מנות ראשונות & פתיחים
EshetStyle
כבד קצוץ של פעם אבל בסטייל
|
29.09.2016

מאז שאני ילדה, אין ארוחת חג בלי כבד קצוץ!

היום זה מתכון של לגזור ולשמור – המתכון של אמא שלי – הכי בסיסי ואין טוב ממנו!

אני רק הוספתי לו קצת בצל מלמעלה בכמה ורסיות ושיניתי את צורת ההגשה – כי גם כבד קצוץ של פעם אפשר להגיש הכי בסטייל…

מתכון אליפות לכבד קצוץ אירוח בסטייל


גם אם בחיים לא הכנתם כבד קצוץ – היום זה היום שלכם! זה באמת לא מסובך (גם אני פעם חשבתי שכן) וכמו תמיד – יש כאן הוראות שלב שלב, ככה שאין מה לפספס – אתם בטוח מצליחים!


קחו בחשבון שאני מקשקשת היום קצת יותר מהרגיל (בכל זאת יש פה קצת "ריגשי"…) אז תרגישו חופשי לקפוץ ישר לדגשים החשובים ולמתכון – אני הכי לא נעלבת

אז טיפה נוסטלגיה  – כבד קצוץ זה מהמנות האלה שלפני שהכנתי אותן הייתי בטוחה שאין מסובך מזה, שזו "מנת סבתא" כזו שהיא לא בשבילי.

אחרי שאמא שלי נפרדה מאיתנו, הבנתי שאם אין אני לי מי לי והמעט שאני חייבת לעשות כדי לשמר את ארוחת החג הקבועה והמסורתית של שנים זה להכין כבד קצוץ בדיוק כמוה!

כמו שכבר סיפרתי לך כאן (בפוסט אישי משהו, שלא כמנהגי…) להיכנס לנעליים של האמא המושלמת שהיתה לי, זה להיכנס לנעליים גדולות מאוד… ככה שניגשתי למשימה הזו עם קצת חששות.

הפעם הראשונה שלי היתה בראש השנה לפני 6 שנים. הכנתי את עצמי נפשית למנה מסובכת, הנמכתי ציפיות ופתחתי את קלסר המתכונים של אמא שלי – הופתעתי לטובה! מתכון מסובך לא היה שם (אךךך איזו הקלה!)

כבר בניסיון הראשון שלי זה יצא פשוט מעולה – בדיוק אותו טעם אהוב של פעם! אפילו אבא שלי אמר ש"זה בדיוק כמו של אמא" (והוא, איך לומר בעדינות, בנאדם של ת'כלס, לא מאלה שאומרים משהו רק כדי לתת לך להרגיש טוב כנראה שממנו יצאתי כזו…)

מאז אני עושה כבד קצוץ המון, ולא רק בחגים!

איך להכין כבד קצוץ בזריזות



כמה דגשים חשובים שלמדתי על כבד קצוץ  (שאפשר לאמץ , גם אם יש לכם מתכון מנצח משלכם)

כי אני כידוע תמיד הכי בעד לעשות את המוכר והידוע ורק לשדרג "בקטנה"…

1. אפשר להכין אותו בלי שום צורך בחמאה או מרגרינה | 2. הכי טוב להכין יום לפני ההגשה – כי יום שלם במקרר פשוט עושה לו טוב | 3. להגיש אותו עם בצל מטוגן מלמעלה משדרג פלאים | 4. להגיש במנות אישית זה בכלל מקפיץ מדרגה | 5. מלפפונים חמוצים ולחם ליד – זה must!



רכיבים (כמות של "תבנית אנגליש" אחת או 7 מנות אישיות)

לכבד עצמו

  כבד עוף – כחצי קילו

  בצל בינוני – 2 (לפרוסות דקות)

  ביצה קשה – 2

  שמן זית – כף

  מלח ופלפל

לקישוט מלמעלה ולהגשה

  בצל בינוני נוסף או שבבי בצל מטוגן מוכנים (כל ההסברים והאפשרויות בהמשך)

להגיש ליד – מלפפונים חמוצים ולחם

אביזרים

למנות אישיות – קעריות הגשה קטנטנות כמספר הסועדים

למנה מרכזית – תבנית אנגליש חד פעמית + ניילון נצמד, צלחת הגשה מאורכת


הוראות הכנה שלב, שלב



בקצר וקולע – מטגנים טבעות בצל להזהבה | מוסיפים למחבת את הכבדים ומטגנים עד לעשייה בינונית | מוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם | לאחר קירור מכניסים את הכבדים והבצל למעבד מזון (ללא מיצי הבישול), מוסיפים שתי ביצים קשות וכף שמן זית | טוחנים מעט עד לרמה הרצויה | מעבירים לקעריות אישיות או תבנית אנגליש מרופדת בניילון נצמד | מכניסים מכוסה למקרר לפחות ל-4 שעות | מוסיפים מעל בצל מטוגן ובצד לחם ומלפפונים חמוצים – ומגישים בסטייל – ככה פשוט!



img_0264

ובקצת יותר ארוך (כמו ב-…) –

(כרגיל – "שיחה ארוכה" שנכנסת לכל הניואנסים הקטנים… ככה שלא יישאר מקום לטעויות)

1. הכנות – פורסים בצל לפרוסות דקיקות ומנקים את הכבדים מהגידים הלבנים (רק העבים ממש) והלכלוכים השחורים האלה… | מכינים את הביצים הקשות

שימו לב שהכמות פה היא לא גדולה (אני באה ממשפחה קטנה…) ככה שאם אתם מארחים, בטח תצטרכו להכפיל כמויות – אז לא לשכוח להכפיל בהכל!

מתכון לכבד קצוץ טעים

2. טיגון הבצל והכבדים – מחממים מחבת עם מעט שמן לטיגון ומטגנים את טבעות הבצל להזהבה. מתחילים על אש גבוהה שיקבל טיפה גוון חום כ-10 דקות תוך כדי ערבוב עם כף עץ מידי פעם, ואז מנמיכים את האש (לאמצע) לעוד כ-5 דקות ומוסיפים את הכבדים (הוראות יותר מפורטות לגבי טיגון הבצל אפשר לראות במתכון של פהיטס עוף). בכל מקרה בסוף – הבצל לא צריך להיות שרוף מידי, אלא חום שקוף… (כעקרון הכי טוב לטגן בצל זה על אש נמוכה והרבה זמן, אבל לי אין סבלנות…)

כבד קצוץ מתכון אירוח בסטייל

3. את הכבד אני מטגנת כשהבצל נשאר במחבת רק זז הצידה. הטיגון של הכבד צריך להיות כמעט עד הסוף, כלומר שיישאר עסיסי ומעט וורדוורד מבפנים. ברגע שמתחילים לראות שהוא נהיה אפור מסביב, הופכים אותו עד שלא רואים מלמטה יותר אדום בכלל ואז מערבבים ככה עם הבצל עוד כמה דקות, מוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם ומכבים את האש (אל דאגה – גם אם הכבד יצא לכם עשוי מידי, זה עדיין ייצא טעים – מבטיחה!)

*במתכון המקורי של אמא שלי, בשלב הזה מוסיפים רבע חבילת חמאה למחבת (25 גרם) והיא נמסה על הכל… אני מוותרת על זה (בתמורה לכף שמן זית בהמשך)

img_0204

4. נותנים להכל להתקרר במחבת (מכוסה) או שמעבירים לקערה ומכסים – אין בעיה להשאיר ככה בחוץ גם שעתיים (וגם אין בעיה לגנוב ישר לפה חתיכה-שתיים של כבד , פשוט קשה שלא! כי כמו תמיד, הכמויות אצלי זה לא מדע מדוייק… הכל יוצא טעים)


5. טוחנים – מעבירים את הכבדים והבצל למעבד מזון  רק בלי הנוזלים שהצטברו במחבת (אחרת הוא יוצא רך מידי ולא "עומד יפה", מניסיון. אמנם עדיין טעים אבל חבל…) | מוסיפים את הביצים וכף שמן זית (בהנחה שגם אתם ויתרתם על החמאה. אם לא, אז אין צורך גם בשמן). אם טיגנתם בצל נוסף שמיועד לקישוט, אל תשכחו להוציא אותו הצידה | הפעילו את המג'ימיקס ממש רק לכמה שניות (אלא אם אתם רוצים מרקם של פטה. אני אוהבת באמצע כזה…) פתחו ותראו מה המצב וגם תטעמו ותקנו תיבול (מלח/פלפל) לפי הטעם.

img_0207

אם צריך, אספו עם כף או לקקן מהדפנות פנימה והפעילו לעוד כמה שניות (כי לפעמים נשארים חלקים כזה לא טחונים בצדדים…) מה שכן היו עירניים, כי ממש ברגע זה נהיה לגמרי טחון. אז עדיף בפעמיים שלוש מאשר להצטער (כי אח"כ אין דרך חזרה…)

*ואגב אם אין לכם מעבד מזון, אפשר להכין בבלנדר (פעם ניסיתי כי התעצלתי להפעיל את המג'ימיקס וזה יצא סבבה). ואם אין לכם אף אחד מהם ואתם אוהבים את הכבד קצוץ ממש גס – אפשר לקצוץ טוב בסכין שף טובה (שאני בטוחה שיש לכם, במיוחד אם אתם כבר מכירים את רשימת האקססוריז שלי). אני פחות אוהבת את הסגנון הממש גס הזה האמת, אבל זה כמובן עניין של טעם…


6. לאן להעביר? בשלב הזה אתם צריכים להחליט איך אתם מגישים את הכבד – במנות אישיות או בצלחת אחת מאורכת. בהתאם לבחירה העבירו לקעריות או ל"תבנית אינגליש" מרופדת בניילון נצמד (כל הפרטים והאפשרויות בסוף – בחלק של "כמה דברים לי אליך")

איך להגיש כבד קצוץ אירוח בסטייל

7. לאן שלא העברתם, כסו בניילון נצמד והכניסו למקרר ל-4 שעות לפחות ועדיף ליום שלם

8. קישוטי בצל – תוספת מעט בצל מלמעלה ממש משדרגת. אל תוותרו עליה! זה בדיוק הטאץ' הקטן שעושה את כל ההבדל! והופך את הכבד הקצוץ של פעם למנה שמוגשת בסטייל (אני חושבת שגם אמא שלי היתה ממש מתלהבת מהרעיון!) יש לכם 3 אפשרויות לקישוטי הבצל – כל הפרטים והאפשרויות בסוף (בחלק של "כמה דברים לי אליך")

9. הגשה – הניחו את תוספת הבצל שבחרתם מעל הכבד (במרכז הקערית האישית או פס לכל אורך המלבן, בהתאם לצורת ההגשה) | הוסיפו בצד כמה מלפפונים חמוצים וכמה פרוסות קטנות של לחם קריספי (הכי טוב קלוי במחבת – הוראות כאן)

ותגישו בסטייל – ככה פשוט!

כבד קצוץ אשת סטייל



אז הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך" (והיום יש לא מעט…) –

המלפפונים החמוצים. כבר סיפרתי לכם (בפוסט הטיפים לאירוח "על האש") שאני הכי אוהבת מלפפונים חמוצים במלח מקופסת שימורים. כן כן, בחיי! רק שאני כמובן מקפידה להעביר את המלפפונים לכלי הגשה יפה מבעוד מועד (ולא חלילה נותנת לאורחים לראות את קופסת השימורים) – זה תמיד עובד! ואז, נותר לי רק לחייך כששואלים אותי איפה אני קונה את המלפפונים המעולים האלה… 

צורת ההגשה. כמו שאמרנו, יש לכם 2 אפשרויות

1. במנות אישיות – הכינו לכם קעריות קטנות כמספר הסועדים והעבירו עם כף כמות של מנה לכל קערית (בערך 2-3 כפות גדושות) לכל מנה. אח"כ בעזרת לקקן או סכין מריחה מועכים ומיישרים את הכבד (תוך כדי סיבוב הקערית ביד…). מכניסים למקרר ומכסים בניילון נצמד

כבד קצוץ מתכון

אם אין המון סועדים, ויש לך מספיק קעריות אישיות – אני ממש בעד צורת ההגשה הזו! הגשה אישית עושה את ההבדל – לא יעזור! 

img_0275

ובאותה נשימה אני אומרת שאם יש לכם הרבה סועדים (או שאין לכם מספיק קעריות אישיות) אני מרשה שהפרקטי יגבור על "הסטייל האישי" ונותנת לכם גם את האפשרות הזו –

2. בצלחת מרכזית מאורכת – העבירו מהמג'ימיקס לתבנית אינגליש קייק מרופדת בניילון נצמד (השאירו מספיק ניילון שיעלה מעל הדפנות והחוצה מהן), שפכו אליה את הכבד, יישרו אותו מעט, כסו בניילון נצמד ולמקרר.

אח"כ בהגשה הסירו מלמעלה את הניילון הנצמד, הצמידו לחלק העליון של התבנית צלחת הגשה מאורכת (כן כן, זו הקבועה שלי, הפרקטית והאהובה עליי כל כך עוד מהמתכון של המגדלוני קפרזה וחציל קלוי) והפכו עליה את תבנית. עכשיו הרימו בעדינות את התבנית ואת הניילון הנצמד ופרסו פרוסה לכל אחד (בדיוק כמו שעשינו במתכון של המקפא החגיגי, להבדיל בטעמים כן… זוכרים?)


בכל צורת הגשה – הקפידו לעטוף אצבע בטישו ולנקות את שולי הצלחת או הקערית משאריות של כבד (זה הדברים הקטנים האלה שהם כל כך חשובים…)


קישוטי הבצל מלמעלה – 3 אפשרויות 

1. שבבי בצל מוכנים – תוכלו לקנות שבבי בצל מטוגן מוכנים בחנויות התבלינים.

אני, ניסיתי את שבבי הבצל של "תבליני פרג" (יש להם שני סוגים – מטוגן שנמכר בתפזורת או אפוי שנמכר גם באריזות) – שניהם היו טעימים ממש! (יש מצב שהמטוגן, כמו כל דבר מטוגן, טיפה יותר…)

img_0270

2. שבבי בצל קריספיים שמכינים לבד – זה טיפ שקיבלתי כשהצצתי במטבח של מסעדת "חדר אוכל" (של השף עומר מילר) – מהטריקים הקטנים שמלהיבים אותי ואני מייד חושבת איך למנף אותם למיליון דברים אחרים (כמו נגיד שבבי גי'נג'ר קריספיים?! חייבת לנסות!)

אם גם אתם תהיתם מה עושה את שבבי הבצל במסעדות כאלה קריספיים, הינה התשובה – פשוט טובלים את הבצל לפני הטיגון בקמח. כן, רק קמח.

אז מה בדיוק עושיםפורסים את הבצל לפרוסות הכי דקיקות שאפשר | שמים בקערית עם כף שתיים של קמח לבן רגיל | מערבבים ביד שהקמח יידבק לבצל מכל הכיוונים | מחממים שמן במחבת או בסיר קטן – צריך שכבת שמן יפה (מכירים את הטיפ הזה כדי לדעת מתי השמן חם מספיק?) | זה לוקח בערך 8 דקות מהרגע שמכניסים את הבצל לשמן עד שהוא נהיה ממש קריספי.

תוספת בצל מטוגן מתכון

מה שכן מהרגע שהוא מתחיל להיות שחום – תהיו בהיכון וערבבו עם כף עץ כי בשניות זה פתאום כבר נשרף מידי | ברגע שמוכן העבירו לצלחת עם נייר סופג והשאירו ככה פתוח עד לקירור מוחלט. אח"כ אפשר לשמור בקופסת פלסטיק סגורה, מחוץ למקרר כמה ימים. זה טעים ממש!! (ולא, זה לא ששכחתי, פשוט אין צורך בשום תיבול)

איך להכין שבבי בצל קריספיים

3. בצל מטוגן רך(האפשרות היחידה שתתאים גם לפסח!) תוכלו להשתמש בחלק מהבצל המטוגן שטיגנתם בהתחלה – פשוט לקחת את אלו היותר דקיקים, חומים ושרופים ולשמור בצד (במקרר) עד להגשה. זה גם יוצא מצוין וסה"כ לא מוסיף עבודה בכלל!

כבד קצוץ מתכון

כמה זמן במקררכעקרון מהרגע שאני מטגנת את הכבד, המקסימום מבחינתי זה 4 ימים (כולל יום הטיגון) אבל יש מצב שגם זה יותר מידי. אז איך לומר… ככה אני עושה אבל אני מסירה אחריות מהתוצאות 

פשוט עוד מילדות, היה לנו קושי בבית להיפרד מהכבד קצוץ. תמיד היינו פותחים את המקרר בציפיה ושואלים אם נשאר משהו. כבר אחרי יומיים אמא שלי היתה אומרת לנו שלא כדאי ושצריך לזרוק, אבל היינו אוכלים בכל זאת… עוד כמה ימים, מאוד נהנים ושורדים בחיים!

img_0244

ועוד סיפור קטן (ואחרון!) מפעם, על כבד קצוץ צבעוני – באחת הארוחות, אמא שלי היתה נלהבת מתמיד וסיפרה שהיא קיבלה רעיון ממתכון שקראה בעיתון. "עשיתי לכם הפתעה! הפעם עשיתי up grade לכבד הקצוץ" היא הצהירה. היה לה מן מבט כזה לאמא שלי, של ניצחון, כשהיא היתה מתלהבת ממשהו (גם היא אהבה את הדברים הקטנים שמשדרגים…)

אז היא פרסה לנו לפרוסות את הכבד קצוץ, שמבחוץ היה נראה כרגיל, ובפנים התגלתה שורה צבעונית למדיי. שורת פטל ופיסטוקים קצוצים באמצע הכבד! זה היה יפיפה וזה היה טעים, אבל זה לא היה אותו דבר. כולנו אמרנו שזה טעים מאוד אבל יום למחרת הסכמנו כולם (כולל אמא שלי) שבכל זאת אנחנו מעדיפים את הכבד המקורי עם המלפפון חמוץ ליד. קצת כמו שחברה מתולתלת עושה פאן חלק ואת אומרת לה שזה ממש יפה אבל את מעדיפה אותה טבעית…

כבד קצוץ מתכון אירוח בסטייל


*עדכון בעריכה* – השנה (2018) לא אירחתי בראש השנה (היינו בחו"ל) אבל כל כך התגעגעתי לכבד הזה שהכנתי אותו סתם ככה לעצמנו, כמה ימים לפני החג… ואבוי לי – לא היו מלפפונים חמוצים בבית! אז הלכתי בכל זאת (ולמרות כל מה שאמרתי למעלה…) על הגשה עם נגיעה של מתוק. הכנתי את הכבד בתבנית אנגליש, הוספתי מלמעלה שורה של בצל מטוגן (בגרסה הלא קריספית) יחד עם גרגירי רימון, וליד הגשתי קערית ריבת תאנים וטוסטונים – זה יצא מקסים והיה טעים במיוחד!!

כבד קצוץ מדהים_מתכון קל_אירוח בסטייל_ראש השנה_צילום ומתכון: טליה הדר_אשת סטייל


זהו להיום.

אני יודעת שהיה ארוך משהו… אבל לפחות מעתה ועד עולם יש לכם מתכון מנצח לכבד קצוץ!

יש שאלות, בקשות, סיפורים? גם לכם יש זיכרונות מהכבד קצוץ של אמא שלכם בחג? אשמח לשמוע – כתבו לי פה למטה בתגובות…

את הפוסט הזה קיבלתם במייל או שראיתם בפייסבוק? אם נהניתם לקרוא אותי ובא לכם לקבל את הפוסטים שלי ישר למייל – קחו שניה והכניסי את כתובת המייל שלכם פה  (זה באמת ישמח אותי )

שתהיה שנה מעולה!

אז Stick Around,

ביי בינתיים

טליה


חוץ מהכבד קצוץ, בואי נסכם רגע את כל מה שיש לנו לחג הזה –

את הקינוח המושלם הזה שכבר אמור להיות לכם במקפיא –

קינוח גלידה עם פירות יער אשת סטייל אירוח בסטייל


צלחת תפוח בדבש צבעונית

עיגולי תפוח בדבש אשת סטייל


עריכת שולחן חגיגית עם גרגירי רימון –

%d7%9e%d7%91%d7%97%d7%99%d7%a0%d7%aa-%d7%92%d7%a8%d7%92%d7%99%d7%a8%d7%99-%d7%a8%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%9f-%d7%a7%d7%a9%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%97%d7%91%d7%9c-%d7%9c%d7%a1%d7%9b%d7%95%d7%9d-%d7%a2


וחוץ מזה מזכירה לכם עוד כמה מתכונים שיכולים להתאים לשולחו החג –

פילה סלמון בציפוי קראנצ'י בצ'יק (שאפשר להכין כחתיכת פילה אחת גדולה בתנור ולחתוך למנות)

סלט מקלונים צבעוני

פטריות – זה הכל! (אחלה תוספת, קלה להכנה)

סלט שיקי מרענן

זוקיני בפסים


וגם כמה טיפים על הגשת שתיה שאפשר ליישם בשולחן החג

רעיונות להגשה יפה

64 תגובות לפוסט “כבד קצוץ של פעם אבל בסטייל”

    1. כמובן אחי 🙂 השאלה האם הוא יגיע במנות אישיות או במלבן ארוך – עוד לא החלטתי 🙂 כי הפעם לשם שינוי אנחנו חוגגים הרבה אנשים!

  1. כל הפה שלי מלא מיצים וצועק "כבד כאן ועכשיו"…הורדת לי את סף החרדה לאפס!!! ממש הולכת להכין לפני יום כיפור 🙂
    תודה נשמה.אין עלייך!!!

  2. כבד קצוץ זה לגמרי מושג נוסטלגי, כשאת כותבת עליו בהקשר של אבא, עולה לי אחי הגדול ששרוף על כבד קצוץ והיה גורם לנו כמשפחה לכתת רגליו בחיפוש אחר מסעדות עם כבד קצוץ שווה …זה הזיכרונות ילדות שלי.
    תודה על פוסט מעורר נשכחות וגם ריר.

  3. כתיבה מדה ימנית והמתכונים לא פחות אני עושה בדיוק כך בתוספת כף שתיים סילאן כנרת לבצל שנותן טעם וצבע מעולה תנסי ותהני.
    לפטה כבד טוחנים אותו והבצל עם הרבה חמאה בפוד קצת קוניאק ואת הביצה מפזרים מגורדת מעל יוצא אחלה קטיפתי

  4. היום אכין את הכבד קצוץ המושלם הזה לערב חג הסוכות. נראה ממש מושלם , כמובן עם ציפוי הבצל שלך. תודה רבה וחג שמח!

  5. הכנתי את הכבד קצוץ עם טבעות בצל בקמח מטוגנות – יצא פיצוץ!! תודה רבה! רציתי לשלוח תמונה אבל לא רואה אפשרות כזו. חג שמח!

    1. וואו מאתגר… אולי תפוח אדמה שהיה בתנור ויותר בצל? אבל מעולם לא ניסיתי. אם ניסית ספרי לי 🙂

  6. הפטנט של הבצל נשמע מצוין. קימחתי את טבעות הבצל הדקות וטיגנתי, אך כל התחתית התמלאה בקמח
    וכמובן שהקמח שבתחתית השחים מהר אך לא הבצל…
    יש לך רעיון למה זה קרה ואיך לשפר?

    1. את צריכה בעצם לנער משאריות לפני שאת מטגנת ככה שבעצם הקמח רק יידבק לבצל אבל לא יהיו עודפים במחבת. בהצלחה!

  7. מה לעשות עם הביצים הקשות? את לא מוסיפה אותן לכבד לתוך המג'י מיקס או קוצצת ביחד? המתכון שלך הוא לפאטה ולא לכבד קצוץ מבית אמא.

    1. לא כל כך הבנתי את השאלה… את הביצים יחד עם כל שאר הרכיבים, כפי שכתוב יש להכניס למג'ימי'קס. אם לא תפעילי אותו הרבה זמן הטחינה תצא גסה יותר. אם את רוצה ממש חתיכות תוכלי לקצוץ בסכין. בבית אימי זה המתכון לכבד קצוץ 🙂 בשביל פאטה של ממש, צריך לטחון הרבה יותר זמן למרקם חלק ולהוסיף חמאה. חג שמח שיהיה!

    1. אני בדעה שאיש הטוב בעיניו יעשה. ומסכימה שעם שמן זית יוצא מעולה. כך אני מכינה כבר שנים 🙂

  8. נהנתי לקרוא את המתכון המפורט. אשמח לקבל את מתכונים שווים

  9. טליה רציתי לשאול כיצד אפשר להדפיס את המתכון ללא התמונות, יש אפשרות כזאת ??

    1. אם את לוחצת על אפשרות הדפסה זה לא נותן לך? כעקרון אני יודעת שבחלק מהמתכונים יש בעיה עם זה… לצערי לא מגיעה לטפל בזה. אבל בנינו, למה להדפיס? אני בעצמי שמתי קיצור דרך במסך הבית בטלפון שלי ישירות לעמוד הבית של הבלוג (www.eshetstyle.com), למעלה בסרגל הירוק יש ציור קטן של זכוכית מגדלת (בנייד או מצד ימין במחשב רגיל יש שורת חיפוש) ואני פשוט כותבת בשורת החיפוש את המילה שקשורה למתכון שאני מחפשת ואז מכינה אותו עם המתכון פתוח לידי בנייד וכל פעם מסתכלת…. הכי נוח!

  10. אם כבר נתת מתכון לכבד קצוץ:) אשמח למתכון גפילטע כמו של פעם.. כמו שהסבתות היו עושות

    1. אין לי ולא יהיה 🙂 אין דבר שאני פחות מתחברת עליו מאשר לזה! סורי 🙂 תיכף יהיה מתכון לסביצ'ה דג במקום… כמחווה בסטייל למנת הגפילטע המסורתית 🙂 חג שמח!

  11. המתכון נראה מעולה. מאז שאימי כבר לא מבשלת גם אני ירשתי את המתכונים שלה. אצלי מעדיפים את הכבד הקצוץ מכבד בקר דווקא. טוחנת במכונת בשר את הכל, כולל מיצי הטיגון ובסוף מוסיפה תפו"א קטן מבושל. אגב, למה לחתוך את הבצל בטבעות אם ממילא קוצצים אותו?
    על פי טיפ של אמא שלי מערבבת הכל עם כף או שתיים של מיונז שמבהיר את צבע הכבד הקצוץ. מקשטת גם עם זיתים שחורים מגולענים.
    מאוחר יותר מתכוונת לטגן טונות של בצל לכבד הקצוץ, "כבד" קצוץ צמחוני וגפילטע.
    חג שמח ומהנה

    1. תודה על כל הטיפים! לגבי הבצל. את חלקו אני משאירה כתוספת מעל הכבד…ואני אוהבת שהוא בטבעות 🙂 ובלי קשר ככה אני רגילה שנים…אחרת מה האפשרויות, לקצוץ? יותר עבודה, יותר דמעות ופחות יפה כתוספת… לא?

  12. נסי פעם להוסיף למג'ימיקס גם טיפה בצל חי. את לא מבינה איזה שדרוג. מעתיקה את הרעיון המושלם הזה מאמא של גיסי, שהיא הבלתי מעורערת בכבד קצוץ (אחרי סבא שלי ז"ל, שהיה מועך עם מזלג והייתי הורגת כדי לאכול עוד פעם אחת משלו).

    1. 🙂 תודה על הטיפ! אני באופן אישי לא אוהבת טעם של בצל חי… אבל בטוחה שאחרים ישמחו להכיר 🙂

    1. אם את לוחצת"הדפסה" אז יש אפשרות, אבל לא תמיד היא עובדת כמו שצריך לצערי. אבל האמת הכי טוב לשמור את הקישור אצלך ופשוט להיכנס בכל פעם ולהכין כשהמתכון פתוח מולך (עדיף להתרגל ללא הדפסה בימינו :))

    1. בשמחה יעלה! מצרפת אותך לרשימת התפוצה. היום ייצא מייל – אם לא תקבלי אנא בדקי בתיקיית "קידום מכירות" במייל זה בד"כ מגיע ישירות לשם. חג שמח!

    1. צודק. מדהים איך אף אחד לא עלה על זה עד עכשיו 🙂 כנראה שמו לב שיש בגרסה הקצרה או פשוט הסתמכו על התמונה שמראה שהביצים בתוך המג'ימיקס…
      בכל מקרה את הביצים טוחנים יחד עם הכל בפעם אחת. בהצלחה!

  13. ה' ירחם כבד עוף עם חמאה מה אנחנו גויים וחוצמיזה שהוכח מחקרית שאכילת בשר וחלב מזיק נזק עצום לגוף

  14. קראתי בשקיקה את מה שכתבת
    כבד קצוץ אני אוהבת במיוחד
    וכבר יש לי מתכון לחג
    תודה על הכל

  15. מתכונים מעולים והעיצוב יפייפה את מאוד מאוד מוכשרת. אני אוהבת לבשל אבל חשוב לי העיצוב ואני שמחה שפגשתי את בפוסט שלך והכרתי אותך. את מהמהמת. מדהימה. תודה על הרעיונות לעיצוב השולחן, בתפוחי עץ בדבש, הכבד וצורת ההגשה שלו והקנקן שתיה עם התפוחים והנענע הכל הכל כל כך יפה בעיצוב תןדה תןדה ושנה טובה ומתוקה ומבורכת.

  16. סתם כך נתקלתי בבלוג. חיפשתי תשובה לשאלה האם אפשר להקפיא כבד קצוץ. לא מצאתי מענה חד משמעי. בכל מקרה, הנה טיפ להכנת בצל "קריספי". (לא יאמן-זה עובד). פורסים בצל, מכניסים לשקית ניילון עם מעט (!) שמן. מערבבים כך שכל הפרוסות ישומנו. מכניסים למיקרוגל (כן כן) בקערה רחבה (בלי השקית כמובן) ומפעילים ל 3-2 דקות. מערבבים ומפעילים שוב עד שהבצל מזהיב/משחים. ככל שהוא מתקרב להשחמה, כך יש לקצר את ההפעלה כי הוא נשרף מהר.

  17. נפלא. אז כדי לשדרג לרמה של מעדן מלכים רב כולסטרול וקלוריות… הנה מתכון שאני נוהג להכין לארוחות "גורמה".
    להלן המתכון ל"פטה כבד עוף"

    המצרכים:
    כ ½ ק"ג כבד עוף (אפשר קפוא)
    3-2 בצלים (גדולים – בינוניים)
    150 גר' חמאה (או תחליף "כשר")
    4-5 כפות פרורי לחם
    2-3 כפות קוניאק או ברנדי
    1-2 כפות שמנת מתוקה (אופציונאלי- אפשר צמחית לא ממותקת))
    מלת, פלפל גרוס טרי

    כלים:
    מחבת
    תבנית לעוגה חד-פעמית (מאורכת כמו לאינגליש קייק)
    נייר אלומיניום
    מסננת
    בלנדר
    כלי חסין אש בגודל העולה על גודל התבנית.

    הכנה:
    מנקים את הכבדים מגידים וכל מה שלא שייך להם (הכי קל – כשהכבדים מעט קפואים)
    מטגנים את הבצל בכמחצית מהחמאה עד שקיפות (לא לשרוף)
    מניחים בצד עם הנוזלים .
    מחממים את יתרת החמאה עד כמעט רתיחה (לא לשרוף ! אפשר להוסיף כף שמן, זה מונע את השריפה)
    מטגנים את הכבדים רק עד שישחימו מבחוץ על אש חזקה (חייבים להיות אדומים/וורודים מבפנים)
    שמים בצד להתקרר מעט.
    מבלנדרים את הבצלים והכבדים (כולל הנוזלים שבמחבת לא להתקמצן בבקשה !) עד להשגת עיסה חלקה. מוסיפים את שאר המצרכים (את פירורי הלחם מוסיפים בהדרגה עד לקבלת מירקם דליל כמו דייסה) מתקנים את התיבול (אוכל חם נותן טעם יתר לתבלינים. לתבל מעט יותר, )
    מסננים כדי שלא יישארו גושים.
    מדפנים את התבנית בנייר אלומיניום. שופכים את התערובת לתבנית. מכסים ואוטמים היטב בנייר אלומיניום.
    שמים את התבנית בכלי חסין אש ושופכים מים סביב עד לגבה 2 ס"מ בערך (רצוי מים חמים)
    את כל העסק מכניסים לתנור שחומם לכ 150-170 מע'.
    משאירים בתנור לכ 15 דקות . מכבים את התנור ומשאירים לעוד 10 –5 דקות (לא יותר !). מוציאים את התבנית מהמים. מקררים ושמים במקרר.
    כשהעסק קר, מסירים את הכיסוי העליון והופכים את התבנית ואז מסירים גם את נייר האלומיניום.
    בתאבון.
    אפשר (ורצוי) להגיש על צנים או קרקר עם ריבת בצל, ריבת אוכמניות או פרוסות תאנים (בעונה)

    שמירה: במקרר עטוף היטב בנייר אלומיניום או יריעת פלסטיק נצמד. (אם בכלל נשאר משהו…)

    אלישע.

  18. הי טליה
    פעם הכנתי מהמתכונים שלך כבד קצוץ עם פיסטוקים טבעיים קצוצים . לא מוצאת את המתכון , יכולה לכוון אותי בבקשה .

    1. הי סיגל. האמת שזה המתכון הזה. פשוט בסופו נתתי רעיון לקשט בפיסטוקים קצוצים (ואפשר אפילו יחד עם פירות יער)

  19. שלו טלי
    כרגיל אין כמוך, אני גם טוחן את הכבדים אחרי הטיגון במטחנת בשר עם הביצים הקשות
    ומוסיף כמובן שמן מהמחבט שהכבדים טוגנו וזה יוצא נהדר אבל לקחתי ממך את הרעיון של הקערית והמציות בצורת פרח פשוט מקסים תודה לך
    שיהיה לך ולכל בני משפחתך חג שמח ובשורות טובות
    ברקן חיים

  20. שלום.
    מה בנוגע לשימוש בשומן אוז?
    אכלתי מזמן.נשאר לי הטעם בפה עד היום.

  21. זו לי הפעם הראשונה שפגשתי את האתר המהמם שלך, ראיתי את הכנת הכבד,אגב- אני מאלו שמאד אוהבים כבד, אבל רציתי לציין שעפ"י ההלכה אסור לטגן ישירות את הכבד במחבת,אלא תחילה ללות אותו על האש, כמו מנגל.. ורק אח"כ ניתן לההשמיך את התהליך שציינת, וזו יוצא טעם גן_עדן ממש, וזה גם כשר!
    מודה לך מאד על העיצות הנפלאות שלך,
    ובהצלחה !!!!!!!

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה