(בריא (יחסית
אירוח בסטייל
דג וירקות בנייר אפיה – ארוחה שלמה בעטיפה אחת
|
27.05.2021

2 דקות עבודה ועוד 10 דקות בתנור – ויש לנו ארוחה בריאה, מרשימה ובסטייל! ממש ככה

זה מהמתכונים האלה שאני הכי הכי אוהבת, אלה שהניעו אותי לפתוח את הבלוג הזה מלכתחילה אי שם לפני כבר יותר מחמש שנים (שייאלה איך הזמן עובר מהר כשנהנים )

דג דניב בתנור עם ירקות בתוך נייר אפיה_מתכון מושלם וקל_צילום ומתכון: טליה הדר אשת סטייל

יש פה שני טוויסטים קטנים שבעיני נותנים למנה הזו את ה"קיק" שלה. אבל האמת, שלא משנה מה שמים – הכל פה ייצא טעים!

אז אם בא לנו ארוחה קלילה ומזינה בכיף שלנו ביום יום, ומצד שני גם אם אנחנו מארחים חברים לארוחת ערב – זה באמת מתכון מושלם שכל אחד יכול להכין בהצלחה ובקלות מביכה

הסוד היחיד כאן, כמו בכל מתכון של דגים, הוא הדגים עצמם! אם קונים דגים טריים ומעולים, כבר יש לנו 90% מההצלחה!


אני כזכור, קונה את הדגים שלי כבר שנים על גבי שנים מ-Sea2door. דגים טריים, נקיים, חתוכים וארוזים בדיוק כמו שאני מבקשת ומגיעים עד לפתח ביתי בלחיצת כפתור. יותר טוב מזה אין! (תזכורת להנחה הקבועה שלכם – בסוף)


אז נתחיל כרגיל בסיפורון על איך נולד המתכון הזה – "פעם באף פעם", כשיורד גשם ממש חזק שמאלץ אותי לעשות את ריצת הבוקר שלי על מכונת ריצה במכון ולא בחוץ כמו שאני אוהבת… תוך כדי הריצה על המכונה, אני מעבירה את הזמן בצפיה בתוכניות בישול. כל מיני תוכניות כאלה שמשודרות בשידורים חוזרים, בשעות המוזרות האלה של 6 בבוקר, שלא הרבה אנשים צופים בטלויזיה , והאמת? זה נותן לי המון השראה! אז באחת הפעמים הבודדות האלה, לא זוכרת באיזו תוכנית, צילמו בתוך מטבח של מסעדה באיטליה, והשף שם הכין מנת דג עם המון ירקות בתוך נייר אפיה. זה לקח לו בדיוק 2 דקות עבודה והיה נראה נפלא! מאז אני מכינה המון פעמים דגים בצורה הזו. כל פעם מוסיפה ירקות אחרים, ושופכת משהו אחר מעל וזה תמיד יוצא מושלם, עסיסי וצבעוני!


דג דניב בתנור עם ירקות בתוך נייר אפיה_מתכון מושלם וקל_צילום ומתכון: טליה הדר אשת סטייל


מרכיבים (ל-2 מנות)

דג דניס/מוסר/לברק – 2 דגים של כ-500 גרם כל אחד – מפולטים, עם העור (סה"כ 4 פילטים) (אני קונה כאן (ויש לכם קוד להנחה בסוף!)

זוקיני גדול – לרצועות דקיקות (עם קולפן)

עגבניות שרי – כ-6 יחידות חצויות (או עגבניית מגי אחת לשמיניות)

לימון – לפרוסות דקיקות עם הקליפה

שומר – לפרוסות דקיקות לרוחבו

שום – 2 שיניים, לרבעים

בזיליקום טרי – צרור

עלי מרווה טריים – 5-6 עלים (לא חובה, אבל כדאי)

לתיבול

שמן זית בנדיבות

ארק/פסטיס/פרנו – כ-2 כפות (לא חובה אבל כדאי! אפשר להחליף ביין לבן)

מלח ופלפל גרוסים

 סומק (ואם אין, לא נורא, פעם הבאה…)


הוראות הכנה, שלב שלב



בקצר וקולע – מחממים תנור על 200 מעלות | חותכים את הירקות בהתאם להנחיות | מניחים מעט מהירקות במרכז של נייר אפיה, מעליהן 2 פילטים של דג (אחת ליד השניה עם העור כלפי מטה) | מניחים מעל עוד ירקות, את השום, עלי המרווה והבזיליקום | מתבלים במלח פלפל, סומק ושמן זית. שופכים את הארק/היין הלבן | מקפלים את הנייר לסגירה (ראו תמונות בהמשך) | חוזרים על אותן פעולות עם 2 הפילטים הנותרים | מניחים על תבנית אלומיניום/תבנית התנור ומכניסים לתנור שחומם מראש לכ-10 דקות | מגישים בסטייל (עם הנייר) – ככה פשוט!



דג דניב בתנור עם ירקות בתוך נייר אפיה_מתכון מושלם וקל_צילום ומתכון: טליה הדר אשת סטייל


ובקצת יותר ארוך (כמו ב-, או במילים אחרות, עם כל הניואנסים הקטנים…) –

1. מחממים תנור על 200 מעלות. חימום רגיל למעלה ולמטה. מוציאים את תבנית התנור, ומכינים שני ניירות אפיה (או יותר, בהתאם לכמות המנות שמכינים…)

2. חותכים את כל הירקות בהתאם להנחיות: את העגבניות שרי לחצאים (או לשמיניות אם משתמשים בעגבניה גדולה), את הזוקיני לרצועות עם קולפן (עם הקליפה), את הלימון שוטפים היטב ופורסים בשלמותו לפרוסות דקיקות (עם הקליפה), את השום לרבעים/חצאים ואת השומר חוצים לחצי לאורכו ואת פורסים לפרוסות דקיקות לרוחבו (אני משתמשת במנדולינה. אבל לא חובה) – יוצאים סהרונים

איך חותכים שומר_טיפים במטבח_טליה הדר אשת סטייל

דג דניב בתנור עם ירקות בתוך נייר אפיה_מתכון מושלם וקל_צילום ומתכון: טליה הדר אשת סטייל

*אם עדיין אין לכם מנדולינה במטבח או את הקולפן הזה שאני לא זזה בלעדיו, כנראה שפספסתם את רשימת האקססוריז הפרקטיים שלי


3. מניחים מעט מרצועות הזוקיני, פרוסות הלימון והשומר במרכז נייר האפיה, ואת הדגים מניחים מעל, אחד ליד השני (עם העור כלפי מטה), מוסיפים מעל עוד מהירקות, העגבניות וחופן עלי בזיליקום ו 2-3 עלי מרווה (אם אין עלי מרווה זה גם בסדר, ועם זאת בעיני זה ממש מוסיף עניין!)

4. מזלפים שמן זית בנדיבות, אם רוצים מוסיפים כף של אוזו/ארק/פרנו/יין לבן (אני הכי בעד אחד מהאניסים. זה קיק מעניין ואחר למנה!) בכל מקרה, גם בלי שום תוספת אלכוהולית זה יוצא נפלא.

דג דניב בתנור עם ירקות בתוך נייר אפיה_מתכון מושלם וקל_צילום ומתכון: טליה הדר אשת סטייל

5. מתבלים במלח ופלפל גרוסים ומעט סומק (כבר יש לכם סומק בבית, נכון? דיברנו עליו במתכון הראשון שעלה לבלוג – כאן). אני השתדרגתי בסומק גס מחבר שף שקנה לי בשוק לוינסקי. אבל גם סומק רגיל טחון זה אחלה. וגם אם אין בכלל זה עדיין יצא טעים!

6. סוגרים את נייר האפיה לפי תמונות השלבים:

איך לקפל את נייר האפיה שמכינים דג עטוף בנייר אפיה_טליה הדר אשת סטייל

*לא מהדקים אותו יותר מידי לדג ומצד שני, חשוב לסגור ככה שלא יפתח – כי הרעיון פה זה האדים שנוצרים בתוך הנייר  ששומרים את הדג עסיסי

7. זהו. מכניסים לתנור מעל תבנית התנור/תבנית אלומיניום לכ-10 דקות. מוציאים נותנים לזה עוד דקה כשהנייר סגור ומגישים בסטייל (בתוך הנייר) – ככה פשוט! 

כל כך פשוט, ויוצאת אחת המנות הנפלאות באמת!

דג דניב בתנור עם ירקות בתוך נייר אפיה_מתכון מושלם וקל_צילום ומתכון: טליה הדר אשת סטייל



אז הגעתי לשלב של – "כמה דברים לי אליך":

שינויים ואלתורים – באמת שהשמיים הם הגבול פה! הכל הולך והכל יוצא טעים. מה שכן חשוב זה להשתמש בירקות שמתבשלים יחסים מהר (למשל לא הייתי מוסיפה פה תפוחי אדמה) ולפרוס לפרוסות כמה שיותר דקיקות, כי זמן הבישול פה הוא ממש קצר, ולא כדאי להאריך אותו על מנת שהדג יישאר עסיסי

הינה עוד רעיונות לירקות נוספים/אחרים שאפשר להשתמש בהם:

אספרגוס/ברוקולי/שעועית ירוקה (חלוטים כ-5 דקות מראש), אפונת שלג, פרוסות דקיקות של דלעת, גזר, בטטה, קולורבי, קישוא רגיל, כרוב לבן או סגול/ בצל סגול. אפשר להוסיף פנימה כל סוג של עשבים/עלים ירוקים – תרד/בייבי מיקס/פטרוזיליה/רוקט/שמיר/כוסברה – בקיצור באמת מה שבא לכם!! כי כמו תמיד אני הרי פה רק כדי לתת לכם רעיון, ואתם – תהיו יצירתיים!

דג דניב בתנור עם ירקות בתוך נייר אפיה_מתכון מושלם וקל_צילום ומתכון: טליה הדר אשת סטייל

*ותרגישו חופשי להעמיס בירקות מלמעלה ופשוט להוסיף עוד 2-3 דקות לזמן בתנור


הדגים – אפשר להכין את המתכון הזה בעצם עם כל דג, רק שהזמן בתנור ישתנה בהתאם לבשרנותו וגודלו של הדג. הדניס שהשתמשתי בו הוא דניס קטן ולכן הוא נעשה מאוד מהר. אם נשתמשו בדניס גדול יותר או בלברק בשרני תצטרכו להוסיף עוד כ 2 דקות. ואם בסלמון אז עוד בערך 5 דקות אולי אף יותר. בפעם הראשונה פשוט תנסו, תפתחו ותגלו. מה שלא יהיה תמיד עדיף להוציא לפני הזמן מאשר להיפך! כי אנחנו רוצים דג עסיסי ולא יבש!

כמו שכבר סיפרתי לכם עשרות פעמים ואף הקדשתי לזה פוסט שלם ומפורט על רשימת הדגים שלי – אני קונה את הדגים שלי טריים מ-Sea2door אחת לחודש בערך בהזמנה גדולה, ואז שומרת במקפיא באריזות קטנות ושולפת כשצריך. ככה אני תמיד (!) יכולה לאלתר ארוחות שוות במהירות ובקלות

הנחה! למי שעדיין לא יודע – לעוקבים שלי יש הנחה של 5% בהקלדת: eshet-style בשורת הקופון ברכישה באתר או: 5app בשורת הקופון ברכישה באפליקציה (להורדת האפליקציה). ואם תהיתם, אז לא, אני לא מרוויחה מזה שקל! (רק אתם )


תוספת האלכוהול – המון פעמים אני מכינה את המנה הזו ללא יין או משקה אניסי והיא יוצאת נפלא. עם זאת, אני מאוד ממליצה לנסות גם עם, כי זה לחלוטין משדרג. אם אתם לא אוהבים בכלל נגיעה של טעם אניסי, הוסיפו יין לבן. מה שכן, אם אתם לא שונאים אניס אבל גם לא אוהבים – אני בהחלט ממליצה כן להוסיף! זה ממש משמעותי בעיני לטעם מיוחד! (נראה לי שכבר הבנו את זה, לא?!)

ואם כבר פתחתם בקבוק, תתפנקו לכם בכוסית ארק, עם קרח ומים וכמה עלי מרווה במקום נענע. מומלץ גם באמצע היום

דג בתנור עם אוזו_מנה קלה ומושלמת במיוחד_צילום ומתכון: טליה הדר אשת סטייל


עם מה ומתי מגישים? המנה הזו היא לגמרי ארוחה מלאה בפני עצמה (כן כן, אז מה אם אין פה פחמימה?!) אפשר להוסיף ליד סלט ירוק ואפילו לשלב נגיעות של יוגורט.

אם ממש מתעקשים על פחמימה הייתי מוסיפה תפוחי אדמה בתנור, פירה או אפילו פסטה מוקפצת בשמן זית ומוגשת ממש יחד עם הדג והירקות (ואז לערבב אותה ביחד יכול להיות נפלא). אבל שוב, בעיני לגמרי לא חייבים, ואפשר להישאר עם ארוחה קלילה, בריאה דלת פחמימה ולגמרי משביעה!

דג וירקות בתנור בתוך נייר אפיה_ צילום ומתכון טליה הדר אשת סטייל

המנה הזו מתאימה כצהריים או ערב, ותשתלב נהדר עם קרפצ'יו דג או כל קרפצ'יו אחר ו/או סלט בכל סגנון (אפילו אסיאתי) למנה ראשונה – יש פה בבלוג המון אפשרויות – תצטרכו רק לבחור

זהו להיום.

אהבתם? הכנתם? רוצים להכין ויש לכם שאלות – כתבו לי פה למטה, אני תמיד שמחה לשמוע מכם

אז Stick Around,

עד הפעם הבאה…

טליה

*הפוסט בשיתוף עם ספק הדגים הקבוע (והנפלא) שלי מזה שנים רבות – Sea2door


והינה תזכורת לעוד מתכונים טעימים ומהירים עם דגים –

דניס בשש דקות

פילה סלמון בציפוי קראנצ'י

פילה מוסר בקרם קוקוס

פילה סלמון בניחוח אסייאתי

6 תגובות לפוסט “דג וירקות בנייר אפיה – ארוחה שלמה בעטיפה אחת”

  1. הי טליה,
    האם יתאים להכין עם מוסר חתוך למנות? וכמה זמן אפיה? תודה

    1. הי אתי, סליחה על הדיליי בתשובה, פספסתי אותה. כן בטח שיתאים. תלוי בגודל ובעובי החתיכות, וכמובן בכמות המנות. בד"כ מוסר מעט יותר עבה ובשרני מהדניס הזה אליו התייחסתי פה. ולכן יהיה צורך בעוד כמה דקות אפיה…

  2. יצא מושלם!! עסיסי וטעמים מושלמים! אבל חצי שעה בתנור לפחות, יש לך רעיון למה?

    1. אני שמחה מאוד לשמוע. לגבי הזמן בתנור, תלוי בעוצמת החימום של התנור, בכמה זמן חומם מראש, בגודל ועובי הדג ובכמות המנות שהכנסת. הכי וב שתרשמי לך בצד כמה לקח לך בתנור שלך שתדעי לפעם הבאה 🙂

  3. תודה רבה 🙂 שאלה נוספת. האם אני יכולה להכין הכל בנייר אפייה שעתיים קודם?

    1. בגדול אפשרי, העניין היחיד הוא שזה עשוי להגיר נוזלים ואז ירטיב את נייר האפיה שעשוי להיקרע. מציעה להספיג היטב את הדג והירשות לפני בנייר סופג ולנסות. לי לא יצא לעשות כך…אז מוזמנת לעדכן

סגור לתגובות.

דברו איתי, בשביל זה אני פה