ילדים
EshetStyle
עוגת אקטימל לימונית בלי מיקסר
|
16.09.2018

זו עוגה שמכינים בצ'יק – היא טעימה, רכה ועסיסית עם טעם טיפונת לימוני. מהעוגות האלה שאת אוכלת פרוסה ועוד אחת ועוד אחת ובלי לשים לב מגלה שחיסלת חצי עוגה!

מכינים אותה כמו שאני אוהבת – בקערה אחת ובלי מיקסר עם רכיבים שיש לך תמיד בבית (טוב, בהנחה שגם הילדים שלך מכורים לאקטימל בבוקר )

עוגת אקטימל לימונית_מתכון קל לעוגה בחושה_עוגת לימון_מתכון וצילום: טליה הדר_אשת סטייל


אז נתחיל כרגיל בסיפורון – המתכון הזה נולד ממש לפני יומיים!! ולא במפתיע לגמרי מאלתור של רגע… כשחזרנו מחופשה משפחתית של שבוע ובמקרר מצאתי כמה בקבוקי אקטימל עם תאריך תפוגה של היום. המחשבה לזרוק את כולם היתה לי קשה (בכל זאת חצי פולניה) ובלי לחשוב פעמיים לקחתי קערה והחלטתי שהם יהפכו לעוגה!!

הבלילה הספיקה לתבנית עגולה עמוקה יחסית עם חור ועוד שלוש "עטרות" מאפינס סיליקון קטנות. הכנסתי לתנור וחיכיתי בסקרנות…

שניה אחרי שהוצאתי מהתנור, לא התאפקתי וטעמתי מאפינס אחד שהיה מצויין! ומפה לשם (אוי לבושה) "טעמתי" את שלושתם תוך רבע שעה

בבוקר כל אחד מדיירי הבית אכל 2 פרוסות מהעוגה הגדולה, חצי ממנה חוסל, ואז כבר הבנתי סופית שמדובר בהצלחה!

עוגת אקטימל לימונית_מתכון קל לעוגה בחושה_עוגת לימון_מתכון וצילום: טליה הדר_אשת סטייל

את הניסיון הראשון תיעדתי בסטורי שלי (באינסטגרם) מה שגרר המון (!) בקשות למתכון… ולכן כבר ביום למחרת לקחתי עוד 3 בקבוקוני אקטימל (הפעם כבר עם תוקף של אתמול! כן כן, מישהו סיפר לי פעם שאפשר לאכול מוצרי חלב גם אחרי 3 ימים מהתאריך שרשום (ובלבד שטעמת וזה מרגיש סבבה…, והרי כבר אמרנו כבר – חצי פולניה ) – בקיצור, הכנתי אותה שוב – הפעם בשתי תבניות אנגליש, כדי לוודא שלא מדובר בהצלחה חד פעמית (אני לעולם לא מעלה מתכון אחרי ניסיון ראשון!) ואכן, ההצלחה חזרה על עצמה והיא יצאה פשוט מעולה!

צילומים מתוך הסטורי_טליה הדר_EshetStyleאלו התמונות מתוך הסטורי שלישעורר הרבה עניין… וגרם לי להבין שהמתכון הזה יגיע לבלוג ממש בקרוב!


בקיצור, לבקשתך, הכי מהיר וספונטני (ולכן הפעם זה יהיה בלי צילומי רכיבים ושלבים…) – הינה המתכון >> 


רכיבים (ל-2 תבניות אנגליש + 2 מאפינס או לתבנית אחת עגולה בקוטר 26)

ביצים – 4

 סוכר – כוס ועוד 3/4 חד פעמית () (כ-290 גרם)

 אקטימל – 3 בקבוקונים (בטעם טבעי. כל בקבוק מכיל 108 מ"ל)

 מיץ לימון – 4 כפות (כחצי לימון גדול סחוט)

 שמן – 2 כפות (זה הכל!)

 מלח – טיפונת

 גרידת לימון – כף (מקליפה של חצי לימון גדול. אם רוצים טעם ממש לימוני אפשר להוסיף עוד גרידת לימון ואפילו חתיכות קצוצות מהלימון עצמו)

 ג'ינג'ר טרי – חתיכה של 1 ס"מ מגורד דקיק (לא חובה)

 קמח תופח – 3 כוסות חד פעמיות () (כ-330 גרם)

לפיזור מעל

 סוכר חום – כף שתיים

לסירופ זיגוג מעל (לא חובה)

 דבש – כף

 מיץ לימון – כף

 סוכר חום – כפית

 מים רותחים – כף

להגשה

 מעט אבקת סוכר וגרידת לימון

_____

כמויות () – את הכמויות כמו תמיד אני מודדת בכוס חד פעמית שקופה של שתיה קלה, שהיא קטנה יותר מכוס מדידה רגילה | כוס אחת חד פעמית כזו שווה לכ-3/4 כוס מדידה רגילה


הוראות הכנה, שלב שלב

היום יש רק את הגרסה הקצרה…



בקצר וקולע – ערבבי את כל הרכיבים בקערה אחת לפי הסדר | את הקמח הוסיפי בהדרגה וכל פעם קשקשי עם מטרף ידני עד להיעלמות | שמני תבנית עם ספריי שמן (רגיל או קוקוס), פזרי מעט קמח וסוכר חום בתבנית ונערי לנפילת עודפים מלאי כל תבנית עד ה-3/4 | פזרי מעל סוכר חום בנדיבות | הכניסי לתנור שחומם מראש על 180 מעלות, חימום רגיל (למעלה ולמטה) בשלב האמצעי לכ-40-45 דקות (25-30 למאפינס) או עד שקיסם יוצא עם פירורים | אפשרות (לא חובה) – כשהעוגה יוצאת מהתנור, ערבבי את רכיבי סירופ הזיגוג בקערית קטנה, חוררי כמה חורים בעוגה עם קיסם | הברישי מהסירופ על העוגה עם מברשת סיליקון כל עוד היא חמה | הניחי לצינון בזקי מעל אבקת סוכר וגרידת לימון ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



עוגת אקטימל בחושה_עוגת לימון בחושה_מתכון בלי מיקסר_צילום ומתכון: טליה הדר


אז הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך"

 הסירופ וגרידת הלימון – את הסירופ לגמרי לא חובה להוסיף, אבל יש לו קטע נחמד. רק לקחת בחשבון שהוא קצת הופך את החלק העליון ללא קראנצ'י וקצת דביק… מציעה שתכיני בפעם הראשונה שתי תבניות אנגליש, נסי אחת עם ואחת בלי ותחליטי בעצמך… מה שלא יהיה, על גרידת הלימון מעל לא כדאי לוותר (היא גם מוסיפה למראה וגם לטעם!)

עוגת אקטימל לימונית_מתכון קל לעוגה בחושה_עוגת לימון_מתכון וצילום: טליה הדר_אשת סטייל

שינויים – בגדול כמו את עוגת הוניל שלי גם את העוגה הזו את יכולה לשדרג בכל מיני תוספות (למשל – שוקולד צ'יפס לבן או שחור, שבבי שקדים או אגוזים, קינמון, חתיכות לימון או תפוז או כל פרי אחר…) כל תוספת תתקבל באהבה גדולה. אני בעד לעשות את העוגה כמה שיותר לימונית, בעיני זה מרענן וקצת אחר… ולהפתעתי גם הילדים ממש אהבו!

אם אין לך אקטימל בבית, אני בטוחה שגם עם חלב וניל/ משקה סויה או אורז בטעם וניל זה ישתלב נהדר ואפילו עם חלב רגיל (אבל במקרה הזה תצטרכי להוסיף עוד 2 כפות סוכר ואולי אפילו איזו כף או שתיים של יוגורט או מעדן וניל כלשהו (כי אקטימל מעט יותר סמיך מחלב…) – תזרמי, את יודעת שהמתכונים שלי הם לא מדע מדוייק ואני הכי בעד אלתורים! בכל מקרה, היות שהמתכון נולד רק לפני כמה ימים, מודה שעדיין לא יצא לי לנסות עם תחליף לאקטימל אז את מוזמנת לעדכן אותי)

וגת אקטימל לימונית_מתכון קל לעוגה בחושה_עוגת לימון_מתכון וצילום: טליה הדר_אשת סטייל

 שמירה והקפאה – כמו תמיד גם הפעם, אני בעד להכין כפול ולהקפיא. אם את מכירה את רשימת תמיד במקפיא שלי, את יודעת שאני מקפידה על עוגה בחושה אחת לפחות במקפיא שתהיה לי בשלוף… ואם את חוששת, אז אף אחד לעולם לא יוכל לנחש שהעוגה יצאה מהמקפיא ב ה ב ט ח ה ! | אחסון רגיל (שלא בהקפאה) הוא על השיש מכוסה למשך יומיים שלושה, ואם חם מידי אז אפשר במקרר…


שדרוג – שדרוג מעניין שחשבתי עליו אך טרם ניסיתי, זה להוסיף לעוגה מלמעלה קרם וניל עם נגיעות לימוניות – כמו קרם הוניל שכאן בתוספת כפית או שתיים מיץ לימון והמון גרידת לימון – חייבת לנסות נראה לי שוס!!

זהו להיום.

קדימה, תכיני קפה, כי עוגה כבר יש… , רק תחליטי מראש כמה פרוסות את מרשה לעצמך, אחרת אי אפשר להפסיק!

עוגת אקטימל לימונית_מתכון קל לעוגה בחושה_עוגת לימון_מתכון וצילום: טליה הדר_אשת סטייל

התמונה מהאינסטגרם שלי, אם עוד לא יצא לך להכיר מוזמנת גם לשם 


אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה


עוד עוגה בחושה וכיפית שנולדה מאלתור – עוגת תפוח בדבש שלא תוכלי להפסיק ליישר >>

עוגת תפוח בדבש מושלמת_מתכון קל ומהיר_צילום ומתכון: טליה הדר


ואם בא לך מתכון קל למאפינס שקדים מושלמים במיוחד >>

מאפינס שקדים ופירות יער טעימים בטירוף_מתכון קל_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל

 

9 תגובות לפוסט “עוגת אקטימל לימונית בלי מיקסר”

    1. לא משהו שעלה במוחי האמת… אבל מה ההבדל בין אקטימל ליוגורט שעשיר גם הוא בחיידקים פרוביוטיים או למוצרים אחרים שמכילים באופן טבעי חיידקים פרוביוטיים? לא מצאתי שום איסור לחמם אותם… מתכונים ומאפים עם יוגורט הם מאוד נפוצים. אני באופן אישי שמה יוגורט כמעט בכל עוגה בחושה כבר שנים ומשתמשת המון ביוגורט גם בבישול (עד כה לא נרשם נזק :)) בכל מקרה, אם יש לך מידע מבוסס כלשהו לפיו יש בעיה עם חימום אקטימל אשמח שתשתפי אותי…

  1. אני מקווה שאת צודקת. גם אני מכניסה יוגורט לפשטידות, אבל, משום-מה, האקטימל שינה לי את כיוון המחשבה. אולי איזה בר-סמכא יגיב גם הוא…ונדע את האמת.

    1. מציעה לך לעבור למתכון של עוגת וניל בגרסת הפרווה שלה. במקום מיץ תפוזים לשים מיץ לימון ולהוסיף עוד כף גרידת לימון.

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה