(בריא (יחסית
איך לארח בחנוכה
לביבות סלק אסיאתיות אפויות ובריאות – לגמרי שוס!
|
25.11.2018

מי אמר שלביבות לא יכולות להיות מדליקות במיוחד?! מדובר בלביבות סלק וקולרבי ססגוניות, אפויות בתנור, מתובלות בניחוח אסיאתי ואפילו טיפה חריפות אם רוצים. אני מגישה אותן עם עלי נענע ובזיליקום טריים (כמו במסעדות אסיאתיות), לצד קערית של יוגורט (בכל זאת לביבות…) ומתקבלת מנה באמת מעולה!

לביבות סלק אפויות_לביבות אסיייאתיות_אירוח בחנוכה_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל

הן כמובן יהיו מושלמות לאירוח בחנוכה (באגף המבוגרים ) אבל לגמרי לא רק! תוכלי להגיש אותן גם כמנה ראשונה בכל ארוחת צהריים או ערב (בצילחות אישי משגע – כמו שאני אוהבת!) וכמובן כחלק מאירוח של בראנץ' (החביב עליי כל כך!)

בקיצור, לא יודעת אם את מצליחה להרגיש… אבל אני קצת מאוהבת!


 רק לפני המתכון נתחיל כרגיל בסיפורון – את כבר יודעת שהמתכונים הכי מוצלחים שלי נולדים מאלתור של רגע נכון?! אז לפני כמה ימים, חשבתי לי מה להכין בפינת הבישול בתוכנית הבוקר "לבחור נכון" של מיכל צפיר (למקרה שתהית, אז מאחורי כל שבע דקות "תהילה" יש המון (!) תכנון, מחשבה והיערכות, גם אם עושה רושם שאני עושה את זה ככה "על הדרך" ). החלטתי שהפעם מתחשק לי להכין שתי מנות שמשלבות גם סלק וגם קולורבי. המנה הראשונה שעלתה לי בראש היתה סלט המקלונים שלי (שאני משוגעת עליו!) וכמנה נוספת חשבתי על אנטיפסטי של סלק וקולרבי בתנור (עם עיגולי פלפל ירוק חריף שנותן את הטוויסט -מנה פשוטה ונפלאה אגב!) אבל, ברגע האחרון זה הרגיש לי בנלי מידי ורציתי למצוא בזריזות מנה בריאה אחרת, שמשלבת גם סלק וגם קולרובי… וכך, מאלתור של רגע נולדו להן הלביבות האלה שנתגלו כהצלחה אדירה!


טליה הדר מכינה לביבות סלק בתוכנית לבחור נכון בערוץ עשר

הינה פה אני מכינה אותן בשידור חי ונא לשים לב איך צבעי החולצה מתקבלים בדיוק כמו צבע הלביבות | הקטע המלא מהתוכנית – בסוף


רכיבים (לכ-20 לביבות)

סלק חי – 2 בינוניים – קלופים, מגורדים בפומפיה

 קולורבי חי – 1 קטן – קלוף, מגורד בפומפיה

 ג'ינג'ר טרי – חתיכה יפה של 3 ס"מ קצוצה פיצי ()

 פלפל ירוק חריף – חתיכה של 2-3 ס"מ קצוצה פיצי (לא כדאי לוותר – אפילו אם את לא אוהבת חריף! ואפשר קצת יותר אם באמת בא לך להרגישות את החריפות)

 נענע ובזיליקום – חופן מעורב, עלים בלבד, קצוצים

 ביצים – 2

 קוואקר – דק, מהיר הכנה – 5 כפות (אם אין לך, נסי עם פירורי לחם במקום)

 קמח – 2 כפות (אני השתמשתי בכוסמין מלא. אפשר גם לבן רגיל או תופח)

 סויה – 2 כפות ()

 שמן שומשום – 1 כף ()

 גרידת לימון – בנדיבות (בערך כפית. )

 כוסברה טחונה – כחצי כפית (להשיג בחנויות תבלינים או בסופרים הטובים. ולא – אין לזה שום קשר לטעם של כוסברה ירוקה! ואם אין לך, הכל טוב – תציצי בהערה בסוף)

לקישוט

 כף שומשום שחור (לא חובה) ()

 שמן זית – מעט, עם השפריצר האהוב שלנו

להגשה

  יוגורט טבעי 3% | צרור גדול של נענע ובזיליקום | עיגולי בצל ירוק

__________

() – זה הסימן למה שכדאי שתמיד יהיה לך בבית בשביל שתוכלי להוסיף טאץ' קטן של סטייל בלי מאמץ. לרשימה המלאה >> "סופר בשביל הטאץ'"


איך להכין לביבות סלק אפויות_אירוח בסטייל_מתכון וצילום: טליה הדר_אשת סטייל


הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – חממי תנור על 190-200 מעלות ורפדי תבנית בנייר אפיה | ערבבי את כל הרכיבים בקערה בעזרת מזלג, לקבלת תערובת אחידה יחסית | סחטי מעט נוזלים | צרי לביבות (רצוי בעזרת קורצן עוגיות לפי הטיפ הזה) | פזרי מעט שומשום שחור על כל לביבה והתיזי טיפה שמן זית | הכניסי לתנור בשלב האמצעי לכ-17-20 דקות | העבירי לצלחת הגשה אישית או מאורכת, פזרי מעל עיגולי בצל ירוק (זוכרת את הטיפ הזה?) | הוסיפי ליד קערית יוגורט וצרור עלי נענע ובזיליקום – ותגישי בסטייל ככה פשוט!

("הוראות אכילה" חשובות בהמשך… אל תפספסי!)



לביבות סלק אפויות_לביבות אסיייאתיות_אירוח בחנוכה_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל


ובקצת יותר ארוך (כמו ב-, או במילים אחרות – עם כל הניואנסים הקטנים…) –

1. חממי תנור על 190-200 מעלות, חימום רגיל למעלה ולמטה | הוציאי את התבנית והרשת ורפדי תבנית בנייר אפיה

2. קלפי וגרדי בפומפיה את הסלק וקולורבי

3. קצצי (ממש פיצי!) את הפלפל והג'ינג'ר (מקולף) והכיני לך את כל יתר הרכיבים

4. העבירי הכל לקערה וערבבי היטב עם מזלג

לביבות סלק אפויות_לביבות אסיייאתיות_אירוח בחנוכה_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל

בתמונה התערובת אחרי שישבה קצת במנוחה (במהלך הצילומים באולפן) אבל בד"כ היא נראית קצת יותר רעננה. מה שכן, ככה למדתי למדתי שאין בעיה להכין מראש את התערובת ולשמור במקרר (או בחוץ) גם שעה שעתיים – זה עדיין יוצא מצוין!


5. שפכי החוצה קצת נוזלים וצרי לביבות. כשאת עובדת תוכלי תוך כדי לסחוט מעט את התערובת

לביבות סלק אפויות_לביבות אסיייאתיות_אירוח בחנוכה_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל

אני כמו תמיד ממליצה ליצור אותן בעזרת קורצן עוגיות עגול, אותו אני מניחה כל פעם על התבנית שריפדתי בנייר אפיה, ממלאת אותו עם התערובת כל פעם עד החצי ודוחסת פנימה בעזרת האצבעות או גב של כף

לביבות סלק אפויות_לביבות אסיייאתיות_אירוח בחנוכה_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל

6. התיזי מעט שמן זית עם השפריצר האהוב שלנו שאני מדברת עליו ללא הפסקה (למשל כאן), פזרי כמה שומשומים שחורים על כל לביבה (לא חובה) והכניסי לתנור, בשלב האמצעי, בחימום רגיל (למעלה ולמטה), לכ-20 דקות (או טיפה פחות)

7. הוציאי והמתיני כחמש דקות לצינון. זה הכרחי! (כלומר, אל תתפתי לנסות להרים את הלביבות מהתבנית ברגע שהן יוצאות, למרות שזה קשה, כי הם פשוט עשויות להתפרק… נחשי איך אני יודעת )

לביבות סלק אפויות_לביבות אסיייאתיות_אירוח בחנוכה_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל

(ואם במקרה את מתקשה לנתק אותן מנייר האפיה גם אחרי כמה דקות, אל דאגה, הכל בסדר. היעזרי בתרווד שתכניסי לאט לאט בין הלביבה לתבנית והרימי אחת אחת בעדינות. במקרה הזה, אפילו הפכי כל לביבה שניתקת מהתבנית והשאירי אותן הפוכות על התבנית כמה דקות שהתחתית תתייבש)

8. הגשה – את יכולה לסדר אותן יפה על צלחת ההגשה המאורכת הקבועה שלי (כמו שהגשתי את לביבות הזוקיני או לביבות הבטטה או בעצם כל דבר בעצם ) או שתלכי על הגשה בסגנון אחר הפעם כמוני (לשם שינוי!), בצילחות אישי בצלחת עגולה (שאפשר ליישם גם בצלחת עגולה גדולה מאוד, כהגשה מרכזית לכולם)

והעיקר – על הצלחת הניחי צרור גדול של נענע ובזיליקום (שטופים ויבשים. זוכרת את הטיפ הראשון בבלוג?) יחד עם קערית של יוגורט טבעי, קשטי בעיגולי בצל ירוק חתוכים באלכסון – ותגישי בסטייל – ככה פשוט!

לביבות סלק אפויות_לביבות אסיייאתיות_אירוח בחנוכה_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל

 טיפ – את עיגולי הבצל הירוק שתגזרי באלכסון (כמו בטיפ הזה) תפזרי גם על הלביבות וגם על היגורט (פשוט הניחי כמה במרכז הקערית). אל תוותרי, כי זה בדיוק הדברים הקטנים שחשובים, את זוכרת… )



חשוב חשוב! הוראות אכילה – הלביבות האלה אמנם טעימות בפני עצמן, וטעימות עוד יותר עם קצת יוגורט, אבל הן פשוט שוס היסטרי אם אוכלים אותן בדיוק לפי ההוראות! אז ככה: על כל לביבה מניחים עלה בזיליקום, עלה נענע, חצי כפית יוגורט וישר לפה! כמה טעים! עכשיו רק נותר לחכות ולראות באיזה מספר לביבה תצליחי לעצור 



לביבות סלק אפויות_לביבות אסיייאתיות_אירוח בחנוכה_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל



והגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך"

כוסברה טחונה – אם עד היום לא הכרת, נעים מאוד! זה תבלין נחמד וייחודי שהאמת שאני משתמשת בו לא מעט. הוא מתאים לדגים (מבושלים או נאים) לקציצות, לבשר, לעוף, בקיצור – לכל מיני… והוא בעצם זרעי כוסברה טחונים – ככה שאין שבאמת חשוב להבין שאין לטעם שלו שום קשר לטעם של כוסברה ירוקה (אני פשוט לא אוהבת כוסברה ירוקה!)

ואם אין לך? אז פשוט הוסיפי עוד קצת תיבול "רגיל" כמו למשל מלח, פלפל ומעט סומאק אם יש

במה שמים כוסברה טחונה_מתכונים כלים_לביבות אפויות_צילום ומתכום: טליה הדר אשת סטייל


 הכנה מראש באירוח – אין שום בעיה להכין אותן מראש גם יום קודם ולפני הגשה פשוט לתת להן כמה דקות בתנור חם או טוסטר. באירוח הדלקת נר למשל, אני מכינה את כל הלביבות האפויות מראש, אפילו יום קודם. מוציאה אותן לשיש בערך שעתיים לפני האירוח ואז, כחצי שעה לפני שהאורחים באים אני מחממת תנור מסדרת את כולן צפופות על תבנית תנור עם נייר אפיה ומכניסה לתנור על 150 מעלות למשהו כמו 10 דקות (אם התנור כבר חם) וזה הכל! את קעריות היוגורט את כמובן יכולה להכין לך מראש שיהיה בשלוף במקרר (את העלים הירוקים כדאי לשטוף, לייבש ולשמור בשקית סגור במקרר עד להגשה כך שיישארו פראשים)

אגב, תוכלי לחמם כמות גדולה, וחלק להשאיר בתנור בחימום של 50 + מעלות וכל פעם שנגמר, למלא עוד "לביבות חמות מהתנור"

לביבות סלק אפויות_לביבות אסיייאתיות_אירוח בחנוכה_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל


 בעניין הזה, קבלי טיפ מדליק לחימום מהיר ככה ביום יום – שלאחרונה אני עושה עם הילדים (כשאני מחממת להם  כמה לביבות בטטה בארוחת ערב) ואני רוצה חימום זריז מצד אחד אבל לא "חימום של מיקרו" מצד שני. אז ככה –  חימום בטוסט הלחיץ שאני מכינה בו טוסט גבינה צהובה! (כן כן! אותו אחד שנסגר כמו מזוודה… את בטח מכירה). אז אני מחממת אותו, פותחת, מניחה חתיכת נייר אפיה על החלק התחתון ועליו כמה לביבות. בלי לסגור (כדי לא למעוך אותך…). ותוך ממש כמה דקות הלביבות מקבלות חימום מעולה כמו של תנור (את יכולה גם להפוך אותן אחרי 2 דקות כדי לזרז עניינים…) וכן, זה טיפ לגמרי מעולה לחימום של עוד מיליון דברים!


 שמירה ואחסון – אין בעיה לשמור אותן עד 4 ימים במקרר בקופסה סגורה

יאללה, גנבתי אחת…

לביבות סלק אפויות_לביבות אסיייאתיות_אירוח בחנוכה_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל

ולאט לאט אחסל את כולן, כי אי אפשר שלא

בתיאבון!

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה


והינה הקטע המלא מהתוכנית "לבחור נכון" כשאני מכינה את הלביבות האלה בשידור חי >>


ואם כבר אמרנו לביבות, מוזמנת להיזכר בארסנל הלביבות האפויות והטעימות שיש בבלוג

לביבות בטטה עם טוויסט

לביבות זוקיני ושקדים

לביבות כרובית

ואם את מארחת בחנוכה

מזכירה לך את הפוסט הזה שהכנתי לך פעם: מה מגישים בהדלקת נר

אירוח בחנוכה_הדלקת נר_מתכונים לחנוכה_אירוח בסטייל_צילום ומתכונים: טליה הדר אשת סטייל

דברו איתי, בשביל זה אני פה