(בריא (יחסית
EshetStyle
עלים של הפתעות
|
14.11.2016

עוד נשנוש קטנטן ובריא שאוכלים בביס, יפה וטעים כל כך! כמו שיפודוני הקפרזה והפלפלונים הממולאים, גם עלי ההפתעה האלה מתאימים באמת לכל רגע…

מאז שחשבתי על המנה הזו (אם אפשר בכלל לקרוא לזה מנה ) מידי פעם כשאני פותחת את המקרר אני פשוט שולפת לי את הרכיבים ומארגנת לי כזה "עלה הפתעה" ישר לפה… (קצת כמו הסנדוויץ' תמר)

נשנוש ירקות מרענן אירוח בסטייל


ויש פה גם חידוש כיפי! (לפחות בשבילי) – שקדים ואגוזים מוקפצים בשמן קוקוס, שאפשר להוסיף לעוד המון מנות! (כל הסברים בהמשך…) אם גם בשבילך זה חידוש – מציעה לך לאמץ ()


תהיי מוכנה, סיפורון – הייתי לא מזמן בבראנץ' חברות כזה, שכל אחת הביאה משהו… אני כמובן הבאתי את המאפינס המלוחים הקבועים שלי וגם את הקרפצ'יו סלק. עוד מישהי הביאה קרפצ'יו סלק, ממש דומה לשלי, גם עם אגוזים, רק שהיא הקפיצה אותם בשמן קוקוס – ואני נדלקתי מייד!

זה מהדברים הקטנים האלה שמדליקים אצלי נורית קטנה ונוצצת בפנים, שאני פשוט יודעת שאני הולכת למנף את הרעיון הזה לעוד מיליון דברים!! קצת כמו שהיה לי נגיד כשגיליתי את גרגירי הג'וג'י ברי, זוכרת מהסלט סלרי? או את הטריק של הבצל המטוגן מכאן.


רכיבים

תערובת עלי בייבי גדולים יחסית / עלי סלנובה* בינוניים (שטופים ויבשים ממים)

 גבינת לאבנה 5% (אפשר גם גבינה לבנה רגילה במקום, ולתבל אותה במעט שמן זית מלח, פלפל)

 אגוזי מלך – חופן, קצוצים גס ()

 שקדים (לא קלויים ולא קלופים) – חופן, קצוצים גס ()

 חמוציות – חופן ()

 שמן קוקוס – כף ()

מעט פלפל גרוס

____________________________

*אם אין לך מושג מה זה עלי סלנובה, תרגישי בנוח, עד לא מזמן גם לי לא היה… זה כמו עלים של חסה קטנה – יש בסופר באריזות בין כל הירוקים…

(והבית הקטן הזה – הוא הסימן לדברים שכדאי שתמיד יהיו לך בבית (ואם את מכירה את רשימת הסופר בשביל הטאץ' אז בטח כבר יש לך!)


הוראות הכנה שלב, שלב



הפעם יש רק בקצר וקולע – שמני את שברי השקדים והאגוזים בשמן קוקוס והקפיצי אותם כמה דקות על מחבת חמה | סדרי את העלים על צלחת הגשה | הניחי על כל עלה בסדר הזה – כפית גבינה, שברי אגוזים ושקדים, 2-3 חמוציות ומעט פלפל גרוס מלמעלה – ותגישי בסטייל ככה פשוט!



אירוח בסטייל עלים ירוקים


ובכל זאת, למרות שהצלחתי לסגור עניין רק בגרסת ה"קצר וקולע", אני חייבת להכניס עוד כמה הסברים ב"דלת האחורית" או במילים אחרות,

הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך" –

שקדים ואגוזים מוקפצים בשמן קוקוס – אני יודעת שיש כאלה שבשבילן זה משהו שבשגרה, אבל עבורי, זו היתה פעם ראשונה, וזה רעיון מדליק ביותר שלוקח בדיוק 5 דקות! אז מה יש לי לומר בעניין?

1. כדאי שיהיה תמיד בבית – אם אין לך בבית חמאה או שמן קוקוס, אני לגמרי מציעה לך לקנות ולאמץ על בסיס קבוע בבית. האמת שתמיד היה לי בבית, אבל רק לאחרונה התחלתי לעשות עם זה עוד דברים חוץ מאפיה (לא מזמן גם הוספתי לך את זה לרשימת הסופר בשביל הטאץ'). אם תהית מה ההבדל בין שמן הקוקוס לחמאה – גם אני תהיתי, אז קראתי קצת… ובמילה (רק לעניין השימושים במטבח) – שמן הקוקוס טוב לטיגון וחמאת הקוקוס טובה להכל חוץ מטיגון (לאפיה, לבישול לשימוש במצבה הרגיל בקינוחים או ממרחים כמו למשל בסנדוויץ' בריאות הזה).

2. הכנהאיך להקפיץ את השקדים והאגוזים בשמן הקוקוס? את שמן הקוקוס אני שמה קודם על השקדים והאגוזים ומערבבת עם היד בקערית, ורק כשהם משומנים היטב אני מעבירה למחבת חמה ומקפיצה (או מעררבת עם כף עץ), כמה דקות וזהו. אח"כ אני נותנת להם קצת להתקרר.

אגוזים מוקפצים בשמן קוקוס

ואם את כבר מכינה, כדאי שתעשי כמות גדולה יותר ופשוט תשמרי לך בצנצנת סגורה במקרר (אפשר לשמור הרבה זמן). ככה אני עושה. זה כיף לנשנוש וגם מעולה לשדרג בצ'יק קינוח או סלט (כמו למשל את הספידי קינוח של גלידה (המתכון הראשון ראשון כאן!) או את אחד מהסלטים האלה – סלט ירוק מדליק וסלט שיקי מרענן. אני כבר מכניסה אותם קבוע להמון סלטים… (ויש לי גם סלט אחד חדש – חייבת לך!) 

3. ולמרות כל המחמאות לשמן הקוקוס – במנה הזו את יכולה גם לוותר על שלב ההקפצה של האגוזים והשקדים (מטעמי עצלנות או קלוריות ) ולהשתמש בהם ככה טבעיים, העלים האלה יהיו ממש טעימים גם ככה! 


עלים ירוקים וחמוציות אירוח בסטייל

הכנה מראש והגשה1. מה אפשר להכין מראש ואף כדאי? לקצוץ ולהקפיץ את השקדים והאגוזים | לשטוף ולייבש טוב טוב את העלים (אם הם לא מגיעים שטופים. כל ההנחיות בטיפ של עלים ירוקים). 2. ומה לא? לא להוציא את העלים מהמקרר לפני הגשה (כי הם "מתעייפים" מהר). מה שכן ברגע שאת כבר מתחילה להכין את המנה, חשוב קודם לסדר את העלים על צלחת ההגשה ורק אז למלא אותם (אחרת קשה להעביר אותם והגבינה נמרחת וזה כבר נראה הרבה פחות אלגנטי… אז חבל…) | 3. כלי הגשה – כרגיל, כמו כמעט כל מנה אצלי, גם את עלי ההפתעה האלה מקסים לסדר באלכסון אחד ליד השני על צלחת ההגשה הלבנה המאורכת הקבועה שלי (זו שהגשתי עליה גם את השיפודוני קפרזה, את הזוקיני המפוספס, את הבראוניז המושלם ומה לא?!)

זהו בעצם להיום.

המנה הזו (כמו עוד כמה אחרות) היא חלק מ"פרוייקט Snack It" שהכנתי כשהתארחתי במדור בישול בריא של מגזין מנטה.

נהנית לקרוא? קיבלת רעיון? יש לך רעיון בשבילי לעוד מנה כזו כיפית שמתאימה לכל רגע? אשמח לשמוע הכל – כאן למטה בתגובות…

ואם את עדיין לא רשומה לקבלת עידכונים במייל – מוזמנת להכניס כתובת mail כאן למטה במלבן ולעקוב אחרי הבלוג שלי יותר מקרוב 

אז Stick Around,

ביי בינתיים

טליה



ואם כבר דיברנו על שילוב של שקדים וחמוציות מזכירה לך –

את שברי השוקולד המשגעים שמכינים ברגע

2015-12-29 19.39.38_resized

וגם את עוגיות הגרנולה הקבועות שלי לבוקר

mini

2 תגובות לפוסט “עלים של הפתעות”

  1. מקסים טליה, זה נראה כמו שדרוג מרענן לשולחן בראנצ', תודה על הרעיון!

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה