אירוח בסטייל
EshetStyle
קרפצ'יו סלק מהמם
|
27.10.2015

אפשר להכין כמנה ראשונה בארוחה (מתאים לכל סגנון ארוחה), אפשר להכין כאחת מכמה מנות באירוח קליל של אחר הצהריים ואפשר להכין לנשנוש בערב מול הטלוויזיה עם כוס יין לבן, ככה סתם כי בא לך. זה טעים, זה בריא, זה יפה וזה כלום עבודה!


זה קצת ארוך לא כי זה מסובך (ממש לא!) אלא כי אני נכנסת לניואנסים הקטנים. פשוט תחשבי שאני איתך על הקו, מסבירה לך בדיוק מה לעשות… ואם את כבר יודעת, אז דלגי על ההסברים, ותסתכלי רק על החלק של "קצר וקולע".

קרפצ'יו סלק מתכון


מצרכים (לצלחת אחת גדולה, מנה לזוג או שלושה)

סלק מבושל אחד גדול, מקולף וקר (כזה שבישלת לבד במים רותחים (עד שנכנס בו מזלג) ואח"כ קיררת, או כזה שקנית בסופר, מבושל בוואקום

גבינה בולגרית 5% (פרוסה של 2 ס"מ שפורסים מהריבוע של הגבינות שקונים בסופר. אני קונה של גד 5% רגילה לא מעודנת, אבל הכל הולך)

עלים ירוקים כלשהם בנדיבות (תערובת עלי בייבי, אורוגולה, רוקט או הכל יחד)

 כמה עלי נענע ובזיליקום טריים (3-5 מכל אחד)

 חופן אגוזי מלך שבורים ביד ()

לתיבול

 חומץ בלסמי ()

 שמן זית

 מלח גס, פלפל שחור גרוס ומעט סומאק (אפשר בלי. אם אין לך מושג מה זה סומאק – בסוף המתכון יש הסברון)

להגשה צלחת עגולה שטוחה (שקופה או לבנה) + כמה פרוסות לחם כלשהו – דגנים/שחור/לבן, מה שבא (יכול להיות גם לחם שמוצאים מהקפאה)

*אפשר להכין גם עם סלק חי במקום מבושל. אפילו טעים מאוד! רק שאז כדי לפרוס פרוסות דקיקות את חייבת מנדולינה…

______________

() – כדאי שיהיה תמיד בבית


הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – חתכי את הסלק לעיגולים דקיקים | סדרי על הצלחת כמו בתמונה | הניחי את העלים | פוררי גבינה בולגרית | תבלי בשמן זית, בלסמי מלח, פלפל וסומאק | פזרי מלמעלה שברי אגוזים ותגישי בסטייל – ככה פשוט!



קרפצ'יו סלק מתכון מנצח

ובקצת יותר ארוך כאילו אני איתך על הקו… ()

לפני הכל, תדליקי תנור/טוסטר שיתחמם כדי שבהמשך תוכלי להצנים את הלחם בזריזות

1. חיתוך הסלק לפרוסות ממש דקיקות של עיגולים שלמים – אם במקרה יש לך מנדולינה אז כמובן תשתמשי בה, על השלב של הכי דק (מודה, לי עדיין אין, אבל אני בדרך לקנות אחת…)

אז בינתיים, אני חותכת עם "הסכין שלי" (שהיא האקססורי הכי שימושי שלי במטבח – תציצי כאן). מה שלא יהיה, חובה סכין מצוינת אחרת יהיה לך קשה לחתוך עיגולים יפים ודקיקים.

קרפצ'יו סלק ורוקט

תחתכי את הסלק לשני חצאים לרוחב (ככה שהפרוסות יצאו עיגולים שלמים) ואח"כ תניחי את חצי הסלק עם החלק הרחב על הקרש ותתחילי לחתוך מהחלק העליון, לאט לאט מימין לשמאל הכי דק שאפשר מבלי שיתפרק (גם לי מתפספסות מלא פרוסות..בסוף אני בוחרת את הטובות)

2. סידור הסלק על הצלחת – תניחי פרוסה פרוסה על הצלחת, האחת בצמוד וטיפה עולה על השנייה, ככה שכל הצלחת תהיה מוסתרת. תתחילי מהקוטר הרחב של הצלחת ותכנסי פנימה. תשתמשי בפרוסות הכי גדולות ויפות ורק אם נשאר מקום תעברי לקטנות יותר או לאלה שהתפרקו…

קרפצ'יו סלק וגבינה

3. הכנת הלחם – עכשיו כדאי לקחת את פרוסות הלחם, להשפריץ (בשפריצר המעולה שדיברנו עליו כאן) או לטפטף עליהן כמה טיפות שמן זית וחומץ בלסמי (במזרק), לפזר מעט מלח גס ולהכניס לתנור/לטוסטר ב-200 מעלות לכמה דק עד שמתקשות (אם הן קפואות, ככה זה בד"כ אצלי… אז פשוט לפני זה, שימי אותן על הרשת של התנור/הטוסטר 5 דקות לריכוך בחום נמוך יחסית)

4. הנחת העלים – תניחי את תערובת העלים כמו שהם שלמים במרכז הצלחת וטיפה מסביב (אם העלים ממש גדולים אפשר לקרוע אותם ביד לשניים, אבל ביד ולא בסכין!), את עלי הנענע והבזיליקום תקרעי ביד לשניים או תשאירי שלמים ותפזרי אותם מעל העלים


אני תמיד מקפידה לייבש עלים ירוקים טוב טוב לאחר השטיפה, גם אם אני משתמשת בהם מייד. אחרת הם נהיים "מושים" ומשחירים. זה הדבר הקטן שעושה הבדל גדול (זוכרת את הטיפ שלי על עלים ירוקים? חפשי כאן)


5. הנחת הגבינה – את הגבינה תמעכי ותפוררי עם הידיים (שיישארו גם גושים גדולים ולא ממש פירורים) תוך כדי פיזור על הכל (גם על העלים וגם על הסלק שנותר גלוי מסביב)

6. תיבול – מעל לכל תטפטפי בתנועה סיבובית שמן זית (שני סיבובים), ואח"כ טיפה בלסמי (עדיף לשפוך את הבלסמי לכף ואז להפיל ממנה תוך כדי תנועה שלא ייצא יותר מידי). תפזרי מעט מלח גס, פלפל שחור גרוס ואם יש אז גם סומאק, תפזרי את שברי האגוזים ותגישי בסטייל – ככה פשוט!

קרפצ'יו סלק מנה ראשונה


הגעתי לשלב של "כמה דברים לי אליך" –

 את הלחם תוציאי מהתנור/הטוסטר כשהוא כבר קריספי. תחתכי כל פרוסה לשניים לאורך (לשני מלבנים דקים) ותניחי לצד הצלחת (בבקשה לחתוך ולא להתעצל, זוכרת שאמרתי שהצילחות הוא חלק חשוב ביותר?). אפשרות נוספת היא להכין את הלחם על מחבת כמו בטיפ הזה.

אם את מארחת – תוכלי לפרוס מראש את הסלק. אם זה סלק מבושל (שאת בישלת או בוואקום), תוכלי כבר להכין מראש את הצלחות "מרופדות" בפרוסות הסלק, לעטוף בניילון נצמד ולשמור במקרר. אם זה סלק חי, עדיף לסדר את הפרוסות אחת מעל השניה (כאילו להחזיר את הסלק לצורתו המקורית) לניילן ולמקרר, ורק סמוך להגשה לסדר על הצלחות (כדי שפרוסות הסלק לא יתייבשו… וגם אם נראה לך שהן טיפה יתייבשו, אל דאגה, שמן הזית יחייה אותן 

 ולפני סיום, אם שאלת את עצמך מה זה סומאק, הבטחתי הסברון – פעם יצאתי והשארתי לבעלי הוראות איך להכניס תפו"א לתנור (הוא מת על זה שאני נותנת לו משימות במטבח), כשהוא קרא את המילה סומאק הוא שלח לי הודעה למה אני מקללת אותו אז – סומאק זה תבלין בצבע של סלק (תראי פה בתמונה למטה. אם כי הוא לא הכי פוטוגני, במציאות הוא יותר סגלגל…). קונים אותו בחנויות התבלינים (בד"כ אין בסופר) יש לו טעם חמצמץ עדין, והוא מתאים כמעט לכל דבר (סלט, תפו"א, דגים) ובעיקר מוסיף צבע.

אם אין לך בבית, שווה לקנות, אני משתמשת בו מלא () – את רשימת הסופר בשביל הטאץ' את כבר מכירה? אם כן, אז בטח כבר יש לך…

2015-10-28 12.28.23_resized-min

זהו להיום. שיהיה בתיאבון ובהצלחה!!

אהבת את המתכון? ניסית?  אשמח שתעדכני אותי בתגובה פה למטה (ואם את ממש רוצה לשמח, תוסיפי גם תמונה)

רשומה כבר לבלוג שלי? אם עדיין לא – את מוזמנת להכניס את כתובת המייל שלך במלבן כאן למטה וככה תקבלי עדכון למייל בכל פעם שאני מעלה כאן משהו חדש… כדאי לך 

אז -Stick Around

ביי בינתיים,

טליה


עוד ורסיה שעשיתי לקרפצ'יו סלק הקבוע, תוכלי לראות בפוסט השלם על שדרוגים לארוחת הבוקר הקלסית

קרפצ'יו סלק בקלות ובסטייל _ הבלוג של אשת סטייל _ EshetStyle.com _ רעיונות לארוחת בוקר (צילום: טליה הדר)


בא לך עוד מנת סלק מהממת – תכירי את סירות הסלק שלי

קרפציו סלק וגבינה

49 תגובות לפוסט “קרפצ'יו סלק מהמם”

  1. איזה כיף שמצאתי את הבלוג שלך! את כותבת מקסים, מצחיק וטעים! ( לא נוהגת בדרכ להגיב אך הפעם הייתי חייבת)

  2. סליחה מראש על הבורות… חולה על סלק אבל ממש פוחדת שיכתים וילכלך הכל! נניח אם עושים את המתכון הזה כמו שהסברת לא מסיימים עם ידיים סגולות לנצח? צריך כפפות? אם יש לי קרש חיתוך לבן הוא יישאר לבן אחר כך? ☺️

    1. מצחיקה וצודקת 🙂 סלק באמת מלכלך אבל אם מייד אח"כ שוטפים, לפחות לגביי הידיים אין בעיה. אני אף פעם לא השתמשתי בכפפות. לגבי הקרש אני לא משוכנעת…אולי כדאי שיהיה לך גם אחד צבעוני (לי יש ירוק בהיר של איקאה והוא חוזר למקור אחרי האירוע :)) ואם יש לך שיש לבן כמוני (שאני מאוד חרדה לו!) ממליצה לך על משחת אסטוניש. שאצלנו בבית נקראת משחת הקסם. שמורידה לי מהשיש כל כתם (כולל טושים של הילדים). בקיצור, עד היום לא נרשמו תקלות ואני משתמשת מלא בסלק. בהצלחה!!

  3. לדעתי טעמתי את זה בארוחה אצלך…אבל בלי שום קשר אשמח להגיע שוב ולרענן את זכרוני?
    נ.ב אוהבת אותך אש

  4. משפט המפתח והמשמעותי בפוסט הנפלא הזה "תחשבי שאני איתך בטלפון…".
    מעניק תחושה שאת לא לבד. רגיש ומרגש.
    כל הכבוד !!!
    בכלל הכתיבה שלך זורמת כי היא דיבורית ולא פלצנית, הכתיבה משדרת רצון שהאחרים יצליחו ויהנו מהחיים. יופי יופי !!!

  5. מכינה כבר פעם שנייה! יצא מצוין ואני ממש אוהבת לקרוא את הפוסטים שלך
    וגם בזכות זה הסלק בכלל חזר למטבח אחרי שנשכח לפני אי אלו שנים…
    תודה!

    1. ממש שמחה ונהנית לשמוע. ותודה על העדכון! (אצלי הסלק בשנים האחרונות במקרר על בסיס קבוע…)

  6. הזכרת לי את המנה הזו, שכבר הספקתי לשכוח ממנה, והתאימה לי בול לשולחן החג אתמול. יצא מהמם!

  7. המון תודה טליה,
    יצא מושלם, קצרתי הרבה מחמאות והכל בזכותך. תבורכי ❤

  8. תודה על מתכון סופר מפורט! ממש נהנתי לקרוא, תמיד האמנתי שההצלחה טמונה בפרטים הקטנים…אנסה בערב ראש השנה ואדווח 🙂

  9. תודה על עוד מתכון כל כך פשוט וטעים שנראה מיליון דולר, בעלי מאד אוהב סלק והתלהב ממש

    1. כיף לשמוע! אני באמת מתה על המתכון הזה ומכינה אותו באופן קבוע כבר שנים! ותודה שחזרת לכתוב לי 🙂

  10. לקאפצ׳יו סלק, תנסי לטפטף קצת רכז רימונים, נהדר
    קרפצ׳יו סלק חי- משרים את הפרוסות הדקיקות בלימון ושמן זית.

  11. היי, הכנתי לפני שבועיים, עם רכז רימונים. ערכתי את הרקפצ׳יו על צלחת זכוכית גדולה ונאה וזכיתי למחמאות ולתודות. היות שהארוחה היתה בשרית, לא הגשתי עם גבינה. לא גרע מהטעם והיה מעולה. תודה לך?בעונה שבה הרימונים בשפע, אפשר לפזר מעל גרגירי רימון.

  12. ניסית להשתמש בסלק בוואקום, מרגיש לי קצת "לא טרי/אכיל", דעתך?

  13. המנה מהממת הניראות להפליא אני רוצה רעיון למנה פרווה

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה