

זה טיפ נפלא שאימצתי כבר ביום השני ל"תקופת הקורונה" ומאז אני מיישמת מידי יום.

אז למה הכוונה? כשמגיע השלב הזה ביום שהרעש בבית כבר עולה על גדותיו ואני מרגישה שאני חייבת הפסקה, פשוט חייבת להתנתק מהרעש מסביב ( כי אחרת אני אהיה אפילו יותר חסרת סבלנות מבד"כ ) – אז אני שמה אזניות ושומעת מוסיקה! (בד"כ שמה בספוטיפיי – אמיר דדון/ישי ריבו/עידן רייכל) וזה מדהים איך ברגע אחד נוחתת עליי שלווה!

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל

בקורס פסיכולוגיה חיובית שעשיתי לפני כמה חודשים, המרצה הנפלאה שלי (עדי פלג) קראה לזה "מגבירי אושר". אותם דברים קטנים שאפשר להוסיף בקלות יחסית ליום יום שלנו, והם פשוט יעשו לנו טוב.


המלצה 2 – סדרה מעולה לילדים בנטפליקס – "אתגר בטבע"

זו המלצה שקיבלתי מקרן, חברה שלי ומאז אני מודה לה מידי יום! סוף סוף משהו בטלוויזיה שתופס את הילדים וממש מסקרן אותם (את כל הגילאים!), ועם זאת בעל ערך מוסף של טבע, ויכולת קבלת החלטות.

סדרה כזו שכשהם מול המסך אין לי מחשבות של "כמה חבל שזה מה שהם עושים עם הזמן שלהם" כמו למשל ההרגשה שלי כשיואבי רואה את הסרטונים של היו טיובר שהוא אוהב (שלא יודע להבדיל בין שלושה לשלוש, ומוסיקת הרקע של הסרטונים שלו גם לגמרי עושה לי מיגרנה )

סדרה מומלצת לילדים בנטפליקס_מיומנה של אמא_תקופת הקורונה_טליה הדר

במילה, על מה הסדרה – מדובר בבחור (סטייל מקגייוור כזה – לאלו בינינו שוותיקים לפחות כמוני ), שיוצא לכל מיני משימות בטבע (בנוף נפלא) וצריך תוך כדי לקבל כל מיני החלטות גורליות (כמו האם לפנות לנהר התנינים או לחצות את היער הסבוך) וברגע הבחירה מופיעות על המסך שתי אפשרויות והילדים צריכים לבחור עם השלט, ובהתאם לבחירה שלהם הבחור ממשיך בדרכו (וכן, בדקנו שההמשך באמת משתנה בין בחירה לבחירה )

בקיצור, אחלה סדרה. ממליצה בחום!


המלצה 3 – טיפ פרקטי – כוסות קבועות למשך כל היום

זה משהו שאימצתי לעצמי כבר ביום שבת הראשון של "תקופת הקורונה" כשראיתי שבסוף היום כל הכוסות נמצאות במדיח ומגרת הכוסות ריקה! ואמרתי לעצמי שאני חייבת לשים לזה סוף

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל

פעם מזמן היינו משתמשים בכוסות שתיה חד פעמיות, אבל כבר תקופה די ארוכה שהפסקתי עם זה (מתוך דאגה לסביבה כמובן…) וזה פתרון נהדר שכולנו מקפידים עליו יום יום (ואין ספק שעם הילדים זה ימשיך גם הלאה אחרי תקופת הקורונה… מה גם, שאחרי שבוע כבר הפסקתי לשים להם שמות, כי כל אחד כבר מכיר את הצבע שלו)


המלצה 4 – אימון אירובי בבית -האימון המומלץ להפעם 

מי שעוקב אחריי יודע שאני מקפידה על ספורט באדיקות. אני מאלה שרצות כל החיים פעמיים שלוש בשבוע (זה לגמרי הרגיעון שלי! לא בשביל להיות רזה או להגיע לתוצאות טובות אלא פשוט בשביל הנפש – לגמרי כך!)

בכל מקרה, הנחיות הסגר החדשות בהחלט מאתגרות בעניין הזה, אז כדי לגוון, חוץ מלרוץ כמו אסיר "מסביב לבלוק", התחלתי לעשות אימונים גם בבית מול הטלויזיה וזה חתיכת כיף!!

אז ביקשתי אצלי בפייסבוק המלצות לאימונים וקיבלתי אחלה של המלצות שלאט לאט אני בוחנת אותן מה שנקרא "על בשרי"

בקיצור – כל פעם אתן פה המלצה על אימון אחר שבאמת ניסיתי ואהבתי, והיום אני ממליצה על "אימון Cardio Corona" של מאי מור האלופה. היה אימון סופר כיף עם המון אנרגיות טובות, ויצאתי ממנו גמורה מזיעה ומחויכת!

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל

ההמלצה שלי – לעשות את האימון ישירות בטלויזיה, עם ווליום גבוה (ולא דרך האיי פד/המחשב) כי זה הרבה יותר כיף!


המלצה 5 – פעילות צביעה עם הילדים

השבוע סיימנו את דף הצביעה הענק שהתחלנו בדיוק לפני שבועיים, ואני לגמרי מתכוונת למסגר אותו כמזכרת כי בעיני הוא יצא פשוט מדהים והוא יסמן לנו תקופה ויעלה לנו חיוך על הפנים כל החיים!

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל

הדבקתי אותו על השולחן בסלון (אם מסקנטייפ נייר לבן), והוא פשוט היה שם במשך שבועיים עם טושים, וכל פעם מישהו התיישב לצבוע ולפעמים גם כולנו יחד. האמת היה סופר כיף!

אז מאיפה הדף? את הדף קיבלתי מתנה מאיתי ערבה, שהיה מפעיל יום ההולדת ביום הולדת 5 של גיא (שהיתה כנראה האירוע האחרון שהתקיים במדינה לפני תקופת הקורונה – ביום שישי ה-13/3! כמה כיף לראות את התמונו האלה –

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל

בכל מקרה איתי עושה בתקופה זו משלוחי ערכות צביעה ויצירה וכבר פרגנתי לו בפוסט בפייסבוק לפני שבועיים ואם אתם בעניין של להזמין הכי טוב להגיב על הפוסט הזה והוא כבר יצור אתכם קשר. אני כבר קניתי ממנו ערכת דפי צביעה ענקיים נוספת והיום התחלנו את הדף הבא…


ולסיום,

המלצה 6 – המתכון להפעם – פילה סלמון בציפוי ירוק עם תוספת ברוקולי

כי חלק מהכיף בתקופה הזו (באמת ולא בציניות!), זה להתפנק במנות טעימות כמו במסעדה. רק בתנאי כמובן, שהן סופר פשוטות להכנה!

המתכון המלא כאן (ואגב, זו יכולה להיות אחלה מנה לערב פסח!)

פילה סלמון בציפוי עשבי תיבול_מנה בריאה ומושלמת_מתכון מהיר וקל_צילום ומתכון: טליה הדר אשת סטייל

אז אם אתם מכירים את רשימת תמיד במקפיא שלי, אתם יודעים שאצלי יש תמיד חתיכות של פילה סלמון בשלוף, ככה שהמנה הזו היא לגמרי במרחק נגיעה. אני רק צריכה להעביר להפשרה במקרר כמה חתיכות סלמון ערב קודם ותוך כמה דקות יש לי צלחת בריאה ומושלמת! ואם אין לכם ברוקולי, החליפו במקלות זוקיני – מנה מעולה בפני עצמה!


ובעצם, אני חייבת עוד המלצת מתכון קטנה – אבל הפעם לדרינק! כי האמת, שהיה לי היום יום לא להיט…

הוא דווקא התחיל ממש טוב (בשש בבוקר עם מדיטציה ויוגה), אבל איכשהו הלך והתדרדר… משהו באנרגיות בבית לא הסתדר (כן כן, קורה גם אצלי בבית, כמו אצל כל אחד אחר )

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל

אז לכבוד סוף היום, פינקתי את עצמי בכוסית אפרול שפריץ מרעננת שכזו, והתיישבתי לנשום אוויר קר במרפסת…

מרימה אתכם כוסית – לחיי ימים שמחים ואנרגיות טובות!

 אז Stick Around,

עד הפרק הבא…

טליה


לפרק ה-1 במיומנה של אמא

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל


ומפה לשם כבר פסח אז – הינה כמה תזכורות מעניינות – 

תפריט לפסח – I

תפריט לפסח – II

חרוסת בסטייל

4 תגובות לפוסט “מיומנה של אמא | תקופת הקורונה | המלצות "בקטנה" | פרק 2”

  1. טליה את מ ד ה י מ ה ! הרעיונות שלך כל כך יצירתיים ושימושיים!! מעריכה מאוד שמצאת זמן לשתף אותנו

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה