לא רק סטייל
איך לשמור על שפיות בימי הקורונה
מיומנה של אמא | תקופת הקורונה | המלצות "בקטנה" – פרק 3
|
06.04.2020

הימים ממשיכים לעבור להם ואנחנו בשגרה החדשה שלנו… למען האמת אני מרגישה שכבר התרגלנו, לא?!

ההחלפה לשעון קיץ גורמת לזמן לעבור מהר יותר ויש תחושה של אנרגיות חדשות באוויר (כלומר, יש רגעים ויש רגעים, ת'כלס, אין לדעת מה הייתי כותבת עוד שעה….)

ומנגד, יש פחות אנרגיות להקפיד על הלו"ז, הלימודים והסבלנות…

גם אתם מרגישים את זה?!


כך או כך, אני ממשיכה ברשימונת שלי עם המלצות קטנות, טיפים, מחשבות והגיגים שאני אוספת לי ב"דרך הקורונה שלי", שעוזרים לי להעביר את הימים יותר בנעימים (לרגעים )

המלצה 1 – טיפ פרקטי  – כביסות

לא יודעת למה דווקא זו ההמלצה הפותחת, אבל ככה יצא לי ספוטני אז כנראה שזה אומר משהו על החיים בימי קורונה

בעצם יש פה שתי המלצות: הראשונה לתזמן מכונת כביסה בלילה שתסיים בבוקר והשניה – לרכז 2 מכונות לקיפול בפעם אחת

כל ערב, אני מכניסה מכונה ומתזמנת אותה קדימה (מקווה שגם לכם יש את האופציה הזו במכונה!) ככה שתסיים בבוקר סביב השעה 8:00. ואז בבוקר, כשאני פנויה (אחרי שסיימתי את ה"זמן שפיות" שלי (זוכרים את ההמלצה מהפרק ה-1?), אני מעבירה מייד למייבש.

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל

אח"כ אני עושה את זה שוב (בערב). ואת הכביסה מהמייבש אני מעבירה ל"קופסת הקיפול" בצורה יחסית ישרה אחד על השני (למנוע קימוטים מיותרים. טוב ת'כלס, לא תמיד אני מקפידה…אבל זו השאיפה ) – ובסוף היום אני מתיישבת (או עומדת) מתישהו בערב ומקפלת את שתי המכונות במרוכז (וככה אני לא מקפלת כביסה כל יום!)

אמנם זה משהו שאני עושה גם ביום יום, אבל אני מוצאת שבימים אלו ממש הכרחי להקפיד וזה עוזר לי לשמור על שגרת הכביסות באופן מסודר ושלא ישתלט לי על כל היום…

אגב, עוד פלוס חשוב בלתזמן מכונה – זה שככה אין מצב שמכונה מסיימת כשאני לא פנויה לטפל בה והכביסה יכולה להישכח כמה שעות במכונה… (שזה כידוע עשוי להשאיר לבגדים ריח נורא ואיום! (ואני מריחה אנשים עם בגדים כאלה מקילומטר )


המלצה 2 – אתגר משפחתי לשתיית מים

ביום יום אני משתדלת להקפיד לשתות הרבה מים. תמיד תמצאו אותי עם בקבוק מים בתיק. אבל, בתקופת הקורונה הזו בבית, אני שמה לב שלא תמיד אני שותה מספיק…

אז הינה רעיון – הכרזתי על אתגר משפחתי לשתיית מים – כשהמטרה – לשתות 10 כוסות ביום!

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל

זה לא פשוט בכלל. אבל אנחנו עובדים על זה, וכל אחד שנזכר לשתות, מזכיר לכולם

זה כבר נכנס לשגרה היומית, ואני שומעת את הקטן צועק "שתיתי כוס מספר 4". בסוף היום אנחנו נזכרים להשוות מי שתה יותר – יש את מי שמודה שהוא לא שתה מספיק, ויש את מי שמרמה (כולם!) ששתה יותר…

אז אמנם עדיין לא הגענו אף פעם כולנו ל-10 כוסות ביום… אבל עושה רושם שיש לנו פה עוד זמן בבית כדי להשתפר… והעיקר, שזה נכנס למודעות והתחרות כמובן מדרבנת!

*תודה להדס צימרמן האלופה, על האתגר הזה (שאני רק הפכתי אותו לאתגר למשפחתי ) ועל עוד המון טיפים שווים שאני מקבלת ממנה בנושא תזונה וספורט. האמת, שכדאי לכם להכיר את הדס ולעקוב אחריה, יש לה טיפים שווים! (אנחנו הכרנו בתקופת "ימי הזוהר שלי בטלוויזיה" , בתוכנית "לבחור נכון" של מיכל צפיר, בערוץ 10 עליו השלום) ובדיוק אתמול העלינו לאויר שיתוף פעולה ראשונה שלנו (!) עם תפריט פסח בריא ומזין


המלצה 3 – יצירה לילדים – ארנבונים

יצירה חמודה ופשוטה (מבלי להיות יצירתיים או משקיענים – באמת!) והתוצאה ממש מדליקה

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל

מה צריך? גרביים שאנחנו לא צריכים (מה שפתאום הזכיר לי את הטיפ שלי על הטיפ שלי על גרב בודדה), אורז למילוי + כף, גומיה, מספריים, סרט כלשהו (כמו סרט סאטן צבעוני או סרט של בלונים), טוש לורד לצייר על הגרב – בגדול זהו!

מי שיש לו במה לשדרג כמו – עיניים להדבקה/ חתיכות בד/לבד לקישוט ועוד… מוזמן, אבל זה לא חובה כדי לקבל אחלה תוצאה והכי חשוב ליהנות ולהעביר עוד חצי שעה )

כל ההנחיות נמצאות בסרטון יו טיוב הזה


המלצה 4 – טיפ לעצמך – פודקאסט מעולה (גם אם אין לך מושג מה זה פודקאסט)

דיברנו בפרק 2 על "זמן אזניות"… שאני מקפידה ליישם מידי יום ויותר מפעם אחת! מי שפספס אני ממש ממליצה להציץ שם ולהתחיל ליישם כרגע (!) – כי מבחינתי זה משנה חיים הדבר הזה!

אז מידי פעם, במקום מוסיקה באזניות, אני מחליטה להעשיר את עצמי ושומעת פודקאסט. כן, ככה פתאום באמצע היום כשכולנו בבית…

נכון, זה אמנם לא מתאים לכל רגע שצריך "ברייק" (כמו למשל מוסיקה שתמיד באה בול!) בכל זאת להתרכז במה ששומעים ואי אפשר לתקשר עם יתר בני הבית תוך כדי…

אבל לפעמים אפשר פשוט לקחת פסק זמן ולעבור לחדר אחר או תוך כדי כלים/כביסה – זה מאפשר קצת "לצאת" מהבית ו"להיות" במקום אחר… ממש כמו לקרוא ספר טוב או לראות סרט

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל

אז היום אני רוצה להמליץ על פודקאסט של יהודית כץ – בפרק ספציפי עם רוני קובן. פרק נפלא, ששמעתי מתחילתו ועד סופו, עשה לי ברייק מעולה (שהייתי לגמרי צריכה). נהניתי מכל רגע ואפילו מצאתי את עצמי צוחקת בקול!

*מי שהמליצה לי בחום על הפרק הספיציפי הזה היתה גלית אקרמן ברש (והמלצות ממנה כדאי לקחת בשתי ידיים! אז תודה גלית, אני כבר בהמלצה השניה )

עוד המלצות רבות על פודקאסטים (של יהודית כץ ואחרים) קיבלתי בתגובות לפוסט הזה שהעליתי בפייסבוק(מוזמנים להציץ)

ולפני שאעבור לסעיף הבא יש לי ווידוי שאולי יפתיע אתכם- מוכנים?!

אז הינה זה בא – עד לפני שבועיים לא שמעתי פודקאסט בחיי!! זהו אמרתי את זה . ולכן, אם יש עוד מוזרים כמוני – אני מוסיפה בסוף הסבר קצר לכל מי שאף פעם לא שמע פודקאסט ולא העז לשאול


המלצה 5 – הזמנת פאזלים

להרכיב פאזלים של המון חתיכות, זה רק מתבקש בתקופה שכזו – וכבר בשבוע הראשון לתקופת הקורונה, החלטנו לעשות הזמנה משפחתית של פאזלים.

כל אחד בחר לעצמו פאזל (כולל אני – פאזל של 1000 חתיכות!) וכולנו המתנו בציפיה עד להגעת הפאזלים לדלת ביתנו.

ימי קורונה_יומנה של אמא_ההמלצות של טליה הדר אשת סטייל

איפה הזמנו? באתר פאזלנד (רק שמאז הוא לגמרי קרס מרוב הזמנות!) וגם ככה האמת שלקח להם המון זמן להגיע. אמנם זה בנה ציפיה גדולה (שזה כיף!) אבל ת'כלס, עדיף שיגיע מהר יותר

ולכן, ההמלצה שלי – להזמין מחנויות משחקים קטנות בסביבה שלכם – ככה גם תקבלו את ההזמנה מהר יותר וגם תתמכו בעסקים הקטנים! (נתקלתי לאחרונה בפוסט הזה שמרכז רשימת חנויות משחקים ויצירה שעושות משלוחים, אולי יעזור לכם…)

מה שלא יהיה – פאזל זו אחלה תעסוקה משפחתית לגדולים ולקטנים!


המלצה 6 – מתכון כמובן – והפעם משהו מתוק לבבות שוקולד בריאים

מתכון קליל ומהיר (שאפשר להכין עם הילדים) – יוצאים שוקולדים ממכרים (בלי שוקולד, בלי סוכר ובלי מוצרי חלב!) שאפשר לשמור במקפיא המון זמן וכל פעם שמתחשק משהו מתוק לשלוף אחד (או שניים – שלושה ).

המתכון כאן, ויש גם סרטון הכנה

שוקולדים מסילאן וקקאו_לבבות שוקולד בריאים_צילום ומתכון טליה הדר אשת סטיל


ולפני סיום – הבטחתי הסברון

לכל מי שלא האזין בחייו לפודקאסט ולא העז לשאול מה זה בדיוק ואיך אפשר גם

מי היה מאמין שאני אסביר אי פעם איך אפשר להאזין פודקאסט?! (הינה עוד משהו טוב שאפשר לזקוף לטובת "תקופת הקורונה" )

אז ככה – יש כמה אפשרויות להאזין לפודקאסט ולא חייבים להוריד אפליקציה ייעודית. כל אחד יכול פשוט להקשיב בטלפון שלו (או בכל מכשיר אחר) – זה פשוט קטע שמיעה!

אז איך מתחילים? אם יש פודקאסט ספציפי שאתם רוצים, תוכלו אפילו לכתוב בגוגל את שם הפודקאס (למשל: "ליאור פרנקל פודקאסט") ללחוץ על התוצאה הרלוונטית ומשם כבר תקבלו קישור להאזנה, או במקרים מסוימים להורדה של אפליקציה אם צריך

ומצד שני – תוכלו פשוט להוריד אפליקציה ייעודית כמו שמורידים כל אפליקציה (כתבו "בחנות האפליקציות" את המילה פודקאסט או podcast ותקבלו המון אפשרויות (אני למשל הורדתי את google podcasts) ומשם כבר תוכלו גם לחפש פודקאסטים בנושאים שמעניינים אתכם. חלק מהפודקאסטים אגב, אפשר גם לשמוע דרך spotify – אפליקציית המוסיקה המעולה).

שורה תחתונה – מעכשיו, אל תתנו למילה פודקאסט להרתיע אתכם 


זהו להפעם.

שיהיה חג שמח!

אם עדיין לא חשבתם על תפריט לליל הסדר – תציצו בפוסט פסח הזה של מתכונים ועריכת השולחן, אולי תקבלו כמה רעיונות… או פשוט לכו על תפריט החג הבריא הזה – ואפילו תדעו כמה קלוריות וערכים תזונתיים הרווחתם בסוף הערב (עם אתם בעניין )

והעיקר – תעשו סדר כיפי, חגיגי ושמח. תערכו שולחן, תתלבשו יפה ותעשו לחיים כמה שיותר!

אז Stick Around,

עד הפרק הבא…

טליה


לפרקים הקודמים של "מיומנה של אמא | תקופת הקורונה"פרק 1, פרק 2

דברו איתי, בשביל זה אני פה