אירוח בסטייל
EshetStyle
מאפינס מלוחים קלים וטעימים
|
26.05.2016

זה זריז, קל להכנה (בלי מיקסר!) טעים, נראה מעולה ואפילו הילדים אוהבים – בקיצור, חובה לאמץ! כשאני מזמינה לארוחת בוקר, כשקובעים פיקניק עם חברים ובכל יום הולדת – זה הדבר הראשון שאני מכינה! המאפינס האלה מתאימים לכל סגנון… כמו תמיד, הכל תלוי בהגשה .

מאפינס מלוחים מתכון

המתכון הזה הוא עוד אחד מ"מתכוני הבית" שלי, שאני ממש עושה על בסיס קבוע (כמו הסלמון בציפוי קראנצ'י וכמו העוגיות גרנולה…) ולכן, כל פעם אני עושה אותם טיפה אחרת, לפי מה שיש לי במקרר…


אז גם אם חסר לך רכיב או שניים… את עדיין יכולה להכין אותם – הם תמיד מצליחים וטעימים!


כמו שאת כבר מכירה אותי, אני מכינה בפעם אחת, כמה סוגים שונים, ומפעם לפעם משתדרגת עם עוד ועוד רעיונות קטנים שמגוונים 

אז יאללה, נתחיל במתכון הבסיסי ונתקדם משם?!

מאפינס גבינות מתכון קל


רכיבים (לכ-16 מאפינס)

 קמח תופח – 3 כוסות חד פעמיות () (כ-300 גרם)

 סוכר – כפית

מלח – חצי כפית

ביצים – 3

שמן – 2 כפות

 חלב – 3 כוסות חד פעמיות () (כ-540 מ"ל)

לתוספות

בזיליקום טרי קצוץ (כמה עלים)

עגבניות מיובשות/לחות – 3-4 פרוסות קצוצות או 2 כפות של עיטורי עגבניות () (אפשר בלי)

גבינה בולגרית/פטה 5% – גוש של 2 ס"מ חתוך לקוביות קטנות (אני משתמשת בשל פיראוס – פטה כבשים או עיזים)

לקישוט מלמעלה

מלח גס, קצח, שמן זית

______________________

לעוד תוספות אפשריות 

גבינת פרמזן לקוביות קטנות

גבינת עיזים (אני קונה 9%, ראי ברשימת הסופר שלי)

זיתים שחורים טובים חתוכים

אפשר לקשט גם בקוואקר גס/סומסום

______________________

() – שימי לב, הכוונה לכוס חד פעמית של שתיה קלה (בערך כמות של חצי כוס "רגילה")

() – כדאי שיהיה תמיד בבית

מאפינס גבינות לילדים

הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – הכניסי הכל לקערה לפי הסדר (חוץ מהתוספות) | ערבבי בטורף ידני | מלאי תבנית מאפינס, לא עד הסוף | הוסיפי את כל התוספות | הכניסי לתנור מחומם מראש על 180 מעלות לכ-40-45 דקות ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



IMG_4804

ובקצת יותר ארוך (כמו ב-…) –

תוציאי את רשת התנור ותחממי תנור על 180 מעלות (למטה ולמעלה)

1. הכנה מראש תתחילי בלהכין מראש את כל התוספות (ככה אני אוהבת, כדי שאח"כ יהיה כיף ונעים…) – תחתכי את הגבינה הבולגרית/הפטה לקוביות וגם את הפרמזן (אם את מחליטה להוסיף), תקצצי את העגבניות המיובשות או הזיתים השחורים ואחרון את הבזיליקום (ראי עוד כמה מילים בסוף, על הכנה מראש ועל התוספות…). בנוסף, תוציאי לך גם את כל שאר התוספות שיהיה לך מסודר (גבינת עיזים, קצח, שמן זית… ואז את רכיבי הבלילה)

2. תכניסי הכל לקערה לפי הסדר (חוץ מהתוספות!) ותערבבי במטרפה ידנית (אפשר את החלב להוסיף בהדרגה שיהיה יותר נוח בערבוב, ואפשר גם שלא…) – התערובת יוצאת ממש דלילה, אל דאגה, זה בסדר!

מאפינס לילדים

3. תעבירי לתבנית – אם יש לך תבנית סיליקון (אני הכי בעד!) – תשפריצי טיפונת שמן לאפיה או שמן זית (בשפריצר המהמם שלנו שכתבתי לך עליו כאן) ותמלאי את השקעים (בעזרת מצקת) עד טיפה יותר מ- 3/4

טיפ קטן – אם אין לך תבנית מסיליקון (אלא רק מאלומיניום), אז עד שתקני… אחרי שאת משפריצה את השמן תכניסי אותה ל-5 דקות, ככה ריקה, לתנור (זה טריק כלשהו שקצת עוזר למניעת הידבקות), רק אל תשכחי אח"כ כשאת מוציאה, שהתבנית חמה!

4. תוספות וקישוטים – אחרי שמילאת את השקעים, זה הזמן להכניס את התוספות. 2-3 קוביות קטנות של בולגרית, קצת עגבניות מיובשות או זיתים שחורים. אפשר להוסיף קוביית פרמזן, או טיפונת גבינת עזים (אני פשוט מוציאה עם היד מעטיפת הגליל של הגבינה, כמו שמוציאים משחת שיניים… ישר לתוך כל שקע) בסוף תוסיפי מעט בזיליקום קצוץ (לילדים אני לא שמה, כי הם לא רוצים את "הירוקים האלה"…)

מאפינס מלוחים עם עגבניות מיובשות

אח"כ קחי קיסם ותדחפי את התוספות טיפה פנימה (לא הכל, כדי שיישאר גם צבעוני מבחוץ), ובסוף תשפריצי שפריץ של שמן זית (שוב בשפריצר המהם שלנו מכאן) ותפזרי מלמעלה כמה גרגירי מלח גס וקצח – אל תשכחי! (ואם במקרה שכחת, את יכולה לשלוף לרגע את התבנית מהתנור גם אח"כ באמצע האפיה ולפזר בזהירות), כי זה בדיוק הקישוטים הקטנים והמאוד חשובים שעושים את כל ההבדל! את כבר יודעת…

אפשר על חלק לפזר גם קוואקר גס או סומסום – לפעמים אני ככה מבדילה בין התוספות (למשל לאלה עם העגבניות מיובשות אני שמה קצח ולאלה עם הזיתים גם סומסום… או סומסום רק לילדים (בכל אופן, אני על הקצח לא מוותרת בכולם! אבל זו רק אני…)

5. זהו – לתנור! ל-40-45 דקות. אני אוהבת שהם נהיים קצת שחומים וקריספיים מלמעלה. אבל תחליטי בעצמך, לפי הטעם ולפי התנור… (רק בפעם הראשונה שאת מכינה, עשי טובה, תהיי בהיכון כבר אחרי 40 דקות, עד שתכירי ותדעי… אני רוצה שיצליח לך ).

6. אחרי שמילאת 12 שקעים – נשארה לך עוד קצת בלילה, נכון? אל תזרקי! בואי נמנף את השארית (קצת כמו שעשינו במאפינס שקדים מקושטים, זוכרת?) בקיצור, תראי בסוף מה אני ממליצה…

זהו! עכשיו רק תגישי בסטייל – ככה פשוט! (תראי פה למטה אפשרויות הגשה) –

רעיונות לארוחת בוקר


והינה כמו תמיד, הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך" (והפעם לא מעט…) –

הגשה – זה מושלם פשוט ככה! או עם קצת לאבנה ושמן זית ליד, להוסיף לכל ביס… (זוכרת מה כתבתי על הגשת גבינות?) את יכולה להגיש אותם בסלסלה עם מפית בד למטה, לצד הלחם בארוחת בוקר. או שאפשר לסדר באלגנטיות בצלחת הגשה לבנה מאורכת (כן כן, שוב זו האהובה עליי מהבראוניזאז אם עוד אין לך כזו, זה הזמן להצטייד באחת (או-4) ויפה שעה אחת קודם!)

מתכון למאפינס מלוחים

הכנה מראש באירוח – כמו שאת כבר יודעת אני אוהבת להכין מראש מה שרק אפשר, במיוחד אם אני מארחת. אז אני בד"כ קוצצת לי מראש (אפילו יום קודם) את כל התוספות ומכניסה למקרר. נכון, כל אחת אני שמה בנפרד בקערית קטנה (או בכוס חד פעמית אם אני רוצה לחסוך בכלים), ומכסה בניילון נצמד  – אני מכורה לניילון נצמד!

חוץ מהבזיליקום – אותו אני קוצצת רק בסמוך להכנה, אחרת הוא משחיר (אבל כמובן שאת השטיפה, הייבוש והפרדת העלים אני עושה יום קודם. כמו שסיפרתי לך על הנענע והפטרוזיליה בטיפים לאירוח "על האש", וכמו שכבר כתבתי לך מזמן בטיפ על עלים ירוקים, חפשי כאן)

מתכון למאפינס גבינות

כמה דגשים על התוספותעגבניות מיובשות/לחות – אני קונה את אלה בצנצנת שמן, ומעדיפה את הפרוסות ולא את ה-"עיטורי עגבניות", אבל לא תמיד יש, אז הכל הולך. בכל מקרה תמיד יש לי את אחד מהם במקרר (ובטח גם לך, אם את כבר מכירה את רשימת הסופר בשביל הטאץ') | זיתים שחורים – כמובן שאני מתכוונת לזיתים טובים שחורים שקונים במשקל ולא חלילה ל"חרוזי" הזיתים השחורים שנדמה שטבלו אותם בצבע גואש שחור! (רק אומרת…)

מאפינס מלוחים לילדים

אחסון והקפאה – טוב, את כבר יודעת שאני אוהבת שיהיו לי כל מיני הפתעות במקפיא. אז את אלה שנשארו אחרי שסיימנו את ארוחת הבוקר, אני תמיד עוטפת בנייר כסף, שמה בשקית ומקפיאה. אפילו אם זה רק שניים-שלושה. אח"כ אני מוציאה להפשרה של שעה על השיש (או של כמה שעות במקרר, ואגב אין בעיה גם לשמור כמה ימים במקרר, טריים או מהמקפיא). העיקר שלפני הגשה – תתני חימום קל בטוסטר או בתנור – וזה נפלא!

ואז – אם אין מה לאכול לצהריים או לארוחת ערב, או אם אני מכינה לנו ארוחת בוקר כיפית באיזו שבת וגם אם מישהו קופץ ומצטרף בספונטני, תמיד יש לי משהו ב"שלוף" שככה משדרג את השולחן ועושה רושם שהתאמצתי במיוחד


כמויות ומה שנשאר – הכמות שיוצאת מהבלילה כעקרון מספיקה לתבנית של 12 מאפינס, ואז נשאר עוד קצת. על פניו את אומרת – "יאללה נזרוק", אבל אני אומרת – לא! מה שאני בד"כ עושה זה לוקחת תבנית של מאפינס קטנטנים (אם אין לך, אני ממש ממליצה לקנות! בכלל, תבניות זה סיפור אהבה בפני עצמו  אכתוב לך על זה בהזדמנות…) והקצת הזה שנשאר מספיק לעוד 12 קטנטנים! מדהים איך מכל כך מעט אפשר לעשות כל כך הרבה!

מאפינס מלוחים קטנים מתכון

אם אין לך כזו תבנית, אז השארית של הבלילה יכולה להספיק גם לעוד בערך 4 מאפינס רגילים (אפילו קחי כאלה מנייר שנשארו לך מאיזו יום הולדת, רק אל תשכחי לשמן קודם, כי אלה מנייר הכי נדבקים!) אז השתכנעת לא לזרוק את השארית?!


יצירתיות – כמו שאני תמיד אומרת – תהיי יצירתית! אני פה רק כדי לתת לך רעיון… תזרמי עם מה שיש בבית. העיקר שיש לך את הבסיס. הכל יבוא טוב! כל מיני גבינות מכל מיני סוגים (אבל לא להגזים, כי כל הכיף שזה אוורירי וקליל), עוד עלים קצוצים, זיתים אחרים, קוביות עגבניות או ירק אחר (יש כאלה שאוהבים בטטה, אני אישית לא מבינה את השילוב של פחמימה עם פחמימה, אבל זו רק אני…) בקיצור, מה שבא לך!


בפעם האחרונה שהכנתי אותם, היתה לי במקרר שארית של סלט סלק, אז הכנסתי פנימה – ויצא מדהים! ובכלל, לאחרונה אני ממנפת אותם גם לסנדוויצ'ונים קטנים וטעימים! אבל זה כבר לפעם אחרת…

מה להגיש בארוחת בוקר

יאללה, מספיק להיום!

אהבת את המתכון? נתתי לך רעיון? אימצת איזה טיפ? וכמובן אם יש לך שאלות – כתבי לי בתגובות!

ואם את עדיין לא רשומה – מוזמנת להכניס כתובת e-mail במלבן פה למטה ולעקוב אחרי הבלוג שלי יותר מקרוב – כדי שאת הפוסט הבא כבר תקבלי ישר אליך למייל…

אז Stick Around,

ביי בינתיים

טליה



ואם כבר דיברנו על ארוחת בוקר – מציעה לך להציץ גם בפוסט על הגשת גבינות

ארוחת בוקר

ועוד רעיון למנה פשוטה ומרשימה (ואחת האהובות עליי!) שיכולה להשתלב מעולה בארוחת בוקר – מגדלוני קפרזה וחציל קלוי

רעיונות לאירוח בארוחת בוקר

91 תגובות לפוסט “מאפינס מלוחים קלים וטעימים”

  1. סו"ס. חיכיתי כבר לזה. ישלי קרובת משפחה בשלנית, בת 90, שעל כל מתכון אומרת: "זה לא עבודה בכלל וגם אין בזה קלוריות". גדול!!!!!

  2. אהבתי ממש ממש, מהדברים שאני אוהבת להכין ולאכול (לא תמיד מכינה אבל "שבועות" זו אחלה הזדמנות), ואבי (החצי השני שלי) שואל- מתי יגיע האוכל האמיתי…

  3. מצוין! זה מתכון שבטוח אאמץ. ואהבתי את מטבע הלשון המוצלח – בואי נמנף את השארית :))

  4. הדבר המושלם להביא למארחים! יצא ממש טעים ואני מקווה שישאר משהו לקחת כי בינתיים זה נטרף בבית ?
    תודה טליה!

  5. נראה כל כך יפה שחייב להיות כל כך טעים! ומנסיון העבר אני כנראה לא טועה…

    1. קודם תלדי ואח"כ…למרות שאם הייתי את, הייתי מכינה מהר עכשיו ומקפיאה שיהיה לי לאחרי הלידה… 🙂 אבל יש לי תחושה שזה לא הכיוון שלך 🙂

    1. אולי מים או חלב סויה – אבל מעולם לא ניסיתי ככה… מה שכן, זה בכל מקרה עם גבינות 🙁

  6. הי,הכנתי אותם ויצא לי קצת דחוס הבצק מדוע? עשיתי בדיוק לפי המתכון בארוך, למעלה הטופ יצא טוב אבל בפנים לא יצא אוורירי, את יודעת לומר לי למה? תודה גלית

    1. באמת?! פעם ראשונה שאני שומעת… אולי דחסת בפנים יותר מידי תוספות? יותר מידי קוביות גבינה? מה הכנסת בפנים?

  7. 3 קוביות קטנות של פטה עגבניות מיובשות מעט, בזיליקום, ושמשום מלמעלה.

    1. ממש מוזר אם ככה… כי הם דווקא מאוד אווריריים… הבלילה אמורה לצאת דלילה, האם כך יצאה לך? האם שמת לב שמדובר במידה של כוסות חד פעמיות (השקופות של שתיה קלה שהן קטנות מכוס רגילה…)? אני פשוט מנסה לחשוב מה היה יכול לגרום לכך… אני מכינה אותם בערך אחת לשבוע שבועיים כבר שנים 🙂 אף פעם לא קרה שיצאו לי דחוסים. בנוסף, קיבלתי עליהם המון פידבקים מצויינים… בכל מקרה, אל תוותרי עליהם! נסי שוב ושימי לב לכמויות… אשמח להתעדכן בשנית.

  8. ברור שאנסה שוב! למרות שיצאו דחוסות יצאו טעימות, והשתמשתי בכוסות חד פעמיות, אני גם חשבתי אולי יד חשיבות לחלב השתמשתי ב 2אחוז?

  9. מתכון מוצלח! האם אפשר להחליף לדעתך חלק מהקמח בקמח מלא או כוסמין? תודה 🙂

    1. תודה. בטוח אפשר…רק שאני מניחה שייצא יותר "כבד". אבל אם לא תנסי לא תדעי 🙂 בכל מקרה מציעה באמת להחליף רק מחצי מהכמות לפחות בתור התחלה… אשמח שתעדכני!

  10. המאפינס נראים מדהימים, וזה תוך כדי שיטוט במתכונים. האם יש דרך להדפיס את המתכון בלבד?

    1. האמת שלא ממש… כשאת עושה הדפסה זה נותן גרסת הדפסה של כל הטקסט…. הכי פשוט לשמור את הקישור למתכון בטלפון ולהיכנס ישירות כשצריך (לי יש קיצור למסך הבית של הבלוג בנייד ומשם גם אני בעצמי נכנסת לכל המתכונים בזמן שאני מכינה… ) – אבל את לא הראשונה שמבקשת… מתישהו אדאג לזה 🙂 תודה

    1. הי, האמת שלא. למה את רוצה להחליף את החלב? אני מניחה שלא מדובר ברגישות ללקטוז כי בכל מקרה יש פה גבינות… בכל מקרה להחליף בתחליפי חלב כמו חלב שיבולת שועל או חלב אורז (לא מתוק) יכול להיות אחלה אני מניחה…אם ניסית, ספרי לי!

  11. אז נשאיר אותם כ-לחמניות חלביות.
    חשבתי להכין אותם לארוחה בשרית ובמקום את כל הגבינות לשים נקניקים משובחים! אבל לא נורא נשוויץ במתכון הזה בפעם אחרת :*

  12. היי טליה, אז מלא זמן אני רוצה להכין את המאפינס ולא יצא לי.. והיום הכנתי ויצא מעולה! הילדים אכלו בהתלהבות! תודה רבה על מתכון קליל ומוצלח!
    ושאלה- איפה את קונה תבניות סיליקון למאפינס? משהו איכותי אבל..? אלו שקניתי מוציאות טעם לא טוב לאוכל.

    1. הי טל. שמחה מאוד לשמוע! לגבי התבניות – בכל חנות טובה לדברי מטבח ואפיה כמו – 4chef, DOMO, Spices, CookStore וכאלה או בכל מקום אחר שמחזיק את התבניות בצבע חום בריק – אלו מאוד איכותיות. אגב, מכירה את "רשימת האקססוריז הפרקטיים" למטבח? תעשי חיפוש בשורת החיפוש בבלוג, או כנסי לקטגוריית "רשימות" בין היתר גם התבנית הזו מוזכרת שם…

  13. שאלה לגבי הכמויות של הכוסות חלב וקמח- כתבת שכוס חד פעמית זה בערך חצי כוס רגילה אבל בחלב כתבת 3 כוסות חד פעמיות או 540 מל ו540 מל זה יותר משתי כוסות רגילות… מתלבטת איך למדוד כי לא רוצה שייצא לי דחוס ?

    1. נכון כי כוס חד פעמית שקופה של שתיה קלה זה קצת יותר מחצי "כוס מדידה". אם את ממש מודדת במשקל, אז תלכי לפי הכמות שכתבתי. אם את לפי כוס מדידה אז קצת יותר מחצי לכיוון ה-3/4 כוס מדידה או שפשוט תלכי על כוס חד פעמית שקופה של שתיה קלה 🙂 יש לך כוס כזו בבית? בכל מקרה הכמויות אצלי הן לא מדע מדוייק. הבלילה צריכה לצאת דלילה יחסית (יותר דלילה מבלילה של עוגה בחושה למשל). ולא לשכוח להוסיף את הגבינות במרכז שהן גם מוסיפות קלילות למרקם… בטוחה שייצא טעים! בהצלחה!

  14. אני בשוק,הכנתי אותם היום שיהיה לי גיבוי לבוקר של החג, ויצאו טעימים בטירוף וכשסיימתי את הביס הראשון גיליתי ששכחתי לשים ביצים בבלילה…
    איך יכול להיות שיצא כזה טעים ובמרקם מעולה? ותודה על המתכון המהמם

  15. עכשיו הכנתי עוד פעם והפעם לא שכחתי לשים ביצים וחזרתי לדווח שאפשר להכין עם ביצים ואפשר גם בלי ביצים. עם ביצים המרקם יותר אוורירי והם עולים יותר לגובה…וגם יותר טעימים אבל הגירסה בלי ביצים גם יוצאת טעימה

  16. היי טליה, נהנית מאוד מהמתכונים שלך. רציתי לשאול אם אפשר להמיר חלק או את כל הקמח בקמח כוסמין מלא או קמח מלא?

    1. הי יעל תודה רבה כיך לשמוע!
      מודה שבמתכון הזה מעולם לא ניסיתי לשנות את הקמח, אבל אין סיבה שלא יצא מצוין גם עם קמח כוסמין מלא בתוספת אבקת אפיה של כפית גדושה. הייתי מוסיפה גם חצי כפית סודה לשתיה שתוסיף קצת אווריריות לקמח המלא. אם את מנסה אשמח לדעת איך יצא!

  17. וואו אוהבת את צורת הכתיבה ועל החשיבה שלך עלינו. ענית על הכל. לא הישארת לנו שום שאלה לא פתורה.יש לי ערב בנות אכין את המאפינס. תודה

  18. תודה רבה על המתכון המפורט
    במעדה וארצה לעשות
    את זה מקמח מלא,
    מה הכמויות?

    1. האמת שאני לא ניסיתי אותם אף פעם מקמח אחר. אבל הכי טוב שתכיני מקמח כוסמין מלא (או חצי חצי) ובמקרה הזה תשארי בכמויות זהות של קמח. מה שכן שימי לב שהמתכון פה הוא עם קמח תופח ככה שאם את משתמשת בקמח לא תופח תצטרכי להוסיף גם כפית גדושה של אבקת אפיה. ולמען האווריריות הייתי מוסיפה גם רבע כפית אבקת סודה לשתיה. האמת שאני סקרנית לשמוע איך יצא. אשמח לעדכון 🙂

  19. אפשרי לאפות בתבנית מלבנית במקום מאפינס? אני רוצה מעין סנדוויץ' "אצבעות"..ואם אפשרי,כמה זמן לאפות? טורבו/רגיל? וכמה מעלות..? תודה יקירה..

    1. הכוונה לתבנית אנגליש? בגדול אין סיבה שלא. אבל אני מעולם לא ניסיתי האמת. לא בטורבו (אני כמעט לעולם לא משתמשת בטורבו) והייתי אופה על 180 – מעריכה כ-35 דקות, אבל שוב, לא ניסיתי, צריך לנסות ולבדוק…

  20. דוקה הרעיון של דרה לשלב נקניקים טובים מצא חן בעיניי! אוסיף קוביות אווז מעושן(לעסיסיות!)ואולי גם אספרגוס חלוט ורוטב מיונזי קרמי חרדלי עדין,שמזכיר "הולנדייז" בהגשה…הממממ…נשמע לי מעניין…אנסה!

    1. אני לא נתתי רעיון לשלב שום נקניק האמת 🙂 ואני באופן אישי ממש סולדת מאווז מעושן. אבל זרמי עם מה שטוב לך 🙂 בתיאבון!

  21. כוונתי היתה לתבנית רחבה לא אינגליש קייק…יש במשפוחה שלי פריקים של אווז….! בכל מקרה,תמיד,אבל תמיד כשאני מכינה מתכון בפעם הראשונה,לעולם איני משנהאו מוסיפה,אלא פועלת עפ"י הוראות ה"מפקד/ת"! אני רוכשת כבוד רב לכל "מייסד/ת" מתכון,כך לימדה אותי סבתי החכמה שבנוסף היתה בשלנית בחסד….ובעיקר ידעה להעריך.אהבתך והערכתך לאדם וחומר הגלם ניכרים היטבבמתכונייך ובאתרך ובתגובותייך…אהי בטוחה שאת אדם מיוחד מאד! תודה על נוכחותך בעולמנו! כייף שיש אנשים כאלה עדיין!!! אדווח בקרוב איך יצא! המשך יום נפלא!

  22. עדיין לא ניסיתי אבל מהקריאה נראה שהדברים לא קשים אשמח לנסות תודה

  23. היי טליה, אני חוגגת יום הולדת שנה לביתי הראשונה בעוד חודש ובשיטוטי אחר מתכונים נתקלתי בבלוג שלך והוא מקסים, אני חושבת שכל התפריט שלי יהיה מכאן D:

    רציתי לשאול האם המאפינס יישארו טריים ורכים גם שעתיים/שלוש אחרי ההכנה? אני פשוט מנסה לתכנן באיזה סדר להכין את הדברים באותו היום.
    תודה רבה

    1. הי יעל, מקווה שלא מאוחר מידי לענות פשוט הייתי בחופשה ארוכה ללא גישה לכאן…
      בטח שאת יכולה להכין שעה שעתיים מראש ואף יותר, לאחר שהם מתקררים הניחי מעליהם מגבת ותשאירי בתבנית. אח"כ אפשר להגיש בטמפרטורת החדר או לתת להם חימום קל בתנור בטמפרטורה של 120 מעלות לכמה דקות. בהצלחה והמון מזל טוב!

  24. במקרה עליתי על הבלוג שלך (חיפשתי "מתכונים לבראנץ'" או משהו כזה) ומפה לשם נשאבתי לכל הקישורים, העצות והרשימות…הכנתי את המאפינס המלוחים והבת שלי אכלה עגבניה מיובשת בפעם הראשונה בחייה..שלא לדבר על עלי בזיליקום לקישוט! אז תודה רבה, ממש מוצלח!

  25. היי טליה,
    הכנתי אתמול את המאפינס וקצת התקשיתי בערבוב עם המטרפה, האם אפשר לערבב במיקסר? פשוט היו הרבה גושים קטנטנים של קמח שלא התמוססו לחלוטין.
    יכול להיות שבגלל זה יצא לי מעט דחוס? במיקסר יהיה עדיף?
    תודה

    1. הי יעל. סליחה על הדיליי בתשובה, פשוט הייתי בחול בלי מחשב 🙂
      כמובן שאפשר עם מיקסר אם את מעדיפה. גם אם יש מעט גושים בד"כ זה לא מפריע לתוצאה, אבל אולי אם היו לך ממש הרבה זה השפיע… האם שינית משהו נוסף במתכון? כי המרקם של המאפינס האלה הוא מאוד קליל ואוורירי… בולגרית הוספת בקוביות?

  26. היי טליה, זה בסדר, מקווה שנהנית 🙂
    הכפלתי כמויות, אולי זה גרם לזה להיות קשה יותר לערבוב, את הבולגרית אכן חתכתי לקוביות קטנות.
    אני אנסה שוב בכמות הרגילה ובמיקסר ונראה איך ייצא לי, תודה

  27. היי טליה (: זה יעבוד עם חלב צמחי (מגיעה ילדה רגישה לחלב ליום ההולדת).
    תודה!

    1. הי לימור. מתנצלת על התשובה באיחור, איכשהו פספסתי את התגובה שלך… אין בעיה עם חלב צמחי, אבל בלי גבינות זו כבר בעיה 🙂 ואם היא רגישה לחלב מניחה שגם לכל הגבינות. אז פחות מתאים

    1. יש כמות גדולה של חלב ולכן הוא הכרחי. את יכולה להחליף בחלב צמחי כמו חלב אורז או שיבולת שועל

  28. שלום רב,
    רציתי לדעת באם יש מצב שאפשר את המאפינס וגם פשטידות להכין יום קודם ??

    1. הי, אפשר להכין יום קודם. אם יותר מיום כדאי לשמור במקרר. ואפשר גם להכין כמה ימים קודם ולהקפיא ואז להפשיר בטמפרטורת החדר, ולתת חימום קל לפני הגשה\

  29. היי! המתכון מאוד קל וכיף להכנה. משום מה הם יצאו לי קצת חסרות טעם. אולי לא הוספתי מספיק מלח? השתמשתי בגבינה אחרת כי לא היה לי פטה.

    1. הי הילה. הגבינת פטה או בולגרית היא בהחלט דומיננטית בטעמים… היא נותנת המון מליחות. בכלל הטעמים פה מגיעים מהתוספות בעיקר כי היתר די נייטרלי…

  30. התיאור והאפשרויות הבלתי מוגבלות גורמות לי לגשת מיד להכנה,כל הכבוד לרצון שהמתכון לא ישתבש!

  31. יצא פשוט מעולה !! אין מילים.
    השתחרר בקלות מהתבנית למרות שלא היתה nסיליקון. הכנתי בתבנית של מיני מאפינס ויצאו כמעט שלוש תבניות. מתכון קוצר מחמאות. תודה !!

  32. מתכון מ ע ו ל ה !
    מכינה בתבנית מיני מאפינס מאלומיניום, עם הפטנט של שימון וחימום של התבנית קודם בתנור, והכל משתחרר בקלות מופתית מהתבנית.
    תודה !! על מתכון פגז (-::::

  33. היי טליה
    במקרה נתקלתי באתר שלך דפדפתי וכבר התאהבתי השבוע אני מארחת לארוחות בקר ואימצתי את המאפינס ועוד מספר מאפים
    תודה

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה