יום הולדת
EshetStyle
עוגת וניל אחת בחושה וטעימה והמון אפשרויות!
|
10.08.2017

כבר יש לך עוגת בסיס בחושה לבנה וטעימה שמכינים בקלות?

זו עוגה פשוטה ומעולה! כמו עוגת לייקח כזו אבל קצת יותר רטובה מבפנים וטיפה יותר קראנצ'ית מבחוץ… עם טעם עדין של וניל ויוגורט, שתוכלי להכין בצ'יק, כמובן בקערה אחת ואפשר אפילו בלי מיקסר!

עוגה בחושה קלה להכנה, עוגת בסיס, עוגת וניל - EshetStyle (צילום: טליה הדר)

המון אפשרויות – את העוגה הזו את יכולה להכין בתבנית אנגליש, על תקן "העוגה הפשוטה ליום יום", את יכולה לשדרג אותה ברגע עם כל מיני תוספות קטנות מלמעלה או מבפנים, להכין ממנה מאפינס או קאפקייקס מקושטים ואפשר אפילו לעשות ממנה עוגת יום הולדת חגיגית של ממש  – כי כמו תמיד, גם הפעם, זה הכל הרי עניין של הגשה 

עוגת יום הולדת לבנה וחגיגית בכמה דקות - EshetStyle בלוג אוכל ואירוח (צילום: טליה הדר)


את המתכון הזה אלתרתי כשנתבקשתי בפעם הראשונה להכין לגן עוגת יום הולדת שהיא לא עוגת שוקולד. כן נו, יש דבר כזה…

ולמה? כי יש בגן ילדה שאלרגית לאגוזים ולכן, למנוע ספק – עוגות שוקולד הן מחוץ לתחום!

אז נכון שברגע הראשון זה ביאס, כי מה יותר קל מלהכין את עוגת השוקולד הקבועה של קרין גורן עם קרם שוקולד וסוכריות שהילדים הכי אוהבים (זו שסיפרתי לך עליה כאן)

אבל ברגע השני, השלמתי עם "רוע הגזירה" ופניתי לאלתר עוגת יום הולדת קצת אחרת…

אז כמו שאת יודעת, אני אוהבת לקחת מתכון שאני כבר מכירה ורק לשנות אותו בקטנה (כן, את יכולה לקרוא לזה עצלנות אם כי אני מעדיפה לומר – יצירתיות )

ולכן, פניתי למתכון המנצח שלי של עוגת שקדים (שאני ללא ספק מכורה אליו!) ומשם, בשינויים קלים ובלי שקדים… הגעתי למתכון המעולה הזה!

עוגה בחושה קלה להכנה, עוגת בסיס, עוגת וניל - EshetStyle (צילום: טליה הדר)

מאז הפעם הראשונה והמוצלחת, שהגננת התקשרה לספר שהעוגה חוסלה והיא רוצה את המתכון – העוגה הזו הפכה לעוגת הגן הקבועה שלי וגם הצטרפה לארסנל עוגות הבית הקבועות שליד הקפה או האקטימל של הבוקר… (תלוי מי שותה )

עוגת בסיס מעולה וקלה להכנה שמתאימה לכל מטרה-מתכון מושלם - EshetStyle בלוג אוכל ואירוח (צילום: טליה הדר)


הקדשה מיוחדת – את הפוסט הזה אני מקדישה באהבה ענקית לגן, ה-גן, "גן קרן – הגן המוסיקלי" הלא הוא הגן המושלם בעולם!! השנה אנחנו מתחילים בגן קרן את השנה השביעית ברציפות (!!) שתהיה לצערי גם השנה האחרונה שלנו (אלא אם הצער יהיה כה עמוק עד שיביא עימו ילד רביעי – לא יקרה!) וזו הזדמנות מצוינת לומר תודה גדולה! הכי גדולה על שנים מופלאות של שקט, שלווה, כיף ואהבה עצומה בהן ידעתי שהילדים שלי (וקצת גם אני בעצמי…) נמצאים בידיים הכי טובות, מחבקות, דואגות, אוהבות ומחנכות שרק אפשר לבקש!


רכיבים

(לכמות של שתי תבניות אנגליש או אנגליש אחת + 8 מאפינס או עוגה אחת גדולה)

יוגורט טבעי 3% – 1 גביע (של 200 מ"ל) (לעוגה רטובה ורכה יותר – להוסיף עוד 2 כפות יוגורט או 1 כף חלב) * לגרסת פרווה ראי בסוף *

 ביצים – 3

 מיץ מחצי תפוז

 שמן – 1 כוס חד פעמית (150 מ"ל) ()

 תמצית וניל – כפית ()

 סוכר – 2 כוסות חד פעמי (סה"כ – כ-300 גרם) ()

 טיפונת מלח

 אינסטנט פודינג וניל – 1 כף גדושה ()

 קמח תופח – 3 כוסות חד פעמיות (סה"כ כ-300 גרם) () (*לגרסה ללא גלוטן – ניתן להמיר בכמות זהה של קמח תופח ללא גלוטן או קמח ללא גלוטן רגיל פלוס 2 כפיות אבקת אפיה)

_______

() – שימי לב שהכמויות כמו תמיד, הן בכוס חד פעמית שקופה של שתיה קלה שהיא קטנה יותר מ"כוס רגילה" | כוס אחת חד פעמית כזו מכילה קמח = 6 כפות גדושות | סוכר = 8.5 כפות גדושות | שמן = 22 כפות

() – כדאי שיהיה תמיד בבית

*לעוגה לגן, לכ-30 ילדים, אני מכפילה כמויות ומכינה בתבנית ענקית

_______

לתוספות מעל

סוכר חום, בערך כף – חובה!

ואפשר גם – פרוסות או שבבים של שקדים או אגוזים קצוצים עם קינמון לקראנץ' הקבוע או כל דבר אחר שמתחשק ()

לקרם וניל מעל (אם בחרת להפוך לעוגת יום הולדת חגיגית)

שמנת מתוקה (2 מיכלים של 250 מ"ל) + 2 כפיות תמצית וניל + חבילת אינסטנט פודינג וניל (או חצי מהכמויות האלה לעוגה קטנה)

עוגת וניל בחושה ללא מיקסר-מתכון קל-טליה הדר מהבלוג EshetStyle (צילום: טליה הדר)


הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – חממי תנור על 180 מעלות (חום רגיל למעלה ולמטה) | שפכי את כל הרכיבים לקערה, חוץ מהקמח | ערבלי במיקסר או בטורף ידני | הוסיפי את הקמח בהדרגה תוך כדי ערבול לבלילה חלקה | העבירי לתבנית משומנת וטיפה מקומחת | פזרי מלמעלה סוכר חום ועוד תוספת שבחרת | הכניסי לתנור בשלב האמצעי לכ-40-45 דקות (כ-35 דקות למאפינס או כ-55 דקות לכמות כפולה בתבנית ענקית) או פשוט עד שקיסם יוצא עם פירורים | המתיני לצינון, הוסיפי אבקת סוכר מעל ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



עוגת בסיס בחושה לקאפקייקס ללא מיקסר-מתכון קל-טליה הדר מהבלוג EshetStyle (צילום: טליה הדר)

ובקצת יותר ארוך (כמו ב-  או במילים אחרות, עם כל הניואנסים הקטנים…)

1. תוציאי את הרשת ותבנית התנור וחממי על 180 מעלות (חימום רגיל למעלה ולמטה) | תכיני לך מראש על הרשת שהוצאת, את התבניות שבהן את רוצה להכין את העוגה (2 אנגליש / אנגליש וקאפקייקס/ תבנית אחת גדולה…מה שבא לך – זוכרת את הטיפ שלי על עוגה בחושה?) – אל תשמני עדיין, רק תניחי

2. שימי את כל רכיבי העוגה בקערה, חוץ מהקמח. תתחילי ברטובים ואח"כ הסוכר, ערבלי כחצי דקה במיקסר או בטורף ידני

עוגת וניל בחושה ללא מיקסר-מתכון קל-טליה הדר מהבלוג EshetStyle (צילום: טליה הדר)

3. תוסיפי את הקמח בהדרגה וערבלי שוב כדקה שתיים. אם בחרת בטורף ידני (כי התעצלת כמוני להוציא את המיקסר…) תפעילי כוח בערבוב זריז, כדי שתצא בלילה אחידה. ואגב, אין שום בעיה גם להכניס הכל ולערבל בפעם אחת, לא יקרה כלום

כל ההסברים צעד צעד לעוגה בחושה טעימה וקלה להכנה - בלוג אוכל ואירוח EshetStyle (צילום: טליה הדר)

אם את בקטע של להכניס פנימה איזו תוספת, זה הזמן (ראי אפשרויות בסוף) – הכניסי וערבבי ידנית עם כף

4. תשמני את התבניות שאת רוצה (כמו שסיפרתי לך בעוגיות שקדים, אני לאחרונה גיליתי את ספריי שמן הקוקוס והתאהבתי!)

עוגת וניל בחושה ללא מיקסר-מתכון קל-טליה הדר מהבלוג EshetStyle (צילום: טליה הדר)


טיפ – לפני שאני שופכת את הבלילה, של כל עוגה, אני משמנת את התבנית בספריי ואז מפזרת טיפונת סוכר חום וגם טיפונת קמח ודופקת מעט עם היד את התבנית בכל הכיוונים כדי ששאריות הקמח יפלו. לדעתי זה עוזר לעוגה להשתחרר מהתבנית וגם יוצר לה איזה מעטה קראנצ'י דקיק מסביבה גם מבפנים… אגב, גם כשאני משתמשת בתבניות סיליקון אני עושה אותו דבר


עוגת וניל בחושה ללא מיקסר-מתכון קל-טליה הדר מהבלוג EshetStyle (צילום: טליה הדר)

5. תעבירי את הבלילה לתבניות שבחרת (אני בחרתי הפעם באינגליש ובתבנית עגולה קטנה במיוחד) ולפני שאת מכניסה לתנור אל תשכחי להוסיף מלמעלה משהו!

איך לשמן תבנית לעוגה בחושה - בלוג אוכל ואירוח EshetStyle (צילום: טליה הדר)

תוכלי להוסיף שקדים פרוסים או קצוצים, את הקראנץ' אגוזים שלנו או לכל הפחות סוכר חום – על זה אל תוותרי, זה מוסיף המון! (אגב, אם את מתכוונת לעשות אותה עוגה חגיגית עם קרם, אז חוץ מסוכר אל תוסיפי עוד משהו, כדי שתוכלי אח"כ למרוח יפה את הקרם)

עוגת בסיס מעולה וקלה להכנה שמתאימה לכל מטרה-מתכון מושלם - EshetStyle בלוג אוכל ואירוח (צילום: טליה הדר)

6. תכניסי לתנור שחומם מראש, בשלב האמצעי על חום רגיל (למעלה ולמטה) ב-180 מעלות ל-40-45 דקות או עד שקיסם יוצא עם פירורים

אם הכפלת כמויות ועשית בתבנית אחת ענקית – זה ייקח יותר זמן, בערך 50-55 דקות | לעומת זאת לתבנית מאפינס ייקח כמובן פחות זמן, בערך 30-35 דקות – והכל כמובן תלוי גם בעוצמת התנור שלך ובכמה זמן חיממת אותו מראש

בקיצור, כמובן שתכווני טיימר לזמן המתאים לפי התבנית שבחרת ומהרגע שהוא מצלצל תהיי באזור ותבדקי עם קיסם…

עוגת ליקח פשוטה וטעימה ללא מיקסר-מתכון קל-טליה הדר מהבלוג EshetStyle (צילום: טליה הדר)


מה זה אומר שהקיסם יוצא עם פירורים את שואלת? בואי נתחיל בזה שכשאת מכניסה את הקיסם את צריכה להרגיש שהוא נכנס במשהו (כלומר, שיש התנגדות כלשהי… אחרת העוגה בכלל לא מוכנה עדיין) והכי טוב זה שהקיסם יצא עם כמה פירורים שידבקו אליו. אם אין פירורים אבל הוא יבש לגמרי, זה אומר שפספסת בדקה את הטיימינג המושלם. לא נורא, קורה לכולנו והרבה () העוגה עדיין תהיה טעימה, העיקר שתוציאי עכשיו ותדעי לפעם הבאה…


7. זהו. תוציאי ותניחי לצינון של לפחות 20 דקות (ואפשר גם להשאיר באוויר הפתוח כמה שעות) – פזרי מעל אבקת סוכר, העבירי לצלחת הגשה, תכיני קפה ותגישי בסטייל – ככה פשוט!

עוגה בחושה וקלה להכנה - מתכון מנצח - EshetStyle בלוג אוכל ואירוח (צילום: טליה הדר)

הבעיה היחידה באמת בעוגה הזו, היא שבגלל שהיא כזו קלילה, אוורירית וטעימה!!! אפשר פשוט לאכול ממנה בלי הפסקה (ולראיה התמונה שלפניך – שצולמה באותו בוקר שהעוגה נחתכה לראשונה, והילדים? הם אכלו רק שתי פרוסות… )

עוגת וניל בחושה וקלה להכנה-מתכון מושלם - EshetStyle בלוג אוכל ואירוח (צילום: טליה הדר)


אז הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך"

גרסת פרווה – קיבלתי הרבה פניות אחרי פרסום המתכון הזה לראשונה לגרסת פרווה והינה מצאתי פתרון – תוכלי להחליף את היוגורט בגביע וחצי של מעדן סויה וניל (השתמשתי ב-alpro כל גביע הוא 125 מ"ל). במקרה הזה אפשר להוריד כף סוכר. זה יוצא מצוין!

תוספות אפשריות בתוך העוגה – אפשר להכניס נטיפי שוקולד צ'יפס (אני מעדיפה מריר, אבל גם חלב או אפילו לבן ישתלבו מעולה), במקרה הזה תציצי בטיפ הזה קודם | אפשר חלבה בשערות או חתיכות, ממרח סומסומיה, ג'ינג'ר קצוץ, גרידת תפוז או לימון – את כל אלה ניסיתי והכל יוצא פשוט מעולה!

כל רעיון לשדרוג פה הוא לגמרי אפשרי ותמיד ייצא מצויין – את מחליטה, מה שבא לך! העוגה הזו מקבלת הכל או כלום באותה אהבה 

עוגת יום הולדת חגיגית – עם קרם וניל פשוט וכמה סוכריות תוכלי בכלל להחליט להפוך את העוגה הזו לעוגת יום הולדת חגיגית של ממש – הכי בקלות! כל האפשרויות וההסברים שלב שלב – כאן

מתכון מנצח לעוגת בסיס מעולה ופשוטה שאפשר להפוך לעוגת יום הולדת חגיגית - בלוג אוכל ואירוח EshetStyle (צילום: טליה הדר)

לסיכום, זו "עוגת בסיס" מצוינת כשלעצמה שממנה אפשר להגיע למקומות נפלאים… וכמו תמיד, אני כאן רק כדי לתת לך רעיון, ואת – תהיי יצירתית!


ואם כבר דיברנו על יום הולדת… רק לספר לך שלא מזמן חגגתי יום הולדת! (38 אם תהית ), הנסיעה המושלמת לברצלונה עליה סיפרתי לך כאן בהרחבה, היתה במסגרת החגיגות!

וכמו כל שנה, גם השנה, סביב יום ההולדת שלי נכנסתי לכמה "ימי ריגשי" כאלה… מכירה? אז בהתחלה כתבתי לעצמי "פוסט יום הולדת" עם רשימה ארוכה של דברים שאני מאחלת לעצמי לשנה הקרובה, אבל אז קראתי אותו ו…"התקפלתי"

אז במקום פוסט יום ההולדת שנגנז (ובנימת "ריגשי" שכזו…) אני רק רוצה לאחל לעצמי ולך, שנדע לשמוח, ליהנות ולהעריך את היום יום שלנו, ולמצוא בו את הרגעים הקטנים של אושר שפזורים לכל אחת מאיתנו במהלך היום. והם שם יום יום, בוודאות! אנחנו רק צריכות לעצור שניה ולשים אליהם לב, כי ת'כלס – הם החיים עצמם! 

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה


נהנית לקרוא? עדיין לא מנויה לבלוג? בואי הצטרפי לרשימת החברות של EshetStyle, הכניסי את כתובת המייל שלך במלבן פה למטה ותקבלי ממני טיפים, רעיונות ומתכונים לפני כולם וישר למייל!

146 תגובות לפוסט “עוגת וניל אחת בחושה וטעימה והמון אפשרויות!”

  1. וואו…הנאה מושלמת הבלוג שלך. כמה סבלנית את לכתוב כל כך הרבה. את באמת אוהבת את העבודה הזו. לעומת עריכת דין….לפחות את מרויחה כסף מזה ??
    ואיך את כל כך רזה וחתיכה??? לבריאות יקירה. ככה כל השמנמנות מרגישות..חחחח

  2. תודה על המתכון. בדיוק ביום הנכון 😉
    שאלות לגבי תחליפים:
    1. אם אני רוצה עוגה עשירה יותר, האם לדעתך אני יכולה להחליף את היוגורט בשמנת חמוצה 9%/15% ?
    2. ואם נתקעתי בבית בלי מיץ תפוזים, האם חלב יכול להוות תחליף?

    1. לדעתי לגמרי אין בעיה להחליף בשמנת חמוצה – אם כי שתדעי שהיוגורט נותן מרקם רך וטעים ממש ובפחות שומן 🙂
      ולגבי התפוזים – חלב יכול להיות תחליף, ואם כבר בענייני שמנת את גם כף שמנת מתוקה יכול להיות תחליף מצויין 🙂
      בהצלחה – מחכה לעדכונים!

  3. תודה על המתכון הנהדר, רציתי לשאול האם אפשר להחליף את הסוכר בתחליף סוכר?

  4. עוגיות שקדים שלך מדהימות. אני מוסיפה אגוזים לעיסה יוצא טעים. תודה

    1. איזה יופי! כיף לשמוע! אנסה גם. את מוסיפה גם אגוזים וגם שקדים או רק אגוזים?

  5. תודה, נראה מתכון מצוין ושווה.
    אני מבקשת לשאול לגבי הסוכר
    האם אפשר לצמצם לכ3/4 כוס חד פעמית?

    1. את תמיד יכולה לנסות 🙂 אני לא יודעת לומר לך האם ייצא טעים… אולי תוכלי למצוא תחליף סוכר כלשהו או לשלב פנימה תוספת כלשהי ללא סוכר שתוכל להוסיף מתיקות כמו למשל חלבה ללא סוכר או חמוציות קצוצות או איזשהו ממרח מתוך כמו ממרח שקדיה/סומסומיה – שיהיה בהצלחה ותעדכני 🙂 רק לציין שכמות הסוכר היא כמו בערך כוס סוכר רגילה (פשוט אני מודדת בכוסות חד פעמיות שהן קטנות יותר)

    1. הי רבקי, אני לא ניסיתי אבל את יכולה לנסות להשתמש בקרם קוקוס רק בחלק השומני שלו – תכניסי פחית של קרם קוקוס (לפחות 17 אחוז שומן) למקרר לפחות לארבע שעות ואז תפתחי אותו מבלי לערבב ותקחי עם כף רק את החלק השומני שהצטבר למעלה קחי כמות של כ-4 כפות גדושות – לדעתי זה ייצא מצויין. עוד אפשרות יכולה להיות רסק תפוחי עץ שקונים בסופרים – זה אמנם יוסיף טעם של תפוחים אבל יכול להיות טעים ועוד אפשרות שאני יכולה לחשוב עליה זה להשתמש במעדן של תחליף חלב כמו שיש מעדן חלב יש מעדן מחלב אורז או חלב שקדים – בטוחה שהכל ייצא טעים 🙂 אשמח לשמוע איך הלך – בהצלחה!

  6. וואו את בדיוק מה שחיפשתי! רק לפני כמה חודשים התחלתי לנסות ללמוד לבשל ואני בת 33 כבר חחח ואת מסבירה הכל שלב שלב בדיוק כמו שאני צריכה!
    תודה לך❤️

    1. תודה איזה כיף לשמוע!! זו בדיוק המטרה שלי 🙂 ואם יש שאלות, אני תמיד כאן ועונה בשמחה!

  7. הי טליה
    תודה על התשובה בינתיים הספקתי להכין את העוגה ושמתי ריץ פרווה יצא מעולה הילדים התלקקו…

    1. הי רבקי, איזה כיף לשמוע שהילדים אהבו! שמת את ה"שמנת" ככה כמו שהיא או מוקצפת? ומה הכמות? וכמובן תודה על העידכון!

  8. הי התמונה כזאת מגרה ואצלי בבית אין אף עוגיה או עוגה לקפה.. לא מאמינה רבצתי על הספה בסלון והעוגה הזו גרמה לי לקום ולהכין.
    נכנסה הרגע לתנור 2 אינגליש קייק עם תוספת קראנץ אגוזים שלך. ….ערבבתי הכלל ידני בקערה אחת…אחזור לעדכן. לילה טוב ותודה על כל הפרטים הקטנים .

    1. חחח גרמת לי לחייך! אני שמחה שאני מעודדת אותך לעשייה אפילו מהספה 🙂 תודה שאת משתפת אותי (וכבר קראתי למטה את העדכון ואני שמחה שיצא מעולה :))

  9. היצחוזרת לעדכן…עוגה 1 נטרפה ..עוגה מעולה וטעימה..עכשיו צריכה לעבור את אתגר הפרווה למצוא תחליף טוב ליוגורט…מממש טעימה סוףףף וכ"כ קלה. תודה גדולה.

    1. הי סימה, תודה על העדכון ואיזה כיף לשמוע! לגבי אתגר הפרווה – באחת התגובות פה למטה של רבקי – היא אמרה שהכינה עם "ריץ" ויצא מצויין. היא לא כתבה כמויות, אבל אני מניחה שאם תקציפי ריץ לקצפת יציבה ותקחי ממנה כ-5-6 כפות גדושות (כמות שדומה לגביע יוגורט) – זה ייצא מצויין. אם את מנסה אשמח להתעדכן 🙂

  10. תודהההה טליה על התשובות. העוגה חוסלה ביומיים…??.בשישי אכין גרסת פרווה למשפחה המורחבת שמקפידה ואעדכן….tbc.

  11. הי..הכנתי עם שמנת השף הלבן צמחי ללא הקצפה לקחתי לקינוח בארוחת שישי אהבו מאוד יצא גם טעים מאוד. אני אישית מעדיפה את גרסת היוגורט 3% יותר עסיסית ופחות שומן. ושוב תודה. וכמובן מה שכיף בעוגה הזו שניתן לגווןן לימונית..קררנץ..חתיכות שוקולד.. כמו שציינת בסיס להמון אפשרויות..חן חן.

    1. הי סימה תודה רבה על העדכון המפורט. שמחה שאהבו! זו אכן אחלה של עוגת בסיס עם המון אפשרויות 🙂 מה דעתך לנסות פעם הבאה בגרסת פרווה עם איזשהו "מעדן חלב" מחלב סויה או שקדים? אני גם אעשה ניסיונות ואעדכן…

  12. האם להוציא עוגה ישר מהתנור או לכבותו ולהמתין מעט…כדי שהעוגה לא תיפול..

  13. היי, שאת כותבת סוכר חום מתכוונת לכהה או לדמררה? יש לי רק דמררה בבית, הולך? תודה!

    1. הסוכר החום זה רק כדי לפזר מעל… בתוך העוגה זה סוכר לבן (אם כי גם חום או דמרה הולך, רק שהוא מעט פחות מתוק) בקיצור – בין אם התכוונת לפיזור מעל ובין עם לבלילה עצמה, הולך – הכל הולך 🙂

  14. תודה!!
    יצא מעולה!!!!! קישטנו עם קרם וסוכריות, ויצא חבל על הזמן!
    תודה תודה תודה
    אין כמוך
    אם יש לך רעיון לטו בשבט אשמח לשמוע, מתה על המתכונים שלך!

    1. איזה כיף לשמוע! תודה רבה 🙂 טו בשבט? יש עוד זמן לא?! אבל יש פה באתר כמה מתכונים קשורים (אולי את כבר מכירה…) תחפשי בשורת החיפוש "עוגיות גרנולה" "ריבועי אנרגיה" "כדורוני אנרגיה" "כריך בריאות" "סנדוויץ' תמר"

  15. עוגה נהדרת! הכנתי ליום ההולדת של הבן שלי, הוספתי את קרם הוניל שלך, ואחרי קירור של כמה שעות- דף אכיל של סדרת הטלביזיה האהובה עליו 🙂 העוגה היתה טעימה, נימוחה וגבוהה, מושלמת לקישוט. קצרה המון מחמאות. תודה רבה!

  16. עשיתי בדיוק כמו שהסברת,יצא לי מדהים!!! וטעים!!
    את כותבת מקסים! אלופה!
    תודה רבה ושתצליחי..

  17. היי, אם במקום לסחוט תפוז אני משתמשת במיץ תפוזים סחוט- כמה כוסות מיץ צריך?

    1. קצת פחות מרבע כוס. אגב את יכולה גם להחליף במים אם אין. זה ממש בקטנה. הטעם של התפוז לא דומיננטי בעוגה

  18. היי איך וכמה ממרח סוסמסומיה אפשר להוסיף לעוגה? דרך אגב אוהבת בטרוף את הבלוג שלך!!!!

    1. הי אור 🙂 תודה רבה! כיף לשמוע!
      ת'כלס אפשר כמה שבא לך… אני מוסיפה בין כף לשלוש כפות גדושות – תלוי כמה את אוהבת את הטעם של טחינה/חלבה כי עם 3 כפות למשל זה כבר ממש מורגש… מחכה לשמוע איך יצא

    1. הי אביטל. כן בגדול אפשר. אך במקרה הזה כדי לשטח את הקרם ככל הניתן בצורה ישרה ולהכניס אותו למקרר להתקשות לפני. אבל! מה שאני בד"כ עושה זה מפזרת אבקת סוכר על העוגה (בלי הקרם וגם מבלי שהיתה במקרר), מניחה את דף הסוכר (עדיין על העוגה בלי הקרם) ואז מקשטת עם קרם (שהכנתי מראש ושמרתי במקרר) רק מסביב. ואת יכולה ממש לזלף קרם על כל העוגה מסביב אם את רוצה או רק לקשט בזילופים קטנים או למשל במסגרת ועליה סוכריות…. כך הדף סוכר לא מזיע ונשאר הכי יפה לאורך זמן. אם יש עוד שאלות – בשמחה!

  19. נראה נהדר וכמי שאין לה שום כישרון ועניין במטבח אבל נתקעה עם עוגת יומולדת לבנה לגן זה ממש יכול לעזור לי.
    שאלה (של מתחילה) – כשכתוב כף אינסטנט פודניג וניל – מדובר על האבקה ולא על פודינג מוכן? אני צודקת פה?
    אשמח לתשובה .

    1. הי יעלי, סליחה על הדיליי בתשובה הייתי בחופשה בחו"ל…. מקווה שעדיין לא מאוחר מידי 🙂 ואכן את צודקת מדובר בכף אבקת אינסטנט פודינג וניל. בהצלחה!

  20. זה מסובך לי מידי … האם אפשר להכין יום מראש את העוגה ולצפות בקרם יום מראש ואז כל הלילה העוגה תהיה במקרר ובבוקר אני אניח דף סוכר וסוכריות?

    1. כן לגמרי אפשרי! את הדף סוכר כדאי להניח כמה שאפשר ברגע האחרון. אגב, מכירה את הטריק איך לשלוף את הדף סוכר מהשקף בקלות? אם הוא לא נשלף בקלות תכניסי אותו למקפיא לדקה (אבל דקה בדיוק ולא יותר!) ואז הוא ישלף בצ'יק. בהצלחה ומזל טוב!

  21. במידה ואני משתמשת במיץ תפוזים סחוט מבקבוק, כמה עליי להוסיף?

  22. אופסי… עכשיו ראיתי שכבר שאלו את השאלה שלי… פחות מרבע כוס מיץ תפוזים!

    1. 🙂 אחלה ושתדעי שגם אין בעיה להכין עם מעט מים או חלב במקום ואפילו בלי נוזל בכלל. הכמות של התפוזים היא ממש קטנה ולא משמעותית. אני הרבה פעמים מכינה בלי (כשאין לי בבית תפוז…)

  23. הי, בטוח 300 גרם סוכר??? זה מלא אני עובדת עם משקל לא עם כוסות

    1. כן בטוח (את יכולה להוריד קצת…) זה בערך כמו כוס וחצי אם מדברים בכוס מדידה רגילה… אז זה לא כזה המון ביחס למתכוני עוגות אחרים…. ויוצאת כמות גדולה יחסית

  24. היי אם אני רוצה להוסיף שוקולד צ׳יפס לעוגה, כמה להוסיף? העוגה תתאים כעוגת זילוף?

    1. להוסיף חופן שניים (כמה שמתחשק). מה הכוונה כעוגת זילוף? עוגה שאת רוצה לזלף מעליה? אם זו הכוונה, אז כמובן שתתאים

    1. אני יודעת שאומרים שחצי בננה מחליפה ביצה אחת בעוגות. אבל לא ניסיתי להחליף את הביצים בבננות בעוגה הזו. בנוסף בננה מן הסתם גם מוסיפה טעם של בננה… אם ניסית ספרי לי 🙂

  25. העוגה הזו מככבת אצלי בכל אירוע עוגה טעימה מאוד.
    אני רוצה להכין ליומולדת של בעלי והוא טבעוני במה אפשר להחליף את הביצים?

    1. שמחה לשמוע!! וואו האמת שלצערי אני לא יודעת לענות לך מניסיון… אני יודעת שאומרים שחצי בננה מחליפה ביצה אבל מן הסתם זה ישנה לגמרי את הטעם…בנוסף אני יודעת שאם משרים זרעי ציה במים מתקבלת תערובת צמיגית שמזכירה את הלבן של הביצה אבל לצערי אני באמת לא מנוסה בעוגות ללא ביצים…. בטוחה שתמצאי ברשת עוגה טובה ללא ביצים ואת זו תשמרי לפעם אחרת 🙂

  26. חייבת לספר שהכנתי את העוגה אתמול ובמקום ביצים שמתי כפית חומץ וואו יצא ממש טעים לא מרגישים בהבדל אותו טעם בדיוק. אז אם שואלים אותך על ביצים התחליף כפית חומץ

    1. כפית אחת של חומץ במקום 3 הביצים??? ולא שינית או הוספת שום דבר נוסף?

  27. ערבבתי כפית חומץ תפוחים עם המעדן סויה וזהו קצת הפחתתי בכמות הסוכר מעבר לזה לא שיניתי כלום במתכון

    1. אין צורך במקרר (יומיים שלושה מכוסה על השיש זה יופי) אלא עם ציפית בקרם וניל ואז כן במקרר | ושמחה לשמוע 🙂

    1. מצטערת לשמוע. זו העוגה הכי פופולרית בבלוג וגם אצלי בבית…אבל על זה נאמר על טעם וריח אין להתווכח 🙂

  28. טוב הכנתי את העוגה ב2 וריאציות ורק שבחים וברכות:
    1 הכנתי גם קמח כוסמין לבן ושמן קוקוס- הפחתתי מהכמות אז הוספתי מים והחלפתי את הסוכר הלבן בחום בהיר. ומיץ מלימון 1

    את ה2 הכנתי משמנת חמוצה, 4 ביצים וסוכר חום כהה של דמררה-2כוסות פלסטיק ולא 3. את השמן החלפתי בכוס של שמן קוקוס ורבע כוס שמן רגיל, מיץ מלימון ולא תפוז. ושמתי בערך כוס וקצת של שקדים קלופים שטחנתי בבית ביחד 2 כפות של קליפות זרעי פסיליום וללא א.פודינג וניל.

    בקיצר שתיהן היו הצגה

    1. הי נעה, תודה שחזרת לעדכן אותי 🙂 וואו המון שינויים… איזה כיף לשמוע שהכל יצא טעים!! אין על אלתורים! (אגב, גם במתכון המקורי של העוגה אין 3 כוסות סוכר אלא רק 2… לרגע נלחצתי ובדקתי את עצמי :)) נפלא ששמת מיץ לימון – בדיוק כרגע אני מעלה מתכון לעוגה בחושה חדשה שמכילה מיץ לימון – אני מאוד אוהבת עוגות לימוניות! בקיצור תענוג 🙂

  29. עוגה טובה ממש! והייתי סקפטית … הוספתי פעם אחת שוקוציפס
    פעם שנייה עם פירות יער קפואים – יצאו עוגות נהדרות
    תודה

  30. הי,
    אם אני צריכה להכין עוגה לגן בתבנית גדולה (קצת יותר גדולה מהאלומיניום הסטנדרטית) מה הכמויות שאני צריכה?..
    ועוד שאלה שאולי לא קשורה לעוגה עצמה.. במידה ואני שמה נייר אכיל- איזה ציםוי ניתן לשים כדי שזה ידבק כמו שצריך? תודה!

    1. כשאני מכינה את התבנית הגדולה מאלומיניום שנקראת "ענקית" אני מכפילה כמויות (ממש כפול שתיים). וכשאני מכינה את האלומיניום הגודל הרגיל שהוא קצת יותרגדול מדף אני מכינה את הכמות הרגילה שבמתכון. לגן עם 35 ילדים אני תמיד מכינה את הכפולה. לגבי דף סוכר לא חייבת לשים כלום מתחתיו. הוא לא זז. אני בד"כ מקשטת רק מסביב. תציצי גם בפוסט של "עוגת שוקולד" יש שם כל מיני טיפים פרקטיים לעניין עוגות יום הולדת ודף סוכר וכו' תכתבי בשורת החיפוש "עוגת שוקולד". בהצלחה!

    1. סליחה על הדיליי בתשובה הייתי בחופשה 🙂
      בעקרון זה בערך 3-4 כפות – את יכולה מיץ תפוזים או מים או אפילו חלב. אני לפעמים מוסיפה מיץ לימון זה גם יוצא נפלא

  31. העוגה המושלמת!!!!!
    הפכה לעוגת הבית וימי ההולדת שלנו.

    תודה רבה!!!

  32. שלום,
    אני רוצה להכין את העוגה בתבנית חד"פ גדולה, עבור ילדי הכיתה. (יום הולדת 11). כשציינת "להכפיל כמויות" האם התכוונת ל- 4 כוסות סוכר? נראה לי המוןןןן. תודה מראש.

    1. אם שמת לב אני מודדת כמויות לא בכוסות מדידה רגילות אלא בחד פעמיות שקופות של שתיה קלה (תראי למטה יש הערה לגבי יחס המרה לכוס מדידה רגילה…) אני לא יודעת על איזו תבנית את מדברת אבל אם זו תבנית שהיא קצת יותר מגודל דף A4 אין צורך להכפיל. אם זו לתבנית הענקית שהיא כמעט כפולה ממנה – אז כן. בלי קשר האמת שאני לאחרונה בבית הורדתי משהו כמו רבע עד חצי כוס חד פעמית מכמות הסוכר של המתכון וזה עדיין יוצא מעולה

  33. היי המתכון כתוב נהדר! באמת 6 כוסות קמח לכמות כפולה? נשמע לי המון… אשמח להבהרה

    1. שימי לב שהכמויות כפי שכתוב הן לפי כוסות חד פעמיות שקופות של שתיה קלה (הפשוטות הדקות שנמכרות בחבילות של 50-100) שהן קטנות יותר מכוס מדידה רגילה של אפיה. אז אם את באמת משתמשת בכוסות כאלה אכן הכמות היא 6 כוסות כאלה לכמות כפולה שזו עוגה גדולה ממש. כמות של מתכון אחד זו כמות שמספיקה ל-2 תבניות אנגליש

  34. קודם כל את כותבת נהדר, ותודה גם על התשובה. אכן מכינה עם כוס שתיה קלה רגילה. באתי לעדכן שהכנתי את העוגה בכמות כפולה עם 4 כוסות קמח בלבד, 6 כוסות היה נראה לי סמיך מידי. יצאה לי עוגה גבוהה ויפה בתבנית 26.. פצצה של עוגה טעימה מאוד ! יום טוב.

    1. תענוג! תודה רבה על העדכון. אכן תבנית 26 היא לא התבנית הענקית שהתכוונתי אליה אז מצויין שהרגשת לבד מה נכון 🙂 יש משהו בעוגה הזו שהוא כמו קסם – לא משנה מה עושים לה היא תמיד מצליחה :))

    1. כן, נראה לי שיצא אחלה (אמנם לא ניסיתי אבל אני לא רואה סיבה שלא) רק הקפידי שהוא יהיה קר והשתמשי בעיקר בחלק השומני שמצטבר למעלה בפחית מעורבב עם מעט מהנוזל (ככה שיווצר לזה מרקם דומה לשל יוגורט. ואגב, אפשר גם עם מעדן אלפרו וניל במקום היוגורט (תראי במתכון) בהצלחה!

  35. מעולה! תודה. איך הכי טוב לשמור על הטריות של עוגה בחושה? מספיק לכסות בנייר כסף?

    1. על השיש עם נייר כסף זה אחלה כ-3-4 ימים (אם כי עדיף לכסות במשהו אחר ולא בנייר כסף (מטעמי בריאות…ניילון נצמד למשל או פשוט להניח מעל מגבת בד נקייה זה מצויין)
      ובמקפיא אפשר לשמור עד חודשיים בכיף – אני מכסה בחתיכת נייר אפיה ועוטפת מעל בנייר כסף (ככה נייר הכסף לא נוגע באוכל) או ניילון נצמד ואז לתוך שקית + מדבקה מעל בה אני רושמת מה זה כי אח"כ שוכחים 🙂 – הפשרה על השיש כשעתיים והעוגה כמו חדשה 🙂

  36. שלום טליה,
    נראה פשוט מתכון נפלא !
    האם ניתן לחלץ את העוגה בקלות מהתבנית (תבנית רב פעמית)? או שצריך לבצע פעולות כלשהן נוספות?
    אני מעוניינת להגיש את העוגה מחוץ לתבנית.
    תודה רבה !

    1. זה באמת מתכון נהדר 🙂 אם את מכינה את המתכון בכמות הרגילה בלי להכפיל כמויות אז אין בעיה לשלוף את העודה מהתבנית (לאחר צינון של שעה לפחות). הייתי ממליצה על תבנית קרטון ולא אלומיניום שתוכלי לפתוח בנוחות בצדדים ואז להפוך ישירות למשטח (להצמיד את המשטח לעוגה ולהפוך) ואז להפוך חזרה לכלי ההגשה
      אם את מכפילה כמויות לעוגה ענקית לא הייתי מציעה להסתבך עם הוצאה מהתבנית כי אני חוששת שהעוגה תשבר – היא תהיה גדולה מידי לזה
      כשאני מכינה כמות כפולה אני פשוט מניחה אותה עם התבנית החד פעמית על מגש אותו אני מקשטת וככה מביאה לגן
      בהצלחה!

  37. אם אני רוצה להכין בתבנית חד פעמית בגודל הרגיל a4 להכפיל כמויות או שזה מספיק?

    1. לא, אין צורך להכפיל. הכמות של המתכון בדיוק מתאימה לתבנית הזו. בהצלחה!

    1. סליחה על התשובה בדיליי.
      בעקרון יש בסוף המתכון סעיף שמתייחס לאחסון והקפאה. מוזמנת להציץ שם. בקצרה עד 3-4 ימים על השיש מכוסה בטמפרטורת החדר. ואין בעיה להקפיא

  38. טליה שלום,
    ממש נהניתי לקרוא!!
    יש לי שאלה- כשאת אומרת להכפיל כמויות בשביל עוגה גדולה, את מתכוונת לתבנית מלבנית גדולה גדולה או לתבנית 26 עגולה?

  39. תודה על המתכון מכינה אותו ליום הולדת?
    רק שכתוב ׳׳או עוגה אחת גדולה׳׳ מה הגודל של התבנית?

    1. המתכון הרגיל מתאין לתבנית החד פעמית בגודל מעט גדול יותר מדף A4 (כזו שלוקחים לימי הולדת בגן :)) אם מכפילים כמויות יתאים לתבנית שנקראת "ענקית" בתבניות החד פעמיות שנמכרות
      אם את מכינה בתבנית עגולה – תתאים לקוטר 26
      שיהיה במזל טוב!

    2. המתכון הרגיל מתאים לתבנית החד פעמית בגודל מעט גדול יותר מדף A4 (כזו שלוקחים לימי הולדת בגן :)) אם מכפילים כמויות יתאים לתבנית שנקראת "ענקית" בתבניות החד פעמיות שנמכרות
      אם את מכינה בתבנית עגולה – תתאים לקוטר 26
      שיהיה במזל טוב!

  40. תודה על המתכון ?מכינה אותו ליום הולדת .
    רק שכתוב ׳׳ או עוגה אחת גדולה׳׳ מהי גודל התבנית?

  41. נשמע מעולה!
    אם יש לי יוגורט של 1.5% זה בסדר? או שאפשר להחליף בשמנת חמוצה?
    אשמח לתשובה מהירה חייבת להכין היום 🙂

  42. נשמע מעולה!
    אם יש לי יוגורט של 1.5% זה בסדר? או שאפשר להחליף בשמנת חמוצה?
    וגם האם אפשר להחליף את התפוז בשמנת להקצפה או בחלב?
    אשמח לתשובה מהירה חייבת להכין היום 🙂

    1. הי. את היוגורט את יכולה להחליף ביוגורט 1.5% ואת יכולה גם בשמנת חמוצה. מה שבא לך. את המיץ תפוזים אפשר להחליף בחלב. אפשר גם במעט לימון לימון ומעט חלב. סה"כ מדובר בכ-4 כפות נוזל זה הכל. בהצלחה! מחכה לעדכון 🙂

    1. ממממ בואי נחשוב יחד – שינית משהו ברכיבים של המתכון? אולי החום גבוה מידי? גם אם את בחום של 180 יתכן שהתנור שלך עוצמתי יותר, נסי להוריד טמפרטורה….
      עוד אפשרות – באיזו תבנית השתמשת? אולי היא עמוקה מאוד?

  43. האם מתאים להכין מהמתכון הזה גם מאפינס? אין לי תבנית מתאימה ואני רוצה שיהיה מספיק לכל הילדים בכיתה…

    1. כן בטח! רק שזמן האפיה כמובן יתקצר – בדכ סביב 30 דק (כמובן תלוי בעוצמת בתנור וזמן החימום מראש… אז בפעם הראשונה מציעה לבדוק עם קיסם אפילו אחרי 25 דק… רק ליתר ביטחון)

  44. הי טליה,
    הבלוג שלך נהדר ואני נעזרת בו המון. תודה על ההשקעה.
    שאלה לגבי הקמח: האם ניתן להשתמש בקמח ללא גלוטן במתכון הזה?

    1. הי תודה רבה כיף לשמוע 🙂 ניתן בהחלט להמיר בכמות זהה של קמח תמי או קמח תופח אחר ללא גלוטן (ואם קמח לא תופח ללא גלוטן אז להוסיף גם 2 כפיות אבקת אפיה). תודה על השאלה אעדכן בזכותך גם במתכון עצמו, איכשהו הייתי בטוחה שיש פה גם ורסיה ללא גלוטן.

  45. היי 🙂
    כתבת בכמויות שזה מתאים לעוגה גדולה ואז בכוכבית כתבת שלעוגת גן צריך להכפיל את כל הכמויות. קצת מבולבלת. אם אני עודה את הכמויות שכתבת זה לא מספיק לעוגת יומהולדת?

    1. תלוי כמה ילדים יש בגן 🙂 השבוע הכנתי אותה לגן ל-26 ילדים בתבנית חד פעמית מלבנית "רגילה" – גודל של A4 ולה המתכון מתאים. אם יש כמו ילדים גדולה יותר אני מכינה בתבנית חד פעמית "ענקית" אם את מכירה את התבניות האלה… ואז מכפילה כמויות

  46. תודה רבה.
    בנוסף רציתי לשאול, אם אני מחליפה את התפוז בחלב. מה הכמות של החלב?

  47. הי טליה, חוץ מהמתכון המהמם, נהנית לקרוא ההגיגים שאת מפזרת. פשוט תענוג

  48. היי,
    קודם כל רציתי לציין שהכנתי את העוגה כבר פעמיים ליום הולדת של הילד שלי בגן והעוגה נטרפת ויוצאת מושלמת!
    אני רוצה להכין הפעם גרסת פרווה עם קרם וניל – צריך להמיר את השמנת המתוקה לשמנת צמחית באותה כמות ושאר המרכיבים (פודינג וניל ותמצית וניל) נשארים אותו דבר?

    1. הי מילנה. אני מאודה שמחה לשמוע 🙂 לגבי הקרם וניל, כן אין בעיה להמיר בשמנת מתוקה צמחית להקצפה, רק שימי לב, יש חברות שהשמנת הצמחית היא מאוד מתוקה (בד"כ מצויין על האריזה – שמנת צמחית להקצפה במתיקות מעודנת או משהו כזה) – אם היא באמת מאוד מתוקה (את יכולה לטעום קצת לפני) אז רצוי להוריד מעט מהאינסטנט פודינג וניל לא ייצא מתוק מידי. בהצלחה
      אגב – אם יוצא מתוק מידי אפשר לאזן עם מעט קרם קוקום (קרם קוקוס ששמת במקרר לפחות 5 שעות ואת לוקחת רק מהחלק השמן שהצטבר למעלה – מבלי לנער את הפחית לפני הפתיחה) ובכלל שתדעי לפעם הבאה, שאפשר גם להכין קרם וניל מקרם קוקוס (אותו חלק שמן של הקרם) במקום שמנת צמחית…

  49. היי, אני רוצה להכין את העוגה ליום הולדת בשתי קומות: תבנית 26 ותבנית 22.
    איזו כמות עליי להכין לשתי התבניות?
    את ה-26 אני רוצה שתצא גבוהה ולחתוך באמצע ולמרוח קרם.
    אודה להמלצתך,

    1. הי שרה. כדי ללכת על בטוח הייתי מכפילה ב-3. במקסימום אם יצא יותר מידי פשוט תכיני עוד אנגליש שתהיה הביתה/שתקפיאי להזדמנות אחרת. מזל טוב ובהצלחה!

  50. תודה רבה! אנסה ואעדכן.
    האם כדאי להרטיב את העוגה לפני מילוי וציפוי?
    האם את ממליצה למרוח ריבה או ממרח אחר על המילוי?
    תודה!

    1. לא, אין צורך להרטיב את העוגה. לא הבנתי את השאלה לגבי הריבה או הממרח, איפה את רוצה למרוח אותם, בנוסף לקרם וניל?
      אגב, שימי לב שיש בסוף קישור לפוסט שלם על קישוט העוגה בקרם והפיכתה לעוגת יומולדת, למקרה שאת רוצה רעיונות… מחכה לעדכון 🙂

  51. היי,
    את פשוט מקסימה שאת מתייחסת לכל שאלה!
    אני רוצה לחצות את העוגה ל-2, למרוח מילוי קרמי ואת הריבה או הממרח הנוסף מעל המילוי.
    מקווה שהסברתי יותר טוב.
    תודה!

  52. היי, הכנתי לפי ההמלצות שלך. יצא מעולה!
    קישטתי במילוי וציפוי של קרם וניל. טעם העוגה חלומי!
    תודה רבה על כל העזרה ❤

  53. הי. אפשר להכין בתבנית של מיני מאפינס? אם כן, איזו כמות את חושבת שתצא מהבלילה? וכמה זמן בתנור? תודה

    1. הי כרמל. אפשר כמובן. האם את מתכוונת ממש למיני הקטנטנים (קוטר של כ3-4 ס"מ?) או למאפינס הגדולים יותר?
      בכל מקרה מאפינס רגילים מתקבלים כ-12-15
      מאפינס ממש קטנטנים לדעתי לפחות 30 אם לא 40
      לגבי הזמן בתנור – מאפינס רגילים כ-25-30 דקות וקטנטנים 20-25 דקות. אבל כמובן צריך לבדוק עם קיסם כי תלוי בזמן חימום התנור ובעצמתו

  54. התכוונתי למיני הקטנטנים. תודה רבה על התשובה המהירה והמפורטת!

  55. אז חיפשתי עוגה קלה בלי הרבה ביצים והרבה בלאגן ונתקלתי בעוגה הזו, והכנתי אותה. בעלי ממש עף עליה והילדים חגגו, לא הספקתי לצלם, ממש תענוג אין ספק שיכנס למחברת המתכונים שלי, תודה רבה

  56. היי חג שמח נראה לך שיצא טעים עם קמח כוסמין מלא? וכמובן שאוסיף אבקת אפייה

    1. הי הי וסליחה על האיחור ההזוי 🙂 אני פשוט בחול כבר תקופה ארוכה. אז בטח כבר פחות אקטואלי. בכל מקרה כוסמין מלא הוא הרבה יותר דחוס ולכן הייתי ממליצה אם כבר לעשות חצי חצי (עם קמח לבן), ולא לשכוח להוסיף אבקת אפיה על החלק של הכוסמין המלא. כפית אבקת אפיה על כל כוס. והייתי מוסיפה גם חצי כפית סודה לשתיה שתוסיף אווריריות. עוד אפשרות זה להמיר הכל בכוסמין לא מלא שהוא די זהה בטעם לקמח הלבן. ושוב, לא לשכוח להוסיף אבקת אפיה

  57. הי,
    האם ניתן לעשות פרווה ללא מעדן סויה ולהחליף במיץ תפוזים ויותר אבקת אינסטנט

    1. האמת שלא ניסיתי, אבל למה בעצם? היוגורט פשוט נותן רכות ואווריריות. את יכולה להחליף אותו בקרם וניל שתכיני משמנת מתוקה פרווה עם אינסטנט וניל… אבל אני בהחלט מציעה ללכת על המתכון כמו שהוא – זו עוגה נהדרת!

  58. מזמן חיפשתי מתכון לעוגת וניל בלי שמנת מתוקה כי זה עושה את העוגה כבדה ושומנית מדי וסוף סוף מצאתי!! וואו עוגה נהדרת (ואני לא הכי טובה באפיה). גם חצי מכמות הקמח לבן החלפתי בכוסמין מלא וגם הפחתתי בכמות הסוכר וזה לא הרס את העוגה! תודה רבה על המתכון הנהדר.

  59. העוגה יצאה ממש טוב- ואפיית אותה בסיר פלא על הגז! כולם אהבו אותה תודה רבה

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה